Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.05.2010, 10:49:51
eclesiastul eclesiastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2010
Locație: Cluj
Mesaje: 159
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
@ penticostalulmantuibil
Marturisirea pacatelor nu e o simpla recunoastere in fata propriei constiinte sau a unui om oarecare, e o taina care daca e inteleasa asa cum a lasat-o Hristos, implica iertarea si stergerea pacatelor.


Taina Spovedaniei si Taina Preotiei au fost instituite ABIA dupa Inviere (detaliu important) de Insusi Hristos cand s-a intalnit cu apostolii si le-a zis : „Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal si Eu va trimit pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: “Luati Duh Sfant ! Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan, 20, 21-23).”

Unii spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor aducand argumente pe cei pe care i-a iertat Hristos in timpul propovaduirii sale: slabanogul din Capernaum, femeia pacatoasa, vamesul in templu, talharul pe cruce etc., intamplari petrecute pe vremea cand Mantuitorul INCA NU INSTITUISE POCAINTA CA TAINA si nici preotia cu putere de a lega si a dezlega pacatele.

Pe atunci, Mantuitorul inca era de fata si deci, ca Dumnezeu adevarat, El insusi facea dezlegarile de pacate.

Cei care spun ca nu e nevoie de preot pentru iertarea pacatelor, neaga spusele lui Hristos adresate apostolilor „Adevarat graiesc voua, oricate veti lega pe pamant vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant vor fi dezlegate si in cer”.

Si dupa Inaltarea Lui la cer , tot Hristos da dezlegarea de pacate dar nu oricum, ci prin Duhul Sfant prin cei pe care i-a randuit special pentru asta , adica prin apostoli si acestia la randul lor le vor transmite harul preotiei urmasilor lor, prin succesiune apostolica directa si neintrerupta pana azi .

Evident numai Dumnezeu poate ierta pacatele si ni le iarta daca "si noi iertam gresitilor nostri", le marturisim Lui prin preot, ne caim de ele si ne straduim sa ne indreptam. De cate ori vom cadea, de atatea ori ne vom ridica.

In insasi Taina pocaintei, nu preotul este cel ce iarta pacatele, ci tot Dumnezeu, prin mijlocirea preotului. Dumnezeu este izvorul si stapanul darului, al puterii de a ierta pacatele; preotul este numai un administrator al acestui dar.

Cand apostolul Pavel a predicat Evanghelia lui Hristos in Efes, multi dintre cei ce crezusera veneau sa se marturiseasca si sa-si spuna faptele (Fapte, 19, 18).
Dar la cine veneau? doar la Pavel, spre a primi de la el iertarea pacatelor. Fiindca numai apostolii lui Hristos si urmasii lor ierarhici au primit puterea de a lega sau dezlega pacatele oamenilor.
Sfantul apostol Pavel a excomunicat si iarasi a primit in Biserica - dupa ce s-a pocait - pe cel ce faptuise un mare pacat in Corint . El a legat, el a dezlegat dupa ce a constatat cainta lui.
Deci, putem sa ne recunoastem pacatele in fata oricui si la televizor si pe internet chiar, si sa ramanem cu ele daca nu ne caim si nu primim dezlegare prin cei randuiti de Hristos.
Interesant punctul tau de vedere numai ca nu e biblic. Iti dau un exemplu concret din Sfanta Scriptura in care apostolul Petru il trimite pe cel ce a gresit la Dumnezeu pt a cere iertarea de pacate:
"Și Simon văzând că prin punerea mâinilor apostolilor se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani,
Zicând: Dați-mi și mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt.
Iar Petru a zis către el: Banii tăi să fie cu tine spre pierzare! Căci ai socotit că darul lui Dumnezeu se agonisește cu bani.
Tu n-ai parte, nici moștenire, la chemarea aceasta, pentru că inima ta nu este dreaptă înaintea lui Dumnezeu.
Pocăiește-te deci de această răutate a ta și te roagă lui Dumnezeu, doară ți se va ierta cugetul inimii tale,
Căci întru amărăciunea fierii și întru legătura nedreptății te văd că ești".

Intrebarea mea pentru tine e, de ce nu l-a iertat Petru sau de ce nu i-a zis sa ii ceara iertare lui? Dupa cum bine vezi Petru l-a trimis la Dumnezeu pentru a primi iertarea.

Spovedania e buna pentru ca te ajuta sa iti marturisesti pacatele si sa primesti sfaturi pentru indreptare insa la spovedanie preotul nu poate ierta pacatele , numai Dumnezeu o poate face.

