Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.10.2010, 22:39:02
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate Ortodoxia acum parerea mea cine zice altfel decat fratia ta in aceasta privinta (a vamilor) e neortodox si trebuie sa te duci sa il reclami la ierarhul de care tine sa ia masuri disciplinare impotriva respectivului.
Asta asa mai frate ca sa fii in duhul "marelui profet al zilelor din urma" parintele Serafim Rose care pentru ca diaconul Lazar Puhalo l-a contrazis referitor la opinia sa despre vami s-a dus la Sfantul Sinod al ROCOR si a cerut ca diaconul Lazar sa fie caterisit.
Si Sinodul ROCOR l-a si caterisit pe diaconul Lazar.
Acum eu nu sunt diacon sunt numai mirean si probabil tot asa si fratele Daniel da nu e nicio problema se gasesc ceva metode disciplinare.
Uite asa mai frate sa te lupti cu toti new-ageisti care vrea sa instaureze "religia viitorului".
Pentru care lupta iti agonisesti merite sa te ajute sa treci prin vami in vremea iesirii sufletului din trup si pentru acolo cand se cantareste pe balanta faptele rele cu faptele bune.
Eu nu inteleg ironiile tale, Mihailt.

Vad ca ai ceva impotriva parintelui Serafim Rose si faci acuzatii nefondate (nu stiu de unde te-ai informat, dar mi se pare o minciuna).

Intrebarea mea (retorica).. nu te temi ca parintele Serafim Rose ar putea fi mult iubit de Dumnezeu (care l-a scos din viata de pacat si l-a indreptat spre monahism.. ca pe multi ne cheama Dumnezeu, dar cei mai multi NU leapada placerile lumesti!)?
Daca noi suntem osanditi pentru judecarea pacatosilor, cu atat mai mult vom fi pentru judecarea celor care Il slujesc pe Dumnezeu.

Mi-am exprimat doar intristarea (dar vad ca sunt mai multi care-l judeca pe par. Serafim Rose si ma intreb de ce? Ca este gnostic: unde ai gasit ceva aiurea in scrierile lui? Tu personal, nu par. Puhalo sau "altii" nenumiti?)

Si ca sa nu creez confuzii: nu sunt mare fan al parintelui Serafim Rose. Pur si simplu vreau sa inteleg ce anume deranjeaza in scrierile lui. Mai ales ca am observat ca cine il critica pe par. Serafim Rose, il critica si pe parintele Arsenie Boca..

Last edited by anna21; 04.10.2010 at 22:43:53.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.10.2010, 14:04:45
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Eu nu inteleg ironiile tale, Mihailt.

Vad ca ai ceva impotriva parintelui Serafim Rose si faci acuzatii nefondate (nu stiu de unde te-ai informat, dar mi se pare o minciuna).

Intrebarea mea (retorica).. nu te temi ca parintele Serafim Rose ar putea fi mult iubit de Dumnezeu (care l-a scos din viata de pacat si l-a indreptat spre monahism.. ca pe multi ne cheama Dumnezeu, dar cei mai multi NU leapada placerile lumesti!)?
Daca noi suntem osanditi pentru judecarea pacatosilor, cu atat mai mult vom fi pentru judecarea celor care Il slujesc pe Dumnezeu.

Mi-am exprimat doar intristarea (dar vad ca sunt mai multi care-l judeca pe par. Serafim Rose si ma intreb de ce? Ca este gnostic: unde ai gasit ceva aiurea in scrierile lui? Tu personal, nu par. Puhalo sau "altii" nenumiti?)

Si ca sa nu creez confuzii: nu sunt mare fan al parintelui Serafim Rose. Pur si simplu vreau sa inteleg ce anume deranjeaza in scrierile lui. Mai ales ca am observat ca cine il critica pe par. Serafim Rose, il critica si pe parintele Arsenie Boca..
Nu numai par.Arsenie Boca a vorbit despre vami ,dar si par.Lavrentie de la man.Frasinei.
Par.Serafim Rose scrie in cartea Despre viata sufletului dupa moarte si foloseste surse documentate ,nu isi exprima o parere proprie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.10.2010, 14:16:04
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Vad ca spun unii ca Dumnezeu e iubire.
Tocmai pentru ca e iubire si ne iubeste pe toti la fel si-a trimis Fiul sa ne deschida mintea ,El a predicat Evanghelia ,unde de mai multe ori aduce vorba despre chinurile iadului.
Cine nu lucreaza acum si aici nu poate sa primeasca aceeasi rasplata cu cel care se straduieste sa faca bine atat pentru el cat si pentru aproapele in aceasta viata.
Cantarea inmormantarii este la fel ,destul de clara ,indeamna sufletul sa fie treaz in aceasta viata ,nu sa ne anesteziem ca ne va fi bine dincolo ,indiferent ce vom face.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.10.2010, 14:49:53
GheronIosifIsihastul GheronIosifIsihastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 05.10.2010
Locație: acolo unde nu e Dumnezeu
Religia: Ortodox
Mesaje: 123
Implicit

