![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu faci o confuzie intre har si Duhul Sfant. Duhul Sfant e cel care coboara peste om nu harul. Iar Duhul Sfant coboara peste omul care se increde in Dumnezeu. In Faptele Apostolilor vedem cum cei carora le predica Petru au primit Duhul Sfant in timp ce ascultau. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu fac confuzie, aceasta e invatatura ortodoxa, intarita de sfinti. In Faptele Apostolilor doar peste Apostoli s-a pogorat Duhul Sfant (harul), cei carora le predica au primit harul dupa ce au fost botezati. De asemenea, in Vechiul Testament Duhul Sfant lucra doar in exterior, astfel proorocind proorocii. Abia dupa lucrarea Mantuitorului oamenii au putut primi harul Duhului Sfant inauntrul lor, prin Botez si Sfintele Taine, unindu-se cu Hristos. Si iti voi explica si lamurit, ca sa intelegi de ce e asa. Mai bine decat explica in catehismul ortodox nu pot explica eu: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ant-80555.html |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Citat din invatatura ortodoxa: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ant-80555.html
236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El? Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Dar de aici se vede totodata ca lucrarea aceasta nu e nici ceva creat, nu e o faptura, cum zic romano-catolicii, ci porneste din fiinta Lui si prin urmare ne uneste nemijlocit cu Dumnezeu. Si intrucat prin lucrarea aceasta necreata lucram si noi, iata ca, avand noi aceasta lucrare in noi, lucram nu numai cu lucrarea noastra naturala creata, ci si cu cea necreata, dumnezeiasca, cu care lucreaza Dumnezeu insusi in noi, adica ne unim cu Dumnezeu in aceeasi lucrare a Lui, ne indumnezeim prin lucrarea Lui, la inceput mai putin, iar cu vremea tot mai mult. 237. Lucrarea aceasta prin care Duhul Sfant ne uneste cu Hristos si lucreaza in noi, impreuna cu noi, la mantuirea noastra, nu are un nume deosebit? Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har. 238. Harul este numai al Duhului Sfant, sau si al celorlalalte persoane dumnezeiesti? Lucrarea aceasta numita har e comuna tuturor celor trei persoane dumnezeiesti, pornind ca orice lucrare din fiinta dumnezeiasca, care e a tuturor celor trei persoane. De aceea e numit si har al lui Dumnezeu, sau mai ales al lui Hristos, caci Hristos il trimite pe Duhul in noi. "Harul Domnului nostru Iisus Hristos... sa fie cu voi cu toti" (II Cor. 13,14). Sau: "Har voua si pace de la Dumnezeu Tatal si de la Domnul nostru Iisus Hristos" (Gal. 1,3). De aceea prin harul care vine in noi, toate cele trei persoane dumnezeiesti se salasluiesc in noi. Dar intrucat Duhul e Acela care leaga harul de noi, harul se numeste, cu deosebire, harul Duhului sau chiar Duh, pentru ca usor poate fi numit cel care lucreaza in locul lucrarii sale. Astfel, a avea cineva Duhul lui Hristos in sine (Rom. 8, 9) inseamna a avea harul Duhului Sfant. 239. Este im singur har, sau sunt mai multe? Harul Mantuitor este unul singur si el se da tuturor. Dar, dupa trebuinta sau insusirea naturala a omului si dupa puterea lui de a primi, harul implineste, pe langa lucrarea de mantuire, - sau tocmai intrucat o implineste pe aceea, - si acea trebuinta a fiecaruia si sporeste insusirea pe care o are un om sau altul. Harul e o bogatie nesfarsita de lumina si de putere dumnezeiasca, din care primeste fiecare mant poate. Aceasta bogatie de raze ale aceluiasi izvor se numeste dar sau daruri ale Duhului sau Duhuri, caci Duhul lucreaza, iar efectele produse in om se numesc roade ale Duhului. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste toți cei care ascultau cuvântul. " - Cap 10:44 Dupa cum vezi Duhul Sfant l-au primit inainte de botez. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
E adevarat, asa scrie. Eu am spus in mesajul precedent ca si inainte proorocii prooroceau, tot insuflati de Duhul Sfant. Pentru ca zice in Crez : "Duhul Sfant, care a grait prin prooroci". Era o actiune exterioara, pe cand dupa venirea mantuitorului si lucrarea Sa primim harul in noi. In cazul de fata nu pot sa imi dau cu parerea, care din cele doua cazuri a fost. Scrie apoi sa au fost botezati.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. | Seraphim7 | Secte si culte | 104 | 23.10.2022 00:36:38 |
Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 09:41:27 |
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 09:01:17 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|