![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este Biserica Ortodoxa o biserica vie, care isi continua vocatia de a talmaci Adevarul pe intelesul timpurilor, sau a ramas incremenita in anul 1054 ? Ceea ce ortodocsii numesc, din nestiinta sau rea-vointa, "inovatii" nu sunt cu nimic diferite de "inovatiile" primelor sinoade ecumenice. A fost Crezul o "inovatie" ? Cu siguranta, el nu exista pe vremea lui Cristos, si nici in timpurile Apostolilor. A fost Sfanta Treime o "inovatie" ? Dar dubla natura a Mantuitorului ? Se regasesc acestea in Biblie, in mod explicit ? Biserica Catolica a ramas fidela, nu doar credintei Bisericii dinainte de 1054, ci credintei asa cum a lasat-o Mantuitorul Isus Cristos Sfintilor Apostoli, in frunte cu Sfantul Petru. Cu adevarat, celelalte confesiuni sunt oi pierdute. Nu pierdute de tot, caci raman crestine, iar unele, precum Biserica Ortodoxa, au chiar si sacramentele valabile. Tot ce le ramane de facut pentru a se intoarce "100%" in sanul Bisericii lui Cristos este sa renunte la mandria si orgoliul care le-au impins la schisma. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu aceasta conceptie ma deranjeaza, ci faptul ca unii ortodocsi vor sa uneasca BO cu BC in aceste conditii. Erethorn, ceea ce tot citesc, dar nu inteleg este cum a ajuns Sf. Apostol Petru sa fie intemeietorul Bisericii de la Roma. Ceea ce se stie cu certitudine este ca Sf Apostol Pavel trebuia sa ajunga la Roma ca sa apara in fata Imparatului. Dar cine l-a crucificat pe Sf. Apostol Petru? Nu romanii? Si tot ei, prin rastignirea Sf. Apostol Petru pun bazele Bisericii de la Roma? Ceva imi suna gresit in ureche, dar nu stiu ce... Si daca moastele Sf. Apostol Petru sunt la Roma, cum de nu sunt expuse si nu se fac multime de tamaduiri, asa ca la alti Sfinti, stiind ca doar cu umbra sa de atingea o persoana, o vindeca pe loc. Cum de moastele se tin ferecate si sub lacat in subsolul catedralei "Sf. Petru si Pavel", iar la vedere este doar o statuie de bronz a Sf. Apostol Petru? Recunosc ca am o nebuloasa privind intrebarile de mai sus si tare as vrea sa le lamuresc. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iata aici un articol cuprinzand citate din Sfintii Parinti ai Bisericii primare care sustin ideea ca Petru a fost la Roma, ca a evanghelizat la Roma si ca a fost martirizat la Roma:
http://www.catholic.com/library/Pete..._Residency.asp Si un alt articol: http://www.catholic.com/library/Was_Peter_in_Rome.asp O alta resursa: http://www.saintpetersbasilica.org/N...r-8.htm#theory |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Argumentele" de pe paginile indicate nu au nici o bază. Am mai vorbit despre aceasta cu ani în urmă dar threadul a fost șters. Citatul din epistola către romani a Sf. Ignatie (110 d.Hr.) nu arată că Sf. Petru a fost la Roma: "Not as Peter and Paul did, do I command you [Romans]. They were apostles, and I am a convict" Sf. Ignatie compară adresarea sa către romani cu cea a Sf. Petru, ambele făcute prin epistole. Citatul din Dionisie din Corinth datează din 170 d.Hr. și dovedește apariția la acea dată a credinței populare că Sf. Petru ar fi fost la Roma. Falsitatea acestei credințe se vede ușor din aceea că Dionisie credea că Sf. Petru a fost și la Corinth, ceea ce nu s-a întâmplat. Comunitățile creștinilor primari erau dornice să creadă că au fost fondate de către cei mai de seamă dintre Apostoli și era ușor ca un zvon să devină realitate în cursul câtorva generații: "You [Pope Soter] have also, by your very admonition, brought together the planting that was made by Peter and Paul at Rome and at Corinth; for both of them alike planted in our Corinth and taught us; and both alike, teaching similarly in Italy, suffered martyrdom at the same time" În realitate Dionisie se baza pe epistola lui Ignatie și pe referirea din epistola lui Pavel către Corinteni: 1,12: Și spun aceasta, că fiecare dintre voi zice: Eu sunt al lui Pavel, iar eu sunt al lui Apollo, iar eu sunt al lui Chefa, iar eu sunt al lui Hristos! Acest vers nu arată însă că Sf. Petru ar fi fost la Corint, așa cum Hristos nu a fost la Corint. Citatele din ceilalți Părinți bisericești sunt din perioade și mai târzii și se bazau de asemeni pe aceleași