Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #71  
Vechi 04.12.2010, 16:29:49
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Minunile nu sunt o dovada ca fiecare cuvintel spus de cineva este adevarat.
Minunile sunt o dovada ca fiecare cuvintel spus de cineva nu este adevarat.
Conform logicii.

iata o fraza care nu are sens.
iata o capcana in care cad multi.

Cu scuzele de rigoare fani71
Nu inteleg ce vrei sa spui.
Minunile nu sunt considerate ca dovada de infailibilitate, atat am vrut sa spun.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #72  
Vechi 04.12.2010, 18:54:41
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eu_rationez Vezi mesajul
de unde stii tu de unde-s primite? ai stat la masa lor cand primeau mesajele din cer? n-a zis oare iisus ca multi vor vorbi in numele lui si multi se vor da drept mantuitori, dar sa nu-i credem?
si de ce ar mai primi? nu si-a desavarsit mantuitorul mesajul pe pamant?
iisus a spus ca nu exista diferenta intre femeie si barbat, altii, care vorbeau cica in numele lui, au spus ca nu, femeia este inferioara, are de facut aia si aia, ii este interzis ailalta, etc. nu o fi cumva o erezie?

cei din manastiri sa-si dea cu parerea despre ce cunosc si au experimentat, asa cum a zis parintele cleopa. sau nu crezi ca parintele cleopa are dreptate? :D
Cele mai miscatoare cuvinte despre familie, calugarii le-au scris- oare ei nu au avut o familie - cea parinteasca, probabil una in care credinta a fost la mare cinste?Sa nu punem la indoiala inspiratia primita de la Dumnezeu.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #73  
Vechi 04.12.2010, 19:29:09
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Isus Cristos nu a fost căsătorit. A dat unele sfaturi pentru cuplurile căsătorite. Sfaturi pentru viața în căsătorie a dat și Sf Ap Paul. Nici el nu era căsătorit. Oare Isus și Apostolul Nemurilor să nu fi avut destulă competență, nefiind căsătoriți ? Nu mă gândisem niciodată în mod serios la asta...

Din ce citesc pe acest topic, îmi dau seama cât de diferit este văzută legătura omului cu Biserica la ortodocși și la catolici. Pentru un catolic, singurele care sunt obligatoriu de urmat sunt sfaturile pe care le dă Biserica, iar acestea sunt în forma actelor magisteriale, emise de cei care au autoritate de a învăța și a vorbi în numele Bisericii: papa, sinoadele, episcopii. Numai asemenea acte îl leagă pe credinciosul catolic. Îl mai leagă și duhovnicul (preotul confesor), dar numai în privința canonului primit în cadru sacramental. De exemplu, dacă vocea lui Dumnezeu din confesional spune: "iar canonul de pocăință pe care ți-l dau acesta este: trei nopți la rând vei sta într-un picior în fața patului soției și vei spune, privind la ea cum doarme, "Preasfântă Născătoare", acesta e un lucru care trebuie făcut. Dacă, însă, sfatul este în afara cadrului sacramental, adică nu Dumnezeu, ci preotul spune: "Fiule, după părerea mea, ar fi bine ca trei nopți la rând să stai într-un picior în fața patului soției și să spui, privind la ea cum doarme, "Preasfântă Născătoare" ", atunci asta e chestie mai mult decât opțională.

La ortodocși, îmi pare că Biserica este duhovnicul și că nu e mare deosebire între greutatea a ce spune în cadrul sacramental ori în afara lui. În vreme ce actele magisteriale ortodoxe sunt tratate cu mai multă ușurătate, ca fiind păreri personale ale episcopilor sau patriarthilor ortodocși, de care oricum nu prea aveți părere grozavă. Adică, dacă o zis mitropolitul Ardealului într-o pastorală o chestie, luăm cu titlu de inventar. Dacă, însă, o zis Arsenie Boca aceeași chestie, apăi e musai...
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #74  
Vechi 04.12.2010, 19:45:23
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Am citit putin link-ul pe care mi lai dat si am si cartea. Nu scrie acolo despre viata lor intima, daca au postit si cat si cum. Unii au avut copii, de altii nu se stie, sau nu au avut. Lor le-a dat Dumnezeu destine speciale si taria de a le infrunta. Inteleg ca s-au sfintit prin martiriu, deci nu are legatura cu discutia noastra.
M-a socat puternic povestea cuplului Sf. Adrian si Natalia si n-am inteles cum s-a putut asa ceva. De ce? Au renutat unul la altul, la familie, la cununie si mi se pare ca aveau si un copil. Asa a vrut Dumnezeu? Si daca da, de ce?
Daca nu, cine i-a invatat sa faca asa ceva?
Sa stii ca si sfintii Ioachim si Ana au stat separati si au petrecut timpul in pocainta, plans si rugaciune:

