Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.01.2011, 23:12:27
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit Te grabesti

Am vazut atatia neoprotestantii care spun ca sunt fara pacat. Din pacate ei isi schimba dogma mereu. Pai nu spun ei ca nu se bazeaza pe fapte si tot cea ce fac ei nu fac ei ci Domnul care lucreaza in ei? Asa ca matale te cam pripesti! Nu stiu unde o sa se ajunga cu nebunii astia. Sincer cred ca traim vremurile de apoi si smintelile vor fi din ce in ce mai multe! Protestantii isi revizuiesc dogmele cand li se demonstreaza ca sunt proaste! De aceea ei se intaresc in ereziile lor!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.01.2011, 15:13:59
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bairstow Vezi mesajul
Am vazut atatia neoprotestantii care spun ca sunt fara pacat.
Altă afirmație deplasată! Eu încă n-am întâlnit niciunul, deși cunosc sute! Știm bine că nu există om pe suprafața pământului care să fie fără păcat, curios lucru că ați întâlnit "atâția" de acest fel...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 31.08.2011, 13:38:07
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bairstow Vezi mesajul
Din pacate ei isi schimba dogma mereu. Protestantii isi revizuiesc dogmele cand li se demonstreaza ca sunt proaste! De aceea ei se intaresc in ereziile lor!
Bineinteles ca le revizuiesc. Problema nu este asta ci faptul ca nu spun ca le revizuiesc si dupa cine se "inspira" la revizuirea "dogmelor". O alta problema este ca ei nu recunosc ca s-au inselat. Eu insumi cu ochii mei am vazut alta doctrina a mantuirii intr-un tratat de teologie crestina evanghelica, tratat in care doctrina mantuirii este tot mai apropiata de doctrinele romano-catolica si ortodoxa, chiar daca mai este totusi diferenta intre ele. Problema protestantilor sau poate a neoprotestantilor este ca isi dau tot mai mult seama ca in aceasta doctrina s-au inselat, adica au cazut in erezie, dar multi nu vor pur si simplu sa recunoasca acest lucru public, si mai nou incearca sa concstruiasca o alta doctrina, mai apropiata de adevar, dar pe sub masa pentru a nu isi pierde increderea furnizorilor de zeciuiala si implicit zeciuiala aferenta.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.08.2011, 15:13:13
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Bineinteles ca le revizuiesc. Problema nu este asta ci faptul ca nu spun ca le revizuiesc si dupa cine se "inspira" la revizuirea "dogmelor". O alta problema este ca ei nu recunosc ca s-au inselat. Eu insumi cu ochii mei am vazut alta doctrina a mantuirii intr-un tratat de teologie crestina evanghelica, tratat in care doctrina mantuirii este tot mai apropiata de doctrinele romano-catolica si ortodoxa, chiar daca mai este totusi diferenta intre ele. Problema protestantilor sau poate a neoprotestantilor este ca isi dau tot mai mult seama ca in aceasta doctrina s-au inselat, adica au cazut in erezie, dar multi nu vor pur si simplu sa recunoasca acest lucru public, si mai nou incearca sa concstruiasca o alta doctrina, mai apropiata de adevar, dar pe sub masa pentru a nu isi pierde increderea furnizorilor de zeciuiala si implicit zeciuiala aferenta.
Exact acesta e fenomenul!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 31.08.2011, 15:17:10
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Bineinteles ca le revizuiesc. Problema nu este asta ci faptul ca nu spun ca le revizuiesc si dupa cine se "inspira" la revizuirea "dogmelor". O alta problema este ca ei nu recunosc ca s-au inselat. Eu insumi cu ochii mei am vazut alta doctrina a mantuirii intr-un tratat de teologie crestina evanghelica, tratat in care doctrina mantuirii este tot mai apropiata de doctrinele romano-catolica si ortodoxa, chiar daca mai este totusi diferenta intre ele. Problema protestantilor sau poate a neoprotestantilor este ca isi dau tot mai mult seama ca in aceasta doctrina s-au inselat, adica au cazut in erezie, dar multi nu vor pur si simplu sa recunoasca acest lucru public, si mai nou incearca sa concstruiasca o alta doctrina, mai apropiata de adevar, dar pe sub masa pentru a nu isi pierde increderea furnizorilor de zeciuiala si implicit zeciuiala aferenta.
Deoarece faceți trimitere la zecime, bănuiesc că vă referiți la Biserica Penticostală ori la Biserica Adventistă (ori la ambele). Enumerați vă rog aici care doctrine au fost "modificate" în bisericile respective.
Ori ați vrut doar să vă exprimați o părere habarnistă de sfertodoct... Vă felicit, ați reușit!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.08.2011, 15:24:15
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Deoarece faceți trimitere la zecime, bănuiesc că vă referiți la Biserica Penticostală ori la Biserica Adventistă (ori la ambele). Enumerați vă rog aici care doctrine au fost "modificate" în bisericile respective.
Ori ați vrut doar să vă exprimați o părere habarnistă de sfertodoct... Vă felicit, ați reușit!
Eu am aprobat parerea luiSavonarola, insa nu am nuantat: NU e vorba, in ce priveste interpretarea mea, de BPenticostala: fenomenul charismatic imi este cunoscut, il apreciez, ca si pe penticostalii insisi, si este recunoscut de Biserica Catolica. Gasesc trairea, in extazul mistic al rugaciunii in scopul perpetuei actualizari a Pentecostului, ceva normal si cu sustinere scripturistica, desi personal nu sunt inclinat spre acest mod de rugaciune. Daca as avea ceva anti-carismatic, as lovi in propria mea credinta in Biserica, as fi ilogic. Vezi si: http://www.reinnoirea-carismatica.ro/
Insa da, ma refream la adventisti. Doctrinele specific adventiste nu sunt neoprotestante, nu sunt apostolice, nu sunt...crestine. Sorry. Penticostalii poate nu imi sunt frati, ci veri, dar cultul dvs si altele similare sunt efectiv straini. Ati inteles figura de stil.

Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 31.08.2011 at 15:30:54.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 31.08.2011, 15:30:37
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Eu am aprobat parerea luiSavonarola, insa nu am nuantat: NU e vorba, in ce priveste interpretarea mea, de BPenticostala: fenomenul charismatic imi este cunoscut, il apreciez, ca si pe penticostalii insisi, si este recunoscut de Biserica Catolica. Gasesc trairea, in extazul mistic al rugaciunii in scopul perpetuei actualizari a Pentecostului, ceva normal si cu sustinere scripturistica, desi personal nu sunt inclinat spre acest mod de rugaciune. Daca as avea ceva anti-carismatic, as lovi in propria mea credinta in Biserica, as fi ilogic. Vezi si: http://www.reinnoirea-carismatica.ro/
Insa da, ma refream la adventisti. Doctrinele specific adventiste nu sunt neoprotestante, nu sunt apostolice, nu sunt...crestine. Sorry.
Nu aveți de ce să vă scuzați. Am aceeași părere despre unele dogme catolice...
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.09.2011, 21:22:54
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit împlinirea poruncilor lui Dumnezeu este o condiție necesară pentru mântuire

Un fragment pe care eu îl consider fundamental pentru înțelegerea mântuirii și a raportului nostru cu mântuirea este Ioan 15:1-11. Acesta este unul dintre fragmentele biblice nou testamentale care vorbește despre necesitatea împlinirii poruncilor lui Dumnezeu, și în speță a poruncii iubirii, pentru mântuirea noastră sau a creștinilor, dar nu ca și cum mântuirea în Hristos ar avea cauza ultimă în noi sau faptele noastre, pentru că Dumnezeu este mântuitorul nostru iar mântuirea este lucrarea Dumnezeirii, cum spune și sfântul Chiril al Alexandriei. Pentru mai buna înțelegere a acestui fragment voi face apel la texte ale sfântului Chiril al Alexandriei, cât și pentru ca înțelegerea noastră să se așeze pe piatra interpretării Sfinților Părinți.

