![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Chiar nu mai vin barbatii la biserica...
Eu cred ca exista o explicatie practica, ce nu are a face cu credinta. Barbatii trebuie sa mearga sa munceasca, nu mai cum sa mearga la biserica. Viata s-a ingreuiat mult si serviciul la fel. Daca ai noroc sa ai serviciu, pai ti se scoate si sufletul din tine. Multe ore de munca, control, stat peste program, delegatii, etc. Mai ai si familie... Inainte mai fugeai de la lucru, te impartasai, sau ascultai putin o slujba, era cumva mai lejer. Sunt oamenii si mai obositi. Si duminca este greu sa te scoli iar de dimineata, sa mergi ore intregi la biserica. Multi se duc prin santiere, sau la camp, in strainatate, sa munceasca... Femeile mai stau cu copiii, mai au concedii, ingrijire copii, sau se retrag de la munca de tot... Credinta/biserica a fost mai mult a femeii, din toate timpurile, cred eu. Poate ca exista si o alta componenta - barbatii poate nu mai sunt asa convinsi de credinta...considera ca nu mai este a barbatilor, ca e lucru femeiesc sa tot stai la biserica si la rugaciune. Stiu eu? Banuiesc... Ma intrebam si eu intr-o vreme, din alt motiv. La noi in biserica mai vin si alte nationalitati la slujba noastra, ortodocsi din Etiopia sau Eritreea. Si acolo femeile au mare credinta, cum n-am vazut la romani, sau la altii. Dar barbatii nu vin... Poate ca si acolo se considera treaba de femei. Acolo mai este un aspect...mortalitatea poate... Asta este chiar paradoxul: Barbatii au primit credinta si biserica, inclusiv preotia, iar femeile cu toata prigoana, tot ele tin credinta in picioare. Daca e treaba de femei acum, daca barbatii nu mai pot, au de dus greul vietii si intretinerea familiei, atunci sa se schimbe si pozitia femeii in biserica...
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar si la noi vin barbati si femei si copii. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar aici nu discutam cartea Pr Staniloae. Nu ma simt obligata sa fiu de acord doar fiindca ceva este scris de cineva cu nume mare. In continuare cred ca ce am scris eu mai sus face mai mult sens decat citatul pe care l-ai dat. Citat:
Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ceea ce am citat, am inteles cat imi trebuia mie, si sper ca au inteles si altii ceva, poate chiar mai mult decat mine. Gasesc ca are sens sa citam ceva, inteles poate doar superficial, pentru ca exista posibilitatea ca altcineva sa dea o explicatie mai ampla. Oricum, mie mi-a dat un raspuns, de ce vin cu precadere femeile la biserica. A face afirmatii, fara a aduce nici un argument, asa cum faci tu mai sus, e mai bine, Noesis? Ceea ce nu-mi place, este tonul tau, Noesis. Stiu ca nu asta vrei, dar asta faci. Si inca in mod repetat. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Crezi ca Parintele Staniloaie si-a dorit ca toate scrierile si ideile sale sa fie tratate ca litera Evangheliei ? Hai sa fim seriosi, au fost si Parinti ai Bisericii care au gresit in probleme de dogmatica, daramite o chestiune sociologica. A contesta o idee nu e totuna cu a contesta persoana. Daca aducem la masa dezbaterii opiniile unei alte persoane, fie si sfant, o facem pt. a le dezbate, altfel cadem in alte alea; recursul la autoritate nu e argument, e eroare de argumentare. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Fiind catolic, s-ar putea sa nu stii acest lucru. Chiar daca teologii ortodocsi nu invoca in nici o situatie infailibilitatea, totusi prin cele pe care le scriu, isi castiga respectul si locul lor. Unul dintre acestia este Pr. Staniloae. Nu e deci cazul sa il diminuam, caci este un titan. Iar din felul in care scrii mai sus, Erethorn, arati lipsa de respect pentru modul de a privi lucrurile in lumea ortodoxa: recursul la autoritatea Sfintilor Parinti este argumentare; de fapt singura bazata pe adevar. Eu, ca persoana nu pot sa argumentez mai bine decat cel, care a scris sub influenta Duhului Sfant (ma refer la sfintii invocati de tine mai sus), sau decat un mare teolog roman. Din pacate constat tot mai multe diferente intre modul de a privi lucrurile de catre un ortodox si un catolic. Chiar imi doresc sa vad si ceva ce avem in comun... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
In ceea ce-l priveste pe Parintele Staniloaie, trebuie sa va dezamagesc, caci stiu si cine si ce este; mai mult, am si respect pentru dansul; parte din respectul meu se manifesta tocmai in aceea ca nu-mi permit sa-l asez intr-un loc in care, fara doar si poate, nu si-ar fi dorit sa fie asezat. |
|
#10
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Marturisirea credintei | antoniap | Biserica Ortodoxa Romana | 72 | 27.12.2013 20:30:21 |
| Libertatea credintei | Daniel_7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 14.09.2011 10:28:24 |
| Inceputul credintei... | Man Teo | Generalitati | 143 | 10.09.2011 10:52:42 |
| Nevoia credintei | Kronos | Generalitati | 16 | 26.06.2011 18:17:25 |
| Universul Credintei TVR | C-tin | Biserica Ortodoxa Romana | 2 | 28.03.2008 00:56:48 |
|
|