![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini. Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos. Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua. Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui. Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos. Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina. Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului "Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Draga Iustin, incerc o explicatie la aceasta taina profunda. Este pe gandirea parintelui Galeriu. Euharistia reprezinta o jertfa continua, nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta sf. euharistie. Aceasta semnifica Viata Treimica: iubirea jertfelnica prin care o Persoana traieste prin alta Persoana, intr-o unitate de vointa ca o Unica Fiinta. Nu este modul uman, individual, de traire ci un mod dumnezeiesc, suprafiintial. Acest mod sublim de traire, dumnezeiesc, jertfelnic, ni se transmite si noua, celor ce formam trupul Bisericii, al carui cap este Hristos, prin sf.taina a euharistiei. Prin ea comunitatea Bisericii, care suntem noi credinciosii, primim viata dumnezeiasca in duh si ne transformam in madulare ale unui singur trup, traind unul prin altul si toti prin Hristos. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un articol pe această temă, aparținând unui fost baptist convertit, găsiți aici: http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ea nu este un unic moment, ea este o jertfa continua, e de fapt o stare permanenta. Momentul ei culminant, SUBLIM, a fost Jertfa pe Cruce, dar ea nu s-a terminat acolo. A explicat bine dl Mihnea: "El, împreună cu noi, oamenii, prin preoți. Mâncând din Preasfântul Său Trup și Sânge, El rămâne în noi și noi în El, făcându-ne una într-un singur Trup mistic al Său." Adaug doar atat: Hristos se jertfeste in Euharistie pentru noi, iar noi trebuie sa-L primim in noi tot in spirit de jertfa. Doar jertfa pe jertfa se poate suda. Din comuniune suntem transformati, prin euharistie, in madulare ale aceluiasi Trup mistic, traind unii prin altii si toti prin Hristos. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este intruchipata aceasta Taina de insusi jertfa sangeroasa de pe Cruce. Este folosita aceasta Taina ca semn de recunoastere si argument ultim pentru cei 2 ucenici intalniti pe drum Si in fine ,gasim aceasta Taina deja statornicita in Biserica cincizecimii.Deci ,daca la cinzeci de zile dupa Inaltarea Domnului Taina aceasta se practica deja ("staruind in frangerea painii"),inseamna ca ea fusese in chiar primele zile revelata apostolilor.Deci s-a impus cu tarie aceasta Taina,caci nu gasim vreo dezbatere despre ea,ci practicarea ei bine statornicita. Sa zicem ca ar fi fost doar o reamintire a jertfei abia infaptuite,un semn de recunoastere intre crestini,frangerea painii,asa cum spun protestanti. Dar de ce sa izolam acest gest al frangerii painii facut de apostoli ,de cuvintele Domnului? Cu doar 3 luni inainte El zisese :Acesta este Trupul Meu".Si cu doar 6 luni inainte spusese:"Cine nu mananca Trupul Meu si nu bea sangele Meu,nu are viata" . Oare frangerea painii de catre apostoli sa mai fie o simpla reamintire.Oare ei nu primisera intre timp un mesaj clar despre ce inseamna de fapt aceasta frangere?Oare nu coborase recent insusi Duhul lui Dumnezeu peste ei? Sa mai aiba ei nevoie de 'semne de recunoastere' asa cum au fost cei 2 ucenici de pe drum? Nu ! Ei scot in evidenta aceasta taina a frangerii painii,tocmai pentru ca intre timp aceasta capatase sens.Ei nu reamintesc jertfa recenta a Domnului,ei o repeta !Au nevoie de aceasta jertfa.Ei nu comemoreaza,ci fac ceea ce au mai facut odata in pustie:Impart painea vietii catre noi toti. Sunt foarte impaciuitor cu protestantii,caci insumi sunt foarte nestiutor.Asa cum eu ratacesc,asa si ei ratacesc.Au o doctrina falsa,dar sunt oameni ,si cauta adevarul. Chiar daca as fi insa cu mult mai luminat in ale credintei (cu inima,nu neaparat cu mintea) as fi la fel de prieten al protestantilor,caci nu vad in ei decat pe aproapele meu cazut in puterea inselatoriei lumesti,la fel cum insumi sunt. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