sunt 100% ferict de comentariile Annei21, nu mai am ce completa pur si simplu, sunt multumit. Parintele Cleopa spunea ca ortodoxia nu moare niciodata si-L cita pe Mantuitorul care zice ca
"portile iadului nu o vor birui"
Parintele Cleopa numeste porti ale iadului insesi aceste guri rele, blasfemitaore, neortodoxe, care afirma gandirea propie si nu parerea Bisericii si a Sfintilor ei.. si -i da exemple pe Arie, pe Nestorie, pe Origen si multi altii.. dar Dumnezeu nu ne lasa si mereu oriunde El va ridica un Sfant Spiridon, un Sfant Nicolae, un Parinte Cleopa si asamd ,pentru ca adevarul ortodox sa fie spus.. si de vor tacea alesii Lui pietrele vor striga, insa adevarul va fi rostit!
am urmarit zilele trecute un filmulet inaltator cu Parintele Cleopa in care vorbeste si despre vamile vazduhului si viata sufletului dupa moarte.. cine vrea sa asculte direct din gura acestui Parinte traitor sa dea click aici(insa nu mai stiu sa va zic in care dintre cele 14 parti este.: http://www.youtube.com/watch?v=xvwtcNdmkUA
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.10.2010, 15:00:35
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Cantarea inmormantarii este la fel ,destul de clara ,indeamna sufletul sa fie treaz in aceasta viata ,nu sa ne anesteziem ca ne va fi bine dincolo ,indiferent ce vom face.
Este evident ca celor care vor merge in iad nu le va bine acolo. Pentru ca binele inseamna a face voia Lui Dumnezeu, ori cei din iad se vor convinge ca refuzul lor de a iubi, de a ramane in bine, le va provoca plangerea si scrasnirea dintilor. Vai si amar de ei si de alegerea lor!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.10.2010, 23:22:18
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Nicodim Mandita-Calea sufletelor in vesnicie-cele 24 de vami ale vazduhului


http://www.megaupload.com/?d=IFNF5802
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.10.2010, 00:27:02
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Cartea respectiva a parintelui Serafim Rose dupa parerea mea contine invataturi gnostice.
Eu sunt atacat la persoana pentru ce scriu vis-a-vis de acea carte.

Ceea ce arata ca nu se poate arata cu argumente crestin ortodoxe de respectiva carte (a parintelui Serafim Rose) ca nu contine invataturi gnostice ba face si mai evident ca respectiva carte contine invataturi gnostice.

Pai cum nu e diferit ce zice in cartea parintelui Nicodim Mandita de ce zice in cartea parintelui Serafim Rose cand parintele Nicodim Mandita zice ca aceasta invatatura expusa de el se refera la starile sufletului dupa moarte si nu ca sufletul ar calatori pe cine stie unde?
Asta nu e diferenta?
Mie mi se pare ca e o diferenta cam mare.
Plus ca parintele Nicodim Mandita enumera vamile si zice ce pacate s-ar cerceta in fiecare iar in cartea parintelui Serafim Rose nu sunt enumerate.

La parintele Cleopa sufletul nu calatoreste de unul singur ci e purtat de ingeri,cum nu e diferit aceasta de ce zice in cartea parintelui Serafim Rose?
Apoi tot la parintele Cleopa ingerii poarta sufletului credinciosului prin vami si apoi il duc sa se inchine la tronul Preasfintei Treimi (adica la Dumnezeu Iisus Hristos),si pana la urma Dumnezeu zice unde se duce sufletul in Rai sau in Iad,dracii nu pot opri sufletul in "vami".
Cum nu este asta diferit de ce zice in cartea parintelui Serafim Rose?
Este diferit.


