Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.09.2010, 21:21:35
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
ma bucur sa vad ca Domnul Hristos Iisus a sadit si in inima dumneavostra adevarul despre Sfanta Euharistie.

discutia despre "sola gratia" nu este deloc usoara. Este evident ca si noi crestinii ortodocsi vedem mantuirea ca pe un dar exclusiv al lui Hristos Iisus, fara de care nu putem face nimic (Ioan 15,5) insa primirea acestui dar nu este un proces juridic asa cum il vad cultele protestante si neoprotestante, ci este un proces de conlucrare cu Hristos, caci mantuirea se vede numai in fapte. Sfantul Pavel ne indeamna foarte clar "cu frica si cutremur lucrati mantuirea voastra" (Filipeni 2,12) impreuna cu Hristos Domnul evident, iar Sfantul Iacov intareste spusele Sfantului Pavel referitoare la mantuire si arata clar ca doar in fapte se vede credinta (si implicit mantuirea) omului:
"17. Așa și cu credința: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăși.
18. Dar va zice cineva: Tu ai credință, iar eu am fapte; arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea.
19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; darși demonii cred și se cutremură.
20. Vrei însă să înțelegi, omule nesocotit, că credința fără de fapte moartă este?
21. Avraam, părintele nostru, au nu din fapte s-a îndreptat, când a pus pe Isaac, fiul său, pe jertfelnic?
22. Vezi că, credința lucra împreună cu faptele lui și din fapte credința s-a desăvârșit?
23. Și s-a împlinit Scriptura care zice: "Și a crezut Avraam lui Dumnezeu și i s-a socotit lui ca dreptate" și "a fost numit prieten al lui Dumnezeu".
24. Vedeți dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credință.
25. La fel și Rahav, desfrânata, au nu din fapte s-a îndreptat când a primit pe cei trimiși și i-a scos afară, pe altă cale?
26. [Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel și credința fără de fapte, moartă este. " Iacov 2,17-26


Astfel putem asemana procesul de mantuire al omului, cu caldura unui foc. Desi caldura este aceeasi, obiectele din metale diferite se incalzesc mai repede sau mai lent de la caldura focului. Astfel, putem asocia caldura cu mantuirea lui Hritos iar obiectele metalice cu noi insinte... Hristos Domnul Dumnezeu nostru ne daruieste la toti in egala masura mantuirea, insa depinde de noi cat de repede ne lasam patrusi de ea... si lucram (adica ne lasam curatati de patimi si pacate si facem voia Domnului).

Invatatura "Sola fide" (numai credinta) precum si "sola gratia"(numai harul) sunt astfel stratine de crestinismul ortodox. ("sola gratia" implica si predestinarea).