surse timpurii și pe tradiția deja apărută în Biserică, deci nu pot fi aduse ca argument. ......................... Pagina de la al doilea link, pe lângă o vorbărie fără dovezi despre dovezile arheologice și aceeași referire inutilă la scrierile unor Părinți relativ târzii, aduce ca unic argument faptul că Sf. Petru încheie prima sa epistolă sobornicească cu Biserica cea aleasă din Babilon și Marcu, fiul meu, vă îmbrățișează. Cercetătorii catolici afirmă fără dovezi că Babilonul ar fi un nume codificat pentru Roma, susținând și că Babilonul din cartea Apocalipsei s-ar referi tot la Roma. Această opinie este încă destul de răspândită în rândul unei părți a exegeților biblici. În realitate Babilonul din Apocalipsă și din epistola lui Petru e Ierusalimul, numit astfel în concordanță cu referiri din Vechiul Testament la Ierusalim ca "Babilon" sau "desfrânata cea mare", care omoară pe prooroci; la fel este descris Ierusalimul și de către Însuși Mântuitorul în evanghelie. Orașul era văzut vinovat de către Apostoli pentru uciderea Mântuitorului și prigonirea ucenicilor. O să aduc detalii dacă trebuie. .................... Al treilea link nu face decât să ateste poveștile aiuristice pe care se bazează așa-zisa identificare a oaselor lui Pentru, inclusiv greșita proclamare făcută inițial de papa Pius 12 (nu că cele considerate actualmente ca fiind oasele lui Petru ar fi autentice). De asemeni, voi reveni.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Petru a fost in multe locuri. El n-a pasit colo si colo sa fie confiscat, ci sa raspandeasca crestinismul in mod egal. La vremea aceea centru crestinismului nu era la Roma, ci la Ierusalim. La Roma n-a fost niciodata. Oficializarea crestinismului de catre Constantin a facut ca centrul crestinismului sa se mute la Constantinopol...Roma, in toata aceasta perioada, a fost cetru martiric pt crestini...
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Romani 16:19-20Căci ascultarea voastră este cunoscută de toți. Mă bucur deci de voi și voiesc să fiți înțelepți spre bine și nevinovați la rău. Iar Dumnezeul păcii va zdrobi repede sub picioarele voastre pe satana. Harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi! Asa ca putem spune ca Roma a fost un fel de centru al crestinismului.. Asta se vede si din istoria Bisericii pana la mutarea capitalei la Constantinopol.Roma a fost centrul si trena de raspandire a crestinismului intre neamuri.. Roma a fost capitala crestinismului, pentru ca a fost si capitala Imperiului.. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Constantinopol.. Odata cu mutarea capitalei la Constantinopol, Constantinopolul a devenit un centru al crestinismului si o capitala a Imperiului.. Insa chiar daca Constantinopolul a devenit capitala onorariile Romei nu au incetat.Asta din pricina lui Petru.Statutul onorabil al Romei s-a pastrat din pricina lui Petru.Onorariile primale apartineau patriarhului Romei, insa centru al crestinismului a devenit rasaritul.. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dacă ai scrie mai mult de un rând "isteț" am putea purta o discuție. Scriptura ne arată că Sfântului Petru i-a fost atribuită creștinarea celor tăiați împrejur iar lui Pavel a celor netăiați împrejur. Sf. Petru nu avea de ce să meargă să propovăduiască la Roma în urma Sf. Pavel iar spre judecată nu avea cum să fie dus acolo nefiind cetățean roman (așa cum era Sf. Pavel).
Sf. Petru a fost episcopul Ierusalimului și al Antiohiei, așa cum atestă Scriptura și analele patriarhiei de Antiohia: http://sor.cua.edu/Patriarchate/Patr...ChronList.html Lista patriarhilor de Antiohia săpată în tronul patriarhal, începând cu Sf. Petru 37-67 d. Hr.: ![]() Dacă ai drum prin Antiohia, poți vizita și biserica săpată de Sf. Petru cu mâna lui: http://en.wikipedia.org/wiki/Church_of_St_Peter
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 20.08.2010 at 17:33:17. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ortodocșii ne-au obișnuit, ba chiar ne-au astenizat cu pretenția de a fi păstrători ai Sfintei Tradiții. Iată, însă, că din dorința ca o teză anticatolică dragă lor, cum ar fi aceea că Sf Petru nici n-a călcat prin Roma, sunt gata să sacrifice din atât de clamatele tradiții.