Si mai sunt destule diferente.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.10.2010, 01:27:01
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

O invatatura gnostica din respectiva carte este ca trupul nostru e considerat rau:
"Trupul slujește sufletului ca închisoare și mormânt."
(Capitolul V,a se vedea la subcapitolul 2 :"Caderea omului").
Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu,Sfantul Ioan Botezatorul oare nu au avut si ei asa trup?
Iar trupul Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu a fost salas pentru Dumnezeu Intrupat,Dumnezeu Iisus Hristos si mai apoi dupa adormire a fost transfigurat si inaltat la ceruri.
http://orthodoxwiki.org/Dormition
Din ce zice in Sfanta Scriptura Sfantul Apostol Pavel trupul nostru nu e "inchisoare a sufletului" ci templu al Duhului Sfant:
"19. Sau nu știți că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveți de la Dumnezeu și că voi nu sunteți ai voștri? "
(Epistola intai catre corinteni a Sfantului Apostol Pavel,capitolul 6).
Mai apoi se zice ca Terra e salasul dracilor,in cartea respectiva a parintelui Serafim Rose:
"prin învârtoșarea trupului nostru ne-am făcut neputincioși să simțim duhurile, în al căror sălaș am căzut"
"oamenii izgoniți din rai pe pământ și duhurile care fuseseră izgonite pe pământ din cer"
(mai incolo in acelasi capitol mentionat mai sus,la subcapitolul 3).
Iar Sfantul Apostol Pavel ne zice ca duhurile rele au salasul in vazduh iar nu pe Pamant parintele Cleopa talcuind ca salasul duhurilor dracesti e in spatiul interplanetar..
Cautati in cartea "Ne vorbeste parintele Cleopa" volumul I,prima predica de acolo:
"Despre frica de Dumnezeu".
"Unde-i locuinta demonilor acum? In vazduh. Dar nu numai in vazduhul asta care inconjoara planeta noastra si celelalte planete, zeci de miliarde, ci spatiul interplanetar si spatiul interstelar care n-are margine."


Traditia Bisericii Ortodoxe referitoare la natura e ca sunt slujbe de Sfintire a naturii (precum Sfintirea Aghiasmei mari despre care se specifica ca trebuie efectuata afara).In Sfantul Altar e voie sa aduci vin,paine (spre a le preface Duhul Sfant in cadrul Sfintei Liturghii in sangele si trupul lui Dumnezeu Iisus Hristos),prinoase etc.

Dumnezeu Iisus Hristos s-a nascut in pestera in ieslea animalelor necuvantatoare,a petrecut in pustiu cu fiarele, s-a botezat in raul Iordan spre a Sfinti apele,s-a schimbat la fata pe Sfantul Munte al Taborului etc.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 06.10.2010 at 01:32:03.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.10.2010, 02:26:39
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Acum ce scrie mai sus e o parere personala si poate sa fie plina de erori ca eu sunt om pacatos si intunecat la minte de pacate si mai ales de mandrie.
Asa ca nu luati de bun ce scriu.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 07.10.2010, 02:05:02
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate Ortodoxia acum parerea mea cine zice altfel decat fratia ta in aceasta privinta (a vamilor) e neortodox si trebuie sa te duci sa il reclami la ierarhul de care tine sa ia masuri disciplinare impotriva respectivului.
Asta asa mai frate ca sa fii in duhul "marelui profet al zilelor din urma" parintele Serafim Rose care pentru ca diaconul Lazar Puhalo l-a contrazis referitor la opinia sa despre vami s-a dus la Sfantul Sinod al ROCOR si a cerut ca diaconul Lazar sa fie caterisit.
Si Sinodul ROCOR l-a si caterisit pe diaconul Lazar.
Acum eu nu sunt diacon sunt numai mirean si probabil tot asa si fratele Daniel da nu e nicio problema se gasesc ceva metode disciplinare.
Uite asa mai frate sa te lupti cu toti new-ageisti care vrea sa instaureze "religia viitorului".
Pentru care lupta iti agonisesti merite sa te ajute sa treci prin vami in vremea iesirii sufletului din trup si pentru acolo cand se cantareste pe balanta faptele rele cu faptele bune.