spre exemplu cazul lui Iuda.
dupa teoria protestanta si neoprotestanta Iuda vanzatorul trebuia sa fie mantuit daca mantuirea este un proces juridic, si mantuit find trebuia sa faca doar faptele bune ale mantuirii deci nu putea sa il vanda pe Hristos... sau daca se accepta invatatura "sola gratia" inseamna ca Dumnezeu a fost nedrept ca nu i-a daruit si lui Iuda mantuirea ci numai celoralti 11 Apostoli, ba mai mult l-a predestinat pe Iuda sa tradeze prin vanzare...
Invatatura crestin Ortodoxa spune ca Iuda nu s-a lasat patruns in adancul fiintei lui de darul mantuirii pe care il primise asemenea celorati Sfinti Apostoli fara deosebire... si si astfel a fost biruit de patima avaritiei (iubirea de arginti) si a vandut pe Mesia Iisus Hristos. Astfel Dumnezeu este drept si bun si iubitor cu toti fara deosebire... si numai de noi depinde cum alegem sa primim pe Hristos Iisus in noi... si darul mantuirii. Asadar sa luam aminte...
Eugen,
Va rog sa ma iertati, dar avand in vedere ca "fide" = credinta si "gratia" = Har, prin cele scrise de dumneavoastra, nu faceti altceva decat sa intariti faptul ca ne mantuim doar prin Harul lui Hristos (sola gratia) daca avem credinta in El (sola fide), si nicidecum prin fapte personale, dar ca aceasta credinta in Hristos inseamna sa facem faptele cerute de El si ca atare, cine nu are fapte, nu are cu adevarat credinta in Hristos. Aceasta scrie in versetele date de dumneavoastra, si la fel zic si protestantii, care le citeaza mereu pe aceleasi. Deci, cu alte cuvinte, cine nu are fapte, nu are acea "fide" (credinta) necesara mantuirii, si ca atare, fara "fide" (credinta) nu poate beneficia de "gratia" (Harul) Domnului care se revarsa doar peste cei care cred, peste cei care au "fide". In concluzie, ne mantuim prin "sola gratia" data celor care au "sola fide", iar lipsa faptelor nu inseamna altceva decat lipsa celor doua necesare mantuirii, lipsa credintei si ca atare lipsa Harului, si nicidecum faptele nu ne mantuiesc prin ele insele, tocmai pentru ca sa nu ne mandrim cu mantuirea noastra (vedeti si explicatiile Sf. Ap. Pavel). Cine face fapte in numele lui Iisus, le face pentru credinta in Iisus si aceasta credinta ii aduce Harul lui Iisus. Ca atare, cu siguranta ca prin fapte lucram la mantuirea noastra, nu pentru faptul ca faptele ne-ar aduce mantuirea, ci pentru ca faptele reflecta credinta in Iisus, iar credinta atrage dupa sine Harul Domnului. Astfel, celui care are credinta din belsug (reflectata prin faptele facute cu ajutorul Harului Domnului, fara de care noi nu putem face nimic), Domnul ii da si mai mult, iata conlucrarea, in timp ce celui ce nu are (credinta, si deci nici fapte), i se ia si putinul pe care il are, si ca atare, credinta lui slabeste si se imputineaza, iar faptele idem. Nu exista nici o contradictie. Si la fel este si pentru protestanti, si va veti convinge daca veti avea aplecarea sa ii ascultati cu adevarat, chiar si pe un alt topic al acestui site si-au expus cu ceva timp in urma punctul de vedere, si sincera sa fiu, din explicatiile lor am inteles cel mai bine toate cele expuse aici.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.09.2010, 23:22:00
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Si eu sunt ortodox,adica cred cu sufletul in Euharisitie,dar cu mintea inca nu inteleg pe deplin importanta ei.Nu imi vine sa cred ca din toata invatatura Domnului s-a luat tocmai acest punct,ca sa fie facut pilon central al credintei.Dar cand citesc pasaje din D Staniloaie sau din N Cabassila,incep sa inteleg importanta ei.Iar cand sunt la Biserica,simt infiorare in fata 'paharului mantuirii"
De ce spun aceasta?Pentru a arata ca si intr-un 'ortodox' pot exista nelamuriri,probabil datorita putinei sale credinte.A intelege Euharistia si importanta ei,a o 'gusta',cred ca nu iti ajunge intreaga viata. Asa ca fiti mai intelegatori cu protestantii,caci nu e deloc usor de inteles si acceptat aceasta taina 'suprafireasca'.
