Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.06.2010, 17:40:18
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Am sa arat preotului acest articol.
Eu nu stiu aceste omilii, dar in scripturi scrie altceva.

Ceva nu este in regula cu articolul citat.

Rog un preot de pe forum si adminul sa controleze acest mesaj a lui Deja-Vu si sa spuna cum este corect.
Ai putea sa ne spui anume CE este in neregula cu articolul postat de deja-vu de vrei sa fie "controlat"?

Si de ce preferi sa dai crezare unui articol care interpreteaza "cealalta Marie" ca fiind Maica Domnului? Mi se pare cel putin lipsit de respect sa o numesti pe Maica Domnului "cealalta" si sa o enumeri ultima - deci cred ca este vorba de altcineva.

Alte Marii: sora lui Lazar, mama lui Iacov, mama lui Cleopa (dupa cum le-ai mentionat si tu intr-un articol)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.06.2010, 17:42:04
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit @ Deja-vu

Ceea ce postezi nu este deloc "deja-vu" (in sensul ca nu sunt banalitati)
M-am bucurat sa citesc toate mesajele tale de pe acest thread.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.06.2010, 17:51:38
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Ai putea sa ne spui anume CE este in neregula cu articolul postat de deja-vu de vrei sa fie "controlat"?

Si de ce preferi sa dai crezare unui articol care interpreteaza "cealalta Marie" ca fiind Maica Domnului? Mi se pare cel putin lipsit de respect sa o numesti pe Maica Domnului "cealalta" si sa o enumeri ultima - deci cred ca este vorba de altcineva.

Alte Marii: sora lui Lazar, mama lui Iacov, mama lui Cleopa (dupa cum le-ai mentionat si tu intr-un articol)
Anna21, dar deja-vu infirma totul legat de viata Mariei Magdalena.
O contesta complet!!!!!!
Ca nu a fost cu mir, ca nu ea a vazut Invierea Domnului si etc .
Uite am citat din tot felul de materiale ortodoxe.
Scrie intr-adevar undeva ca exista unele divergente in evanghelii in legatura cu Maria Magdalena, chiar intre Sf.Parinti.

Acum chiar vreau sa aflu cum este corect!!! M-a facut sa plang Deja-vu cu
mesajul lui. Nu pot sa cred ca nu a existat Sf. Maria Magdalena si tot ceea ce scrie in scripturi este o minciuna.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.06.2010, 17:59:18
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Anna21, dar deja-vu infirma totul legat de viata Mariei Magdalena.
O contesta complet!!!!!!
Ca nu a fost cu mir, ca nu ea a vazut Invierea Domnului si etc .
Uite am citat din tot felul de materiale ortodoxe.
Scrie intr-adevar undeva ca exista unele divergente in evanghelii in legatura cu Maria Magdalena, chiar intre Sf.Parinti.

Acum chiar vreau sa aflu cum este corect!!! M-a facut sa plang Deja-vu cu
mesajul lui. Nu pot sa cred ca nu a existat Sf. Maria Magdalena si tot ceea ce scrie in scripturi este o minciuna.
Și era bolnav un oarecare Lazăr din Betania, satul Mariei și al Martei, sora ei.
Iar Maria era aceea care a uns cu mir pe Domnul și I-a șters picioarele cu părul capului ei, al cărei frate Lazăr era bolnav.
(Evanghelia dupa Ioan)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.06.2010, 13:18:39
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Am intrebat preotul meu si mi-a spus ca sunt mai multe variante si eu sa raman la ceea ce stiu.
Au fost mai multe femei mironosite.
Maria sora Martei era una (aici nu stiu sigur) si Maria Magdalena era alta.
Maria, din cate imi amintesc, a facut asta in alta parte, in casa ei mi se pare.
Magdalena a facut-o la moartea lui Iisus.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.07.2010, 12:50:07
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Ma intristez de fiecare data cand aud o femeie ortodoxa sustinand cu tarie ca se simte nedreptatita de faptul ca in Biserica Ortodoxa ii sunt incalcate anumite drepturi intr-un fel sau altul.

Ma refer aici la faptul ca femeia nu poate intra in Sfantul Altar si ca nu ii este permis accesul in Sfantul Munte Athos.

Atat intr-un caz si in altul femeii nu-i este ingaduit, din punct de vedere canonic si nu dogmatic. Mai mult, daca privim la realitatile din Biserica constatam ca femeile au un reprezentant, si nu unul oarecare, atat in Altar cat si in Muntele Sfant, in persoana Maicii Domnului.

Maica Domnului este reprezentata pe bolta Sfantului Altar ca Imparateasa a Cerurilor potrivit erminiei picturii bisericesti. De asemenea, tot Maica Domnului este cunoscuta ca ocrotitoare a Sfantului Munte Athos.

Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.07.2010, 14:28:38
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu.
Marius altele sunt considerentele pentru care femeia trebuie tinuta in friu si in ascultae in Biserica si in familie, nu accesul in Altar sau cit "de mult bine" poate aduce prezenta ei comparata cu prezenta MD.

Vorbesti de parca la fiecare slujba barbatii se inghesuie sa faca coada la trecerea prin altar si femeile sunt lasate doar sa suspine.
Accesul oricum este pentru TOTI limitat.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.07.2010, 22:23:07
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Marius altele sunt considerentele pentru care femeia trebuie tinuta in friu si in ascultae in Biserica si in familie, nu accesul in Altar sau cit "de mult bine" poate aduce prezenta ei comparata cu prezenta MD.

Vorbesti de parca la fiecare slujba barbatii se inghesuie sa faca coada la trecerea prin altar si femeile sunt lasate doar sa suspine.
Accesul oricum este pentru TOTI limitat.
Oops! N-am inteles mesajul tau. Barbatii au acces (toti) peste tot.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.07.2010, 22:20:08
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Ma intristez de fiecare data cand aud o femeie ortodoxa sustinand cu tarie ca se simte nedreptatita de faptul ca in Biserica Ortodoxa ii sunt incalcate anumite drepturi intr-un fel sau altul.

Ma refer aici la faptul ca femeia nu poate intra in Sfantul Altar si ca nu ii este permis accesul in Sfantul Munte Athos.

Atat intr-un caz si in altul femeii nu-i este ingaduit, din punct de vedere canonic si nu dogmatic. Mai mult, daca privim la realitatile din Biserica constatam ca femeile au un reprezentant, si nu unul oarecare, atat in Altar cat si in Muntele Sfant, in persoana Maicii Domnului.

Maica Domnului este reprezentata pe bolta Sfantului Altar ca Imparateasa a Cerurilor potrivit erminiei picturii bisericesti. De asemenea, tot Maica Domnului este cunoscuta ca ocrotitoare a Sfantului Munte Athos.

Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu.
Poti sa explici partea pe care am bolduit-o si subliniat-o? Care este diferenta?
Si ca sa te corectez: nu cele dou mentionat de tine sunt problema. Ca nu intram in altar sau pe Athos, mai merge.
Sunt alte lucruri mai problematice.
Nu vreau si nu am putere s-o iau de la capat cu explicatiile.
Scrie totul mai in urma.
Si totusi... de ce ar fi atat de grav sa fim tratate la fel cu barbatii, Marius?
Si este trist ca au facut oamenii aceasta diferenta. Iisus nu...El respecta femeia.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.07.2010, 12:00:35
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sophia Vezi mesajul
Poti sa explici partea pe care am bolduit-o si subliniat-o? Care este diferenta?
Si ca sa te corectez: nu cele dou mentionat de tine sunt problema. Ca nu intram in altar sau pe Athos, mai merge.
Sunt alte lucruri mai problematice.
Nu vreau si nu am putere s-o iau de la capat cu explicatiile.
Scrie totul mai in urma.
Si totusi... de ce ar fi atat de grav sa fim tratate la fel cu barbatii, Marius?
Si este trist ca au facut oamenii aceasta diferenta. Iisus nu...El respecta femeia.
Cand am pomenit de diferenta dintre canonic si dogmatic m-am referit la faptul, ca aceste doua randuieli la care m-am referit strict, au un caracter disciplinar, nefundamentandu-se pe considerente de ordin dogmatic. Atat barbatul, cat si femeia sunt doua ipostaze complementare ale firii umane, amandoi fiind partasi in egala masura preotiei universale.

Explicatia pe care am incercat sa o expun reprezinta felul - probabil gresit - in care vad aceste lucruri. Important este sa intelegem ca Biserica a fost nevoita prin probleme concrete, pe care le-a intampinat de-a lungul secolelor, sa puna pune anumite limite fie ereziei prin dogme, fie anumitor abateri disciplinare, prin canoane si reguli bisericesti.

Aceste randuieli nu au aparut ca sa supuna femeia si sa inalte barbatul. Toate s-au dat si unora si altora, dupa caz, pentru a preintampina ispita, neoranduiala si intr-un final, pacatul.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Femeia daca este murdara sa nu intre in biserica? clementia Generalitati 74 27.06.2011 00:16:30
femeia in biserica-intrebare copilu Reguli in Biserica 8 25.09.2010 17:37:49
De ce poarta femeia batic in biserica? ortodoxie Intrebari utilizatori 3 28.06.2010 09:42:33
de ce Biserica nu face mai mult? anamariaplop2000 Despre Biserica Ortodoxa in general 14 18.05.2010 18:07:25
Femeia in biserica iosif Reguli in Biserica 73 02.11.2009 05:44:25