Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.09.2010, 23:37:44
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Dar eu in continuare nu inteleg de ce Domnul a ales aceasta cale,ca din toata activitatea Sa,si Jertfa Sa pentru noi,sa aleaga acest gest al frangerii painii,ca mijloc de a fi ulterior impreuna cu noi.Deci nu porunci,nu legi,nu slujbe,nu invatatura ci doar simpla mancare a unei bucati de paine,cu credinta ca ea e Trupul Sau.Atat !
Domnule iustin, Iisus Hristos se descoperă și în poruncile Lui, și în învățăturile Lui, nu doar în euharistie. Iar euharistia nu este o simplă mâncare; euharistia este trupul și sângele lui Hristos prin consacrarea darurilor de pâine și vin aduse la altar, prin invocarea Duhului Sfânt. Faptul că un om nu crede că în potirul euharistic al Bisericii lui Hristos se află în chip tainic, euharistic, sacramental trupul și sângele lui Hristos, asta nu înseamnă că acest lucru nu se întâmplă.
Citat:
Am mostenit aceasta taina a frangerii painii de la Duhul,cred in ea, ma impartasesc cu ea, ma minunez continuu de ea. Dar nu inteleg de ce ea devine mijlocul prin care se separa credinciosii de necredinciosi, cei ce urmeaza calea cea dreapta(ortodocsii) de cei abatuti de la ea !
Nu am înțeles ce vrei dumneata să spui cu respectiva separare; aș vrea să fii mai explicit ce anume vrei să spui.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.09.2010, 00:01:15
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Domnule iustin, Iisus Hristos se descoperă și în poruncile Lui, și în învățăturile Lui, nu doar în euharistie. Iar euharistia nu este o simplă mâncare; euharistia este trupul și sângele lui Hristos prin consacrarea darurilor de pâine și vin aduse la altar, prin invocarea Duhului Sfânt. Faptul că un om nu crede că în potirul euharistic al Bisericii lui Hristos se află în chip tainic, euharistic, sacramental trupul și sângele lui Hristos, asta nu înseamnă că acest lucru nu se întâmplă.

Nu am înțeles ce vrei dumneata să spui cu respectiva separare; aș vrea să fii mai explicit ce anume vrei să spui.
Pai uite ,ma voi folosi de ambele parti ale raspunsului dv.Cand spuneti ca Iisus se descopera si in poruncile si invataturile care ni le transmite,acestea le au foarte corecte si protestantii.
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini.
Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos.
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua.
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.09.2010, 00:57:58
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Pai uite ,ma voi folosi de ambele parti ale raspunsului dv.Cand spuneti ca Iisus se descopera si in poruncile si invataturile care ni le transmite,acestea le au foarte corecte si protestantii.
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini.
Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos.
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua.
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"