Prin aceasta se vede ,zic eu ,caracterul de taina sosita pe calea Traditiei de la Duhul Sfant insusi.Pentru ca mintea omeneasca,chiar toata intelepciunea si credinta in Hristos sa o fi avut ,nu putea naste singura o asemnea interpretare reala si de necrezut.Ca adica noi mancam si trebuie sa mancam Trupul real al Domnului.Las sa ne creada altii canibali,sa ne contrazica cu interpretari logice,si analize de text,macar de am putea noi sa ne inaltam la marimea uriasa a acestei Taine.
Eu unul pacatosul,marturisesc ca nu o inteleg,doar o simt ca e ceva maret,si foarte real
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.09.2010, 23:59:58
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Si eu sunt ortodox,adica cred cu sufletul in Euharisitie,dar cu mintea inca nu inteleg pe deplin importanta ei.Nu imi vine sa cred ca din toata invatatura Domnului s-a luat tocmai acest punct,ca sa fie facut pilon central al credintei.Dar cand citesc pasaje din D Staniloaie sau din N Cabassila,incep sa inteleg importanta ei.Iar cand sunt la Biserica,simt infiorare in fata 'paharului mantuirii"
De ce spun aceasta?Pentru a arata ca si intr-un 'ortodox' pot exista nelamuriri,probabil datorita putinei sale credinte.A intelege Euharistia si importanta ei,a o 'gusta',cred ca nu iti ajunge intreaga viata. Asa ca fiti mai intelegatori cu protestantii,caci nu e deloc usor de inteles si acceptat aceasta taina 'suprafireasca'.
Prin aceasta se vede ,zic eu ,caracterul de taina sosita pe calea Traditiei de la Duhul Sfant insusi.Pentru ca mintea omeneasca,chiar toata intelepciunea si credinta in Hristos sa o fi avut ,nu putea naste singura o asemnea interpretare reala si de necrezut.Ca adica noi mancam si trebuie sa mancam Trupul real al Domnului.Las sa ne creada altii canibali,sa ne contrazica cu interpretari logice,si analize de text,macar de am putea noi sa ne inaltam la marimea uriasa a acestei Taine.
Eu unul pacatosul,marturisesc ca nu o inteleg,doar o simt ca e ceva maret,si foarte real
Acum nu vă supărați, dar la fel de grea și poate și mai grea decât taina euharistiei este taina întrupării Fiului lui Dumnezeu când Acesta S-a făcut trup în pântecele fecioarei Maria. Dacă întruparea Fiului lui Dumnezeu, care este Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat și Lumină din Lumină, este o taină suprafirească, atunci cum de tăgăduitorii euharistiei pot să accepte prin credință întruparea Fiului lui Dumnezeu și nu pot să accepte tot prin credință taina euharistiei care este și poate fi săvârșită doar în Biserica lui Hristos și doar prin intermediul preoției sacramentale ?!!! Aceste lucruri dovedesc de fapt o lipsă de credință adevărată în cuvântul lui Dumnezeu, și mai mult dovedesc o credință eretică, orgolioasă, care vrea cu orice preț să treacă tainele dumnezeiești prin filtrul unei gândiri lipsite de iluminarea lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.09.2010, 00:13:51
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Însuși felul, în care cea care a deschis acest subiect de discuție, este ambiguu, confuz, lipsit de claritate, pentru că, din câte am văzut, dânsa o dă într-una cu baptiștii, însă aici este o secțiune dedicată discuțiilor despre protestanți adică despre luterani, calvini, metodisti, unitarieni si anglicani; deci ce legătură este între aceste lucruri ? Baptiștii sunt incluși la secțiunea neoprotestanți, deci dacă cea care a deschis subiectul despre "euharistia" la protestanți vrea de fapt să ne spună cum stă cu "cina Domnului" la neoprotestanții baptiști este evident că lucrurile nu se potrivesc.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.09.2010, 00:21:56
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

