![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
" MÍNTE ~ți f. 1) Facultate a omului de a gândi și de a înțelege sensul și legătura fenomenelor; intelect; judecată; rațiune." După un mare savant (te las să-l depistezi singur, dar vei putea oare?): " Puterile de cunoaștere sunt următoarele: mintea (nous), judecata pură (dianoia), opinia (doxa), imaginația (fantasis), percepția (aisthesis). Puterile vitale sunt: voința (doulisis) și alegerea (proairesis)." Așa că te rog să-mi demonstrezi că există minte indiferent pentru care din definiții. Succes!
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Idolatria a fost biruită de Hristos.
Dar nu prin sănătate ci prin… moarte. Întâi a murit El, viața noastră și prin sângele Lui noi toți ne-am vindecat. Apoi au murit mucenicii ca recunoștință față de Hristos. Sângele martirilor sămânța creștinilor. Mulți dintre ei au fost căsăpiți pentru că nu vroiau să se închine la… Asclepios zeul sănătății și al învierii din morți mincinoase. N-au vrut să se închine la „sănătatea și învierea” demonică. Au preferat să moară pentru sănătatea și viața veșnică. Și astfel că trupurile lor răspândesc și azi după 2000 de ani miros de bună mireasmă duhovnicească. Matei 18, „7. Vai lumii, din pricina smintelilor! Ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala. 8. Iar daca mana ta sau piciorul tau te sminteste, taie-l si arunca-l de la tine, ca este bine pentru tine sa intri in viata ciung sau schiop, decat, avand amandoua mainile sau amandoua picioarele, sa fii aruncat in focul cel vesnic. 9. Si daca ochiul tau te sminteste, scoate-l si arunca-l de la tine, ca mai bine este pentru tine sa intri in viata cu un singur ochi, decat, avand amandoi ochii, sa fii aruncat in gheena focului.” 7. Vai lumii, din pricina smintelilor! Ca smintelile trebuie sa vina, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala. 8. Iar daca mana ta sau piciorul tau te sminteste, taie-l si arunca-l de la tine, ca este bine pentru tine sa intri in viata ciung sau schiop, decat, avand amandoua mainile sau amandoua picioarele, sa fii aruncat in focul cel vesnic. 9. Si daca ochiul tau te sminteste, scoate-l si arunca-l de la tine, ca mai bine este pentru tine sa intri in viata cu un singur ochi, decat, avand amandoi ochii, sa fii aruncat in gheena focului.” Luca 12, „23. Viata este mai mult decat hrana si trupul mai mult decat imbracamintea.” Să vedem cum a tratat un bărbat sfânt, întocmai cu apostolii, primul împărat creștin, evlavios și puternic în credință Sfântul Constantin, care pentru duhul lui iubit de Dumnezeu a fost numit Cel Mare. Din VIAȚA FERICITULUI ÎMPĂRAT CONSTANTIN scrisă de Eusebiu de Cezareea. Cartea a III-a capitolele 54-58: „54.1. Pe toate le-a înfăptuit împăratul dudndu-le la bun sfîrșit spre slava puterii Mîntuitorului. Și în vreme ce aducea necurmată cinstire lui Dumnezeu, Mîntuitorul său, Constantin dădea în vileag prin toate mij*loacele idoleasca rătăcire de credință a neamurilor. 2. Atunci - din împă*răteasca poruncă - au fost zmulse prin toate orașele porțile intrărilor în temple, care astfel au rămas cu vestibulurile lor goale. Alte temple s-au ales cu țiglele zmulse, și, ca atare, cu acoperișul distrus. în cazul altora, admirabilele bronzuri cu care înșelăciunea celor de odinioară s-a mândrit atât de îndelung, au fost expuse în văzul tuturor prin toate piețele Capita*lei. Privirea trecătorului se putea opri acum disprețuitoare dnd asupra trepiedului pithic, dnd asupra celui smintian; în hipodrom fuseseră expuse cele de la Delfi, iar la palat - muzele Heliconului. 235.-riiv xatapxfiv: «începutul», «intrarea în vigoare». - «Cinstirea» sau «tradiția» (Opnaxeia) (n. tr.) 236.Textual: «și nimic altceva să nu se săvîrșească (acolo)» (n. tr.) 3.întreg orașul purtător al numelui împăratului a fost înțesat cu daruri votive din bronz foarte frumos lucrate și adunate de prin toate provinciile, prin care - în numele zeilor, veac după veac - cei bolnavi de atare sminteală în van își aduseseră mulțimea de jertfe și de arderi-de-tot, pînă într-un târziu, dnd, fădnd din asemenea jucării rîsul și batjocura privitorilor, împăratul i-a învățat să priceapă adevărul. 