Last edited by eclesiastul; 11.05.2010 at 10:52:06.
  #2  
Vechi 11.05.2010, 14:08:20
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eclesiastul Vezi mesajul
Interesant punctul tau de vedere numai ca nu e biblic. Iti dau un exemplu concret din Sfanta Scriptura in care apostolul Petru il trimite pe cel ce a gresit la Dumnezeu pt a cere iertarea de pacate:
"Și Simon văzând că prin punerea mâinilor apostolilor se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani,
Zicând: Dați-mi și mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt.
Iar Petru a zis către el: Banii tăi să fie cu tine spre pierzare! Căci ai socotit că darul lui Dumnezeu se agonisește cu bani.
Tu n-ai parte, nici moștenire, la chemarea aceasta, pentru că inima ta nu este dreaptă înaintea lui Dumnezeu.
Pocăiește-te deci de această răutate a ta și te roagă lui Dumnezeu, doară ți se va ierta cugetul inimii tale,
Căci întru amărăciunea fierii și întru legătura nedreptății te văd că ești".

Intrebarea mea pentru tine e, de ce nu l-a iertat Petru sau de ce nu i-a zis sa ii ceara iertare lui? Dupa cum bine vezi Petru l-a trimis la Dumnezeu pentru a primi iertarea.

Spovedania e buna pentru ca te ajuta sa iti marturisesti pacatele si sa primesti sfaturi pentru indreptare insa la spovedanie preotul nu poate ierta pacatele , numai Dumnezeu o poate face.

@eclesiastul
ce anume nu e biblic? unde scrie "oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer? " in biblie sau in Mersul Trenurilor?

in biblia mea scrie negru pe alb.


Simon magul era un vrajitor, care robit de puterea duhurilor, uimea lumea cu vrajile lui.
A simtit ca apostolii aveau un altfel de putere si a crezut ca poate face trafic cu cele sfinte si poate cumpara Duhul Sfant cu bani.

Evident, Ap. Petru l-a mustrat si i-a zis „pocaieste-te de aceasta rautate a ta si roaga-te lui Dumnezeu, doar ti se va ierta cugetul inimii” .
Petru l-a trimis sa se caiasca si sa se roage iar dupa ce va fi dobandit cainta poate spera si la dezlegarea de acest pacat.

A nu se confunda cainta cu dezlegarea de pacat.
Cainta, plansul pentru pacat si-l face fiecare in taina inimii, omul singur cu Dumnezeu
Dar dezlegarea o da doar cel caruia Hristos i-a zis „oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer, si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer” .

In ortodoxie, s-a zis de nu stiu cate ori, ne marturisim pacatele pentru a primi dezlegare pentru a ne impartasi cu Trupul lui Hristos.
Nu putem sa-i cerem preotului sa ne dea Trupul lui Hristos fara ca el sa constate parerea noastra de rau si dorinta de indreptare. El nu are voie sa dea Trupul lui Hristos oricum si oricui, fara o cercetare in prealabil.

Cat despre Simon magul, mustrarea lui Petru l-a facut sa zica „ rugati-va voi la Domnul pentru mine, ca sa nu vina asupra mea nimic din cele ce ati zis” , adica a recunoscut in apostoli puterea investita in ei de Duhul Sfant.
Iar apostolii au dat acest har al Duhului Sfant, urmasilor lor prin punerea mainilor, care la randul lor au transmis-o mai departe si tot asa din secol in secol pana azi, in biserica care nu a intrerupt asta.
  #3  
Vechi 11.05.2010, 18:12:34
eclesiastul eclesiastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2010
Locație: Cluj
Mesaje: 159
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
@eclesiastul
ce anume nu e biblic? unde scrie "oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer? " in biblie sau in Mersul Trenurilor?

in biblia mea scrie negru pe alb.
si-n a mea scrie, numa ca nu se refera la ceea ce te referi tu. Si catolicismul pleaca de la acelasi verset ca sa sugereze suprematia papala. Discutia e prea lunga pentru a fi postata aici.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Simon magul era un vrajitor, care robit de puterea duhurilor, uimea lumea cu vrajile lui.
A simtit ca apostolii aveau un altfel de putere si a crezut ca poate face trafic cu cele sfinte si poate cumpara Duhul Sfant cu bani.

Evident, Ap. Petru l-a mustrat si i-a zis „pocaieste-te de aceasta rautate a ta si roaga-te lui Dumnezeu, doar ti se va ierta cugetul inimii” .
Petru l-a trimis sa se caiasca si sa se roage iar dupa ce va fi dobandit cainta poate spera si la dezlegarea de acest pacat.

