![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Prin afara din trup se intelege afara din trup..daca era vorba de viziune se punea problema rapirii propriu-zise (nu stiu daca rapit sau ...visand, de exemplu), nu a rapirii intr-un fel sau altul. Ca si viziuni daca are un om tot in trup ramane. Majoritatea versetelor care fac referire la moarte ca fiind un somn adanc sunt din Vechiul Testament. Am spus ca ortodocsii sunt de acord ca dupa moarte nici dreptul, nici pacatosul nu se duceau nici in rai, nici in iad, dar asta inainte de inviere. Si cu invierea s-au schimbat multe printre care si faptul ca portile raiului s-au deschis. Last edited by Laur28; 13.06.2010 at 18:05:04. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Daca citeati din Sfanta Scriptura, macar versetele in discutie, vedeati ca este se vorbeste chiar de o rapire: "Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu stiu; fie în afarã de trup, nu stiu, Dumnezeu stie - a fost rãpit unul ca acesta pânã la al treilea cer. si-l stiu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afarã de trup, nu stiu, Dumnezeu stie Cã a fost rãpit în rai si a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului sã le grãiascã."(2 Corinteni 12:2-4) Citat:
2. Din ce invataturi ati tras concluzia, ca una din schimbarile aduse de invierea Mantuitorului ar fi deschiderea portilor raiului? Pun aceasta intrebare, deoarece nici Domnul Iisus Hristos si nici Sfintii Sai Apostoli nu ne invata asa ceva. Prin jertfa, invierea si inaltarea Mantuitorului, noi am primit posibilitatea iertarii, invierii si mostenirii vietii vesnice. Altfel, portile raiului ar putea sa stea mult si bine deschise. Nu aceste porti erau problema pe care a "rezolvat-o" Domnul Iisus Hristos, ci starea noastra pacatoasa, prin care eram pierduti, fara nici o sansa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Am spus eu ca nu a fost vorba despre o rapire? Si cum credeti ca le-am postat: am luat un capitol din Biblie la nimereala si am ales versetele cu degetul? Dvs. ati spus ca "in afara de trup" inseamna viziune. Si tocmai pentru ca am stabilit ca e clar vorba despre o rapire, ipoteza viziunii cade. Daca nu era sigur de aceasta, nu mai ajungea la concluzia ca a fost rapit. Adica nu se mai intreba daca a fost luat la Cer pentru cateva momente sau a avut o viziune si sa spuna ca nu stie, ca mai apoi sa ne ofere raspunsul ca a fost rapit. Problema se pune a rapirii trupului sau a altceva din trup. Si acel altceva este sufletul care ramane nemuritor si dupa moarte.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cam indrazneata concluzia. Sufletul este muritor. O spune Sfanta Scriptura (vezi Ezechiel 18:20). Sfantul Apostol Pavel a avut, o vedenie, o viziune, un vis; nici el nu stie. Ca a fost in trup sau Dumnezeu a pus in mintea lui acea viziune; de asemenea nu stie. Oricum, pasajul pe care l-ati ales nu vorbeste despre "sufletele nemuritoare ale mortilor" (fantome - in limbaj mai pe inteles). Cred ca ne-am indepartat de subiect. P.S. Nu mi-ati raspuns la o intrebare: unde au fost dusi cei ca Enoh sau Ilie, daca portile raiului nu erau deschise pe vremea lor? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Unde scrie ca au fost dusi in rai?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Eu nu am spus unde au fost dusi. Dumneata ai facut o afirmatie (referitoare la portile raiului) iar eu am pus o intrebare legata de afirmatia facuta. Astept raspunsul.
P.S. Cred ca ati facut o afirmatie pe care nu o puteti argumenta. V-am intrebat, de unde ati scos-o pe asta cu portile raiului deschise, numai dupa invierea Mantuitorului? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Apropos de suflet = suflare de viata + tarana (adica suflet = om).