"Acestea auzindu-le Ioachim s-a mîhnit și s-a dus de la biserica Domnului foarte întristat, rușinat și defăimat și i s-a întors lui praznicul acela în plîngere și bucuria praznicului aceluia în tînguire. Și nu s-a întors atunci la casa lui, de mîhnirea cea mare, ci s-a dus în pustie, la păstorii turmelor sale, și acolo a plîns pentru două lucruri: pentru nerodire și pentru defăimare și ocară. Apoi, adu-cîndu-și aminte de Sfîntul Avraam strămoșul, căruia i-a dat Dumnezeu fii după ce îmbătrînise, a început a se ruga Domnului cu dinadinsul, ca și el de aceeași binecuvîntare să se învrednicească, ca auzit și miluit să fie, ca să se ridice ocara lui dintre oameni și să se dea rod însoțirei lui la bătrînețe, precum oarecînd lui Avraam, ca să poată a se numi tată de fii, iar nu ca un neroditor și lepădat de Dumnezeu să rabde de la oameni ocară. Și a adăugat la rugăciune post, patruzeci de zile, nevrînd să guste pîine. "Nu voi da - zicea - gurii mele hrană, nici mă voi întoarce la casa mea, ci lacrimile me-le să-mi fie mie hrană și pustia aceasta casă, pînă ce va auzi și mă va cerceta pe mine Domnul Dumnezeul lui Israel".

Asemenea și Ana, femeia lui, în casă șezînd și înștiințîndu-se că arhiereul nu a vrut să primească darurile lor, ocărîndu-i pentru nerodire, și că bărbatul ei, de mîhnire, lăsînd-o pe ea, s-a dus în pustie, plîngea cu nemîngîiate lacrimi. "Acum - zicea - sînt mai ticăloasă decît toți: de Dumnezeu lepădată, de oameni defăimată și de bărbat lăsată. Deci de care lucru mai întîi voi plînge? Oare pentru văduvia mea sau pentru nerodire? Oare pentru sărăcia mea sau că nu m-am învrednicit a mă numi maică?" Și se tînguia cu amar în toate zilele acelea. Iar o slujnică a ei, anume Iudit, o mîn-gîia pe ea, dar nimic n-a sporit, pentru că cine putea să o consoleze pe dînsa?!"
Sursa:http://paginiortodoxe.tripod.com/vss...im_si_ana.html
Reply With Quote
  #75  
Vechi 04.12.2010, 20:02:06
gabriela8 gabriela8 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.10.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.112
Send a message via Skype™ to gabriela8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul

La ortodocși, îmi pare că Biserica este duhovnicul și că nu e mare deosebire între greutatea a ce spune în cadrul sacramental ori în afara lui. În vreme ce actele magisteriale ortodoxe sunt tratate cu mai multă ușurătate, ca fiind păreri personale ale episcopilor sau patriarthilor ortodocși, de care oricum nu prea aveți părere grozavă. Adică, dacă o zis mitropolitul Ardealului într-o pastorală o chestie, luăm cu titlu de inventar. Dacă, însă, o zis Arsenie Boca aceeași chestie, apăi e musai...
Ortodocsii asculta de Biserica, sinoade, invataturile Sfintilor Parinti. Nu sunt tratate cu usurinta sau superficialitate iar parerile personale ale unor forumisti nu se refera la Fiinta Bisericii.
Reply With Quote
  #76  
Vechi 04.12.2010, 20:38:29
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Isus Cristos nu a fost căsătorit. A dat unele sfaturi pentru cuplurile căsătorite. Sfaturi pentru viața în căsătorie a dat și Sf Ap Paul. Nici el nu era căsătorit. Oare Isus și Apostolul Nemurilor să nu fi avut destulă competență, nefiind căsătoriți ? Nu mă gândisem niciodată în mod serios la asta...

