![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by George.m; 18.01.2011 at 22:30:23. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sa facem o paralela cu mancatul.. si a manca este firesc (ba chiar necesar, spre deosebire de unirea trupeasca), dar ajunge f usor pacat daca mananci prea mult, daca nu respecti posturile, daca vrei sa mananci lucruri dreosebite, f gustoase sau rare etc.. Deci daca traiesti ca sa mananci (iar nu mananci pt a trai!) In starea de pacat se poate cadea f usor.. unirea trupeasca in care eviti sarcina.. ca sa-mi continuu paralela ar fi echivalenta bulimiei, nu? Parerea mea. |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste foamea, setea, oboseala, s.a. si acestea sunt pacate datorate tot hainei de piele, dar sunt pacate ireprosabile, niste simple pedepse ale pacatului, ne spune Pr. Staniloae. |
#64
|
||||
|
||||
![]() Citat:
nu, nu, nu! impreunarea nu este pacat daca este facuta in cununie, cu anumite conditii. |
#65
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parintii au interpretat 'hainele de piele' pe care Dumnezeu le da omului dupa cadere ca o coborare, insa in sensul ca animalicul ia fraiele persoanei umane, in loc de duih; iar omul, in loc sa devina animal indumnezeit, devine rob al 'taranii' din care a fost facut. Hristos a restaurat aceasta natura cazuta, ne-a dat putinta sa ne indumnezeim, insa trebuie sa facvem si noi un efort. Tainele le avem exact pentru asta. Feluml in care prezinti tu lucrurile, aici si mai jos, este de parca trupul omenesc este pacatos in sine. Or Dumnezeu de la inceput l-a facut pe om si cu trup. Tainele nu le avem ca sa scapam de trup, ci ca sa ilindumnezeim si pe el.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unirea trupeasca in sine nu este pacat, este pacat in conditiile lumii cazute in care devine prilej de uitare de Dumnezeu, de posedare a celuilalt, in conditiile in care este despartita de Dumnezeu. Cum ar fi fost ea fara cadere, nu stim. Cununia restaureaza (pentru cine incearca, toata viata, sa o traiasca ca atare: nu este un act magic, ci este o samanta) in om starea initiala, decine da popsibilitatea de a trai unirea in felul in care Adam si Eva in rai trebuiau sa traiasca: ca pe un prilej de unire si cu Dumnezeu. Vorbesc aici de unire in general, nu numai de cea trupeasca.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca spunem ca sunt pacate, chiar iresponsabile, din asta ar rezulta ca Hristos a pacatuit??? Citat:
Te rog sa ma ierti daca te supar. Nu de asta scriu. Dar revin ca ideea ca ar fi preferabil sa scrie categoric despre asta cei care au multi copii si nu s-au ferit niciodata; eventual, si in conditii dificile, ca cele pe care le-am enumerat mai sus sau asemanatoare. Amiunteste-ti de pericopa in care Hristos zice 'cine este fara de pacat sa arunce prima piatra'. Adapoteaz-o la chestiunea de fata si vezi ce este.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 19.01.2011 at 09:45:47. |
#68
|
||||
|
||||
![]() off-topic: Pe ce argumente vă bazați în a spune că foamea și setea sunt urmări ale păcatului ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#69
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pedeapsa este ca "mancam" si nu ne saturam, caci ni se face iarasi foame, ca "bem" si nu se astamparam setea, decat pe moment. "A dat apoi Domnul Dumnezeu lui Adam poruncă și a zis: "Din toți pomii din rai poți să mănânci, iar din pomul cunoștinței binelui și răului să nu mănânci, căci, în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreșit!" (Facere 2, 16-17) Adam putea sa manance din toate roadele pamantului, afara de unul singur. Mancarea este fireasca, nepacatoasa in sine. Indreptarea ei spre pofta si lipsa de masura aduce pacatul. Foamea si setea sunt firesti. Existau si inainte de pacat si vor exista si dupa, intr'o forma duhovniceasca. "Oricine bea din apa aceasta va înseta iarăși; dar cel ce va bea din apa pe care i-o voi da Eu nu va mai înseta în veac, căci apa pe care i-o voi da Eu se va face în el izvor de apă curgătoare spre viață veșnică." (Ioan 4, 13-14)
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) Last edited by windorin; 19.01.2011 at 12:06:38. |
#70
|
|||
|
|||
![]()
S-ar putea sa nu am dreptate, dar am pus foamea si setea aici la capitolul slabiciunilor umane. M-am gandit la foame si sete ca forme ale suferintei, pe care le simti cand esti infometat si insetat, nu la foamea si setea care sunt doar un indemn de a bea si a manca, si pot face, intr-adevar, parte si din firea umana necazuta. Asa cum sa zicem posibilitatea dureii, inceputul durerii, poate fi o avertizare de a nu ne apropia de foc, si care la inceput nu este suferinta ci o senzatie, un fel de semnal de alarma.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Familia si planificarea familiala | Silviu Damse | Intrebari utilizatori | 1 | 27.09.2010 10:55:16 |
Ortodoxia "satanica" in viziunea neo-protestantilor | danyel | Secte si culte | 34 | 29.03.2009 20:08:36 |
o problema familiala | viviana | Generalitati | 23 | 30.12.2007 17:17:48 |
Planificarea familiala | Mihai-g | Generalitati | 109 | 08.06.2007 02:08:50 |
|