A nu se confunda cainta cu dezlegarea de pacat.
Cainta, plansul pentru pacat si-l face fiecare in taina inimii, omul singur cu Dumnezeu
Dar dezlegarea o da doar cel caruia Hristos i-a zis „oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer, si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer” .
Petru i-a zis sa se pocaiasca si sa caute iertare la Dumnezeu. Biblia e clara , dc omul se pocaieste de pacat Dumnezeu il iarta. Dupa cum vezi, dar negi realitatea respectiva, Petru nu avea nici o putere in a-l ierta pe Simon, numai Dumnezeu putea sa o faca.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Cat despre Simon magul, mustrarea lui Petru l-a facut sa zica „ rugati-va voi la Domnul pentru mine, ca sa nu vina asupra mea nimic din cele ce ati zis” , adica a recunoscut in apostoli puterea investita in ei de Duhul Sfant.
Simon l-a rugat pe Petru sa se roage tocmai pentru ca , la fel ca in zilele noastre, multi considera ca dc se roaga cineva sfant pentru ei problema lor e rezolvata astfel evitand pocainta proprie.
In al doilea rand nu l-a rugat pe Petru sa il ierte ci sa intervina el la Dumnezeu pt iertarea lui. Dar dupa cum ai vazut in Sfanta Scriptura Petru nu a facut-o.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Iar apostolii au dat acest har al Duhului Sfant, urmasilor lor prin punerea mainilor, care la randul lor au transmis-o mai departe si tot asa din secol in secol pana azi, in biserica care nu a intrerupt asta.
Iti pot da exemplu din Sf Scriptura de un om peste care apostolii au pus mainile, a primit Duhul Sfant dar el l-a randul lui nu l-a putut transmite mai departe ceea ce spune un lucru, si anume ca numai apostolii au avut acest dar al transmiterii Duhului Sfant.
  #4  
Vechi 11.05.2010, 20:32:52
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eclesiastul Vezi mesajul
si-n a mea scrie, numa ca nu se refera la ceea ce te referi tu. Si catolicismul pleaca de la acelasi verset ca sa sugereze suprematia papala. Discutia e prea lunga pentru a fi postata aici.



Petru i-a zis sa se pocaiasca si sa caute iertare la Dumnezeu. Biblia e clara , dc omul se pocaieste de pacat Dumnezeu il iarta. Dupa cum vezi, dar negi realitatea respectiva, Petru nu avea nici o putere in a-l ierta pe Simon, numai Dumnezeu putea sa o faca.



Simon l-a rugat pe Petru sa se roage tocmai pentru ca , la fel ca in zilele noastre, multi considera ca dc se roaga cineva sfant pentru ei problema lor e rezolvata astfel evitand pocainta proprie.
In al doilea rand nu l-a rugat pe Petru sa il ierte ci sa intervina el la Dumnezeu pt iertarea lui. Dar dupa cum ai vazut in Sfanta Scriptura Petru nu a facut-o.



Iti pot da exemplu din Sf Scriptura de un om peste care apostolii au pus mainile, a primit Duhul Sfant dar el l-a randul lui nu l-a putut transmite mai departe ceea ce spune un lucru, si anume ca numai apostolii au avut acest dar al transmiterii Duhului Sfant.


@eclesiastul
Petru i-a zis lui Simon Magul sa se caiasca pentru ca pocainta e o lucrare a inimii si e strict personala. Nu se putea cai Petru pentru pacatul lui Simon magul.
Si daca in Scriptura nu apare scris si daca Petru s-a rugat sau nu pentru Simon Magul, eu nu trag concluzia ca nu a facut-o.

si de unde reiese ca Petru nu primise puterea de a dezlega pacatele, la fel ca ceilalti cand li s-a zis "oricate veti lega pe pamant...?"


