![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ecumenismul mi se pare a fi solutia salvatoare intr-o lume fragmentata religios si cultural, si nu ura acerba si necrestineasca la adresa fratilor de alte confesiuni !
Ecumenismul se inscrie in valorile morale universale ale crestinismului,si nu teama de celalalt,spaima de diferit...care denota ,eventual, doar slabiciunea celui care uraste, tremura,neaga cu vehemanta ,dar si putinatatea lui sufleteasca si crestineasca ! Inainte ca idealul cvasi-utopic al ecumenismului sa fie o unire a crestinilor intr-o singura religie, ideal dealtfel discutabil ca si oportunitate, un ecumenism mai bland, propune valori absolut crestine precum :deschiderea,fratietatea,dialogul, intelegerea-reciproca, colaborarea, slujirea-impreuna,frecventarea reciproca ! Insa desigur,ca unii preoti,fiind manipulati de duhul vrajbei,din teama sa nu-si piarda serviciile si situatiile material-pamantesti,se deovedesc a fi nu factori de iubire la adresa aproapelui nostru de alta religie, ci supremi factori propagatori de ura si intoleranta ! De ce a fost posibila condamnarea cu rautate a episcopului Nicolae Corneanu,pentru simplul fapt ca a oficiat in comun impreuna cu mult incercata biserica nationala greco-catolica (fata de care si ortodoxii au a face mea culpa ! ) intr-un gest suprem de impacare si comuniune frateasca ? pai iudele in sutane negre, sa raspunda la aceasta intrebare... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu sunt insa convins ca acesta a fost doar pretextul mult asteptat, adevarata "vina" a lui Corneanu, infinit mai grava in ochii "iudelor", cum le spuneti dumneavoastra, fiind aceea ca imediat dupa revolutie a dat greco-catolicilor din Banat toate bisericile inapoi, inclusiv Catedrala din Lugoj, fara scandal si fara procese. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Fiecare a primit un bagaj de dogme (dogma nu in sensul rau) ,in care crede. Indiferent carui cult apartine din cele crestine,si poate nu numai la crestini e asa.
Aceste dogme vin ,la crestini ,sa intareasca mesajul original si nealterat al Evangheliei,sa il explice mai bine,sa arate calea de urmat dupa ce inchidem Evanghelia si o punea deoparte In Evanghelie nu sunt dogme,ci doar iubire si dreptate .Cu Evanghelia sunt toti de acord,caci nimeni nu poate fi impotriva iubirii . Dogmele sunt o continuare a Evangheliei.Euharistia este o continuare a Cinei cea de Taina.Preotia o continuare a apostolilor.Botezul e o continuare in veacurile viitoare a celor ce au inceput a se boteza in Iordan .Dogma Trinitara este o continuare a revelatiei aparitiei Fiului lui Dumnezeu intre oameni,si mai departe,a activitatii Duhului Sfant,care urmeaza celei a Fiului. Nimeni nu poate renunta sau incalca nici cea mai mica dogma,pentru ca si-ar contrazice credinta.Problema este de unde provin aceste dogme? De la Duhul lui Dumnezeu sau de la oameni.Caci unele invataturi sunt lumesti,si sunt strecurate acolo,tocmai pentru a se profita de apetitul de credinta a oamenilor. Nu cred ca se va putea realiza prea curand vreo impacare sau unire ,pentru ca nimeni nu va renunta la dogmele sale,pentru ca ar simti ca isi tradeaza credinta. De aceea cred ca problema nu este de a se uni cumva diversele culte.Si nici macar in ce limite se poate purta un dialog . Problema este sa ne intrebam care e de fapt voia lui Dumnezeu.De ce a permis aceasta situatie?Ce ar trebui noi sa facem ,ca,chiar traind in aceasta diversitate sa nu gresim,nici fata de credinta noastra,dar nici fata de cei de alta credinta. Oricum,in aceasta diversitate,ca sa nu ii zic dezbinare,Dumnezeu a lasat o portita,si anume faptele bune.Acestea pot fi facute de oricine,din toata inima,si,pentru unu ca acela,nu va exista nici o judecata.Caci mintea se mai poate insela ,dar sufletul da adevarata masura a omului |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Aș observa că ura și intoleranța de care vorbiți nu sunt propagate atât