La protestanti e simplu de inteles de ce nu accepta taina Euharistiei.Unii nu au fost pusi niciodata in fata ei ,altii ,cei convertiti,s-au pierdut de la credinta ortodoxa.
Odata ce mintea e lipsita de har,ea se afunda in explicatii lumesti,logice,cautand sa explice ceea ce in Ortodoxie e pe drept cuvant "o Taina" .Ba chiar mintea ,in felul ei firesc,incearca sa aduca propriile explicatii ,logice de altfel.Astfel ,devine foarte firesc gestul lor de a manca si bea impreuna,comemorand Cina Domnului . Ce cuminte !
Ortodoxia insa,a mostenit din primele veacuri,aceasta explicatie cutremuratoare a Cinei de Taina,ca adica ea este jertfa perpetua a Domnului pentru noi . Asa cum rastignirea a fost reala ,iata ,si frangerea painii devine exact ceea ce anuntase Domnul:"Cine nu mananca Trupul Meu si nu bea sangele Meu nu are viata!"

Dar eu in continuare nu inteleg de ce Domnul a ales aceasta cale,ca din toata activitatea Sa,si Jertfa Sa pentru noi,sa aleaga acest gest al frangerii painii,ca mijloc de a fi ulterior impreuna cu noi.Deci nu porunci,nu legi,nu slujbe,nu invatatura ci doar simpla mancare a unei bucati de paine,cu credinta ca ea e Trupul Sau.Atat !
Am mostenit aceasta taina a frangerii painii de la Duhul,cred in ea,ma impartasesc cu ea,ma minunez continuu de ea.Dar nu inteleg de ce ea devine mijlocul prin care se separa credinciosii de necredinciosi,cei ce urmeaza calea cea dreapta(ortodocsii) de cei abatuti de la ea !
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.09.2010, 00:37:44
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Dar eu in continuare nu inteleg de ce Domnul a ales aceasta cale,ca din toata activitatea Sa,si Jertfa Sa pentru noi,sa aleaga acest gest al frangerii painii,ca mijloc de a fi ulterior impreuna cu noi.Deci nu porunci,nu legi,nu slujbe,nu invatatura ci doar simpla mancare a unei bucati de paine,cu credinta ca ea e Trupul Sau.Atat !
Domnule iustin, Iisus Hristos se descoperă și în poruncile Lui, și în învățăturile Lui, nu doar în euharistie. Iar euharistia nu este o simplă mâncare; euharistia este trupul și sângele lui Hristos prin consacrarea darurilor de pâine și vin aduse la altar, prin invocarea Duhului Sfânt. Faptul că un om nu crede că în potirul euharistic al Bisericii lui Hristos se află în chip tainic, euharistic, sacramental trupul și sângele lui Hristos, asta nu înseamnă că acest lucru nu se întâmplă.
Citat:
Am mostenit aceasta taina a frangerii painii de la Duhul,cred in ea, ma impartasesc cu ea, ma minunez continuu de ea. Dar nu inteleg de ce ea devine mijlocul prin care se separa credinciosii de necredinciosi, cei ce urmeaza calea cea dreapta(ortodocsii) de cei abatuti de la ea !
Nu am înțeles ce vrei dumneata să spui cu respectiva separare; aș vrea să fii mai explicit ce anume vrei să spui.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.09.2010, 01:01:15
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
Domnule iustin, Iisus Hristos se descoperă și în poruncile Lui, și în învățăturile Lui, nu doar în euharistie. Iar euharistia nu este o simplă mâncare; euharistia este trupul și sângele lui Hristos prin consacrarea darurilor de pâine și vin aduse la altar, prin invocarea Duhului Sfânt. Faptul că un om nu crede că în potirul euharistic al Bisericii lui Hristos se află în chip tainic, euharistic, sacramental trupul și sângele lui Hristos, asta nu înseamnă că acest lucru nu se întâmplă.

Nu am înțeles ce vrei dumneata să spui cu respectiva separare; aș vrea să fii mai explicit ce anume vrei să spui.
Pai uite ,ma voi folosi de ambele parti ale raspunsului dv.Cand spuneti ca Iisus se descopera si in poruncile si invataturile care ni le transmite,acestea le au foarte corecte si protestantii.
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini.
Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos.
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua.
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"
Reply With Quote
  #8  
Vechi 10.09.2010, 01:57:58
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Pai uite ,ma voi folosi de ambele parti ale raspunsului dv.Cand spuneti ca Iisus se descopera si in poruncile si invataturile care ni le transmite,acestea le au foarte corecte si protestantii.
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini.
Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos.
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua.
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"