Texte biblice fundamentale pentru înțelegerea valorii faptelor creștinilor pentru mântuirea lor sunt astfel:

Citat:
Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă. [Ioan 15:2]

Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard. [Ioan 15:6]

Și lumea trece și pofta ei, dar cel ce face voia lui Dumnezeu rămâne în veac. [1 Ioan 2:17]

Și aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, și să ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat poruncă. Cel ce păzește poruncile Lui rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu în el; și prin aceasta cunoaștem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat. [1 Ioan 3:23-24]
Acum câteva citate de la sfântul Chiril, ca și comentarii la versetele evangheliei după Ioan.

Citat:
„Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele” și: „Tatăl Meu este lucrătorul” (In 15,5; In 15, 1)

Voind să arate că se cuvine să fim uniți cu El prin iubire și cât de mare folos câștigăm din alipirea la El, Se înfățișează ca viță, iar pe cei uniți cu El, articulați în oarecare fel și întăriți în El, făcuți părtași ai firii Lui (II Pt. l, 4) prin împărtășirea de Sfântul Duh, îi numește mlădițe. Căci Cel ce ne unește pe noi cu Mântuitorul Hristos este Duhul cel Sfânt al Lui. Alipirea la viță a celor ce vin la ea este voită, iar unirea ei cu noi este prin relație, fiindcă prin voința noastră cea bună am venit la El prin credință și ne-am făcut de un neam cu El, primind de la El demnitatea înfierii. De fapt, după Sfântul Pavel: „cel ce se alipește de Domnul este un duh cu El” (I Cor. 6, 17), căci precum în alte părți S-a numit, prin glasul Proorocului, fundament și temelie (fiindcă pe El ne zidim, numindu-ne și noi pietre vii și duhovnicești, spre a fi templu sfânt, locaș al lui Dumnezeu în Duh, neputându-ne zidi în alt mod spre aceasta dacă nu S-a făcut Hristos temelie în noi - I Cor. 3, 16), așa și aici, printr-un înțeles asemănător, Se numește pe Sine viță a mlădițelor ce răsar din ea, ca maică și hrănitoare a lor, fiindcă ne-am renăscut din El și în El în Duhul spre rodirea vieții, nu a celei vechi, ci în înnoirea credinței și a iubirii în și față de El. Suntem păstrați în existență, alipiți de El și păzind sfânta poruncă dată nouă, silindu-ne să păstrăm binele nobleței dobândite, adică să nu supărăm pe Duhul cel Sfânt sălășluit în noi, prin Care se înțelege că locuiește în noi Dumnezeu. Iar în ce mod suntem în Hristos și El în noi, însuși înțeleptul Ioan ne-a arătat, zicând: „Din aceasta cunoaștem că rămânem în El și El întru noi, fiindcă ne-a dat din Duhul Său” (I In 4, 13), sau: „Prin aceasta cunoaștem că suntem întru El. Cine zice că petrece întru El dator este, precum Acela a umblat, și el așa să umble” (I In 2, 5- 6). Și ceea ce a spus în mod clar, repetă: „Cel ce păzește poruncile Lui rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu în el” (I In 3, 24). Căci dacă păzirea poruncilor sporește iubirea față de El, iar prin iubire ne alipim de El, cum nu se va arăta în aceasta adevărat ceea ce a spus? Precum rostul viței stă în a face mlădițele să se bucure de calitatea ei naturală, așa Cuvântul Unul-Născut al lui Dumnezeu-Tatăl procură Sfinților, uniți cu Sine prin credință și evlavie, înrudirea cu Sine, dându-le Duhul Său, căci îi hrănește spre dreapta credință și lucrează în ei toată virtutea și priceperea facerii de bine.
Sursa: Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan - Editura IBMBOR, 2000, pag. 923-924

