Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #21  
Vechi 02.12.2010, 16:17:14
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Auzi, mă fiule de satană, unde sunt acele multe pe care Hristos mai avea să le spună apostolilor și Bisericii, și pe care le va transmite prin Duhul adevărului ??
Când o să înveți să vorbești cuviincios o să ți se răspundă, până atunci mai meditează la deserviciul pe care-l aduci ortodoxiei prin atitudinea ta necreștinească, neortodoxă și neobrăzată.
Reply With Quote
  #22  
Vechi 03.12.2010, 07:32:57
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Apostolii au trăit împreună cu Mântuitorul, au auzit cuvintele Lui, au văzut minunile Lui, au primit învățătura Lui și au consemnat în scris, atât cât a fost necesar pentru a crede în El, pentru toți aceia care nu au avut harul de a fi împreună cu Fiul lui Dumnezeu. Apostolul Ioan spune:

"Ce era de la început, ce am auzit, ce am văzut cu ochii noștri, ce am privit și mâinile noastre au pipăit despre Cuvântul vieții, - Și Viața s-a arătat și am văzut-o și mărturisim și vă vestim Viața de veci, care era la Tatăl și s-a arătat nouă - Ce am văzut și am auzit, vă vestim și vouă, ca și voi să aveți împărtășire cu noi. Iar împărtășirea noastră este cu Tatăl și cu Fiul Său, Iisus Hristos." (1 Ioan 1,1-3)

Mărturia aceasta este directă, întrucât vine din partea unui participant la evenimente. Acum se cuvine să facem un raționament: Dacă apostolii au fost martori la toate aceste lucruri și le-au scris (tocmai ca să nu se schimbe cu trecerea timpului), iar Tradiția bisericească va „reevalua" învățătura Mmtuitorului și informațiile privitoare la practicarea credinței lăsate de apostoli, schimbînd mai multe concepte de bază, ce anume va fi considerat adevărat? Niște schimbări impuse după sute de ani de către oameni care nu au fost martori oculari Ia viața și învățătura Domnului Iisus, ci doar doreau unele avantaje și privilegii de pe urma schimbării, sau ceea ce este scris de la început și constituie sursă originală?
Răspunsul corect la această întrebare ne conduce la aitudinea ce trebuie s-o luăm cu privire la Scriptură și Tradiție.
Reply With Quote
  #23  
Vechi 03.12.2010, 12:05:12
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Apostolii au trăit împreună cu Mântuitorul, au auzit cuvintele Lui, au văzut minunile Lui, au primit învățătura Lui și au consemnat în scris, atât cât a fost necesar pentru a crede în El, pentru toți aceia care nu au avut harul de a fi împreună cu Fiul lui Dumnezeu. Apostolul Ioan spune:

"Ce era de la început, ce am auzit, ce am văzut cu ochii noștri, ce am privit și mâinile noastre au pipăit despre Cuvântul vieții, - Și Viața s-a arătat și am văzut-o și mărturisim și vă vestim Viața de veci, care era la Tatăl și s-a arătat nouă - Ce am văzut și am auzit, vă vestim și vouă, ca și voi să aveți împărtășire cu noi. Iar împărtășirea noastră este cu Tatăl și cu Fiul Său, Iisus Hristos." (1 Ioan 1,1-3)

Mărturia aceasta este directă, întrucât vine din partea unui participant la evenimente. Acum se cuvine să facem un raționament: Dacă apostolii au fost martori la toate aceste lucruri și le-au scris (tocmai ca să nu se schimbe cu trecerea timpului), iar Tradiția bisericească va „reevalua" învățătura Mmtuitorului și informațiile privitoare la practicarea credinței lăsate de apostoli, schimbînd mai multe concepte de bază, ce anume va fi considerat adevărat? Niște schimbări impuse după sute de ani de către oameni care nu au fost martori oculari Ia viața și învățătura Domnului Iisus, ci doar doreau unele avantaje și privilegii de pe urma schimbării, sau ceea ce este scris de la început și constituie sursă originală?
Răspunsul corect la această întrebare ne conduce la aitudinea ce trebuie s-o luăm cu privire la Scriptură și Tradiție.
Domne "pocăit" având în vedere că nu poți să răspunzi la întrebări, eu zic să stai și să te mai gândești înainte de a face afirmații care nu au acoperire în realitate ci doar în interpretările dumitale personale despre realitate. Din fericire un om mic ca dumneata nu poate desființa lucrarea Duhului Sfânt în Biserică prin Sinoadele Ecumenice și prin opera Sfinților Părinți pe care oricum dumneata nu îi poți înțelege pentru că ești lipsit de iluminarea pe care ei au avut-o de la Dumnezeu.
Reply With Quote
  #24  
Vechi 06.12.2010, 08:37:45
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Sfinții apostolii nu s-au dezis niciodată de învățătura Evangheliilor, iar o simplă privire asupra epistolelor scrise de aceștia dovedește că învățătura lor era conformă cu aceea a Mântuitorului. Ei nu au schimbat nimic, ba mai mult, apostolul Pavel spune că nimic nu se mai poate schimba în ceea ce a lăsat Hristos, cu toate că vor veni mulți care vor spune că au mesaje noi de la Dumnezeu:

"Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit - să fie anatema!" (Galateni 1:7-9)

Tradiția bisericească tocmai aceasta a făcut atunci când a promovat învățături noi sub mantaua afirmației că numai Biserica (y compris clerul), poate interpreta Cuvântul lui Dumnezeu. Se ridică o altă întrebare absolut normală: Pentru ce este dat Duhul Sfânt credincioșilor? Nu pentru a-i ilumina în înțelegerea Scripturilor? Acest lucru e cu atît mai valabil, cu cât Biserica nu este clerul, sinoadele ecumenice, ori sfinții părinți, ci adunarea celor care se strâng la un loc în Numele lui Iisus Hristos.
Reply With Quote
  #25  
Vechi 06.12.2010, 09:30:18
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Sfinții apostolii nu s-au dezis niciodată de învățătura Evangheliilor, iar o simplă privire asupra epistolelor scrise de aceștia dovedește că învățătura lor era conformă cu aceea a Mântuitorului. Ei nu au schimbat nimic, ba mai mult, apostolul Pavel spune că nimic nu se mai poate schimba în ceea ce a lăsat Hristos, cu toate că vor veni mulți care vor spune că au mesaje noi de la Dumnezeu:

"Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit - să fie anatema!" (Galateni 1:7-9)

Tradiția bisericească tocmai aceasta a făcut atunci când a promovat învățături noi sub mantaua afirmației că numai Biserica (y compris clerul), poate interpreta Cuvântul lui Dumnezeu. Se ridică o altă întrebare absolut normală: Pentru ce este dat Duhul Sfânt credincioșilor? Nu pentru a-i ilumina în înțelegerea Scripturilor? Acest lucru e cu atît mai valabil, cu cât Biserica nu este clerul, sinoadele ecumenice, ori sfinții părinți, ci adunarea celor care se strâng la un loc în Numele lui Iisus Hristos.
Fiecare sectant și/sau eretic este liber să creadă ce vrea, să interpreteze ce vrea, cum vrea, când vrea, DAR ÎN AFARA BISERICII !!!
Reply With Quote
  #26  
Vechi 06.12.2010, 10:03:49
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Însuși termenul acesta de "eretic", ori de "sectant" a fost atribuit celor care neagă Sfânta Tradiție, tot pe baza tradiției bisericești și a scrierilor sfinților părinți, în loc ca baza comparativă să fie constituită de Sfintele Scripturi. Acele culte care nu recunosc Tradiția bisericească ca autoritate a credinței creștine au fost declarate eretice tocmai pe baza învățăturii Tradiției!

Cu obiectivitatea unui istoric adevărat, Mircea Eliade spune în „Istoria credințelor și ideilor religioase":
"În fond, primele forme creștine erau mai aproape de acelea care au fost considerate mai târziu drept eretice." (p.461)

Pe ce bază au fost declarate eretice acele forme creștine care semănau cu cele din primul secol? Pe baza Tradiției bisericești, deși acele culte sunt fidele Cuvântului lui Dumnezeu! Sfânta Tradiție a înlocuit Cuvântul scris al lui Dumnezeu, așezînd învățături noi, prin care harul lui Dumnezeu este făcut inutil. Prin dogmele adăugate de către preoți la învățătura apostolilor, ridicate apoi la rangul de Tradiție și autoritate a credinței, creștinismul original, care era o religie a inimii, a fost transformat într-un creștinism ritualist încorsetat de reguli și ritualuri fără viață care nu-L mai înalță pe Hristos, ci evidențiază importanța slujitorilor Bisericii și justifică existența ierarhiei bisericești, ca segment distinct, diferit de credincioșii de rând. De aici și ținerea cu dinții de aceste obiceiuri fără temei scripturistic.
Reply With Quote
  #27  
Vechi 06.12.2010, 10:51:27
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit „Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxă”

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Însuși termenul acesta de "eretic", ori de "sectant" a fost atribuit celor care neagă Sfânta Tradiție, tot pe baza tradiției bisericești și a scrierilor sfinților părinți, în loc ca baza comparativă să fie constituită de Sfintele Scripturi. Acele culte care nu recunosc Tradiția bisericească ca autoritate a credinței creștine au fost declarate eretice tocmai pe baza învățăturii Tradiției!

