![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
S-a promovat initiativa privata in domeniul economic si s-a exclus total cea de stat, mergandu-se chiar pana la sabotarea economiei nationale in favoarea unor grupe de interese ceea ce a produs dezastrul economic actual care inca nici n-a ajuns inca la apogeul deplinului efect al cauzelor. S-a facut la fel si cu privatizarea invatamantul universitar iar rezultatul deasemeni a fost dezastruos pentru ca a fost implementat la fel pentru a satisface niste interese financiare si nu pentru a produce un invatamant de calitate si alternative reale la sistemul "de stat" a carei calitate de asemeni a scazut o data cu privatirarea lui partial-majoritara (se pare ca mai putin de 20% din locurile "la stat" sunt acum fara plata). Insa promovarea initiativei private in domeniu invatamantului primar, gimnazial si liceal, cu un control al calitatii aplicat riguros ar putea fi o solutie fiabila. Eventual s-ar putea incepe de la extreme spre mijloc, adica liceu + primar pentru o tranzitie mai usoara. Invatamantul ar putea ramane tot gratuit, fiind sponsorizat de stat pentru fiecare elev, cu o suma fixa sau variabila in functie de valoarea dovedita a elevului pe parcurs. Extremele cu sume mai mari, mijlocul cu sume mai mici. Calitatea invatamantului ar trebui verificata periodic (anual chiar) prin examinari sustinute de stat asa cum erau admiterile pe vremuri. Asta ar evita dezastrul din invatamantul universitar actual cand facultatile isi certifica studentii intre ele, doar la admitere intr-un mediu privat, dupa criterii subiective si fara supervizare obiectiva. Dar binenteles la noi nu se gandeste nimeni la masuri radicale sau unele care ar duce la o crestere reala a calitatii invatamantului.. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eu consider ca orele de religie sunt binevenite in scolile romanesti insa finalitatea lor n-ar trebui sa fie cuantificata in acelasi mod ca a celor de matematica, geografie, etc.
Atitudinea lejera a unor elevi vizavi de orele de religie este data de aglomerarea (+ brambureala) deja existenta (e) in programul de studiu al scolarilor. Data fiind cantitatea inumana si total inutila de teme / referate / proiecte careia trebuie sa-i faca fata zilnic, elevul ajunge sa perceapa orele de religie si educatie fizica drept momente de relash, de respiro. Profesorul de religie trebuie sa le transmita elevilor preponderent informatii care sa poata fi folosite in viata de zi cu zi. Ca un fel de lectie de viata. Pentru ca toate datele, numele, bagajul teoretic vor fi uitate cu siguranta in scurt timp. Eu realizez ca nimeni nu-i invata pe viitorii adulti cum sa traiasca, cum sa vietuiasca in comunitate, care sunt lucrurile de care trebuie sa se fereasca (pericolele contemporane: droguri, arme, etc), cum sa se raporteze la ceilalti din jur, cum sa reactioneze in varii situatii, etc. Veti spune ca acesta e rolul parintilor, insa de ce n-ar face si scoala ceva in sensul pregatirii pentru viata a elevilor? Orele de dirigentie aproape ca nici nu conteaza, in decursul lor se motiveaza absente, se discuta teme impuse de programa a caror relevanta e mai mult decat discutabila si ... gata cele 50 de minute. Mai degraba as spune ca acest rol de consiliere i s-ar potrivi profesorului de religie, care ar putea "inarma" scolarii cu abecedarul crestinesc cu care sa "citeasca" Cartea Vietii. Doamne ajuta!
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|