Draga Iustin, incerc o explicatie la aceasta taina profunda. Este pe
gandirea parintelui Galeriu. Euharistia reprezinta o jertfa continua,
nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru
noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta
sf. euharistie. Aceasta semnifica Viata Treimica: iubirea jertfelnica
prin care o Persoana traieste prin alta Persoana, intr-o unitate de
vointa ca o Unica Fiinta. Nu este modul uman, individual, de traire
ci un mod dumnezeiesc, suprafiintial. Acest mod sublim de traire,
dumnezeiesc, jertfelnic, ni se transmite si noua, celor ce formam
trupul Bisericii, al carui cap este Hristos, prin sf.taina a euharistiei.
Prin ea comunitatea Bisericii, care suntem noi credinciosii, primim
viata dumnezeiasca in duh si ne transformam in madulare ale unui
singur trup, traind unul prin altul si toti prin Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 10.09.2010, 02:01:22
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"
Îmi pare rău dar aveți o poziție "împăciuitoare" destul de suspectă. Nu știu cât sunt sau nu de înțelegători neopocăiții, însă faptul că resping cu lejeritate adevărata credință în Dumnezeu deși mulți dintre ei au auzit-o din gura ortodocșilor, fie ei episcopi, preoți sau mireni, este o atitudine absolut condamnabilă. Întreaga istorie a creștinismului mărturisește de la începuturi și încă din sfânta scriptură credința creștină în sfânta euharistie; atunci pentru care motive se obstinează să nu creadă ceea ce Biserica lui Hristos a crezut dintotdeauna de la începuturile ei până astăzi ? Încă o dată, repet, sfânta euharistie este un lucru care în Biserica lui Hristos trebuie crezut, așa cum și întruparea Fiului lui Dumnezeu trebuie crezută, așa cum și cuvintele Mântuitorului trebuie crezute, așa cum și jertfa de pe cruce trebuie crezută, așa cum și învierea Domnului trebuie crezută, așa cum și înălțarea Domnului la cer trebuie crezută, așa cum și pogorârea Duhului Sfânt trebuie crezută !!! Cum poți să te îndoiești de sfânta taină a euharistiei, dar să crezi în întruparea Domnului Hristos, de vreme ce ambele lucruri sunt scrise în sfânta scriptură ??? Pentru care motiv îți permiți să crezi în întruparea lui Dumnezeu Care S-a făcut om, de vreme ce o asemenea realitate este în mod absolut evident deasupra oricărei capacități umane de înțelegere ?? Și dacă crezi așa ceva, care este evident deasupra puterilor noastre de gândire, atunci, te întreb, în sfânta euharistie a Bisericii lui Hristos, care și ea este o taină și o minune dumnezeiască, de ce nu vrei să crezi din moment ce și despre sfânta euharistie se scrie în scriptură ???? Care este motivul real pentru care accepți prin credință întruparea suprarațională a Fiului lui Dumnezeu, dar nu accepți prin credință sfânta euharistie a Bisericii lui Hristos, taină care de asemenea este suprarațională și despre care mărturisește nu doar sfânta scriptură ci și toată teologia creștină autentică de 2000 de ani încoace fără încetare ??? Și dacă până acuma, poate nu ai știut sau nu ți-au spus pastorii neopocăiți, despre credința adevărată creștină în sfânta euharistie, acum după ce ai aflat și după ce ți se demonstrează fără putință de tăgadă adevărul Bisericii lui Hristos referitor la sfânta euharistie, de ce atunci totuși te încăpățânezi cu obstinație la nesfârșit să nu crezi ??? Sincer, îmi pare rău dar eu nu sunt de acord cu atitudinea dumitale împăciuitoristă în această problemă, și asta tocmai pentru ce am demonstrat mai sus; în caz de necunoaștere, într-adevăr unele lucruri sunt scuzabile, însă din moment ce adevărul ți-a fost adus la cunoștință, încăpățânarea fanatică de a nu primi dreapta și adevărata credință a Bisericii lui Hristos este o atitudine absolut condamnabilă, pentru că refuzul adevăratei credințe în acest caz este făcut în cunoștință de cauză. Pe de altă parte, aici nu este vorba de a îi judeca pe neopocăiți, ci este vorba despre o critică bazată pe adevărul revelat a doctrinelor și practicilor acelora, pentru că pe ei îi va judeca Dumnezeu și prin urmare nu are rost să îmi pierd eu timpul meu cu judecarea altora. Însă problema care se pune nu este judecarea neopocăiților, ci judecarea prin prisma adevărului revelat, păstrat deplin în Sfânta Biserică a lui Hristos, a doctrinelor și practicilor neoprotestante sau chiar și protestante !!! Noi nu judecăm păcătosul sau nepăcătosul, ci judecăm păcatul și concepțiile și practicile eretice care s-au abătut de la adevărul revelat, fie că aceste concepții și practici greșite fac parte din sânul Bisericii lui Hristos, fie că fac parte din sectele "creștine" eretice.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 10.09.2010, 04:44:13
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ?

draga Iustin
Cred ca raspunsul la ce intrebi tu e de fapt raspunsul la intrebarea esentiala a lumii. Care e scopul omului, pt. ce am ,,iesit,, din nefiinta intr-o stare pe care n-am ales-o?