daca te referi la Filip ca exemplu din scriptura care nu putea transmite harul, el era doar diacon.
El avea doar puterea de a boteza dar nu si pe aceea de a transmite Duhul Sfant.
Și în practica de astăzi a Bisericii, un diacon – sau chiar un simplu mirean – poate boteza în împrejurări excepționale, dar Taina Hirotoniei nu o poate savarsi decat un episcop de aceea Filip nu a putut transmite harul Duhului Sfant.
  #5  
Vechi 12.05.2010, 10:30:47
eclesiastul eclesiastul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2010
Locație: Cluj
Mesaje: 159
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
@eclesiastul
Petru i-a zis lui Simon Magul sa se caiasca pentru ca pocainta e o lucrare a inimii si e strict personala. Nu se putea cai Petru pentru pacatul lui Simon magul.
pai si atunci ce rol avea Petru in pocainta lui Simon? Sau sa reformulez, dc la un preot vine unu si se spovedeste, dar inima lui nu e curata, ce poate face preotul? Ideea e ca pe preot poti sa il pacalesti in sensul ca vii la spovedanie doar ca sa fie facuta, dar fara pocainta in inima iar preotul nu are de unde sa stie dc tu te-ai pocait sau nu in fata lui Dumnezeu.
Iar Sf Scriptura zice clar ca omul care se pocaieste de pacatul lui este iertat ceea ce implica faptul ca dc simon s-ar fi pocait in fata lui Dumnezeu ar fi fost iertat.
Spovedania,dupa cum ti-am zis, e buna pentru ca te ajuta sa iti deschizi inima si sa marturisesti ce ai facut si sa primesti sfaturi pentru indreptare.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si daca in Scriptura nu apare scris si daca Petru s-a rugat sau nu pentru Simon Magul, eu nu trag concluzia ca nu a facut-o.
Daca ar fi facut-o ar fi aparut scris in Sf Scriptura, de vreme ce Dumnezeu a considerat aceasta secventa ca trebuie mentionata acolo. Si tocmai tu ai spus, ca nu se putea pocai Petru in locul lui Simon...

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
si de unde reiese ca Petru nu primise puterea de a dezlega pacatele, la fel ca ceilalti cand li s-a zis "oricate veti lega pe pamant...?"
Dc citesti originalul grec vei vedea ca ideea este urmatoare "ce e legat pe pamant deja a fost legat si in cer" ceea ce indica faptul ca Petru nu ar fi facut altceva decat sa impuna pe pamant deciziile lui Hristos si nu invers(Hristos sa faca ce decide Petru).
Contextul in care apare acest verset e acela de disciplina a bisericii. Biserica are dreptul sa excomunice pe cei care pacatuiesc si nu se pocaiesc, si in privinta aceasta Hristos i-a spus acele lucruri lui Petru. Si la fel, Biserica are dreptul sa primeasca inapoi pe cei care au fost excomunicati dar care s-au pocait. Un exemplu elocvent e curvarul din corint care a fost dat afara din biserica,la indemnul lui Pavel care zice "dati-l afara pe raul acela din mijlocul vostru" dar apoi vedem , in 2 Corinteni, ca a fost primit inapoi, dupa ce s-a pocait.

La asta se refera acel verset, nu la faptul ca Dumnezeu te iarta doar dc te-a iertat preotul.
Iertarea e exclusiv a lui Dumnezeu si nu a preotului. Dar preotul are autoritatea sa te excluda dc vede ca traiesti in pacat pentru ca oricum Dumnezeu te-a exclus.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
daca te referi la Filip ca exemplu din scriptura care nu putea transmite harul, el era doar diacon.
El avea doar puterea de a boteza dar nu si pe aceea de a transmite Duhul Sfant.
Și în practica de astăzi a Bisericii, un diacon – sau chiar un simplu mirean – poate boteza în împrejurări excepționale, dar Taina Hirotoniei nu o poate savarsi decat un episcop de aceea Filip nu a putut transmite harul Duhului Sfant.
Da la Filip ma refer numai ca dc citesti Sf Scriptura ai sa vezi ca Petru nu si-a pus mainile peste nici un episcop, asta ar insemna ca dupa moartea apostolilor darul acesta a disparut.
Vrei sa accepti sau nu, darul transmiterii Duhului Sfant il aveau numai apostolii, restul nu l-au mai avut.
  #6  
Vechi 12.05.2010, 00:43:21
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eclesiastul Vezi mesajul
Interesant punctul tau de vedere numai ca nu e biblic. Iti dau un exemplu concret din Sfanta Scriptura in care apostolul Petru il trimite pe cel ce a gresit la Dumnezeu pt a cere iertarea de pacate:
"Și Simon văzând că prin punerea mâinilor apostolilor se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani,
Zicând: Dați-mi și mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt.
Iar Petru a zis către el: Banii tăi să fie cu tine spre pierzare! Căci ai socotit că darul lui Dumnezeu se agonisește cu bani.
Tu n-ai parte, nici moștenire, la chemarea aceasta, pentru că inima ta nu este dreaptă înaintea lui Dumnezeu.
Pocăiește-te deci de această răutate a ta și te roagă lui Dumnezeu, doară ți se va ierta cugetul inimii tale,
Căci întru amărăciunea fierii și întru legătura nedreptății te văd că ești".