,,Nebune! În această noapte vor cere de la tine sufletul tău…” (aici suflet = suflare de viata? parca era insusi omul) "Iar el, răspunzând, a zis: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta și din tot sufletul tău și din toată puterea ta și din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuți. " Daca sufletul e insusi omul, ce rost mai are sa enumere si inima care face parte din om? Daca sufletul e suflare de viata, parca nu avea sentimente. "Nu vă temeți de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă;[...]" Daca sufletul = trup + suflare de viata, atunci cum sa ucizi trupul fara sa ucizi sufletul? "[...] temeți-vă mai curând de acela care poate și sufletul și trupul să-l piardă în gheena " I-auziti! Si sufletul, si trupul. Doua elemente distincte. "Îndrăznind deci totdeauna și știind că, petrecând în trup, suntem departe de Domnul, căci umblăm prin credință, nu prin vedere, avem încredere și voim mai bine să plecăm din trup și să petrecem la Domnul" Cine petrece in trup? Cine sa plece din trup la Domnul? "Socotesc, dar, că este drept, cât sunt în acest cort, să vă țin treji, prin aducere aminte, fiindcă știu că degrabă voi lepăda cortul acesta, precum mi-a arătat Domnul nostru Iisus Hristos.[...]" Presupun ca atunci cand spune cort se refera la trup. Dar cum sa-l lepede? Poate sa iasa suflarea de viata din el, dar atunci n-ar mai face referire la "el" ca individ (eu sa lepad), caci doar am stabilit ca suflarea de viata este ceva impersonal (fara sentimente, fara constiinta), deci nu se cuvine vorbirea despre ea la persoana I. Asa cum nici daca as fi operat si mi-ar taia o parte din ficat, sa zicem, nu as vorbi: m-au scos din burta si m-au cusut la loc in pantecele altuia. "Dar duhul din om și suflarea Celui Atotputernic dau priceperea. " Cum adica duhul din om si suflarea (de viata a) Celui Atotputernic? Nu erau acelasi lucru? Ce-o fi duhul din om? Caci e clar ca nu se refera la suflarea de viata din moment ce se afla amandoua intr-o enumeratie. Mantuitorul, cat a fost mort, s-a dus sa binevesteasca mortilor si duhurilor tinute in inchisoare? Daca intr-adevar , morti fiind, nu am mai simti, auzi, gandi nimic, la ce bun sa binevesteasca ceva mortilor? Nu ar vorbi la pereti? Referitor la "Tot ceea ce mâna ta prinde să săvîrșească, fă cu hotărâre, căci în locuința morților in care te vei duce, nu se află nici faptă, nici punere la cale, nici știință, nici înțelepciune", cel mai probabil ca acest verset se refera la viata traita pe pamant si mai ales la faptele facute cu trupul. Ce fapta mai poate face tarana in mormant? O data ce ai murit, trupul nu mai poate face nimic. Dar asta nu inseamna ca sufletul moare si el (si nu ma refer la suflarea de viata). |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Stie cu certitudine ca a fost rapit. Nu ca a visat. Daca visa, daca avea o viziunea, o vedenie, tot in trup ramanea. Si nu ne-am indepartat deloc de scop. Sunt versete care sa dovedeasca existenta acelei forte animatoare din om, forta care nu se stinge nici dupa moarte. Si daca nu moare o data cu trupul, se duce undeva.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Domnul Dumnezeu a fãcut pe om din tãrîna pãmîntului, i-a suflat în nãri suflare de viatã, si omul s-a fãcut astfel un suflet viu."(Facerea 2:7) Observati? Tarana + suflare de viata = suflet viu (omul). Iar moartea este exact procesul invers creatiei. "pînã nu se întoarce tãrîna în pãmînt, cum a fost, si pînã nu se întoarce duhul (suflarea de viata) la Dumnezeu, care l-a dat."(Eclesiastul 12:7) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Noi vasineac venim cu versete peste versete, dar NUMAI cu versete raminem :))), adica literatura, ca dovezi..sufletul :)
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 23:32:16 |
| Semnele mortii | Ionut27 | Generalitati | 9 | 14.10.2013 19:34:53 |
| Anuntul mortii | Ioan-Victor | Generalitati | 16 | 26.09.2010 08:24:20 |
| Inaintea mortii | mara2008 | Generalitati | 9 | 25.08.2008 13:23:15 |
| inaintea mortii! | vanesa | Intamplari adevarate | 17 | 30.10.2006 10:11:14 |
|
|