![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si de ce preferi sa dai crezare unui articol care interpreteaza "cealalta Marie" ca fiind Maica Domnului? Mi se pare cel putin lipsit de respect sa o numesti pe Maica Domnului "cealalta" si sa o enumeri ultima - deci cred ca este vorba de altcineva. Alte Marii: sora lui Lazar, mama lui Iacov, mama lui Cleopa (dupa cum le-ai mentionat si tu intr-un articol) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ceea ce postezi nu este deloc "deja-vu" (in sensul ca nu sunt banalitati)
M-am bucurat sa citesc toate mesajele tale de pe acest thread. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O contesta complet!!!!!! Ca nu a fost cu mir, ca nu ea a vazut Invierea Domnului si etc . Uite am citat din tot felul de materiale ortodoxe. Scrie intr-adevar undeva ca exista unele divergente in evanghelii in legatura cu Maria Magdalena, chiar intre Sf.Parinti. Acum chiar vreau sa aflu cum este corect!!! M-a facut sa plang Deja-vu cu mesajul lui. Nu pot sa cred ca nu a existat Sf. Maria Magdalena si tot ceea ce scrie in scripturi este o minciuna.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar Maria era aceea care a uns cu mir pe Domnul și I-a șters picioarele cu părul capului ei, al cărei frate Lazăr era bolnav. (Evanghelia dupa Ioan) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Am intrebat preotul meu si mi-a spus ca sunt mai multe variante si eu sa raman la ceea ce stiu.
Au fost mai multe femei mironosite. Maria sora Martei era una (aici nu stiu sigur) si Maria Magdalena era alta. Maria, din cate imi amintesc, a facut asta in alta parte, in casa ei mi se pare. Magdalena a facut-o la moartea lui Iisus.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ma intristez de fiecare data cand aud o femeie ortodoxa sustinand cu tarie ca se simte nedreptatita de faptul ca in Biserica Ortodoxa ii sunt incalcate anumite drepturi intr-un fel sau altul.
Ma refer aici la faptul ca femeia nu poate intra in Sfantul Altar si ca nu ii este permis accesul in Sfantul Munte Athos. Atat intr-un caz si in altul femeii nu-i este ingaduit, din punct de vedere canonic si nu dogmatic. Mai mult, daca privim la realitatile din Biserica constatam ca femeile au un reprezentant, si nu unul oarecare, atat in Altar cat si in Muntele Sfant, in persoana Maicii Domnului. Maica Domnului este reprezentata pe bolta Sfantului Altar ca Imparateasa a Cerurilor potrivit erminiei picturii bisericesti. De asemenea, tot Maica Domnului este cunoscuta ca ocrotitoare a Sfantului Munte Athos. Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vorbesti de parca la fiecare slujba barbatii se inghesuie sa faca coada la trecerea prin altar si femeile sunt lasate doar sa suspine. Accesul oricum este pentru TOTI limitat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ca sa te corectez: nu cele dou mentionat de tine sunt problema. Ca nu intram in altar sau pe Athos, mai merge. Sunt alte lucruri mai problematice. Nu vreau si nu am putere s-o iau de la capat cu explicatiile. Scrie totul mai in urma. Si totusi... de ce ar fi atat de grav sa fim tratate la fel cu barbatii, Marius? Si este trist ca au facut oamenii aceasta diferenta. Iisus nu...El respecta femeia.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Explicatia pe care am incercat sa o expun reprezinta felul - probabil gresit - in care vad aceste lucruri. Important este sa intelegem ca Biserica a fost nevoita prin probleme concrete, pe care le-a intampinat de-a lungul secolelor, sa puna pune anumite limite fie ereziei prin dogme, fie anumitor abateri disciplinare, prin canoane si reguli bisericesti. Aceste randuieli nu au aparut ca sa supuna femeia si sa inalte barbatul. Toate s-au dat si unora si altora, dupa caz, pentru a preintampina ispita, neoranduiala si intr-un final, pacatul. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Femeia daca este murdara sa nu intre in biserica? | clementia | Generalitati | 74 | 27.06.2011 00:16:30 |
femeia in biserica-intrebare | copilu | Reguli in Biserica | 8 | 25.09.2010 17:37:49 |
De ce poarta femeia batic in biserica? | ortodoxie | Intrebari utilizatori | 3 | 28.06.2010 09:42:33 |
de ce Biserica nu face mai mult? | anamariaplop2000 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 18.05.2010 18:07:25 |
Femeia in biserica | iosif | Reguli in Biserica | 73 | 02.11.2009 05:44:25 |
|