de preoți, cât de laici. Ca regulă generală, cel puțin. Nu am observat ca episcopii ortodocși să propage ură sau intoleranță față de alte comunități. Nici marea majoritate a preoților profesori. Nici preoții de mir ori ieromonahii "de platformă", cu influență atât de mare. Dimpotrivă, părinți înaintați în sfințenie, precum Arsenie Boca sau urmașul său, Teofil Părăianu, au numit "surori" celelalte Biserici apostolice. Ură și intoleranță am întâlnit, într-adevăr, dar la nivelul laicilor de rând și la nivelul unor organizații ale laicatului, precum ASCOR. Cât privește pedeapsa acordată IPS Nicolae, a fost foarte blândă și nu mi s-a părut acordată cu răutate, ci a fost un minimum de pedeapsă acordat în mod just pentru încălcarea unui canon și a disciplinei ecleziale. La fel ar păți, probabil, și un arhiepiscop catolic care ar săvârși eroarea intercomuniunii cu ortodocșii. În Sinodul BOR, nimeni nu a cerut o pedeapsă mai aspră, cu excepția mitropolitului Anania. Răutate am întâlnit, într-adevăr, față de acest caz, dar am întâlnit la nivel de presă ortodoxistă (găgăuzii aceia doi, al căror nume îmi scapă momentan), la nivel de forumuri, etc. Toți cereau caterisirea mitropolitului, dacă nu cumva afurisirea lui. Probabil că pretextul găsit era excelent, adevărata vină a arhiereului fiind aceea că a fost singurul care a mărturisit public colaborarea cu Instituția Neagră și și-a cerut iertare tuturor care au avut de suferit din această cauză, în mod deosebit părintelui Calciu Dumitreasa (care l-a iertat). Deci, spre lauda lor, clericii și, în mod deosebit cei din înaltul cler ortodox îmi par incomparabil mai aproape de ecumenism decât media laicatului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
cand greco-catolicii, nu au fost lasati sa intre in biserica lor,istorica,avand in mana decizia definitiva a unui organ judecatoresc al statului ! cine altii or fi fost instigatorii urii de frate,decat acei popi ortodoxi care prin patima si ingustimea mintii lor nu s-au facut demni de haina sfanta a preotiei ?! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Adevărata problemă, deci, în calea ecumenismului nu este orientarea sinodului, nici episcopatul ortodox în ansamblu. Să învățăm ceva din trecut. Uniri au mai fost. Și la Lyon, și la Florența. Dar aceste uniri, semnate de întâistătătorii și episcopii legiuiți ortodocși, nu au fost urmate de clerul de rând și poporul credinicios, din motive cel mai adesea politice și din duh de dezbinare și frondă. De aceea, părerea mea este că Unirea, dacă se va mai face vreodată, se va face numai printr-o intervenție suprnaturală și în forță a Spiritului Sfânt, așa cum ar fi, de exemplu, un șir de minuni mari, asemănătoare celor cu care El a dăruit Biserica în primele veacuri. Până atunci, cum spuneam, să facem ceea ce ține de noi să facem: să fim alături de ierarhii noștri și atenți să nu dărâmăm, aici, jos, punțile care se construiesc la nivel înalt eclezial. Să îl ajutăm pe aproapele, mai ales pe cel aflat în nevoie, de care e plină lumea. Și mai ales, să avem grijă să ne transformăm noi înșine înăuntrul nostru, înainte de a transforma Biserica și lumea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Orcum puntile de care vorbiti sunt doar de comunicare ,nu de compromisuri. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Cred că vroiai să spui renunțarea la erezii.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Basarabia e Romania-mars pt unire | antiecumenism | Generalitati | 3 | 20.10.2012 01:07:38 |
| O declaratie de bun simt.Romania-R Moldova-o unire necesara | iulyaan | Generalitati | 70 | 30.07.2011 17:23:54 |
| Doua carti de mare interes duhovnicesc | strajeru | Resurse ortodoxe on-line | 1 | 28.11.2010 10:38:54 |
| Are voie si interes BOR sa se dezvolte in diaspora? | sophia | Biserica Ortodoxa Romana | 6 | 07.05.2009 19:15:08 |
| Saptamana de unitate crestina | vladsergiu | Generalitati | 83 | 25.01.2009 02:44:39 |
|
|