Din acest prim verset și din acest prim fragment din comentariu de vede că "altoirea" în Hristos, ca mlădițe ale viței, se face prin Duhul Sfânt, prin harul lui Dumnezeu, dar și prin credința în El și voia de a se uni cu Hristos prin credință. După cum se va vedea mai departe însă, rămânerea creștinului în Hristos nu este posibilă fără ca acesta să aducă roadele vrednice de înfiat prin Hristos, astfel mântuirea, deși ne este dată de Dumnezeu și de Hristos, rămânerea în starea de mântuire, în Hristos, în starea de mlădiță în viță, depinde de rodirea sau nu în urma acestei altoiri, în urma îndreptățirii prin credință, prin harul lui Dumnezeu în sfântul botez. După cum se vede din versetele următoare, cine nu aduce roadă potrivit acestei înfieri, este tăiat din viță, se usucă și este aruncat în foc, semn că mântuirea în Hristos depinde, chiar și numai în sensul rămânerii în această mântuire, de rodirea faptelor și a poruncii iubirii. Deși fără de Hristos nu se poate face nimic, iar Hristos dă puterea și harul ca "mlădița" sau credinciosul să aducă roadă, totuși creștinul are această obligație, pentru a rămâne în Dumnezeu de a împlini poruncile Lui [1 Ioan 3:24], "și aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, și să ne iubim unul pe altul" [1 Ioan 3:23]

Citat:
„Toată mlădița care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă” (In 15, 2)

Alipirea noastră de Hristos devine obișnuită când câștigă prin voință puterea înțelegerii și se desăvârșește prin iubire și credință. Sălășluindu-Se El în sufletele noastre, ne face vădită cunoștința de Dumnezeu. Modul iubirii cere păzirea poruncilor date nouă de El. Căci așa l-a socotit pe cel ce-L iubește, zicând: „Cel ce Mă iubește, păzește poruncile Mele.” Deci trebuie știut că, unindu-ne cu El prin credință și înfăptuind chipul alipirii prin simple mărturisiri, dar încă nestrângând prin faptele bărbătești ale iubirii legătura unirii, ne numim mlădițe, dar moarte și neroditoare. „Căci credința fără fapte este moartă,” după cuvântul unui Sfânt (Iac. 2, 20). Dacă deci mlădița este în acest mod, atârnând, ca să spun așa, degeaba de tulpina viței, va fi expusă cuțitului lucrătorului, căci o va tăia cu siguranță și o va da ca gunoi deșert focului. Aceasta e osânda celor neroditori, precum socotesc că spune, în chip de parabolă, stăpânul către lucrător, despre smochin: „Taie-l; de ce să ocupe locul în zadar?” (Lc. 13, 7). Așa socotesc că și Dumnezeu, Tatăl tuturor, taie mulțimea uscată și neroditoare a mlădițelor care atârnă fără folos de vița spirituală. Căci cred că îngrijitorul de sufletele noastre, adică Dumnezeu, vrea să arate prin parabola de aici ce și câtă pagubă suportă sufletul tăiat din comuniunea cu El. Căci va fi aruncat spre nimic cel ce nu se va folosi spre nici o facere de bine, predându-se în mod neîndoielnic chinului și făcându-se hrană focului a-toate-consumator. Dar și prin proorocul Iezechiel s-a spus despre aceasta, tâlcuindu-se: „Fiul Omului, ce întâietate are lemnul de viță de vie față de oricare alt lemn, și coarda de viță de vie între arborii din pădure? Se ia oare din el vreo bucățică pentru vreun lucru? Se ia oare din el măcar pentru un cui, ca să atârni de el vreun lucru oarecare? Iată, el se dă focului spre ardere; amândouă capetele lui le mistuie focul, și mijlocul arde și el” (Iez. 15, 2-4). Înțelegi deci că ceea ce a fost tăiat și desprins cu totul e pe de-a-ntregul nefolositor, deci nu poate fi folosit la nimic din cele necesare, ci doar se dă focului. Deci, nu e vădit că, chiar dacă suntem făcuți mlădițe și suntem eliberați de rătăcirea politeistă, mărturisind doar credința în Hristos, dar rămânând lipsiți de unirea prin fapte, vom suferi cele ale mlădițelor zadarnice? Și ce va urma? Vom fi tăiați în întregime și vom fi predați focului, pierzând seva de viață făcătoare pe care o avem de la viță, adică Duhul. Căci ceea ce a spus Hristos despre cel ce îngroapă talantul (Mt. 25, 18), aceasta o va vedea cineva împlinindu-se și cu cei ce suferă în întregime tăierea. Căci așa cum se va lua de la acela talantul, așa socotesc că se va lua și din mlădiță, ca umezeala sau ca o calitate vie, Duhul. Și din ce pricină se va lua? Ca nu cumva, împreună cu cei ce vor fi aruncați în foc de către Judecător, să pară că se condamnă și Duhul stăpânitor. Căci dacă cei ce stăpânesc lucrurile pământești, cinstite și lăudate aici prin atenții împărătești, nu vor suferi cu adevărat de pierderea lor înainte de a pierde demnitățile lor, cum nu e necesar ca sufletul osândit la chinuri să lepede înainte, prin hotărârea de sus, harul de sus și să fie dezbrăcat de el prin trăirea relelor?
sursa: idem, pag. 932-933
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.09.2011, 21:23:29
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit continuare