Eu zic să propuneți Sinodului Panortodox care ne tot amenință că se va întruni de câteva decenii să taie din Acatistul Sf Silvestru (sursa: http://biserica-sfantul-silvestru.ro/node/190 ), care zice așa: "Bucura-te, ca in Roma, turma lui Hristos ca un alt apostol ai pastorit". Țin să fie ? țin să fie ? Ia să citim, poate că ne lămuresc hagiografiile ortodoxe (sursa: http://logos.md/category/vietile-sfintilor/page/5/) care zic așa: "Sfîntul Apostol Petru a propovăduit Evanghelia mai întîi în Iudeea; apoi în Antiohia, în Pont, în Galatia, în Capadochia, în Asia, în Bitinia și în Iliric. S-a pogorît pînă la Roma și a binevestit Cuvîntul lui Dumnezeu în toată Italia. Pe Simon vrăjitorul l-a biruit în mijlocul cetății Romei, cu puterea lui Hristos, surpîndu-l jos din înălțimea văzduhului. Iar mai pe urmă, Petru a fost spînzurat pe cruce cu capul în jos de împăratul Nero." Hotărât, asemenea mărturii mincinoase nu pot fi ortodoxe, ci heterodoxe. Ca să ne iasă schisma cum trebuie, avem nevoie să prefacem albul în negru și să pretindem că Sfinții Părinți au susținut nu numai că nu a existat primat petrin, ci și că Petru nu a fost la Roma. Nu zic să nu respectăm Tradiția când mai adoptăm și username-ul "Tradiție": o respectăm, cum nu, dar când ne convine nouă și alor noștri. Iar când nu ne convine, înseamnă că Tradiția greșește și Sfinții Părinți au luat-o pe arătură, copiind unii de la alții teze eretice cum că Sf Petru a fost episcopul Romei.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Există o puternică tendință de a gândi conform cu opinia majoritară, de a crede că dacă ceva e acceptat de cei mai mulți oameni nu are cum să fie fals. Trebuie să ne sutragem acestei tendințe, să căutăm să ne fundamentăm în adevăr în mod obiectiv. În cazul de față, o cercetare a izvoarelor istorice ne arată că nu există dovezi despre prezența Sf. Petru la Roma sau în Italia, dimpotrivă Scriptura și tradiția bisericilor din Iudeea și Siria arătând că Sf. Petru a trăit și murit în această zonă, neajungând în emisfera latină a imperiului. În Tradiția Bisericii s-au strecurat în primele veacuri multe elemente false, datorită caracterului oral prin care s-a transmis această tradiție în acea perioadă. În timp ele au devenit "adevăruri" doar datorită inerției credinței maselor. Dintre aceste elemente false face parte și legenda potrivit căreia Sf. Petru ar fi ajuns în Italia la Roma și ar fi fost martirizat acolo. Așa-zisele oase ale lui Petru din bazilica ce-i poartă numele din Roma au fost descoperite în secolul 20. Aceste oase au fost descoperite împreună cu oasele altor oameni (inclusiv femei) și împreună cu oase de animale, bazilica fiind așezată pe un fost cimitir păgân. Atribuirea acestor oase Sf. Petru nu are nici o bază științifică. În cripta bazilicii sunt păstrate de asemeni oasele de porci, șoareci și alte animale sacrificate în acel cimitir păgân, ceea ce arată absurditatea convingerilor catolice în privința acestei atribuiri. De asemeni, înainte de a fi considerate aceste oase ca aparținând lui Petru altele au beneficiat de această atribuire (această primă descoperire datând din 1949), oase care au fost ținute de papă timp de 14 ani în apartamentul său și anunțate de către el oficial ca aparținând Apostolului. Ulterior s-a dovedit că aceste oase proveneau de la mai mulți oameni, existau trei fibule (în loc de două câte are un om). Totul nu e decât o glumă, așa cum voi arăta mai departe. Catolicismul are la bază această poveste cu deplasarea lui Petru la Roma,adică o mare minciună. Dumnezeu i-a lăsat să cadă în această rătăcire datorită aroganței lor față de răsăriteni, cei în patria cărora a apărut creștinismul și care au dat cele mai valoroase tezaure de gândire duhovnicească.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
|