4.însă cu statuile de aur a făcut altfel. Băgînd de seamă că sperie*torile acelea înfricoșătoare, din aur și argint, ale smintitei închinări izbu*teau să înșele mulțimea celor fără de minte și să-i înspăimânte ca pe niș*te bieți copii, socotit-a Constantin de trebuință să le îndepărteze dinain*tea lor ca pe tot atâtea pietre de poticnire așezate-n calea celor ce pășesc prin întuneric, și să facă în așa fel încît împărătescul drum al credinței să li se arate tuturor neted și ferit de primejdii237 . 5. Totuși, în pofida aces*tor intenții, împăratul n-a găsit că ar avea nevoie nici de oaste, nici de puternicele sale garnizoane, ca să poată triumfa asupra acelor rătăcite credințe ; ajunsu-i-au în acest scop cîte unul sau altul din prietenii săi, pe care-i trimitea cu aceeași poruncă prin toate provinciile imperiului. 6. Bizuindu-se pe puterea de credință a împăratului și pe propria lor dăruire către Dumnezeu, aceștia n-au pregetat a coborî în mijlocul unor mulțimi nenumărate și alcătuite din tot soiul de oameni de toate rasele, urmărind fără cruțare străvechea rătăcire prin toate cetățile și peste toate meleagurile, silind pe preoții ei - în hohotele de rîs și în batjocura gloatei - să-și ducă zeitățile afară, în plină lumină, din întunecatele lor unghere, ca apoi să le despoaie de podoabe și să descopere tuturor privi*rilor, sub stratul de culoare, urîțenia238 materialului . După aceea ei des*făceau de pe material stratul ce li se părea că merita reținut, topindu-1 și trecîndu-1 prin foc, după care strîngeau tot ce socoteau că ar mai putea folosi la ceva, și-1 puneau de o parte; iar restul - care nu mai era bun de nimic - li—1 lăsau vanilor închinători, ca să nu uite cumva rușinea pățită. 7. Și a mai săvîrșit acest minunat împărat următorul lucru: în timp ce idolii cei fără viață erau - așa cum am arătat - spoliați de toată materia lor prețioasă, s-a înverșunat și împotriva statuilor turnate din bronz; astfel că pînă și acești zei de poveste, cu pletele albite de vreme, au fost în cele din urmă legați cu frînghii și duși ca să fie topiți .
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
55. 1. Ca o încununare a celor ce se petreceau239, împăratul - care părea să fi aprins o vîlvătaie de foc prealuminoasă - veghea el însuși cu împărăteasca-i privire să nu mai rămînă pe undeva vreo rămășiță ascunsă a rătăcirii. Și aidoma vulturului, care-și poartă zborul în slăvile cerului, și care de acolo, din înalt, e în stare să deslușească cu agerimea privirii sale cele aflate atît de departe sub el, pe pămînt, tot așa - șezînd el de veghe în împărătescul sălaș al frumosului său oraș - a putut și Con*stantin desluși că undeva, departe, pe pămînt fenician, amenința într-ascuns ceva ce putea deveni o mare primejdie pentru suflet. 2. Acolo - undeva, departe de forfota orașelor, a piețelor și a locurilor publice, cu care sînt ele de obicei onorate spre a putea fi mai atrăgătoare - se afla o dumbravă și un templu înspre care nu te îndruma nici o răscruce și nu ducea nici o cărare și nici un drum. Locul fusese închinat îngrozitorului demon al Afroditei și se afla la Aphaka, undeva în înaltul muntelui Liban. 3. Era pentru toți desfrînații - care, ca urmare a vieții lor ușura*tice, își distruseseră sănătatea - o adevărată școală a viciului. Bărbați cu înfățișare de femeie (și care nici nu mai erau tocmai bărbați), uitînd de demnitatea proprie însăși firii lor, căutau să se pună - adoptînd stricate purtări femeiești - sub ocrotirea acestei iazme. Raporturi cu femei, neîn*găduite de lege, desfrînări, adultere, apucături de nedescris și de-a drep*tul scârboase, se săvârșeau la adăpostul templului ca într-o țară fără legi și fără cîrmuitor. Și nimeni nu scotea nici o vorbă despre toate acestea fiindcă nici un bărbat mai cu vază nu cuteza să meargă într-un aseme*nea loc.