Cu obiectivitatea unui istoric adevărat, Mircea Eliade spune în „Istoria credințelor și ideilor religioase":
"În fond, primele forme creștine erau mai aproape de acelea care au fost considerate mai târziu drept eretice." (p.461)

Pe ce bază au fost declarate eretice acele forme creștine care semănau cu cele din primul secol? Pe baza Tradiției bisericești, deși acele culte sunt fidele Cuvântului lui Dumnezeu! Sfânta Tradiție a înlocuit Cuvântul scris al lui Dumnezeu, așezînd învățături noi, prin care harul lui Dumnezeu este făcut inutil. Prin dogmele adăugate de către preoți la învățătura apostolilor, ridicate apoi la rangul de Tradiție și autoritate a credinței, creștinismul original, care era o religie a inimii, a fost transformat într-un creștinism ritualist încorsetat de reguli și ritualuri fără viață care nu-L mai înalță pe Hristos, ci evidențiază importanța slujitorilor Bisericii și justifică existența ierarhiei bisericești, ca segment distinct, diferit de credincioșii de rând. De aici și ținerea cu dinții de aceste obiceiuri fără temei scripturistic.
Când vine vorba despre creștinism Mircea Eliade nu este un reper, o autoritate. El este un reper în știința numită Istoria Religiilor. Creștinismul nu este o simplă religie în comparație cu altele, ci este Revelație Dumnezeiască. Pozițiile lui Eliade nu au făcut decât să arate că nu cunoaște și nu înțelege creștinismul cu adevărat. Formele de creștinism care au fost considerate ca eretice, chiar au și fost eretice, nu degeaba au fost considerate așa. Problema a fost că papistașii au aplicat metode necreștine pentru contracararea lor, fapt care a făcut, din nefericire, niște eroi din niște eretici lipsiți de adevărata cunoaștere a lui Dumnezeu prin harul Duhului Sfânt. Biserica păstrătoare a adevăratului mesaj creștin, adică Sfânta Biserică Ortodoxă, este și, prin lucrarea de iluminare și de călăuzire a Duhului Sfânt, interpreta fidelă adevărului Revelației Dumnezeiești. Sectele/cultele, mai mult sau mai puțin eretice, au toată libertatea să gândească ce vor, să creadă ce vor, să interpreteze ce vor și când vor, sub orice titulatură (chiar și cu simptome evident de uzurpare a numelui de biserică, pe care ei nu îl poartă în mod legitim, ci doar legal !!) DAR NUMAI ÎN AFARA BISERICII !!! Cât privește religia inimii, creștinismul este o religie a harului și a inimii, nu doar a inimii, iar din câte știm noi Ortodoxia chiar are o aplecare foarte serioasă și substanțială asupra acestui aspect; de unde și rugăciunea inimii sau rugăciunea lui Iisus ! Faptul că sfinții Bisericii, și nu doar sfinții ci și alți simpli credincioși ortodocși, au simțit profunzimile cele mai adânci ale sufletului uman prin luminarea acelor profunzimi ale inimii de energiile necreate, de harul lucrător în inimă al lui Dumnezeu, și au fost astfel iluminați de Dumnezeu cu mai mult decât un studiu biblic sau o simplă credință, nu dă dreptul unor ignoranți, în comparație cu marii trăitori ortodocși, să acuze niște ținte false. Ortodoxia este un cult liturgic plin de lumină dumnezeiască, plin de har al Duhului Sfânt, plin de sfințenie și de sfinți adevărați trăitori ai lui Dumnezeu și ai cuvântului Său, este o spiritualitate extrem de vie pentru că este alimentată de însăși viața dumnezeiască și harul necreat. Sectarii nu fac decât să rămână la suprafața lucrurilor, să creeze ținte false, să le identifice în mod fals și greșit cu Ortodoxia, și să atace acele ținte false având impresia că acele ținte false ar reprezenta spiritualitatea creștină autetntică, adică cea ortodoxă !! Aceste false ținte, chiar dacă au acoperire, din nefericire, în anumite cazuri nereprezentative, sunt contrazise însă de spiritualitatea ortodoxă:

