![]() |
![]() |
|
#331
|
||||
|
||||
![]()
Si ce se intampla cu cele care nu-s nici legate si nici dezlegate? Cum a ajuns Sf. Maria Egipteanca la o asa sfintenie fara sa o fi dezlegat-o nimeni in prealabil?
Imi imaginez ca stii cum a inceput pocainta ei si dupa ce s-a luptat cu multe ispite i s-a ingaduit sa se impartaseasca cu Sfintele Taine, ceea ce inseamna ca a fost dezlegata.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#332
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Constantin cel Mare a asteptat pana inainte de moarte sa se boteze din mai multe motive. Unul dintre ele este ca, la inceput, crestinii credeau ca ai cam o sansa la marturisire si convertire in viata. Daca pacatuiesti grav, marturisesti pacatul, si apoi iar pacatuiesti grav inseamna (am uitat exact care dintre parintii bisericii de pe acea vreme a spus asta, din pacate), ca iti bati joc de iertarea si mila lui Dumnezeu, si erai excomunicat. De aceea oamenii lasau botezul sau/si marturisirea pe patul de moarte. Si din nou, in intelepciunea ei, Biserica a corectat lucrul asta, si noi nu avem nici un motiv sa ne intoarcem la ce era atunci. Iertarea vine de la Dumnezeu PRIN PREOT. Asta este clar, altfel de ce ar fi spus Iisus "Luati Duh Sfant, carora le veti ierta pacatele, iertate vor fi..." Daca Iisus nu ar fi intentionat sa dea sf. apostoli autoritatea de a ierta pacatele, atunci ar fi spus: "Cand gresiti, rugati-va, si Dumnezeu va iarta." Si totusi a spus altceva.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#333
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mihnea noi ajunsi in secolul XX, cind femeia ARE CEVA DREPTURI, si tot nu am ajuns inca in punctul in care li s-ar permite sa treaca peste vre-o hotarire BARBATEASCA( nicidecum Dumnezeiasca). Singurele situatii in care au putut prelua friiele erau doar cele CIND BARBATII ERAU EXERMINATI DIN ZONA asa cum a fost cazul rusilor si a teroarei staliniste imbinata cu genocidul fascist... si uite ca dupa cum vezi acele femei nu au fost infhitite de gheena de foc ci au fost placute de Dumnezeu....deci CE DOVADA MAI CLARA PUTEM AVEA??? |
#334
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre biserica protestantilor, pai ea nu exista, exista doar biserica lui Hristos care este formata din toti cei care cred in El, ortodocsi, catolici, protestanti etc. |
#335
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#336
|
|||
|
|||
![]()
Daca iei in considerare acest caz,ar trebui sa observi cum Maria Egipteanca s-a plecat cu smerenie inaintea preotului...
|
#337
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre spovedania "unii altora" de ce o mai faceau daca Dumnezeu nu le ierta pacatele? Doar asa, ca sa se afle in treaba? Erau masochisti, sau ce? Cat despre spovedania unica si apoi excomunicarea, nu-i deloc adevarat, citeste la Sf. Ap. Pavel in ce conditii a excomunicat pe cineva. Era Botezul si punct. Cum adica sa mai puna dupa doar o spovedanie unica si apoi excomunicarea din moment ce se spovedeau unii altora non-stop? Se spovedeau dar nu aveau notiunea de curatire de pacate prin spovedanie.. |
#338
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu am zis sa nu respectam preotii, dimpotriva, sunt slujitori ai Domnului si trebuie respectati. Eu am zis doar ca si femeile trebuie sa aiba voie sa fie preot pentru ca nu le lipseste absolut nimic. Si iata un caz concret in care cel mai induhovnicit era o femeie si nu un barbat... |
#339
|
|||
|
|||
![]()
Nu m-ai convins....Sa stii ca eu tot de Sfintii Parinti am sa ascult......Si parintele Cleopa se exprima cu ingrijorare despre hirotonirea femeilor in Biserica anglicana....Lasa-ma sa iau drept indrumatori pe batranii mei ,si nu fetiscane ca tine...
|
#340
|
|||
|
|||
![]()
Si am trecut de la rolul femeii in societate la rolul ei in Biserica, fiindca atunci ei venisera cu scopul acelor ce faceau preoti, ca faceau pe femei preoti si episcopi. Erau si cateva observatoare protestante. Acum, de rolul femeii in Biserica, ce sa va spun? Am auzit ca protestantii au ajuns la apogeul nebuniei. Un cioban va vorbeste; cine s-o supara, sa-mi ia opincile si gluga. De 5000 de ani a intemeiat Dumnezeu preotia, prin Moise si Aaron si fiii lui Levi si niciodata n-o dat porunca nimanui sa hirotoneasca persoane de gen feminin.
