![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Revenind acum la Euharistie, stie cineva sa imi spuna ce se intampla daca un credincios ia Euharistia convins fiind ca este simbolica si ca nu este cu adevarat Trupul si Sangele Domnului? Pentru ca exista atat credinciosi ortodocsi cat si catolici care iau Euharistia dar nu cred ca este precum zice doctrina, cu adevarat Trupul si Sangele Domnului, si cunosc o persoana catolica care a justificat acest lucru utilizand insasi porunca lui Dumnezeu din Vechiul Testament si pazita apoi si de apostoli in Faptele Apostolilor, si anume sa ne ferim de sange (inteleasa de el in sensul de a ne feri sa bem sange). Stiind ca painea si vinul se transforma in Trupul si Sangele Domnului, in cazul celui care nu crede, ce va lua el? O simpla paine sau va lua Trupul Domnului in ciuda necredintei sale? Daca este valabila a doua varianta, de ce nu ar fi la fel si in cazul acelor protestanti pentru care totul este simbolic? Daca macar unul din adunare crede ca painea si vinul se transforma, este suficient pentru ca Duhul Sfant sa faca transformarea?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vad ca nu m-am exprimat suficient de clar, persoana despre care vorbesc nu cunostea doctrina bisericii, ci avand notiunea ca biserica ne zice sa ne ferim de sange conform celor scrise in Biblie, era convins ca in doctrina bisericii Trupul si Sangele Domnului sunt reprezentate in mod simbolic prin paine si vin. Mi-a recitat cuvant cu cuvat partea in care se face prefacerea, si era ferm convins ca la ceva simbolic se refera. I-am explicat ca nu-i asa, i-am zis care este dogma bisericii catolice, si acum nu stiu cum mai crede, o sa il intreb cu o alta ocazie. Acum, din raspunsul dumneavoastra, inteleg ca in ciuda necredintei sale, s-a Impartasit mereu cu Trupul si Sangele Domnului (cum ma gandeam si eu), dar nu prea inteleg cum Impartasania poate sa ii fie cuiva spre osanda, de unde se intelege asa ceva? La fel zic si ortodocsii, ca Impartasania poate fi si spre osanda si ca atare, inainte de a o lua, se roaga sa nu le fie spre osanda. Dar de unde rezulta ca poate fi spre osanda? Ca eu nu L-am vazut niciodata pe Domnul sa ii pedepseasca pe cei care au venit cu credinta la El, indiferent daca credinta le-a fost mai mica ca a altora. L-a ajutat si pe acela care a zis "Cred Doamne, dar ajuta necredintei mele" (citatul este din memorie). Acum despre protestanti, cum adica nu au preotie valida? Domnul zice ca preotia lor nu este valida, sau asa zic oamenii? Daca nu au preotie valida, cum de Botezul lor este valid? Nu numai ca este recunoscut de Biserica Ortodoxa, dar am primit unele marturii cutremuratoare din partea unora dintre ei despre ceea ce s-a intamplat in momentul Botezului incat eu nu mai am nici un dubiu ca Duhul Sfant este si cu ei. De ce nu ar transforma atunci si la ei painea si vinul chiar daca nu (toti) cred in aceasta transformare? Cine decide daca sa faca transformarea sau nu? Dumnezeu sau oamenii? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Imi cer scuze ca intervin, dar cina Domnului nu este la toti neoprotestantii un simbol, asa cum ati auzit dvs. In cel mai rau caz se poate spune ca ar fi un simbol fizic pentru o realitate spirituala. Adica e clar ca dpdv chimic noi mancam paine, dar in planul spiritual, mistic, ea are valoarea trupului Domnului. Multi sunt vindecati si eliberati la cina si se vede clar ca Domnul este prezent acolo. Cu totii suntem de acord ca ne impartasim cu trupul si sangele Domnului. Varianta cu simbolul am auzit-o pe la alte culte, si chiar pe la noi, dar intr-o incercare [nereusita, dupa parerea mea] de da o explicatie teologica acestei Sfinte Taine, greu de patruns pentru mintea omeneasca.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Da, ii includ pe toti (neo)protestantii, adica pe toti cei care au "protestat", despartindu-se de Biserica Traditionala, pentru ca bisericile traditionale ii acuza pe toti, in masa, ca nu mai au continuitate apostolica si de aici incep sa le nege tainele. Si la fel fac intre ele bisericile traditionale de cand cu marea schisma, fiecare biserica, catolica sau ortodoxa, cred despre cealalta ca nu ar mai avea pe Duhul Sfant din cauza ca s-a desprins din cea mama, cea mama fiind fireste biserica proprie, adica cea ortodoxa pentru un ortodox si cea catolica pentru un catolic. Bisericile protestante fiind insa atat de mici si multe, nu isi pune nimeni problema ca ele ar putea fi biserica mama, ci dimpotriva, ele "protesteaza" deopotriva fata de cea catolica si fata de cea ortodoxa, desi originea lor se afla in partea occidentala, catolica.
Last edited by adiandrea6; 11.09.2010 at 16:40:06. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Problema este că unii neoprotestanți consideră că și protestanții au căzut din credința adevărată, că și protestanții sunt rătăciți.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|