Citat:
„Acum voi sunteți curați, pentru cuvântul pe care vi l-am spus” (In 15, 3)

„Acum, zice, voi sunteți curați, pentru cuvântul pe care vi l-am spus.” E ca și când ar zice: Cu voi cei dintâi s-a înfăptuit de către Tatăl, prin cuvântul Meu, modul curățirii spirituale prin Duhul și în Duhul. Căci, lepădând tulburarea obișnuințelor deșarte și a morții lumești, sunteți pregătiți spre rodirea plăcută lui Dumnezeu. Deci, v-ați izbăvit de păzirea deșartă a Legii, proprie iudeilor. V-a curățit Cuvântul Meu. Căci nu mai trăiți în duh iudaic, sau potrivit literei Legii, nici nu căutați sfințenia în mâncăruri și băuturi, nici în învățături despre spălări, nici prin aduceri de sânge, ci credeți că vă împliniți în credința sigură și vă străduiți să mulțumiți pe Dumnezeu prin toată facerea de bine. Căci în aceasta vedeți înțelesul slujirii duhovnicești. Deci toți cei ce se vor sili să se curățească vor fi ca voi. Cei ce au scăpat de curând de cursa diavolului și s-au eliberat de lanțurile închinării la idoli nu mai vor să viețuiască după legile aceluia, ci, lepădându-se ca de o murdărie de necurăția vechilor obișnuințe, vor dobândi puterea să rodească faptele virtuții de Dumnezeu iubitoare și, prin primirea harului dumnezeiesc, se vor uni cu Mine ca niște mlădițe și, atârnați prin iubire de Mine, își vor îngrășa inima cu apele Duhului, vor viețui adăpându-se cu harul bunătății Mele și vor înainta în dreapta credință evlavioasă. Iar cei din Israel, când se vor alipi prin credință de Mine ca niște mlădițe, primind în minte cuvântul Meu curățitor, nu vor mai rămâne alipiți de literă, nici cu inima fixată în tipurile umbrelor, ca acum, ci vor rodi lui Dumnezeu slujirea adevărată și în Duh. „Căci Duh este Dumnezeu și cei ce I se închină, trebuie să I se închine în duh și în adevăr” (In 4, 24). Deci le arată ucenicilor Săi totodată în mod clar și frumusețea viitoare a celor ce se vor curăți, ca ei, dar îi încurajează și pe ei încă mai mult, spre ridicarea la o virtute și mai bogată, arătându-le că nu le-a fost deșartă șederea lângă El și experiența trăită de ei din învățătura Lui, adică din cea evanghelică, prin care ei aveau să-i folosească pe cei din toată lumea, înfățișându-Se pe ei ca pildă celor ce vor crede în Hristos. Căci s-a scris despre Sfinți că se cuvine a privi la sfârșitul viețuirii lor și a le imita credința (Evr. 13, 7), iar Pavel îndeamnă pe cei ce slujesc lui Dumnezeu să se facă următorii săi (I Cor. 4, 16; 11, 1).
Sursa: idem, pag. 938-939

Citat:
„Rămâneți în Mine și Eu în voi. Precum mlădița nu poate să aducă roadă de la sine dacă nu rămâne în viță, tot așa nici voi, dacă nu rămâneți în Mine” (In 15, 4)