Poate ati auzit si de diaconite: Si va incredintez pe Feba, sora noastra, care este diaconita a Bisericii din Chencrea (Rom. 16, 1). Dar, zic, v-ati pus intrebarea ce misiune aveau diaconitele? Poate ati luat de acolo indrazneala si sa faceti diaconi din femei! Voi credeti ca diaconitele, care au incetat sa mai fie din secolul IV in Biserica Ortodoxa, aveau aceeasi misiune ca un diacon? Aceste diaconite aveau sapte misiuni in Biserica. Datoriile diaconitelor, le-am spus acolo, ajutau al botezul femeilor, ajutau bolnavii la spitale, duceau impartasanie la femeile bolnave, slujeau la mesele agape, etc. Dar nicidecum n-aveau hirotonie, cum spune canonul 19 al Soborului VI Ecumenic: “Iar hirotonie la diaconite, n-am cunoscut, fara numai hirotesii”. Ce este hirotesia? Hirotonia se face in Altar, iar hirotesia afara de Altar. Este o singura rugaciune arhiereasca care se dadea inainte vreme, si acum se da la ierarhia inferioara a Bisericii, la slujitorii inferiori, cum erau: exorcistii, portarii, citetii, cantaretii, anagnostii, ipodiaconii, hartofilacsii etc. Toti acestia aveau aceasta hirotesie sau binecuvnatare care o aveau si diaconitele; o imputernicire sa slujeasca, sa ajute in Biserica. Unii erau cu inmormantarile, portarii tineau bastoane in maini si atunci cand se spunea: “Cei chemati, iesiti”, ei scoteau pe catehumenii, care inca nu erau botezati, din biserica. Le-am aratat misiunile lor. Dar hirotonia cu hirotesia nu-i totuna! Hirotesia este o mica sfintire care se da la slujitorii inferiori, iar slujitorii superiori: diaconul, preotul si arhiereul au hirotonia in Sfantul Altar. Este mare deosebire intre una si alta. Sa nu credeti ca diaconita zicea ecteniile ca diaconul sau zicea evanghelia la popor sau se saruta cu preotul si se impartasea la Sfanta Masa, cum fac clericii. Nicidecum! Apostolul Pavel a spus asa: “vaduva care nu se marita sa fiewomen_deacons_1 hranita de la biserica. Care se marita nu greseste, dar mai bine sa ramana asa”. Pe femeile aceste vaduve si bolnave, care nu aveau barbat, Biserica le ajuta prin diaconite. Ele teseau covoare pentru biserica, perdele, faceau lumanari pentru biserica, vestminte pentru preoti, faceau curatenie in Altar. Ele erau in slujba Bisericii, iar Biserica le purta de grija. (Iosif Flaviu, marele istoric, ne arata ca la Biserica lui Solomon era astfel: In jurul bisericii celei mari, erau case pentru cele ce aveau sa tie fecioria pana la 30 de ani, si de atunci puteau sa se casatoreasca. Mai sus erau fecioarele bisericii, care se fagaduiau sa pazeasca viata curata pana la moarte. Apoi mai erau vaduvele bisericii. Si mai erau un fel de calugari numiti terapeuti). Aceste diaconite tineau evidenta fecioarelor si a vaduvelor dintr-o eparhie. Ele spuneau episcopului cate femei ajuta la toate bisericile, si li se dadea un ajutor. Asta era prima misiune a diaconitelor. A doua misiune a diaconitelor. Ele stiau cate fecioare are Biserica. In timpul marilor persecutii nu erau manastiri cu crucea in varf, sa toace si sa traga clopotele, Biserica era in catacombe. Daca o fata se hotara in casa parinteasca sa pazeasca fecioria pentru Hristos, parintii crestini ii dadeau voie. Ii faceau o chiliuta cu icoane acolo sa se inchine si ea petrecea mai mult in po0412-varvarast si rugaciune. Cum a fost si Sfanta Mare Mucenita Varvara. Cine stia numarul acestora care isi afieroseau lui Hristos viata in sfintenie? De ele se ingrijeau intai