![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Te rog sa te uiti putin si la activitatea lor inainte sa-i judeci. Au organizat marsuri, proteste, mitting-uri si manifestari(nationaliste, pentru normalitate etc), au restaurat troite sfinte si macar aduc aminte poporului roman de tineretea cea adevarata ce a murit pentru Hristos in inchisori si prigoniri. Maine poimaine aud ca si Legiunea insasi a fost fascista. Mai sa fie...
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei. Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
O eroare pe care o întâlnesc la tot pasul și care nu se poate explica decât prin reușita propagandei comuniste (precedate și urmate de propaganda liberală) este confuzia dintre nazism și legionarism.
Pe scurt: nazismul a fost o mișcare de extremă STÂNGĂ, pe câtă vreme legionarismul a fost o mișcare de extremă DREAPTĂ. Așadar, ele se află la antipozii spectrului politic (care, să observăm, este tot mai îngust și mai confuz de la an la an). O anumită (scurtă) perioadă din istoria României, aceste două curente aflate la antipozi au fost aliate, din cauză că apăruse un foarte puternic dușman politic comun: bolșevismul. Concurent cu nazismul pe același culoar și pe același segment (și aliat inițial), bolșevismul era organic incompatibil cu legionarismul. În condiții dramatice pentru o țară prinsă la mijloc, legionarii au apreciat că pericolul nazist este mai mic în comparație cu pericolul comunist (bolșevic). Au avut dreptate ? Au greșit ? Mersul lucrurilor a arătat că, mai degrabă, au avut dreptate. Cel puțin persecuțiile la care au fost supuși legionarii în timpul comunismului au fost mult mai severe decât persecuțiile la care au fost supuși în timpul nazismului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
da, in mod cert nazismul era de extrema stanga si Hitler era comunist. si marmota invelea ciocolata. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Reiese clar din modul tau de a scrie intentiile tale adevarate, care nu au nimic de a face cu aflarea adevarului si cu purtarea unei conversatii civilizate si serioase.
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei. Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
La rândul dv, mă aștept să aduceți argumente potrivit cărora nazismul ar fi fost partid de dreapta. Ceva mai solide decât acela cu marmota și cu ciocolata.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
|||
|
|||
|
ideologia extremei drepte se bazeaza pe diferentiere de rasa, pe cand cea comunista pe diferentiere de clasa sociala!
conceptia extremei drepte,a fost masiv generata si influentata de darwinismul sec 19, punct comun cu extrema stanga,si de aici un ateism manifest si implicit,la ambele, mixat puternic la nazisti, si paradoxal, cu un anumit ezoterism de sorginte mitologica anglo-saxona (vezi societatea thule, expeditiile naziste pentru aflarea sfantului graal,sau a chivotului legamantului,ordinul negru ss,etc... ) e adevarat ca nazismul s-a bazat de la inceput, insasi prin denumire, pe forta proletariatului,atragandu-l insa inspre o ura de rasa,insa in fond aparand de fapt interesele marilor aristocrati germani,si implicit ale societatii capitaliste,si ale proprietatii private(desi in viziunea lor acestea trebuiau lichidate, in viitorul stat fascist, dupa victoria asupra aliatilor,si stabilizarea regimului !) aici putem conchide ca au avut un punct comun cu,comunismul ! la fel si lagarele de exterminare fasciste, introduse dupa zeci de ani in care deja in urss-ul lui stalin, functionau la capacitate maxima, ca GULAG, devorand deja milioane de cetateni ai urss-ului ! ideea omului nou ! comuna si la comunisti si la fascisti, preluata paradoxal din...crestinism ! si promovata cu un fanatism frumos si destul de mult succes ca eficienta sociala ( batranii nostri din ardeal, povestesc cum nemtii cam ramaneau in transee pana la ultimul glont...si apoi roidicau mianile si se predau, desigur ca primeau alt glont ,in cap !) se pune insa intrebarea in acest context, ce a fost legionarismul romanesc ? desigur,ca a fost o forma politica de import,insa foarte bine aclimatizata si pliata pe spiritul etnic ! omul nou, antisemitismul feroce,cultul mortii, cultivarea fortei proletariatului (sa nu uitam de muncitorii legionari !),antibolsevismul, eugenia rasiala- toate sunt motive de sorginte fascista ! ceea ce difera miscarea de sora ei germana, este insa un alt aspect; un puternic ortodoxism cu accente mistice ! asta e cea mai importanta si mai originala nota de coloratura locala ! oricum, e foarte interesant ca legiunea a reusit sa formeze omul nou,iar romanul las si delasator,a devenit sub impactul educatiei ei inalte si fanatice, un om de incredere si un camard gata sa se jertfeasca pentru aproapele sau ! multi dinte ei, varati in inchisorie comuniste s-au comportat foarte demn, chiar si fostii lor adversari politici pretuindu-i acolo,pentru verticalitatea lor ! oricum legiunea a fost o sanatoasa infuzie de germanism in cultura etica a poporului roman ! din pacate ca aspect negativ, a fost antisemitismul foarte pronuntat si manifest ! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ca să spui că un partid este de extremă dreaptă, mai întâi el trebuie să fie de dreapta. Prin urmare, trebuie să aibă însușirile comune ale familiei curentelor de dreapta. Iar curentele de dreapta acestea sunt: conservatorismul, creștin-democrația și, într-o anumită măsură, liberalismul. Legionarismul românesc a avut puternice însușiri de dreapta, fiind cel mai asemănător cu conservatorismul.