Din ce citesc pe acest topic, îmi dau seama cât de diferit este văzută legătura omului cu Biserica la ortodocși și la catolici. Pentru un catolic, singurele care sunt obligatoriu de urmat sunt sfaturile pe care le dă Biserica, iar acestea sunt în forma actelor magisteriale, emise de cei care au autoritate de a învăța și a vorbi în numele Bisericii: papa, sinoadele, episcopii. Numai asemenea acte îl leagă pe credinciosul catolic. Îl mai leagă și duhovnicul (preotul confesor), dar numai în privința canonului primit în cadru sacramental. De exemplu, dacă vocea lui Dumnezeu din confesional spune: "iar canonul de pocăință pe care ți-l dau acesta este: trei nopți la rând vei sta într-un picior în fața patului soției și vei spune, privind la ea cum doarme, "Preasfântă Născătoare", acesta e un lucru care trebuie făcut. Dacă, însă, sfatul este în afara cadrului sacramental, adică nu Dumnezeu, ci preotul spune: "Fiule, după părerea mea, ar fi bine ca trei nopți la rând să stai într-un picior în fața patului soției și să spui, privind la ea cum doarme, "Preasfântă Născătoare" ", atunci asta e chestie mai mult decât opțională.

La ortodocși, îmi pare că Biserica este duhovnicul și că nu e mare deosebire între greutatea a ce spune în cadrul sacramental ori în afara lui. În vreme ce actele magisteriale ortodoxe sunt tratate cu mai multă ușurătate, ca fiind păreri personale ale episcopilor sau patriarthilor ortodocși, de care oricum nu prea aveți părere grozavă. Adică, dacă o zis mitropolitul Ardealului într-o pastorală o chestie, luăm cu titlu de inventar. Dacă, însă, o zis Arsenie Boca aceeași chestie, apăi e musai...

Da, la noi nu exista aceasta notiune a magisteriului de care trebuie sa asculti orbeste.
Exista notiunea de sobornicitate, dar vad ca nu prea mai e predicata si multi credinciosi nu stiu ca si ei sunt respoinsabili pentru invatatura crestina, nu numai duhovnicii si episcopii si unii ca parintele Cleopa sau Arsenie Boca.
Pe mine acest lucru ma intristeaza.

Unde Dv. vedeti dezordine (asa inteleg eudin ce spuneti), eu vad viata si libertate si este o calitate ca Biserica ortodoxa nu fixeaza si nu obliga. Dar acest flu care era pozitiv vad ca acum se transforma intr-o habotnicie de tip tiranic - trebuie sa ascultam orbeste de ceea ce spune fiecare parinte cu faima sau de fiecare canon, fie el actual sau nu (caci canoanele ortodoxe niciodata nu au fost aduse la zi sau sistematizate ca la voi).
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #77  
Vechi 04.12.2010, 21:19:59
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul

Unde Dv. vedeti dezordine (asa inteleg eudin ce spuneti),
Eu nu am făcut o judecată de valoare, ci o judecată de existență. Adică, nu am spus că e mai bine așa sau altfel, ci am constatat un fapt. Fapt care ar putea avea o explicație culturală mai degrabă decât religioasă. Pe de altă parte, cultura însăși e influențată de religie, dar asta e un subiect așa de vast și de general, că nu o să-l terminăm niciodată.

Eu personal, mă simt bine cu principiul că de referință în materie de credință este Magisteriul. Deși întregul popor credincios este chemat să păstreze tezaurul credinței (depositum fidei), Magisteriul și numai el are abilitatea de a-l interpreta în lumina vremii de azi și cu aplicație la situațiile concrete de azi. Îmi e ușor așa. Pentru fiecare problemă mai importantă, care ar putea afecta un număr mai mare de oameni, există un document. Vreau să știu dacă pot sau nu pot să folosesc contraceptivele ? Citesc "Humanae Vitae". Vreau să știu dacă pot îmbrățișa nazismul ? Citesc "Mit brenneder Sorge". Vreau să știu dacă o decizie papală este normativă în materie de știință ? Zdup la "Pastor Aeternus". Sunt invitat să intru în masonerie. Oare un catolic are voie să urmeze acest drum ? "In Eminenti". Adulterul e păcat, asta scrie și în Biblie, pentru asta nu e nevoie de acte magisteriale. Dar apare situația concretă inexistentă în Biblie: se dezbate problema dacă adulterul ar trebui sau nu ar trebui incriminat penal. Oare ce poziție trebuie să aibă un catolic ? Răspunsul este în "Mirari Vos".