4.Totuși, faptele nu puteau rămîne tăinuite și marelui nostru împă*rat, care - după ce, în împărăteasca-i purtare de grijă, și-a dat seama de gravitatea lor - a hotărît că un astfel de sanctuar nu merita mîngîierea razelor soarelui și a poruncit să fie dărimat din temelii împreună cu toate darurile aduse și închinate zeiței . 5.Așa au fost destrămate pe dată - și la un simplu semn al împă*ratului - urzelile nerușinatei rătăciri. De curățirea locului s-a îngrijit o mînă de soldați; iar cei care pînă atunci trăiseră în desfrînări, de teama împăratului au deprins învățăturile cumpătării, la fel ca grecii filosofaștri și închinători idolești, care din proprie experiență au învățat cît de vane le erau învățăturile . 56. 1. Căci, pe de altă parte, rătăcirea filosofaștrilor, legată de de*monul din Cilicia, luase o mare amploare: mii și mii de oameni erau impresionați la gîndul că, arătîndu-se cînd și cînd (în somn) unor sufe*rinzi veniți să doarmă (în sanctuarul său, intervenția lui) salvatoare și tămăduitoare îi putuse vindeca de boală. De fapt, el era o mare pierzanie pentru suflet, fiindcă izbutea să zmulgă sufletele mai lesne de amăgit din brațele adevăratului lor Mîntuitor și să le îmbulzească pe rătăcitoarea cale a celor fără Dumnezeu. Statornic cu sine însuși, împăratul - care știa că Mîntuitorul adevărat nu era altul decît Dumnezeul cel zelos - a porun*cit ca și acest templu să fie dărîmat din temelii. 2. La un singur semn, minunea aceea atît de cîntată de neprețuiții filosofi (o dată cu cel care, fără a fi nici demon, nici Dumnezeu, se ascunsese înăuntrul ei, ademe*nind bietele suflete de-a lungul a multe și nesfîrșite veacuri), s-a prăbușit pînă la pămînt sub loviturile unui pumn de soldați. Ei bine, duhul acela, care pe alții se fălise că i-ar putea scăpa de necazuri, n-a mai găsit spre a se feri de năpastă decît leacul de care se zice că ar mai fi avut el parte atunci cînd a fost lovit de trăznet. 3. Or prețioasele înfăptuiri săvîrșite și închinate lui Dumnezeu de împăratul nostru nu erau numai niște vorbe, de vreme ce, cu puternicul ajutor al Mîntuitorului său, el a izbutit să facă una cu pămîntul și templul de acolo (din Cilicia), așa fel încît în urma lui să nu mai rămînă nici urmă din sminteala trecutului. 57. 1. în ceea ce-i privește pe foștii închinători ai idolilor, văzînd ei toți chiar cu ochii lor înfrîngerea rătăcitei lor credințe (precum și pretu- tindeni neîntrerupta240 pustiire a templelor și a idolilor), unii au alergat să se pună sub ocrotirea mîntuitoarei învățături a lui Hristos., iar ceilalți, chiar dacă n-au purces la aceasta, totuși n-au mai pregetat să se lepede acum de deșartă lor învățătură părintească, să rîdă și să zeflemisească ceea ce mai înainte socotiseră că ar fi zeități. 2. Și cum să nu gîndească ei așa văzînd dtă spurcătiune se putea ascunde sub înfățișarea exterioară a acestor idoli? Fiindcă dedesubtul lor au fost găsite oseminte adunate de pe la morți și țeste goale, cu care se făcuseră felurite vrăji, precum și zdrențe murdare și pătrunse de cea mai cumplită îngălare, sau tot soiul de gunoaie și pleavă. 3. Or, dînd ei cu ochii de lucrurile acestea adunate în interiorul (statuilor) lipsite de viață, sigur că n-au pregetat să se lepede de multa sminteală care le întunecase și lor, și înaintașilor lor, mințile; după cum au mai priceput și că nici în tainicele unghere ale templelor , nici măcar înlăuntrul statuilor, nu se ascundea nici un fel de duh, nici un prezicător, nici un zeu și nici un prooroc (cum știau ei pînă atunci) - nici chiar cea mai palidă arătare. 