Dimpotrivă, național-socialismul NU are aceste însușiri, după cum vom vedea. Care este deosebirea fundamentală dintre dreapta și stânga ? Cea istorică, cea care a fost la început și întotdeauna: atitudinea față de sensul schimbărilor. Circumspect față de schimbare, omul de dreapta știe (sau intuiește) că nu există evoluție. Lumea "evoluează" de la Cosmos spre Chaos. Punctul de referință al omului de dreapta este în trecut, iar schimbările pot fi acceptate dacă îl apropie pe om de paradisul pierdut, adică schimbările sunt bune dacă reprezintă restaurații. Omul de stânga încurajează și își dorește schimbarea (mai organică sau mai revoluționară, după cum vorbim de stânga moderată sau extremistă). Lumea evoluează de la Chaos spre Cosmos. Punctul lui de referință este în viitor, iar trecutul nu reprezintă decât balast care trebuie depășit, dacă nu cumva aruncat peste bord. Schimbările sunt bune, mai ales acelea care reprezintă rupturi față de trecut. Lumea omului de dreapta este o lume a ordinii, o lume ierarhică. Lumea omului de stânga este anizotropă, o lume egalitară. Omul de dreapta dorește menținerea (sau restaurarea) statu-quo-ului, pe când omul de stânga dorește dizolvarea lui. Omul de dreapta este religios (ca în conservatorsim și creștin-democrație) sau cel puțin indiferent față de religie (ca în liberalism), pe când omul de stânga este circumspect față de religie (ca în social-democrație) sau manifest antireligios (ca în socialism). Am vorbit de dreapta și stânga în ceea ce privește omul-față-de-lume și omul-față-de-Dumnezeu. Cum se manifestă ele în relația omul-față-de-om ? Pentru omul de dreapta, umanitatea este secundă față de lume, cu alte cuvinte principiul lumii nu se află în ea însăși. Omul de dreapta cultivă meritul personal. Dimpotrivă, pentru omul de stânga, "omul e măsura tuturor lucrurilor", partea bună fiind preocuparea față de semeni, partea rea fiind antropocentrismul. Așadar, cu mult înainte de a fi polarități din sfera politicului, dreapta și stânga sunt polarități din sfera filozoficului și psihologicului. Azi, în zi de iunie, dacă mă duc la piață să cumpăr cireșe fac un lucru de dreapta. Dacă mă duc la supermarket să cumpăr ananas fac un lucru de stânga. Dar națiunea ? Este acest concept de dreapta sau de stânga ? Aici răspunsul este un pic mai complicat, dar nu peste putință de dat dacă privim un pic în istoria ultimelor trei secole. Națiunea ca subiect al preocupărilor oamenilor apare oarecum brusc, în a doua parte a secolului al XVIII-lea. Foarte mult au vorbit despre asta enciclopediștii francezi. Antimonarhici și anticlericali, un d'Alembert, un Voltaire și alții ca ei au fost exponenții de stânga ai vremii lor. În același timp, apare naționalismul în Imperiu și în alte părți ale lumii, adeseori promovat de oameni suspectați sau dovediți a face parte din societăți oculte de tip masonic. Iuțeala și sistema promovării sugerează că naționalismul a făcut parte dintr-un plan de etapă care viza erodarea a imperiilor. "Mai bine 10 regate mici, decât un imperiu mare", pare a fi fost ordinea de zi a stângii oculte paneuropene. Cel mai mare succes a fost încercarea de infiltrare, pe alocuri reușită, a chiar curților europene. Așa se explică și cochetăria cu Oculta a împărătesei Maria Tereza, al cărei soț a fost mason pe față. Antireligioasă și antieclezială, stânga infiltrată la acest nivel a acționat prin tunurile unui general Bukow, care a făcut praf sute de așezăminte catolice, precum și câteva ortodoxe (poate că a crezut că sunt tot catolice). Spațiul european trebuia, preferabil, să fie decreștinat, iar dacă aceasta nu se poate, măcar calvinizat. Nu a existat și nu există inamic mai mare a acestei Oculte decât Biserica. La fel a fost situația și în țara noastră. Nu dreapta, ci stânga a fost naționalistă. Un Bălcescu, cu Câmpneanu și alții ca ei au fost de stânga. Războiul pentru independența României, împotriva căruia atât de acid a vorbit un om structural de dreapta ca ziaristul Eminescu de la Timpul, a fost opera forțelor politice liberale, care reprezentau stânga (ei erau "cei roșii"). Dar timpul a trecut. Mulțumită Ocultei, azi nu mai avem imperii în Europa. De aceea, stânga nu mai are absolut nici un folos de tras din naționalism, ba dimpotrivă. Planul de etapă e cu totul altul, fiind acum altă etapă. Așa se face că a apărut un curent contrar în mainstream: azi, cine e naționalist e imediat taxat ca fiind de dreapta. Ceea ce, în fond, poate fi adevărat. Pentru că, în fond, e adevărat că "dreapta" și "stânga" sunt în permanentă schimbare și nu există nici o dovadă mai bună decât atitidinea lor față de națiune și naționalism. Acuma, dacă am mai lucrat la acest aparat teoretic care vizează binomul "dreapta-stânga", să trecem la aplicații și să răspundem la întrebarea: cum este național-socialismul ? De dreapta, de stânga ? Face el parte din aceeași familie politică în care s-a aflat legionarismul sau e, de fapt, la antipod ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 10.06.2010 at 20:17:30. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Criza Politica | vsovi | Biserica Ortodoxa Romana | 37 | 24.01.2012 13:19:57 |
| Politica in biserica | dorinastoica14 | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 56 | 06.04.2010 20:15:01 |
| Politica pasilor marunti | MARIUS_DANIEL | Generalitati | 11 | 19.08.2008 18:32:32 |
| BISERICA SI VIATA POLITICA | iosif | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 16.06.2007 00:08:27 |
| politica | nicoletajuravle | Generalitati | 76 | 20.05.2007 19:00:26 |
|
|