![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tatal meu este catolic.Eu sunt ortodox pentru motivul ca preotul catolic nu a vrut sa ma boteze daca nu sunt si nasii catolici.Am fost crescut mult timp de bunica in frica de Dumnezeu  si respect pentru biserica noastra ortodocsa, lucru care mi-a ramas in suflet si astazi dupa atatzia ani.Tatal meu este in continuare catolic..dar merge si la slujba ortodocsa.Clar nu se poate spune despre el ca este un eretic.Cei din satul din care provine(undeva langa Iasi) merg la biserica si nu cred ca vad lucrurile atat de adanc si din punct de vedere dogmatic cum la vad unele persoane de aici si clar se inchina la acelasi Dumnezeu ca si noi.Este traditia lor.N u cred ca este cazul sa dam cu pietre.Si asi avea multe de spus mai ales despre organizarea lor si despre cum ajuta biserica lor societatea..Dar mai mult ca sigur ami vor sari "in cap" catzi-va frati radical de pe aici.asa ca tac.Ori cum subiectul este foarte larg.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Felicitari pentru mesaj.Desigur ca unii poate cred ca tatal tau e eretic,ca nu face bine ,ca nu ai dreptate,ca romano-catolicii gresesc,uita defapt iubirea,eu nu zic ca nu avem diferente,dar sunt foarte mici.Toti uitam ce ne-a spus Hristos,in loc sa fim frati scriem mesaje absurde gen catolicii sunt eretici si nu se vor mantui si alte absurbitati.Pacat de gandirea aceasta...  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pana cand se vor mai confunda dogmele cu oamenii? 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Respingem cu hotarare dogma catolica,dar iubim pe catolici ca si pe ortodocsi. De ce atat confuzie? Si unde mai e ura?  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Vorbind serios, vă întreb ceea ce v-am mai întrebat o dată: chiar credeți că, dacă se putea așa, mai era nevoie ca martirii să moară, să-și dea sângele? De ce au apărat Ortodoxia marii și sfinții părinți? ca să nesocotim noi acum sfânta lor învățătură, și să ne credem noi mai mari la suflet și mai înțelepți? chiar vă credeți mai presus de învățăturile acelora, dragilor? Mi se pare așa un non-sens discuția asta! Voi chiar credeți că învățătura Sfinților Părinți este perisabilă sau negociabilă? Chiar credeți că e ceva care se poate demoda? păi toată învățătura pe care ne-au lăsat-o aceia este insuflată de Duhul Sfânt. Oare nu știa Dumnezeu ce va fi peste o mie sau două de ani? Oare trebuie să facem paradă de bunătate și așa o mare iubire? Asta nu e iubire, e înșelare! Da, de acord: să-i iubim pe catolici, dar nu erezia lor! Să-i iubim și să ne rugăm pentru ei, dar să nu primim nimic din ceea ce au anatemizat Sfinții Părinți și Sfintele Sinoade ecumenice. Spui că diferențele dintre noi "nu sunt așa de mari"... Surioară, roagă-l pe sfîntul Nectarie, la care - din câte știu - ai evlavie, roagă-l să te ajute să înțelegi. Nu e vorba nici de simpatii, nici de antipatii personale. Nu e vorba de cum ni se pare nouă. Nu sunt lucruri pe care le stabilim noi, prin vot democratic... Pot să te aprobe mulți, pe forum - dacă Sfinții Părinți nu te aprobă, degeaba toată forfota și zarva... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu)  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Eu cred ca e mult mai important sa iubim pe aproapele decat sa aparam Ortodoxia. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Sunt 2 activitati la fel de respectabile .Vor intra in ceruri si cei care au iubit din inima pe aproapele,dar si cei care in ceasuri grele au aparat invatatura mostenita de la Duhul Sfant. Dar ,iarasi confuzie ! Cine suntem noi sa aparam Orotodoxia si de cine sa o aparam? Sa ii aparam dogmele?Dar cine i le mai pune azi in pericol? Si avem noi suficienta eruditie pentru a putea apara aceste dogme? E o mare ispita aceasta de a vorbi urat si dispretuitor cu aproapele de dragul Ortodoxiei ! Mi-as dori sa cunosc asa de bine ortodoxia incat sa o apar de catolici de protestanti,de atei si de toata lumea. Atunci ,da,as putea recurge si la palme,daca as fi sfant. Dar sunt un biet pacatos ,si Dumnezeu nu ma va judeca dupa cate contre am pus celor care au vorbit impotriva ortodoxiei,ci dupa cat de mult am iubit pe aproapele. Si daca am stiut sa iubesc pe aproapele meu,atunci voi sti si sa ii transmit ceva din duhul ortodoxiei,si fara atata ura si