4. Faptul acesta a făcut ca, înaintea trimișilor împăratului, cea mai întunecata văgăună - ba pînă și cele mai ascunse firide - să se deschidă fără nici o greutate. Cele mai tainice și mai ferite locuri (sau spații din temple) au fost răscolite de pașii soldaților; așa a fost descoperită acea orbire a neamurilor care din străvechi timpuri se făcuse stăpînă peste mințile oamenilor, și a fost dată în vileag înaintea tuturor. 240. Sau: «în curs» (n. tr.) 241. Textual: «Ce nu s-a mai auzit» (n. tr.) 58. 1. Or, și aceste evenimente pot fi destul de bine trecute în rîndul înfăptuirilor împăratului, deopotrivă cu porunca dată de el fiecărei pro- vindi în parte (așa cum a fost cazul la Heliopolis, în Fenicia, unde - în numele Afroditei - destulă lume nu făcea dedt să, se dedea plăcerilor celor mai neînfrînate, privind cu îngăduință cum soțiile și fiicele lor se destrăbălau în voie). 2. Atunci s-a răspîndit și vestea despre noua și înțe- leaptă lege dată de împărat, care punea opreliște învățăturilor înaintea cărora nu pregetaseră ei pînă atunci; lege căreia el îi adăugase și anumite îndemnuri scrise, ca și cum însuși Dumnezeu l-ar fi mînat în așa fel îndt să-i poată forma pe toți oamenii după dreptarele virtuții. Ceea ce l-a făcut să nu șovăie a le trimite și acestora o scrisoare în care-i îndemna să se grăbească la cunoașterea Celui atotputernic. 3. însă și de data aceasta și-a însoțit el vorbele cu fapta, punînd și în locul acela temeliile unei mari biserid, ca locaș de rugădune. Și așa s-a înfăptuit pentru prima oară ce nu se făcuse241 nidodată, din chiar pragul veacurilor: cetatea închinători- lor idolești a fost socotită vrednică a primi in dar o biserică a lui Dumne- zeu, cu preoți și cu diaconi, precum și un episcop sfințit Dumnezeului Celui Prea înalt, spre a-i călăuzi. 4. Doar că, în grija sa de a trage și acolo pe cît mai mulți spre dreapta învățătură, a trimis împăratul din timp (bani) mulți pentru ajutorarea sărmanilor - încă un îndemn pentru ei să meargă și să primească cît mai degrabă învățătura mîntuitoare. Era aproape ca și cum ar fi rostit și el vorbele acelea: «... pe ocolite sau fățiș, numai să-L propovăduim pe Hristos».” Sfântul Constantin cel Mare cu voia lui Dumnezeu a ras așa de tare idolatria și medicina ocultă de pe pământ încât deși Iulian Paravatul a încercat crunt să o refacă nimeni nu a mai reușit niciodată. A fost nevoie pentru diavol să apară ereticii ca prin mijlocirea lor să reintroducă medicina demonică la rang de medicină oficială, „științifică și creștină”. Dintre aceștia căpetenia ocultiștilor a fost fără îndoială papa. va urma cu: Papismul = renașterea păgânismului deci a MEDICINII oculte
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
In anul 1993, m-am dus la un cabinet de medicina alternativa, (vestit pentru rezultatele sale), la mine in cartier, in Drumul Taberei. Cabinetul avea si optiunea de tratament prin bioenergie. Ma documentasem, citisem tot ce gasisem, stiam cum e cu meridianele energetice, corpul energetic, ce boli pot fi tratate....cat de important este sa crezi in asta...etc. Primele doua sedinte le-am facut cu un terapeut despre care cei cu vechime pe acolo ziceau ca nu e asa de bun. Se intampla asa: fiecare pacient statea intins pe un pat,cu ochii inchisi si terapeutul trecea pe la fiecare, plimband