Parintele Arsenie - Despre trairea ortodoxa
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...a-ortodoxa.php
Pr. Ioanichie - Despre sihastrii
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...-sihastrii.php
PARINTELE DUMITRU STANILOAE - CONVORBIRI DUHOVNICESTI - CERNICA
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...hovnicesti.php
Pr. Ilie Ceopa - Rugaciunea inimii
http://www.orthodoxtube.com/videos/v...ea-inimii.html
Parintele Ioan Ica jr.- Provocarile lumii contemporane si mesajul Evangheliei I
http://www.crestinortodox.ro/predici...iei-i-369.html
Parintele Ioan Ica jr.- Provocarile lumii contemporane si mesajul Evangheliei II
http://www.crestinortodox.ro/predici...ei-ii-368.html
Sfantul Maxim Marturisitorul - Despre dragoste
http://www.crestinortodox.ro/predici...goste-835.html
Reply With Quote
  #28  
Vechi 06.12.2010, 11:50:00
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Următorul citat găsit în "Dicționarul de Teologie Ortodoxă" al lui Ion Bria este de-a dreptul șocant dacă vrem să fim fideli învățăturii biblice:

"... dacă am încerca să lăsăm la o parte obiceiurile (care n-au temei scris), ca și cînd n-ar avea mare însemnătate, am greși, păgubind Evanghelia în cele esențiale." (p.404)

Cum s-ar putea păgubi Evanghelia în părțile ei esențiale dacă acestea nici măcar nu au fost pomenite în Evanghelii? Cât de importante erau dacă au fost omise de apostoli? Acele culte care nu recunosc Tradiția bisericească ca autoritate a credinței creștine au fost declarate eretice tocmai pe baza învățăturii Tradiției!

Iar și iar,
Același argument circular...
Reply With Quote
  #29  
Vechi 06.12.2010, 11:58:05
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit „Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxă”

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Următorul citat găsit în "Dicționarul de Teologie Ortodoxă" al lui Ion Bria este de-a dreptul șocant dacă vrem să fim fideli învățăturii biblice:

"... dacă am încerca să lăsăm la o parte obiceiurile (care n-au temei scris), ca și cînd n-ar avea mare însemnătate, am greși, păgubind Evanghelia în cele esențiale." (p.404)

Cum s-ar putea păgubi Evanghelia în părțile ei esențiale dacă acestea nici măcar nu au fost pomenite în Evanghelii? Cât de importante erau dacă au fost omise de apostoli? Acele culte care nu recunosc Tradiția bisericească ca autoritate a credinței creștine au fost declarate eretice tocmai pe baza învățăturii Tradiției!

Iar și iar,
Același argument circular...
Când vine vorba despre creștinism Mircea Eliade nu este un reper, o autoritate. El este un reper în știința numită Istoria Religiilor. Creștinismul nu este o simplă religie în comparație cu altele, ci este Revelație Dumnezeiască. Pozițiile lui Eliade nu au făcut decât să arate că nu cunoaște și nu înțelege creștinismul cu adevărat. Formele de creștinism care au fost considerate ca eretice, chiar au și fost eretice, nu degeaba au fost considerate așa. Problema a fost că papistașii au aplicat metode necreștine pentru contracararea lor, fapt care a făcut, din nefericire, niște eroi din niște eretici lipsiți de adevărata cunoaștere a lui Dumnezeu prin harul Duhului Sfânt. Biserica păstrătoare a adevăratului mesaj creștin, adică Sfânta Biserică Ortodoxă, este și, prin lucrarea de iluminare și de călăuzire a Duhului Sfânt, interpreta fidelă adevărului Revelației Dumnezeiești. Sectele/cultele, mai mult sau mai puțin eretice, au toată libertatea să gândească ce vor, să creadă ce vor, să interpreteze ce vor și când vor, sub orice titulatură (chiar și cu simptome evident de uzurpare a numelui de biserică, pe care ei nu îl poartă în mod legitim, ci doar legal !!) DAR NUMAI ÎN AFARA BISERICII !!! Cât privește religia inimii, creștinismul este o religie a harului și a inimii, nu doar a inimii, iar din câte știm noi Ortodoxia chiar are o aplecare foarte serioasă și substanțială asupra acestui aspect; de unde și rugăciunea inimii sau rugăciunea lui Iisus ! Faptul că sfinții Bisericii, și nu doar sfinții ci și alți simpli credincioși ortodocși, au simțit profunzimile cele mai adânci ale sufletului uman prin luminarea acelor profunzimi ale inimii de energiile necreate, de harul lucrător în inimă al lui Dumnezeu, și au fost astfel iluminați de Dumnezeu cu mai mult decât un studiu biblic sau o simplă credință, nu dă dreptul unor ignoranți, în comparație cu marii trăitori ortodocși, să acuze niște ținte false. Ortodoxia este un cult liturgic plin de lumină dumnezeiască, plin de har al Duhului Sfânt, plin de sfințenie și de sfinți adevărați trăitori ai lui Dumnezeu și ai cuvântului Său, este o spiritualitate extrem de vie pentru că este alimentată de însăși viața dumnezeiască și harul necreat. Sectarii nu fac decât să rămână la suprafața lucrurilor, să creeze ținte false, să le identifice în mod fals și greșit cu Ortodoxia, și să atace acele ținte false având impresia că acele ținte false ar reprezenta spiritualitatea creștină autentică, adică cea ortodoxă !! Aceste false ținte, chiar dacă au acoperire, din nefericire, în anumite cazuri nereprezentative, sunt contrazise însă de spiritualitatea ortodoxă:

Parintele Arsenie - Despre trairea ortodoxa
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...a-ortodoxa.php
Pr. Ioanichie - Despre sihastrii
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...-sihastrii.php
PARINTELE DUMITRU STANILOAE - CONVORBIRI DUHOVNICESTI - CERNICA
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...hovnicesti.php
Pr. Ilie Ceopa - Rugaciunea inimii
http://www.orthodoxtube.com/videos/v...ea-inimii.html
Parintele Ioan Ica jr.- Provocarile lumii contemporane si mesajul Evangheliei I
http://www.crestinortodox.ro/predici...iei-i-369.html
Parintele Ioan Ica jr.- Provocarile lumii contemporane si mesajul Evangheliei II
http://www.crestinortodox.ro/predici...ei-ii-368.html
Sfantul Maxim Marturisitorul - Despre dragoste
http://www.crestinortodox.ro/predici...goste-835.html
Reply With Quote
  #30  
Vechi 06.12.2010, 19:09:13
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Tradiția bisericească tocmai aceasta a făcut atunci când a promovat învățături noi sub mantaua afirmației că numai Biserica (y compris clerul), poate interpreta Cuvântul lui Dumnezeu. Se ridică o altă întrebare absolut normală: Pentru ce este dat Duhul Sfânt credincioșilor? Nu pentru a-i ilumina în înțelegerea Scripturilor? Acest lucru e cu atît mai valabil, cu cât Biserica nu este clerul, sinoadele ecumenice, ori sfinții părinți, ci adunarea celor care se strâng la un loc în Numele lui Iisus Hristos.
Traditia nu a contrazis niciodata Scriptura,ci doar a intregit-o.Totul in Orotodoxie se face pe baza scripturii.
Doar cine priveste superficial,gaseste aceste contradictii.Iar contradictiile sunt in litera si nu in spirit.
Traditia fara Scriptura ar fi simpla datina umana,un simplu ritual.Toti mari invatati ai Ortodoxiei au talcuit Scriptura,si nu au venit cu inventii omenesti.
Pentru a intelege Traditia trebuie multa finete,si nu dat cu barda ,nici de o parte nici de alta.Tainele Bisericii sunt o completare a Scripturii,aparent fara o legatura vizibila cu acestea.Dar pt un cercetator atent si un traitor al lor,tainele devin o alta cale de imparatsire cu lumina Dumnezeirii,imbracand minunat in slujbe,puterea Cuvantului lui Dumnezeu
Cand zicem ca nu este mantuire fara Tainele Bisericii,nu o zicem din spirit de excludere,ci din faptul ca este cea mai accesibila cale lasata pentru intelegerea si urmarea Cuvantului lui Dumnezeu,care este Scriptura.
Cine nu se tine de Taine se poate mantui si doar prin Scriptura,dar ca unul care ia lupta pe cont propriu,si refuza ajutorul lui Dumnezeu.

Last edited by iustin10; 06.12.2010 at 19:12:33.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfanta Traditie Iuliiiii Generalitati 4 07.06.2013 13:42:36
Sfanta traditie caiusltd Despre Sfanta Scriptura 9 18.10.2010 09:10:57
Sfanta Traditie Ioana-Andreea Secte si culte 5 26.07.2010 18:21:55
Cum explica Sfinta Scriptura sau Sfinta Traditie existenta oamenilor in div. locuri.. Narcis31 Generalitati 6 22.12.2009 00:09:32
Despre Sfanta Traditie strajeru Secte si culte 147 19.02.2009 15:15:04