Draga Iustin, incerc o explicatie la aceasta taina profunda. Este pe
gandirea parintelui Galeriu. Euharistia reprezinta o jertfa continua,
nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru
noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta
sf. euharistie. Aceasta semnifica Viata Treimica: iubirea jertfelnica
prin care o Persoana traieste prin alta Persoana, intr-o unitate de
vointa ca o Unica Fiinta. Nu este modul uman, individual, de traire
ci un mod dumnezeiesc, suprafiintial. Acest mod sublim de traire,
dumnezeiesc, jertfelnic, ni se transmite si noua, celor ce formam
trupul Bisericii, al carui cap este Hristos, prin sf.taina a euharistiei.
Prin ea comunitatea Bisericii, care suntem noi credinciosii, primim
viata dumnezeiasca in duh si ne transformam in madulare ale unui
singur trup, traind unul prin altul si toti prin Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.09.2010, 00:50:38
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Euharistia reprezinta o jertfa continua,
nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru
noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta
sf. euharistie.
Jertfa care Domnul a facut-o pe pamant a fost clara,sub ochii nostrii.S-a adus jertfa pentru pacatele noastre,a suferit pe cruce,a luat moartea.
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.09.2010, 07:15:26
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi?
El, împreună cu noi, oamenii, prin preoți. Mâncând din Preasfântul Său Trup și Sânge, El rămâne în noi și noi în El, făcându-ne una într-un singur Trup mistic al Său.
Un articol pe această temă, aparținând unui fost baptist convertit, găsiți aici: http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.09.2010, 13:10:33
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Jertfa care Domnul a facut-o pe pamant a fost clara,sub ochii nostrii.S-a adus jertfa pentru pacatele noastre,a suferit pe cruce,a luat moartea.
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi?
Iubirea cu i mare, draga iustin, inseamna jertfa. Iubirea dumnezeiasca easte jertfelnica.
Ea nu este un unic moment, ea este o jertfa continua, e de fapt o stare permanenta.
Momentul ei culminant, SUBLIM, a fost Jertfa pe Cruce, dar ea nu s-a terminat acolo.
A explicat bine dl Mihnea: "El, împreună cu noi, oamenii, prin preoți. Mâncând din Preasfântul Său Trup și Sânge, El rămâne în noi și noi în El, făcându-ne una într-un singur Trup mistic al Său."
Adaug doar atat: Hristos se jertfeste in Euharistie pentru noi, iar noi trebuie
sa-L primim in noi tot in spirit de jertfa. Doar jertfa pe jertfa se poate suda.
Din comuniune suntem transformati, prin euharistie, in madulare ale aceluiasi
Trup mistic, traind unii prin altii si toti prin Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.09.2010, 01:01:22
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"
Îmi pare rău dar aveți o poziție "împăciuitoare" destul de suspectă. Nu știu cât sunt sau nu de înțelegători neopocăiții, însă faptul că resping cu lejeritate adevărata credință în Dumnezeu deși mulți dintre ei au auzit-o din gura ortodocșilor, fie ei episcopi, preoți sau mireni, este o atitudine absolut condamnabilă. Întreaga istorie a creștinismului mărturisește de la începuturi și încă din sfânta scriptură credința creștină în sfânta euharistie; atunci pentru care motive se obstinează să nu creadă ceea ce Biserica lui Hristos a crezut dintotdeauna de la începuturile ei până astăzi ? Încă o dată, repet, sfânta euharistie este un lucru care în Biserica lui Hristos trebuie crezut, așa cum și întruparea Fiului lui Dumnezeu trebuie crezută, așa cum și cuvintele Mântuitorului trebuie crezute, așa cum și jertfa de pe cruce trebuie crezută, așa cum și învierea Domnului trebuie crezută, așa cum și înălțarea Domnului la cer trebuie crezută, așa cum și pogorârea Duhului Sfânt trebuie crezută !!! Cum poți să te îndoiești de sfânta taină a euharistiei, dar să crezi în întruparea Domnului Hristos, de vreme ce ambele lucruri sunt scrise în sfânta scriptură ??? Pentru care motiv îți permiți să crezi în întruparea lui Dumnezeu Care S-a făcut om, de vreme ce o asemenea realitate este în mod absolut evident deasupra oricărei capacități umane de înțelegere ?? Și dacă crezi așa ceva, care este evident deasupra puterilor noastre de gândire, atunci, te întreb, în sfânta euharistie a Bisericii lui Hristos, care și ea este o taină și o minune dumnezeiască, de ce nu vrei să crezi