mainile de-alungul intregului corp. Toti bolnavii asteptau sa vina o doamna vestita (nu mai stiu cum o cheama) din Basarabia. Si a venit. Era o tipa inalta, solida, cu par negru, cu ochii negri si puternici, ten masliniu. O frumusete dura. Inspira forta...cred ca putea sa darame o juma'de autobuz doar cu o palma. Dupa doua sedinte m-a invitat in cabinetul doctoritei sa stam de vorba. Mi-a spus cu rabdare ca daca nu cred in bioenergie nu ma poate ajuta. I-am spus ca stiu tot ce trebuie si cred de-adevarat, altfel n-as fi acolo. Bine, zice doamna, dar cand ajung cu mainile in dreptul dvs. imi blocati energiile. Intr-un elan dat de sinceritate explicativa, i-am spus doamnei ca pe tot parcursul sedintei eu stau intinsa pe pat, ma relaxez si spun Rugaciunea Tatal Nostru. ... M-am oprit. Doamna s-a uitat la mine, eu m-am uitat la ea. Deci rugaciunea Tatal nostru ii bloca energiile doamnei celei puternice. Si asa s-a terminat experienta mea cu tratamentul prin bioenergie.
Nu mi-am propus sa incep o polemica pe aceasta tema. Pentru mine lucrurile sunt clare si pentru nimic in lume nu m-as mai duce la un bioenergetician. S-ar putea sa fie unii cu har de la Dumnezeu. Nu stiu. Mai tarziu, tot citind indrumare de spovedanie, carti bisericesti....etc, am aflat ca, dupa unii duhovnici (teologi) este un pacat sa-ti cauti astfel vindecarea. Dar si daca n-ar fi considerat pacat, eu tot nu m-as mai duce la bioenergoterapie. Ingerul pazitor m-a invatat. Dumnezeu sa ne ajute sa scapam de ispite, sa ne intareasca in credinta. Maica Domnului sa ne apere sub Sfantul ei Acoperamant. Amin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vai de capul ateilor! Îți doresc din toată inima mea să scapi de el și să vii la Hristos. Iar dacă nu poți demonstra că există minte, nu e supărare și nici important că doar e un duel de idei. Te rog să-mi spui pe forum sau mesaje private din ce cauză inima ta (nu mintea) te trage către ateism. Care sunt motivele tale personale de nu-L iubești pe Hristos care te iubește? Vezi îți cer să vorbim din inimă nu din cap. Te rog nu-mi răspunde cu replici lozinci cu care ai fost obișnuit în ateism ci omenește: ce-ți spune ție inima?. Cu durere și dragoste Alexandru Citat:
Citat:
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Papismul renașterea păgânismului deci a MEDICINII oculte
Vom prezenta în continuare dovada istorică a faptului că erezia este boală în creștinism care îi transformă pe creștini în ucigași mai răi ca păgânii. Aceasta deoarece ereticii abuzează de numele lui Hristos ucigând în numele Lui pe când păgânii ucideau în numele dracilor ceea ce este firesc și arată un adevăr că dracii sunt ucigași. Tot așa și medicina demonică în numele lui Hristos este mai rea decât medicina demonică în numele dracilor, deși sunt aceeiași demoni care lucrează, deoarece murdărește numele cel sfânt și curat al lui Dumnezeu și al Bisericii Sale, făcând vrăjitorie cu cele sfinte. Astfel că, pentru a căuta sursa adevărată de creștinism, deci de asemănare cu Dumnezeu, deci de sănătate trebuie să mergem la acea Biserică care este în adevăr adică este în siguranța smereniei, blândeții și dragostei. Aceasta este numai Ortodoxia. Lucru dovedit și din istorie căci singura fiică a lui Hristos cu haina Botezului nemurdărită de sânge este și va fi Ortodoxia. În rezumat la prima parte istorică Eva a fost prima care s-a luat după un doctor alternativ. Fiicele lui Cain, având