Prin explicarea întocmai a acestor cuvinte cunoaștem iarăși că un rezultat al străduinței de Dumnezeu iubitoare este să fii primit de către Hristos prin credința sinceră și adevărată. Aceasta înseamnă a fi numărat între mlădițele crescute în vița adevărată, adică în Hristos. Socotesc că aceasta e rodul grijii celei de a doua, în nici un fel mai mică decât prima, ba, având prin ea, prin efort mai mare, alipirea la Dumnezeu și stăruirea în El prin faptele iubirii, care urmăresc împlinirea sfintei și dumnezeieștii porunci. Căci aceasta ne face să fim nedespărțiți de El și să ne sădim în El, după Psalmistul care zice: „Lipitu-s-a sufletul meu de Tine” (Ps. 62, 8). Nu ne va fi de ajuns deci spre deplina bucurie și spre sfințenie, la care ne ridică simțirea lui Hristos Care ne sfințește, să fim primiți în rol de mlădițe. Pe lângă aceasta, mai trebuie să și urmăm Lui în mod sincer, printr-o iubire desăvârșită și neîncetată. Căci în aceasta constă și prin ea se păstrează alipirea sau unirea în Duh. Hristos a spus ucenicilor Săi: „Acum sunteți curați pentru cuvântul pe care vi l-am spus.” Dar ca să nu socotească cineva dintre cei o dată curățiți că are puterea de a nu fi despărțit de El, chiar dacă nu se străduiește spre existența cea bună, adaugă cu folos că se cuvine să rămână în El.
sursa: idem, pag. 939

Citat:
„Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu întru el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic. Dacă cineva nu va rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard” (In 15, 5-6)

În mod deschis Domnul nostru Iisus Hristos S-a numit pe Sine viță numai cu scopul ca noi să înțelegem clar și să vedem și cu ochii trupului, printr-o pildă îngroșată, sensibilă și vizibilă, că cei ce se silesc să se alipească de El și s-au hotărât să rămână așa, se vor bucura de puterea și de capacitatea să zămislească virtutea și să o rodească duhovnicește, primind de la viță, ca de la o maică, puterea de a lucra aceasta. Dar în cei ce se rup de El, sau se taie din relația cu El prin aplecarea spre cele ce nu se cuvin și spre o rațiune străină de Dumnezeu, nu se va vedea nici o tărie a capacității spre virtute și nici puterea de-a se remarca prin roadele facerii de bine, ci se va vedea mai degrabă, ca ceva de neocolit, necesitatea de-a fi aruncați în focul a-toate-consumator. Căci cel nefolositor în dreapta credință și evlavie se arată vrednic de pedeapsă, precum mlădița uscată nu e de folos decât focului.
sursa: idem, pag. 940

Citat:
„Dacă rămâneți întru Mine și cuvintele Mele rămân în voi, cereți ceea ce voiți și se va da vouă (In 15, 7)

Că singură credința, care nu e însoțită și de strălucirea cea din fapte, nu va avea destulă putere să înfăptuiască unirea cu Dumnezeu, o arată și ucenicul lui Hristos, zicând: „Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură” (Iac. 2, 19). Deci va zice cineva celor ce cred că le ajunge numai credința spre a câștiga unirea cea de sus: Oare și mulțimea dracilor se va putea înălța spre unirea cu Dumnezeu, fiindcă știu că El există și e Unul? Cum s-ar putea aceasta? Fiindcă e fără folos doar să știi că Dumnezeu este Făcătorul și Creatorul tuturor; trebuie să se adauge la credință și podoaba evlaviei față de El. Căci numai unul ca acesta rămâne în Hristos și se va vedea având cuvintele Lui
sursa: idem, pag. 942