Si acum ca sa revin on-topic:
Cand dai un citat de se zice ca e de la Sfantul Efrem Sirul sau Sfantul Ioan Scararul sau Sfantul Vasile cel Mare e bine sa dai o sursa in care se gaseste alta decat cartea parintelui Serafim Rose "Drumul sufletului dupa moarte" preferabil intr-o carte aparuta si cunoscuta de mult timp in BOR.
Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Acum ce scrie mai sus e o parere personala si poate sa fie plina de erori ca eu sunt om pacatos si intunecat la minte de pacate si mai ales de mandrie.
Asa ca nu luati de bun ce scriu.
Pr. Seraphim Rose, care s-a convertit de la Metodism la Ortodoxie, a apartinut ROCOR (Bisericii Ortodoxe Ruse din afara granitelor Rusiei), Biserica “stilista” care i-a dat pe Sfintii Ioan Maximovici (+1966) si Filaret Noul Marturisitor (+1985), ambii cu moaste neputrezite si facatori de minuni, si a carei sinod a aruncat in 1983 anatema impotriva ecumenismului, ecumenistilor si a tuturor celor in comuniune cu ei. ROCORul a facut obiectul muncii KGB si a urmasului FSB chiar de la inceputuri (1922). Armata secreta a puterii satanice instalata la Moscova a infiltrat oameni in ROCOR, a santajat oameni si a sustinut oameni si opinii care le serveau voit sau nu intereseul. Din nefericire, parintele Seraphim, prin pozitia sa in favoarea traditiei rusesti spre excluderea tuturor celorlalte traditii, atasamentului sau fata de cultura si limba rusa, a reusit sa se faca fara voie “remarcat” de catre KGB care a stiut sa profite promovindu-l si coalizind in jurul sau si a ideilor sale cozile de topor din ROCOR. Cartile lui Seraphim Rose au fost traduse in ruseste si raspindite in URSS, iar la “caderea” comunismului, in 1991, era deja popular in Rusia. In America s-a facut remarcat si prin adoptarea unei pozitii conciliante fata de Bisericile Ecumeniste, impotriva consensului ierarhilor si a parerilor parintilor de la Jordanville (Manastirea Sfinta Treime) si Boston (Manastirea Sfinta Schimbare la Fata) si a altor parinti si teologi. Dar indiferent de ce Pr. Seraphim a crezut si spus si de cucernicia sa trebuie doar retinuta pozitia Bisericii (aceasta este practica ortodoxa!), care s-a aflat in comuniune cu Bisericile (“stiliste”) din Grecia pentru care Patriarhiile Ecumeniste sint lipsite de Har Mintuitor, si care, asa cum am aratat, a aruncat anatema de la 1983 cu consimtamintul tuturor ierarhilor sai.

In ceea ce priveste scrierile Pr. Seraphim, in unele dintre acestea s-a indepartat de la ortodoxie, unii teologi acuzindu-l chiar de reluare a ereziilor gnostice (a se vedea, de exemplu, cartea Pr. Michael Azkoul, Mitul Vamilor Vazduhului – Neo Gnosticimul Pr. Seraphim Rose, http://www.new-ostrog.org/gnostic). Pr. Seraphim a fost un convertit de la Protestantism care, cu toata inteligenta si vointa exceptionale, nu a avut timp sufficient sa patrunda in totalitate atit invatatura, cit si trairea Sfintilor Parinti. In ciuda sirguintei sale intr-ale monahismului a dat dovada de lipsa de ascultare chiar de la inceput. El si Pr. Herman s-au retras in 1968 la Platina, in Muntii din Nordul Californiei, in ciuda recomandarilor care li s-au facut de a merge la una dintre manastirile americane (si ROCORul avea manastiri severe, dupa tipicul din Athos sau din Rusia) unde au inceput monahismul (fara a fi monahi!) dupa ceea ce au citit si dupa capul lor. De-abia in 1970 aveau sa fie tunsi si fara sa fi fost vreodata novici intr-o manastire, cu binecuvintarea episcopului locului, pus in fata faptului implinit si probabil impresionat de inteligenta si charisma lui Seraphim si de popularitatea si renumele pe care deja le avea. Mai tirziu, cind si-a facut cunoscute ideile, i s-a atras atentia nu o data ca vine in contradictie cu Sfintii Parinti, dar a refuzut cu incapatinare sa se opreasca sau sa se corecteze. Persoane care au fost in ROCOR in acea vreme spun ca nu accepta sa fie contrazis, ajunsese sa se creada un fel de voce a Ortodoxiei. Daca Pr Seraphim s-a facut placut lui Dumnezeu sau nu, n-avem de unde sa stim, nu sintem noi chemati sa hotarim, dar se cuvine sa avem judecata buna, sa nu ne repezim sa-l facem sfint si sa-l citim cu mintea si cu inima deschisa, sa-l cinstim pentru ceea ce a facut bun si sa-i lasam deoparte ideile care contrazic Sfintii Parinti sau sint numai controversate.

(Lazar Puhalo a fost caterisit de ROCOR nu pentru ca l-a contrazis pe Seraphim Rose, ci pentru ca nu a incetat sa-si sustina propria docrina cu privire la starea sufletului dupa moarte si numai dupa ce el a parasit ROCORul.)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Din 24 de Vami idealist Pocainta 5 14.03.2010 22:44:22
Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? scrabble Slujba inmormantarii 47 18.08.2009 18:33:20
Vamile vazduhului NiCcoleta Generalitati 35 21.02.2008 18:52:26
Vamile vazduhului BogdanF Generalitati 17 25.07.2007 18:57:58