dorința de a trăi bine pe pământ indiferent de veșnicie, au inventat medicina vrăjitorească împreună cu uriașii copiii lor. Ham din desfrânare a preluat în ascuns vrăjitoriile lor îngropându-le înainte de a intra în corabie într-un loc unde după ce s-a zvântat pământul le-a regăsit și refolosit. Apoi au preluat această medicină idolatrii inventând chiar un zeu specific medicinii la care aduceau jertfe inclusiv pe creștinii care refuzau să se închine lui și care avea ca simbol tot șarpele cel vechi. Până la urmă Hristos a biruit prin Sângele Său și creștinii prin sângele martirilor, sămânța creștinilor au dărâmat idolii și credința că vrăjitoria este dumnezeiască. Dar pentru deplina libertate a creștinilor li s-au lăsat și puii de draci, printre mulți alții și medicii ocultiști pentru ca adevărații iubitori de Hristos să fie încununați iar cei căldicei lămuriți că nu-L iubesc cu adevărat pe Dumnezeu iar cei răi să-și facă aici relele pe care le poftesc să nu aibă de ce acuza pe Dumnezeu că dacă ar fi avut ce ar fi vrut și-ar fi dat seama de răutatea lor și ar fi devenit sfinți. 1 Cor 11, „17. Si aceasta poruncindu-va, nu va laud, fiindca voi va adunati nu spre mai bine, ci spre mai rau. 18. Caci mai intai aud ca atunci cand va adunati in biserica, intre voi sunt dezbinari, si in parte cred. 19. Caci trebuie sa fie intre voi si eresuri, ca sa se invedereze intre voi cei incercati.” Pentru că aceasta este o carte de medicină duhovnicească vom studia acum efectele credinței „creștine” eretice asupra sănătății omului. Vom vedea că numai Ortodoxia a generat societăți sănătoase în care viciile individuale sau de grup se datorează neascultării de legile ei iar nu sunt generate de doctrina oficială. Spre deosebire de ea, singura credință revelată de sus, toate celelalte credințe, fiind produse de om (care a interpretat după mintea căzută cele spuse de Dumnezeu) sunt pline de idei căzute (atât prin păcat cât și prin neputința ca o minte limitată să cuprindă pe Dumnezeu cel fără de margini) generatoare de patimi individuale sau de grup la cei care se străduie să le urmeze. Deci diferența dintre păcătoșii Ortodoxiei și cei ai ereziei este că primii apar din neascultare de propria credință iar ultimii chiar dacă urmează la perfecție credința lor sau chiar tocmai prin aceasta se îmbolnăvesc de neasemănare. Dr. Nicolae Paulescu a studiat vicierea omului datorită credințelor mahomedane și mozaice de aceea nu mai insistăm. Dionysios Farasiotis a studiat efectele groaznice ale hinduismului și religiilor păgâne, părinții medicinii bioenergetice, asupra societăților și de aceea nu vom repeta. Noi vom arăta doar cum ereziile, căderile de la Ortodoxie, au viciat societăți și neamuri și veacuri întregi. În Biserică, noul rai pământesc, s-a strecurat ambiția omenească, noul șarpe. Deoarece monofiziții încă mai există (armenii, coptii, iacobitii)[COLOR=#333333] [/COLOR]și își mențin dogmele greșite dar le ascund ca să treacă drept ortodocși trebuie oleacă să vorbim și despre ei și să vedem cum abaterea de la dreapta credință a făcut ca, deși au bisericile, icoanele, și slujbele cele mai asemnănătoare cu ale ortodocșilor, să permită duhurilor demonice să îi îmbolnăvească aici și veșnic după cum spun Sfinții Părinți: „ereticii pot avea episcopi, biserici, icoane, taine, pot avea tot - numai harul Duhului Sfânt nu-l pot avea”. Ce sunt monofiziții ne învață Sfântul Ioan Damaschin în Dogmatică:
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
„[COLOR=navy]CAPITOLUL III[/COLOR]
[COLOR=navy]Despre cele două firi contra monofiziților[/COLOR] [COLOR=black]Firile s-au unit unele cu altele fără să se schimbe [i fără să se prefacă. Firea dumnezeiască nu s-a îndepărtat de simplitatea ei proprie, iar firea omenească nici nu s-a schimbat în firea Dumnezeirii, nici n-a devenit inexistentă și nici din cele două firi nu s-a făcut o singură fire compusă. Firea compusă nu poate să fie deoființă cu nici una din cele două firi din care a fost compusă, deoarece din naturi deosebite rezultă ceva deosebit. Spre exemplu: corpul este compus din cele patru elemente, dar nu se spune că este deoființă cu focul, nici nu se numește foc, nici aer, nici apă, nici p\mânt [i nici nu este deoființă cu vreunul din acestea. Dar dacă, după cum spun ereticii, Hristos ar fi fost după unire dintr-o singură fire compusă, atunci s-a schimbat dintr-o fire simplă într-o fire compusă [i în realitate ei nu mai este deoființă nici cu firea simplă a Tatălui nici cu aceea a mamei. O astfel de fire nu este compusă din Dumnezeire [i omenire, nici nu este în Dumnezeire și omenire [i nu va putea fi numit nici Dumnezeu, nici om, ci numai Hristos. Iar cuvântul Hristos nu va fi numele i postasei, ci, după cum ei gândesc, al unei singure firi. [/COLOR] [COLOR=black]Dar noi învățăm că Hristos nu este dintr-o fire compusă, nici că a rezultat ceva deosebit din naturi deosebite, după cum rezultă omul din suflet [i corp, sau după cum corpul rezultă din cele patru elemente [i din cele deosebite, aceleași. Mărturisim că Hristos este din Dumnezeire [i omenire, același este [i se numește Dumnezeu des\vâr[it, [i om desăvârșit[/COLOR][COLOR=black]282[/COLOR][COLOR=black], din două și în două firi. Cuvântul Hristos spunem că este numele ipostasei; acest cuvânt nu indică numai o singură natură, pe cea omenească sau pe cea dumnezeiască, ci arată că este din două naturi. Căci El însuși s-a uns pe sine: a uns ca Dumnezeu corpul cu Dumnezeirea Lui, iar ca om a fost uns; căci El este [i Dumnezeu și om. Dumnezeirea e ungerea umanității. Căci dacă Hristos ar fi dintr-o singura fire compusă, [i dacă este deoființă cu Tatăl, atunci va fi [i Tatăl compus și deoființă cu trupul, lucru absurd [i plin de toată blasfemia.[/COLOR] [COLOR=black]282 [/COLOR][COLOR=black]Tradus prin corectarea textului ediției din Migne PG, după ediția de la Verona, 1531, f. 63r.[/COLOR] [COLOR=black]Dogmatica[/COLOR] [COLOR=black]85[/COLOR] [COLOR=black]Cum va fi cu putință ca o fire să primească deosebiri substanțiale contrare? Cum este cu putință ca aceeași fire să fie în același timp zidită [i nezidită, muritoare [i nemuritoare, circumscrisă [i necircumscrisă? Dacă ei susțin că Hristos are o singură fire, ei vor spune că ea este simplă [i prin aceasta vor mărturisi sau că El este numai Dumnezeu și vor introduce o iluzie de întrupare, [i nu întrupare, sau c ă este numai om, după cum susține Nestorie[/COLOR][COLOR=black]283[/COLOR][COLOR=black]. Unde mai este atunci adevărul că este desăvârșit în Dumnezeire și des\vâr[it în omenire? Și când vor putea ei susține că Hristos are două firi, dacă ei spun că după unire El are o singură fire compusă? Este evident fiecăruia, însă, că Hristos înainte de unire are o singură fire. [/COLOR] [COLOR=black]Ceea ce face ca ereticii să rătăcească este faptul că ei identifică noțiunea de fire [i ipostasă. Când spunem că oamenii au o