Intrebarea mea pentru tine e, de ce nu l-a iertat Petru sau de ce nu i-a zis sa ii ceara iertare lui? Dupa cum bine vezi Petru l-a trimis la Dumnezeu pentru a primi iertarea.
Interpretare gresita.
Nu vad sa scrie undeva ca ar fi fost trimis la Dumnezeu pentru a primi iertarea, ci a fost mustrat in primul rand (pentru ca nu era constient de ceea ce facuse/incercase sa faca) si indemnat sa se pocaiasca, spre iertare, fata de Cel Caruia ii gresise - adica Dumnezeu.

Asadar pana la urma, citatul adus de tine confirma de fapt necesitatea martorului obiectiv, care sa suplineasca rolul constiintei atunci cand functionalitatea ei este afectata de pacat.

Citat:
Spovedania e buna pentru ca te ajuta sa iti marturisesti pacatele si sa primesti sfaturi pentru indreptare insa la spovedanie preotul nu poate ierta pacatele , numai Dumnezeu o poate face.
E aceeasi chestie ca si cand ai spune ca unul din apostoli care facea o vindecare in numele Domnului, nu o facea el, ci Dumnezeu de fapt.
Perfect adevarat, asa stau lucrurile si cu spovedania si iertarea care o da preotul.
  #7  
Vechi 12.05.2010, 01:00:52
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
E aceeasi chestie ca si cand ai spune ca unul din apostoli care facea o vindecare in numele Domnului, nu o facea el, ci Dumnezeu de fapt.
Perfect adevarat, asa stau lucrurile si cu spovedania si iertarea care o da preotul.
Numai ca darul de vindecare este specificat clar in Biblie printre cele noua daruri date oamenilor. Din lista cu daruri [si din Biblie de altfel] lipseste cu desavarsire darul de a primi spovedania altora. Aceasta e o obligatie crestineasca, nu o ungere speciala acordata anumitor oameni.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #8  
Vechi 12.05.2010, 01:05:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Numai ca darul de vindecare este specificat clar in Biblie printre cele noua daruri date oamenilor. Din lista cu daruri [si din Biblie de altfel] lipseste cu desavarsire darul de a primi spovedania altora. Aceasta e o obligatie crestineasca, nu o ungere speciala acordata anumitor oameni.
Nu de a primi spovedania, asta e un "dar" care il poate primi oricine, ci de a acorda iertarea pacatelor.
Si asta ti-a scapat sau ai o alta interpretare a versetelor in cauza care cred ca au fost de altfel deja mentionat (nu am urmarit toata discutia).
  #9  
Vechi 12.05.2010, 01:09:25
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu de a primi spovedania, asta e un "dar" care il poate primi oricine, ci de a acorda iertarea pacatelor.
Si asta ti-a scapat sau ai o alta interpretare a versetelor in cauza care cred ca au fost de altfel deja mentionat (nu am urmarit toata discutia).
Da, spusesem ca darul de iertare a pacatelor este dat , in context, ucenicilor, care nu erau numai cei 11 apostoli, ci mai multi barbati si femei ce Il urmau pe Hristos. La un moment dat se spune ca erau cam 120, ceea ce ne face sa credem ca iertarea este o misiune generala incredintata crstinilor. Prin cei ce sunt ai Sai Dumnezeu vrea sa ierte lumea de pacate.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #10  
Vechi 12.05.2010, 14:16:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Da, spusesem ca darul de iertare a pacatelor este dat , in context, ucenicilor, care nu erau numai cei 11 apostoli, ci mai multi barbati si femei ce Il urmau pe Hristos. La un moment dat se spune ca erau cam 120, ceea ce ne face sa credem ca iertarea este o misiune generala incredintata crstinilor. Prin cei ce sunt ai Sai Dumnezeu vrea sa ierte lumea de pacate.
Interesanta interpretare.
Explica-mi si mie te rog de unde cifra de 120.

Si cum interpretezi tu mai exact: "Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer." (Matei 18:18).

Cum si ce mai exact leg/dezleg ei ca si crestin in cer si pe pamant si cum.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Atitudine crestina fata de ceilalti iustin10 Generalitati 35 18.02.2013 21:17:39
Haideti sa luam atitudine! Crestin_Simona Stiri, actualitati, anunturi 256 13.12.2010 22:07:35
Să luam atitudine impotriva reclamei Red Bull ce huleste Nasterea Domnului colaps Generalitati 16 10.12.2010 22:17:27
Sunt foarte deprimat.... BaLLaNcE Intrebari utilizatori 41 09.10.2010 14:22:20
Sunt sectele foarte periculoase?Cum sa luam atitudine fata de ele? tigerAvalo9 Generalitati 5 03.05.2010 15:24:13