diaconitele si apoi episcopul locului, care le calugarea. Pana in secolul VI n-a avut voie preotul sa faca calugarite; episcopul sfintea fecioarele. El se ducea la casele lor si le facea calugarite si le punea fagaduinta si tunderea in fata parintilor, ca nu erau manastiri, ca sa faca calugaria in fata altarului. Aceasta era a doua misiune a diaconitelor. A treia misiune a diaconitelor era cu catehizarea femeilor si botezul femeilor. Pentru ca diaconii si preotii aveau ungerea Sfantului si marelui mir, le puneau pe diaconite cu imputernicirea lor, sa le miruiasca pe femei, sa le catehizeze, sa le invete simbolul credintei si legea crestina. Iar la imbracarea si dezbracarea lor era foarte cuviincios sa fie femei; si acestea erau diaconitele. Asta era a treia misiune a diaconitelor. A patra misiune era milostenia. Se strangea milostenie de la biserica pentru cei saraci si nacajiti si pentru cei ce aveau cereri si nevoi. Diaconitele trebuiau sa stie unde sa imparat aceste milostenii si care-i mai nacajit, sa-i dea raport la episcop. A cincea misiune a diaconitelor era curatenia in Sfantul Altar si alimentarea lui. Ele alimentau altarul cu tamaie, cu smirna, cu untdelemn, cu lumanari de ceara, curatenia in Altar, fara sa se atinga de Sfanta Masa, de Sfantul Jertfelnic, cum sunt si calugaritele acum. Ca mai tarziu le-au luat locul chiar calugaritele si nu s-a mai simtit nevoia de diaconite. A sasea misiune a diaconitelor. In sarbatori si Duminici, dupa ce ieseau de la biserica se dadea masa comuna cum era atunci. Se duceau diaconitele undeva aproape de biserica si adunau femeile sa le tina cateheze, sa le invete. Ele le spuneau de Sfanta Evanghelie. A saptea misiune a diaconitelor. Ele faceau mare randuiala in biserica. Barbatii sa stea in partea dreapta si femeile in partea stanga in ordinea aceasta: cei prea batrani in frunte, cei mai carunti la spate, cei tineri pana la sfarsit si printre ei sa ramana o carare ca sa mearga crestinii sa se inchine sa dea darul la altar. Iata ce misiune aveau diaconitele, dar nu sa le faci diaconi, sa le imbraci cu stihar si sa le pui sa zica ectenii. Asta este cea mai mare nebunie. Nu a fost aceasta niciodata. Ia ganditi-va dumneavoastra, in istoria Sfintilor Apostoli, in istoria Evanghelie, nu gasim vreodata ca au hirotonit Apostolii vreo femeie. Daca au fost sfintele mironosite, avem duminica lor dupa Pasti, fiind cinstite intocmai cu Apostolii, cum au fost: Maria Magdalena, Maria lui cleopa, Maria lui Iacob cel Mic, Salomia, Maximilia, Iunia, Iulia, Marta si Maria si celelalte femei sfinte, mironosite intocmai cu Apostolii. Cat erau de mari ele dar nu au indraznit Apostolii sa le hirotoneasca. Nu se spune ca a hirotonit pe Maria sau pe alta. Au murit martire, au murit marturisind pe Hristos si intocmai cu Apostolii se cheama, ca ele au vestit Invierea intai si au mers dupa Mantuitorul pana la moarte si pana la Inviere, dar nicidecum nu spune in Sfanta Evanghelie ca au hirotonit vreuna. Biserica le cinsteste ca pe Apostoli, dar nu ca pe diaconi sau ca pe preoti. |
![]() |
Tags |
din ospățul credinței |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Postul pentru femeile insarcinate | anculina | Postul | 202 | 27.04.2016 09:39:32 |
Sfaturi pentru un prea-pacatos | laur_3440 | Pocainta | 6 | 16.05.2010 20:02:26 |
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? | andreicosmovici | Generalitati | 10 | 11.08.2008 08:29:04 |
|