Desigur că există și domenii "libere", în care magisteriul nu s-a pronunțat. Acestea sunt fie situații absolut speciale, fie atât de noi încât nu a fost destul timp pentru reflexie teologică, fie există motive de prudență. Numai în acest spațiu credinciosul este liber să creadă ce vrea (dar în bună conștiință). Numai în acest spațiu directorii spirituali își pot exercita imaginația. În rest, dacă întreb 100 de preoți de este bine sau nu: să practic contracepția, să îmbrățișez nazismul, să particip la întruniri masonice ori să votez pentru dezincriminarea adulterului, toți 100 este de așteptat să îmi dea aceleași răspunsuri, fiindcă o autoritate superioară lor s-a pronunțat deja în mod formal în aceste chestiuni.

Biserica este asemenea unei armate. Așa îi și zice: Ecclesia Militans (Biserica Luptătoare). Pe cât de mult contează într-o armată zelul trupei, pe atât de mult contează disciplina și ascultarea celor de la comandă. Iar cei de la comandă sunt chemați la unitate de vedere, la claritate în ordinele lor, la adecvare cu lumea în care trăim și nu cu altă lume. Pe de altă parte, ordinele lor trebuie să nu fie contrare Scripturii și Tradiției cu "T" mare, deși uneori pot fi și trebuie să fie contrare tradiției cu "t" mic.

Sunt de acord că și modelul ortodox (cel puțin acesta promovat pe forum) în care Magisteriul este duhovnicul, are funcționalitatea lui. Dar îmi pare mai adecvat luptei de gherillă, în care mici grupuri se reunesc în jurul unei surse de lumină spirituală, în echipe oarecum disparate. Să sperăm că nu vom ajunge din nou în catacombe, caz în care modelul acesta și-ar dovedi adecvarea superioară.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #78  
Vechi 29.03.2012, 17:18:26
Cameluta Cameluta is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Mesaje: 2
Implicit Buna

Poate cineva sa-mi spuna cit costa cazarea la Manastirea Suzana ptr. o noapte, 2 persoane?
Reply With Quote
  #79  
Vechi 29.03.2012, 21:31:47
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Manastirea Suzana este de sine, adica fiecare maicuta are casa ei si cazeaza oaspeti. Numai acolo poti sa afli cat costa.
Unele maicute gatesc, la altele trebuie sa-ti iei mancare cu tine.
In rest nu stiu sa-ti spun.
Dar numai o noapte vreti sa stati acolo?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #80  
Vechi 29.03.2012, 22:02:55
Laura19
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
(caci canoanele ortodoxe niciodata nu au fost aduse la zi sau sistematizate ca la voi).
Nici nu trebuie. Nu schimbi Biserica dupa vreme si dupa moda. Canonele ortodoxe nu sunt invechite, n-au iesit din uz. Sunt de actualitate asa cum au fost acum aprox 1500-2000 de ani cand au luat fiinta, la Sinoadele Ecumenice. Invataturile si canoanele Sfintilor Parintini nu se vor invechi niciodata. Noi oamenii am luat alt drum si ni se par grele si invechite din cauza patimilor si a pacatelor pe care le avem. Ni se par grele ptr ca noi nu vrem sa ne lasam de patimile care si-au facut culcus in inima noastra. Doar ptr.ca oamenii si-au schimbat mintea si vad cu lejeritate orice, nu inseamna ca Biserica este de vina si neactualizata. Sunt atatea carti in care sunt explicate canoanele, in care invataturile Sfintilor Parinti sunt lamurite. Ai de unde intelege si invata, numai sa vrei. Parintii si-au castigat acea "faima" ptr.exemplul si invatatura pe care ei au dat-o. Ei au trait cu adevarat crestineste, ne-au aratat cum trebuie trait, ne-au dat invataturi extraordinare, pe care ar trebui sa le consideram un dar. Nici un parinte,sfant ortodox nu si-a castigat "faima" pe nemerit. Ca noi nu suntem de acord cu ce ne invata ei, este alta chestiune, tine de noi, nu de ei.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfaturi date altora... sophia Generalitati 1 01.12.2010 23:17:44
Sfaturi date altora sophia Generalitati 0 01.12.2010 23:17:42
ROMANII si razboiul altora... Trandafir_Alb Generalitati 0 05.01.2010 18:38:53
caut date contact guiumihai Stiri, actualitati, anunturi 5 02.09.2008 18:04:04
Minunatiile naturi date de Dumnezeu alexa.oni Generalitati 3 01.01.2008 15:58:15