din moment ce și despre sfânta euharistie se scrie în scriptură ???? Care este motivul real pentru care accepți prin credință întruparea suprarațională a Fiului lui Dumnezeu, dar nu accepți prin credință sfânta euharistie a Bisericii lui Hristos, taină care de asemenea este suprarațională și despre care mărturisește nu doar sfânta scriptură ci și toată teologia creștină autentică de 2000 de ani încoace fără încetare ??? Și dacă până acuma, poate nu ai știut sau nu ți-au spus pastorii neopocăiți, despre credința adevărată creștină în sfânta euharistie, acum după ce ai aflat și după ce ți se demonstrează fără putință de tăgadă adevărul Bisericii lui Hristos referitor la sfânta euharistie, de ce atunci totuși te încăpățânezi cu obstinație la nesfârșit să nu crezi ??? Sincer, îmi pare rău dar eu nu sunt de acord cu atitudinea dumitale împăciuitoristă în această problemă, și asta tocmai pentru ce am demonstrat mai sus; în caz de necunoaștere, într-adevăr unele lucruri sunt scuzabile, însă din moment ce adevărul ți-a fost adus la cunoștință, încăpățânarea fanatică de a nu primi dreapta și adevărata credință a Bisericii lui Hristos este o atitudine absolut condamnabilă, pentru că refuzul adevăratei credințe în acest caz este făcut în cunoștință de cauză. Pe de altă parte, aici nu este vorba de a îi judeca pe neopocăiți, ci este vorba despre o critică bazată pe adevărul revelat a doctrinelor și practicilor acelora, pentru că pe ei îi va judeca Dumnezeu și prin urmare nu are rost să îmi pierd eu timpul meu cu judecarea altora. Însă problema care se pune nu este judecarea neopocăiților, ci judecarea prin prisma adevărului revelat, păstrat deplin în Sfânta Biserică a lui Hristos, a doctrinelor și practicilor neoprotestante sau chiar și protestante !!! Noi nu judecăm păcătosul sau nepăcătosul, ci judecăm păcatul și concepțiile și practicile eretice care s-au abătut de la adevărul revelat, fie că aceste concepții și practici greșite fac parte din sânul Bisericii lui Hristos, fie că fac parte din sectele "creștine" eretice.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.09.2010, 01:16:58
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
. Încă o dată, repet, sfânta euharistie este un lucru care în Biserica lui Hristos trebuie crezut, așa cum și întruparea Fiului lui Dumnezeu trebuie crezută, așa cum și cuvintele Mântuitorului trebuie crezute, așa cum și jertfa de pe cruce trebuie crezută, așa cum și învierea Domnului trebuie crezută, așa cum și înălțarea Domnului la cer trebuie crezută, așa cum și pogorârea Duhului Sfânt trebuie crezută !!!
Da dom'le , aveti dreptate .Sfanta Euharistie face parte din Biblie.Este anuntata de Mantuitor,pe parcursul vietii Sale,("Eu sunt Painea Vietii " ).Este inaugurata aceasta taina chiar in ultimile zile ale vietii Sale,cu gustul aamar al mortii,dar si dulce al mortii pentru ceilalti ,numai de dragul oamenilor.
Este intruchipata aceasta Taina de insusi jertfa sangeroasa de pe Cruce.
Este folosita aceasta Taina ca semn de recunoastere si argument ultim pentru cei 2 ucenici intalniti pe drum
Si in fine ,gasim aceasta Taina deja statornicita in Biserica cincizecimii.Deci ,daca la cinzeci de zile dupa Inaltarea Domnului Taina aceasta se practica deja ("staruind in frangerea painii"),inseamna ca ea fusese in chiar primele zile revelata apostolilor.Deci s-a impus cu tarie aceasta Taina,caci nu gasim vreo dezbatere despre ea,ci practicarea ei bine statornicita.
Sa zicem ca ar fi fost doar o reamintire a jertfei abia infaptuite,un semn de recunoastere intre crestini,frangerea painii,asa cum spun protestanti. Dar de ce sa izolam acest gest al frangerii painii facut de apostoli ,de cuvintele Domnului? Cu doar 3 luni inainte El zisese :Acesta este Trupul Meu".Si cu doar 6 luni inainte spusese:"Cine nu mananca Trupul Meu si nu bea sangele Meu,nu are viata" . Oare frangerea painii de catre apostoli sa mai fie o simpla reamintire.Oare ei nu primisera intre timp un mesaj clar despre ce inseamna de fapt aceasta frangere?Oare nu coborase recent insusi Duhul lui Dumnezeu peste ei? Sa mai aiba ei nevoie de 'semne de recunoastere' asa cum au fost cei 2 ucenici de pe drum?
Nu ! Ei scot in evidenta aceasta taina a frangerii painii,tocmai pentru ca intre timp aceasta capatase sens.Ei nu reamintesc jertfa recenta a Domnului,ei o repeta !Au nevoie de aceasta jertfa.Ei nu comemoreaza,ci fac ceea ce au mai facut odata in pustie:Impart painea vietii catre noi toti.