draga Iustin Cred ca raspunsul la ce intrebi tu e de fapt raspunsul la intrebarea esentiala a lumii. Care e scopul omului, pt. ce am ,,iesit,, din nefiinta intr-o stare pe care n-am ales-o? Incerc o schita, atat cat inteleg eu si pun accentul doar pe Impartasanie. Nu inseamna ca neglijez aici celelalte taine, slujbele, rugaciunea, postul, asceza, faptele credintei etc., ci doar pun reflectorul pe cea mai importanta. Raspunsul Ortodoxiei e ca omul fiind creat dupa chipul lui Dumnezeu a fost destinat comuniunii indumnezeitoare pt. a ajunge treptat la asemanare. Dumnezeu il vrea pe om o fiinta in sensul de "chip care se aseamana" cu Modelul divin nu doar printr-o imitare exterioara nedesavarsita, ci prin participare si unirea progresiva chiar cu El. Scopul lui Dumnezeu cand a facut omul a fost ca el sa ajunga la indumnezeire, adica sa fie ca si Dumnezeu iar singura diferenta dintre Dumnezeu si omul indumnezeit sa fie urmatoarea: "Dumnezeu este necreat, iar omul exista prin creatie" ( Sf. Atanasie cel Mare). Sf. Parinti ne-au transmis in ortodoxie ideea ca prin pacatul adamic, natura (firea) umana s-a alterat, chipul s-a intunecat si deci omul nu mai putea inainta pe calea ce duce la asemanare. De vreme ce firea umana s-a deconectat de la Firea Divina, a fost nevoie deci de o reconectare a celor doi:: Dumnezeu si umanitatea A fost deci nevoie de o interventie din partea lui Dumnezeu. In Bo intelegem interventia asta, adica mantuirea nu numai ca rascumparare in sens juridic si impacare cu Dumnezeu, ci si transformarea firii umane si tamaduirea ei in sens ontologic, din launtrul firii . Daca mantuirea ar insemna doar rascumparea juridica a omului (asa cum inteleg neortodocsii), atunci de ce a fost nevoie de coborarea lui Dumnezeu aici pe pamant si de ce Persoanele Sfintei Treimi nu au rezolvat problema impacarii si jertfei acolo sus in cer? Nu s-ar fi putut ca jertfa sa fi fost doar spirituala acolo in cer? iar noi s-o acceptam prin credinta fara nimic altceva? Faptul ca jertfa nu fost doar spirituala si de la distanta, inseamna ca ,, reconectarea,, asta nu ar fi fost deplina doar prin acordul mintal, prin credinta intr-o jertfa, si ca a fost nevoie ca insusi Dumnezeu sa intre inauntrul umanului, sa refaca din nou conexiunea intrerupta de pacat si apoi sa ne transfere firea umana, de fapt sa ni Se transfere El noua, prin Trupul Lui in faptura noastra pt. ca astfel sa ne realcatuim, sa ne reparam ontologic de stricaciunea mortii. Sa ne tamaduim de maladia numita moarte, asimiland medicamentul numit Viata. In ortodoxie, mantuirea nu inseamna doar a accepta prin credinta o jertfa facuta de altcineva in numele nostru si a lupta impotriva raului, ci e mai mult decat atat, inseamna dobandirea calitatilor Inviatului prin care ni se transfera puterea asupra mortii de la firea Lui la firea noastra. Asta intelegem noi prin mantuire, sa ajungem la scopul pentru care ne-a creat Dumnezeu, adica sa fim una cu El, sa intram in alcatuirea Lui, nu doar printr-un asentiment mintal, ci in integritatea fiintei (trup+suflet) ,,nu stiti oare ca voi sunteti madularele Trupului iar capul e Hristos?,, Asta-i scopul: sa devenim madulare ale Trupului al carui cap e Hristos, prin asimilarea progresiva a harului izvorat din El. Uite ce zice Sf. Grigore de Nyssa, despre ce inseamna a fi madular al Trupului lui Hristos: "pentru a participa la Dumnezeu, trebuie sa detii in fiinta ta ceva corespunzator Fiintei la care participi". Adica sa te impartasesti chiar cu Hristos, cel ce e si om si Dumnezeu. Deci scopul omului, adica drumul de la chip catre asemanare (adica indumnezeire) nu poate fi altceva decat unirea (trup+suflet) cu Cel-cu-doua-firi - ,, luati, mancati, acesta este Trupul Meu...,, be blessed Iustin. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|