Citate ar mai fi însă cred că acestea pe care le-am redat sunt suficiente. Dacă mântuirea vine de la Dumnezeu, creștinul nu poate rămâne și înainta, prin curățirea lui Dumnezeu, în starea de mântuire dacă nu va aduce roadele corespunzătoare stării în care se află prin împlinirea poruncilor lui Dumnezeu, în speță sau în mod special vorbindu-se de porunca iubirii. Este evident, și din aceste citate și din altele pe care le mai pot da, că chiar și faptele sau roadele creștinului își trag seva și puterea din Hristos, din Duhul Sfânt, pentru că "fără de Mine nu puteți face nimic" [Ioan 15:5], dar asta nu este de natură să anuleze necesitatea împlinirii poruncii lui Dumnezeu pentru rodirea credinței și a cunoașterii lui Dumnezeu, împlinire și rodire fără de care însăși mântuirea este pusă în primejdie, iar evanghelia spune clar că acela care nu va aduce roadă va fi pedepsit și își va pierde mântuirea în Hristos. Eu cred că este evidentă necesitatea împlinirii poruncii lui Dumnezeu, a iubirii, a rodirii prin har și prin credință, pentru mântuire, chiar dacă această rodire nu este în sine cauza "altoirii" în Hristos; totuși având în vedere că fără ea nu se poate rămâne în starea de "mlădiță în vița care este Hristos", este evident că este o condiție necesară pentru mântuire, chiar dacă vorbim doar de rămânerea în starea sau în harul mântuirii care este numai de la Dumnezeu Tatăl prin Iisus Hristos în Duhul Sfânt. Harului, credinței, botezului trebuie să îi urmeze hristificarea sau străduința întru asemănarea cu Dumnezeu, întru a deveni un hristos, un purtător de Hristos, un hristofor, schimbat, transformat în rațiunea, inima și voința lui întru o cât mai mare asemănare cu Dumnezeu, pentru că "cel ce face voia lui Dumnezeu rămâne în veac" [1 Ioan 2:17] iar cel care nu face voia Tatălui nu va intra în împărăția cerurilor [Matei 7:21].

Last edited by Savonarola; 08.09.2011 at 21:27:22.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.09.2011, 00:30:13
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Mai corect ar fi "nu mai susțin", după ce sute de ani, acest tip de juridism scolastic a fost doctrina oficială despre mântuire a BC. Singura problemă e că în popor circulă o sumedenie de cărți pietiste care încă diseminează această învățătură anacronică printre credincioșii lor.
Priviți însă ce susțin adventiștii despre relația dintre învierea Domnului și mântuire: "Lucrarea prezentă, de slujire a Domnului Hristos, își are rădăcina în moartea și învierea Sa. În timp ce jertfa ispășitoare de pe Golgota a fost îndestulătoare și completă, fără înviere nu am avea asigurarea că Domnul Hristos ar fi încheiat cu succes misiunea Sa divină pe pămînt. Faptul că Hristos a înviat confirmă realitatea vieții de dincolo de mormînt și demonstrează temeinicia făgăduințelor vieții veșnice în El." (sursa: adventist.ro)

Venind vorba despre relația dintre învierea Domnului și mântuire ceea ce de fapt susțin adventiștii este faptul că pentru mântuire jertfa de pe cruce a fost îndestulătoare. Ei nu consideră învierea lui Hristos ca fiind și ea necesară mântuirii, pentru ei fiind suficientă, îndestulătoare jertfa de pe Gologota. Învierea lui Hristos nu lucrează pentru ei în chip real mântuirea ca și jertfa ispășitoare, răscumpărătoare, ori asta mie, din punct de vedere ortodox, mi se pare pur și simplu neadevărat, ca să nu spun direct eretic. Atât jertfa cât și învierea Mântuitorului sunt necesare pentru mântuire; sincer chiar nu pot să cred că poziția acestor protestanți este adevărată. Și spun lucrul acesta pentru că cred că nașterea din nou nu cred că este posibilă decât atât prin lucrarea jertfei cât și prin lucrarea învierii lui Hristos asupra noastră sau în noi.

Mi se pare foarte potrivită și postarea Deliei:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...postcount=3199

Last edited by Savonarola; 17.09.2011 at 00:32:56. Motiv: completare
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Protestanti, Luther si ........invatatura lui alecsandru Biserici Protestante 118 08.09.2015 18:50:21
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta Ioana-Andreea Secte si culte 77 16.11.2013 22:42:56
Experiente cu protestanti danyel Secte si culte 83 12.02.2013 16:18:24
Postul la [neo]protestanti Florin-Ionut Secte si culte 131 21.01.2013 14:41:56
sfintii cei noi sunt catolici sau protestanti? grecu Biserica Romano-Catolica 21 21.07.2009 04:02:01