Sunt foarte impaciuitor cu protestantii,caci insumi sunt foarte nestiutor.Asa cum eu ratacesc,asa si ei ratacesc.Au o doctrina falsa,dar sunt oameni ,si cauta adevarul.
Chiar daca as fi insa cu mult mai luminat in ale credintei (cu inima,nu neaparat cu mintea)
as fi la fel de prieten al protestantilor,caci nu vad in ei decat pe aproapele meu cazut in puterea inselatoriei lumesti,la fel cum insumi sunt.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 10.09.2010, 03:44:13
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ?

draga Iustin
Cred ca raspunsul la ce intrebi tu e de fapt raspunsul la intrebarea esentiala a lumii. Care e scopul omului, pt. ce am ,,iesit,, din nefiinta intr-o stare pe care n-am ales-o?

Incerc o schita, atat cat inteleg eu si pun accentul doar pe Impartasanie.
Nu inseamna ca neglijez aici celelalte taine, slujbele, rugaciunea, postul, asceza, faptele credintei etc., ci doar pun reflectorul pe cea mai importanta.

Raspunsul Ortodoxiei e ca omul fiind creat dupa chipul lui Dumnezeu a fost destinat comuniunii indumnezeitoare pt. a ajunge treptat la asemanare.

Dumnezeu il vrea pe om o fiinta in sensul de "chip care se aseamana" cu Modelul divin nu doar printr-o imitare exterioara nedesavarsita, ci prin participare si unirea progresiva chiar cu El.

Scopul lui Dumnezeu cand a facut omul a fost ca el sa ajunga la indumnezeire, adica sa fie ca si Dumnezeu iar singura diferenta dintre Dumnezeu si omul indumnezeit sa fie urmatoarea: "Dumnezeu este necreat, iar omul exista prin creatie" ( Sf. Atanasie cel Mare).

Sf. Parinti ne-au transmis in ortodoxie ideea ca prin pacatul adamic, natura (firea) umana s-a alterat, chipul s-a intunecat si deci omul nu mai putea inainta pe calea ce duce la asemanare.
De vreme ce firea umana s-a deconectat de la Firea Divina, a fost nevoie deci de o reconectare a celor doi:: Dumnezeu si umanitatea

A fost deci nevoie de o interventie din partea lui Dumnezeu.

In Bo intelegem interventia asta, adica mantuirea nu numai ca rascumparare in sens juridic si impacare cu Dumnezeu, ci si transformarea firii umane si tamaduirea ei in sens ontologic, din launtrul firii .

Daca mantuirea ar insemna doar rascumparea juridica a omului (asa cum inteleg neortodocsii), atunci de ce a fost nevoie de coborarea lui Dumnezeu aici pe pamant si de ce Persoanele Sfintei Treimi nu au rezolvat problema impacarii si jertfei acolo sus in cer? Nu s-ar fi putut ca jertfa sa fi fost doar spirituala acolo in cer? iar noi s-o acceptam prin credinta fara nimic altceva?

Faptul ca jertfa nu fost doar spirituala si de la distanta, inseamna ca
,, reconectarea,, asta nu ar fi fost deplina doar prin acordul mintal, prin credinta intr-o jertfa, si ca a fost nevoie ca insusi Dumnezeu sa intre inauntrul umanului, sa refaca din nou conexiunea intrerupta de pacat si apoi sa ne transfere firea umana, de fapt sa ni Se transfere El noua, prin Trupul Lui in faptura noastra pt. ca astfel sa ne realcatuim, sa ne reparam ontologic de stricaciunea mortii. Sa ne tamaduim de maladia numita moarte, asimiland medicamentul numit Viata.

In ortodoxie, mantuirea nu inseamna doar a accepta prin credinta o jertfa facuta de altcineva in numele nostru si a lupta impotriva raului, ci e mai mult decat atat, inseamna dobandirea calitatilor Inviatului prin care ni se transfera puterea asupra mortii de la firea Lui la firea noastra.

Asta intelegem noi prin mantuire, sa ajungem la scopul pentru care ne-a creat Dumnezeu, adica sa fim una cu El, sa intram in alcatuirea Lui, nu doar
printr-un asentiment mintal, ci in integritatea fiintei (trup+suflet) ,,nu stiti oare ca voi sunteti madularele Trupului iar capul e Hristos?,,

Asta-i scopul: sa devenim madulare ale Trupului al carui cap e Hristos, prin asimilarea progresiva a harului izvorat din El.

Uite ce zice Sf. Grigore de Nyssa, despre ce inseamna a fi madular al Trupului lui Hristos: "pentru a participa la Dumnezeu, trebuie sa detii in fiinta ta ceva corespunzator Fiintei la care participi". Adica sa te impartasesti chiar cu Hristos, cel ce e si om si Dumnezeu.

Deci scopul omului, adica drumul de la chip catre asemanare (adica indumnezeire) nu poate fi altceva decat unirea (trup+suflet) cu Cel-cu-doua-firi - ,, luati, mancati, acesta este Trupul Meu...,,

be blessed Iustin.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 15:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 17:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 16:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 19:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 15:17:52