![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ti-am mai spus: nu cunosti istoria crestinismului ! Ai cateva sabloane inspirate din istoria crestinismului apusean ! Noi nu putem sta de vorba ! Pacat pt lipsa ta de respect fata de toti acesti crestini ortodocsi ...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Adica ceva gen, asta era pana sa de despartim? Acum e cu totul altceva. Tu la care istorie a crestinismului te referi? Daca iti dau acum cel mai celebru exemplu al momentului, cel reprezentat de filmul Agora, o sa-mi aduci ca argumente tot ce a scris biserica. Relatarile istoricilor ce au scris despre eveniment, nu au valoare pentru crestini. "Adevarat" este doar ce le spune Biserica. Scuza-ma, dar asta nu este nici adevar si nici istorie. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sa studiezi istoria crestinismului uitandu-te la filme ? Aceasta este o abordare superficiala..Ce cauti tu de fapt printre noi ? Nu vrei sa intrebi, nu vrei sa citesti, nu vrei sa inveti, nu accepti ! Ce cauti de fapt ?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Lasand la o parte modificarile regizorale, ce apar in orice film istoric, faptele prezentate sunt in mare parte reale. Ba mai mult, se pare ca episodul cu uciderea Hypatiei, nu a fost relatat asa cum au scris istoricii. Ar fi iesit un film horror. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Acum sunt eu Toma necrdinciosul ! De unde sti ca relateaza cu fidelitate evenimentele ?
Ai pus mana sa citesti istoria reala a momentului, pe carti serioase de istorie ? Nu din filme inveti istorie reala ! Esti om martur ! Nici un domeniu serios nu se abordeaza altfel decat la nivel universitar . |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Am scris eu "fidelitate"? "Lasand la o parte modificarile regizorale, ce apar in orice film istoric, faptele prezentate sunt in mare parte reale." - asta am zis, nu ca filmul este fidel realitatii. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Continui cu exemplele de martiraj crestin in lupta cu demonismul cultic idolatru:
Sfantul Marcu, episcopul Aretuselor, a trait pe vremea imparatului Constantin cel Mare. Plin fiind de dumnezeiasca ravna a daramat la pamant multe temple ale idolilor si a zidit nenumarate biserici. Cand, dupa Constantin cel Mare, in fruntea imparatiei a venit Iulian Apostatul, iar credinta in idoli a fost ridicata din nou la mare cinste, a avut de suferit nu numai sfantul Marcu, ci si multi altii, care luasera parte la daramarea templelor idolesti. La inceput sfantul Marcu s-a ascuns de cei ce il cautau; dar intelegand ca unii dintre credinciosi erau trasi la raspundere pentru el, a venit si s-a predat lor. Iar ticalosii aceia de pagani luandu-l, l-au dezbracat si dupa ce i-au acoperit trupul de rani, l-au aruncat in niste locuri pline de murdarie. Dupa aceasta l-au scos de acolo si l-au dat pe mana unor slugi, ca sa-l intepe cu andrelele. Apoi i-au acoperit tot trupul cu saramura si in cele din urma undangu-l cu miere, l-au ridicat in aer cu niste franghii, in toiul verii, ca sa fie ars de razele soarelui care cadeau asupra capului si trupului sau gol cu desavarsire, in arsita cea mare a pranzului, si sa fie hrana viespilor si albinelor. In tot timpul cat a patimit acestea insa, acest minunat barbat a rabdat cu tarie, nu numai din pricina evlavie lui, ci si pentru ca sa nu se mai dea chinuitorilor lui si alti bani pentru zidirea din nou a templelor idolesti daramate. Biruind cu gandul sau, a biruit si cu fapta. Caci, vazandu-l toti ca sufere chinurile cu barbatie si cu putere, paganii din jur in cele din urma s-au schimbat si au invatat prin pocainta credinta cea adevarata. Tot pentru indraznirea de a sfarma templele idolesti, un lucru asemanator cu acesta s-a intamplat si in Fenicia. Aici, un diacon, anume Chiril, din dragostea de adevar indraznind sa doboare la pamant niste statui de ale idolilor, a fost prins si i s-a despicat pantecele, scotandu-i-se maruntaiele si fiind lasat asa, ca sa fie vazut de toti. Si se zice ca ticalosii acestia batandu-si joc de ficatii lui si-au primit rasplata bine meritata, caci le-au cazut dintii, limba li s-a topit in gura si au pierdut puterea vederii. Dar cine ar fi in stare sa povesteasca, precum se cuvine, chinurile suferite in Ascalon si Gaza de femeile fecioare si de barbatii cei sfintiti, carora spintecandu-li-se pantecele si umplandu-li-se maruntaiele cu orz, au fost pusi in troacele porcilor spre mancare? Acestea au fost faptele paganesti ale imparatiei lui Iulian si ale celor de sub poruncile lui. Dar cei ce au patimit, in locul chinurilor de aici, au dobandit fericirea cea nesfarsita; pe cand lucratorilor nedreptatii li s-a pregatit pedeapsa focului si chinul cel vesnic. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Istorie a islamului si Coranului | Petruta2 | Religia Islamica | 0 | 24.05.2007 02:43:36 |
|
|