singură fire, trebuie să se știe că nu spunem aceasta referindu-ne la definiția sufletului și a corpului, căci este cu neputință să spunem că sufletul și corpul comparate unul cu altul sunt de o fire. Dar pentru că ipostasele oamenilor sunt foarte multe, toți primesc aceeași definiție a firii, căci toți sunt compuși din suflet și corp, toți participă firii sufletului și posedă ființa corpului și o specie comună. Spunem o singură fire a ipostaselor celor multe și diferite. Cu toate acestea fiecare ipostasă are două firi, este compusă din două firi, adică din suflet [i corp. [/COLOR] [COLOR=black]Cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos nu se poate admite o specie comună. Căci nici nu a fost, nici nu este, nici nu va fi cândva un alt Hristos din Dumnezeire [i omenire, în Dumnezeire [i omenire, același [i Dumnezeu des\vâr[it și om des\vâr[it. Prin urmare nu se poate vorbi cu privire la Domnul nostru Iisus Hristos de o singură fire compusă din Dumnezeire [i omenire, după cum se poate vorbi cu privire la individ (om) de o singură fire compusă din trup [i suflet. Aici este un individ. Hristos, însă, nu este un individ și nici nu există specia Hristos, după cum există specia om. Pentru aceea spunem că unirea s-a făcut din două firi des\vâr[ite, din cea omenească [i cea dumnezeiască; ele nu s-au amestecat, nici nu s-au confundat, nici nu s-au combinat, după cum au zis urgisitul de Dumnezeu Dioscur[/COLOR][COLOR=black]284[/COLOR][COLOR=black], Eutihie[/COLOR][COLOR=black]285 [/COLOR][COLOR=black][i Sever[/COLOR][COLOR=black]286 [/COLOR][COLOR=black]și ceata lor blestemată; [i nici nu s-au unit printr-o unire personală sau morală sau printr-o unire de[/COLOR] [COLOR=black]283 [/COLOR][COLOR=black]Nestorie, patriarh al Constantinopolei de la 428 - 431, a ajuns reprezentantul ereziei care `i poartă[/COLOR] [COLOR=black]numele. Despre Neslorie să se vadă D. Fecioru, [/COLOR][COLOR=navy]op. cit[/COLOR][COLOR=black]., [/COLOR][COLOR=black]nota 5, p. 172.[/COLOR] [COLOR=black]284 [/COLOR][COLOR=black]Dioscur, patriarhul Alexandriei de la 444 - 451, a fost unul din cei mai înverșunați apărători ai lui[/COLOR] [COLOR=black]Eutihie (+ după 451).[/COLOR] [COLOR=black]285 [/COLOR][COLOR=black]Eutihie, arhimandritul unei m\năstiri de lâng\ Constantinopole, mort după 451, a fost scânteia care a[/COLOR] [COLOR=black]dezlănțuit monofizitismul. Punctele doctrinale ale sale se reduceau la următoarele două: a) Hristos nu este[/COLOR] [COLOR=black]deoființă cu noi; b) dup\ unire n-a avut decât o singură fire.[/COLOR] [COLOR=black]286 [/COLOR][COLOR=black]Sever, episcopul monofizit al Antiohiei, mort dupa 530, a fost cel mai subtil și cel mai bun teolog[/COLOR] [COLOR=black]monofizit, înverșunarea cu care combate hot\rârile sinodului de la Calcedon (451) și le justifică prin[/COLOR] [COLOR=black]aceea că doctrina sa este identică cu doctrina Sfântului Chiril al Alexandriei (+ 444).[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Ioan Damaschin[/COLOR] [COLOR=black]86[/COLOR] [COLOR=black]demnitate sau de voință sau de cinste sau de nume sau de bun ăvoință, după cum au spus urâtorul de Dumnezeu Nestorie, Diodor[/COLOR][COLOR=black]287[/COLOR][COLOR=black], Teodor al Mopsuestiei[/COLOR][COLOR=black]288 [/COLOR][COLOR=black]
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
![]() |
Tags |
bioterapie, înșelare demonică |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 17:01:23 |
|