Incerc o schita, atat cat inteleg eu si pun accentul doar pe Impartasanie.
Nu inseamna ca neglijez aici celelalte taine, slujbele, rugaciunea, postul, asceza, faptele credintei etc., ci doar pun reflectorul pe cea mai importanta.

Raspunsul Ortodoxiei e ca omul fiind creat dupa chipul lui Dumnezeu a fost destinat comuniunii indumnezeitoare pt. a ajunge treptat la asemanare.

Dumnezeu il vrea pe om o fiinta in sensul de "chip care se aseamana" cu Modelul divin nu doar printr-o imitare exterioara nedesavarsita, ci prin participare si unirea progresiva chiar cu El.

Scopul lui Dumnezeu cand a facut omul a fost ca el sa ajunga la indumnezeire, adica sa fie ca si Dumnezeu iar singura diferenta dintre Dumnezeu si omul indumnezeit sa fie urmatoarea: "Dumnezeu este necreat, iar omul exista prin creatie" ( Sf. Atanasie cel Mare).

Sf. Parinti ne-au transmis in ortodoxie ideea ca prin pacatul adamic, natura (firea) umana s-a alterat, chipul s-a intunecat si deci omul nu mai putea inainta pe calea ce duce la asemanare.
De vreme ce firea umana s-a deconectat de la Firea Divina, a fost nevoie deci de o reconectare a celor doi:: Dumnezeu si umanitatea

A fost deci nevoie de o interventie din partea lui Dumnezeu.

In Bo intelegem interventia asta, adica mantuirea nu numai ca rascumparare in sens juridic si impacare cu Dumnezeu, ci si transformarea firii umane si tamaduirea ei in sens ontologic, din launtrul firii .

Daca mantuirea ar insemna doar rascumparea juridica a omului (asa cum inteleg neortodocsii), atunci de ce a fost nevoie de coborarea lui Dumnezeu aici pe pamant si de ce Persoanele Sfintei Treimi nu au rezolvat problema impacarii si jertfei acolo sus in cer? Nu s-ar fi putut ca jertfa sa fi fost doar spirituala acolo in cer? iar noi s-o acceptam prin credinta fara nimic altceva?

Faptul ca jertfa nu fost doar spirituala si de la distanta, inseamna ca
,, reconectarea,, asta nu ar fi fost deplina doar prin acordul mintal, prin credinta intr-o jertfa, si ca a fost nevoie ca insusi Dumnezeu sa intre inauntrul umanului, sa refaca din nou conexiunea intrerupta de pacat si apoi sa ne transfere firea umana, de fapt sa ni Se transfere El noua, prin Trupul Lui in faptura noastra pt. ca astfel sa ne realcatuim, sa ne reparam ontologic de stricaciunea mortii. Sa ne tamaduim de maladia numita moarte, asimiland medicamentul numit Viata.

In ortodoxie, mantuirea nu inseamna doar a accepta prin credinta o jertfa facuta de altcineva in numele nostru si a lupta impotriva raului, ci e mai mult decat atat, inseamna dobandirea calitatilor Inviatului prin care ni se transfera puterea asupra mortii de la firea Lui la firea noastra.

Asta intelegem noi prin mantuire, sa ajungem la scopul pentru care ne-a creat Dumnezeu, adica sa fim una cu El, sa intram in alcatuirea Lui, nu doar
printr-un asentiment mintal, ci in integritatea fiintei (trup+suflet) ,,nu stiti oare ca voi sunteti madularele Trupului iar capul e Hristos?,,

Asta-i scopul: sa devenim madulare ale Trupului al carui cap e Hristos, prin asimilarea progresiva a harului izvorat din El.

Uite ce zice Sf. Grigore de Nyssa, despre ce inseamna a fi madular al Trupului lui Hristos: "pentru a participa la Dumnezeu, trebuie sa detii in fiinta ta ceva corespunzator Fiintei la care participi". Adica sa te impartasesti chiar cu Hristos, cel ce e si om si Dumnezeu.

Deci scopul omului, adica drumul de la chip catre asemanare (adica indumnezeire) nu poate fi altceva decat unirea (trup+suflet) cu Cel-cu-doua-firi - ,, luati, mancati, acesta este Trupul Meu...,,

be blessed Iustin.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 16:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 18:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 17:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 20:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 16:17:52