contrazicere,ci in dragoaste si in rodire. Din toate acestea as vrea sa se retina urmatorul lucru: aparati ortodoxia ,dar nu mai jigniti pe aproapele ! Se poate face aceasta si cu bunavointa si blandete . Judecati dogma straina,dar iubiti pe aproapele aderent al acelei dogme,ca pe Dumnezeu insusi  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mai Mishi mai,ce faci tu este exagerare.Deci tu zici sa nu ne numi frati cu ''ereticii de catolici''?Nu atunci ce sa le facem?sa ii uram ,sa ii atacam,sa nu ii respectam,sa ne luam de ideile lor cand pana si noi avem atatea gauri in ortodoxia asta si la organizare si la ritualuri etc.deci nu stiu daca mai crede cineva ca ortodoxia nu are defecte si greseli in organizare,ritualuri si intepretari ale Sfintilor Parinti care altii s-ar arunca in cap daca le-ar zice un Sfant Parinte sa se arunce,asa,fara motiv.Nu uita ca toti se cred cei mai adevarati,cei mai drept,pana si sectele acestea periculoase,pana si musulmanii si budistii.Si noi ne consideram asa.Deci multi si chiar noi ortodocsii am putea interpreta ca ne credem cei mai corecti si cei mai drepti facand acelasi lucru ca si celelalte religii.DOAR IISUS HRISTOS DUMNEZEU ARE DREPTUL SA SPUNA CINE E CORECT,DREPT,CURAT SI CINSTIT  NU NOI OAMENII NISTE FAPTURI CU DEFECTE(PACATE) 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Acum te intreb inca ceva,tu crezi ca mantuirea e doar pentru ortodocsi?  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Chiar asa, Iustin10, ce o fi Ortodoxia aia ca sa ne punem noi pentru ea, nu? Lasa, mai bine sa se faca fiecare frate cu fiecare, ca la marea ciorba finala, la cazan, ce va mai conta, nu? Oricum, toata lumea vrea sa mearga in pas de defilare spre Noua Ordine Mondiala, cu surle si trambite. Si inca ceva: cine suntem noi sa... Atentie, atentie, ca smerenia e una si falsa smerenie e doar mandrie! Cine sunt eu sa apar Ortodoxia? Pai, cine sa fiu, decat un suflet pacatos, dar care se agata de Ortodoxie ca sa nu se piarda. Se stie ca acela care mai indrazneste sa apere Ortodoxia si Sfanta Traditie, va fi nebun in ochii celorlalti. Cine va pastra credinta va fi acuzat de fundamentalism, de talibanism, de exagerari, de fanatism, de ura fata de ceilalti... E firesc. Pentru ca toti vor sa se incoloneze frumos, frumos, in marsul triumfal pentru intampinarea lui antihrist. Acela va fi "bun", pe acela il vor iubi oamenii, pentru ca acela le va da oamenilor ceea ce doresc: ce atatea dogme, nu? Pe acela il vor primi toti cu bratele deschise, mergand pe calea cea larga. E firesc ca acela sa vrea daramarea adevaratei credinte, a traditiei, ca atunci cand omul nu va mai sti de unde vine, cine este, va putea fi foarte usor manevrat. Si nu va fi nevoie ca antihristul sa sileasca oamenii la apostazie, ca se vor arunca singuri cu capul inainte, deja se arunca. Calea cea stramta pare tuturor o nebunie. Numai ca a fi nebun pentru Hristos e cea mai mare cinste. @Iustin10. Sa stii ca nu trebuie sa fii erudit pentru a apara Ortodoxia. Au aparat-o si calugari si tarani, nestiutori de carte, si oameni simpli - dar care isi iubeau credinta! Nu trebuie sa fii erudit ca sa poti fi crestin. Domnul Si-a ales ucenicii nu dintre farisei si carturari, ci dintre pescari analfabeti: nu dintre oamenii templului, ci dintre vamesi. Iar primul mantuit a fost talharul de pe cruce. Eu nu vreau sa marturisesc aici vreo stiinta sau eruditie, ci vreau doar sa-mi marturisesc credinta. Si se vede ca asta deranjeaza foarte tare. Despre mine puteti sa ziceti orice, sa ma acuzati de rautate, egoism, mandrie, lacomie, lipsa de dragoste, si multe, multe altele - si veti avea dreptate. Dar sa nu ziceti ceva de credinta mea, ca atunci NU MAI AVETI DREPTATE! Acolo nu ma mai atacati pe mine! Si aveti grija impotriva Cui vorbiti! Sa fiti fericiti, sa fiti iubiti, sa aveti ce va doriti!... Dar ... sa va ajute Domnul sa ajungeti la mantuire. Sa ne ajute Domnul! Iar in ceea ce priveste ultima ta intrebare, tigerAvalo, e deplasata. Nu conteaza deloc, dar chiar deloc, ce cred eu, in privinta mantuirii altora. Pot sa-ti spun insa un lucru: Sfintii Parinti au raspuns si la aceasta intrebare. Cauta, citeste, si vei gasi singura raspunsul. Si poate de la Sfintii Parinti (cel putin nadajduiesc!) vei primi altfel decat de la mine. Sa-ti ajute Dumnezeu! Si mai zic o data: roaga-te la sfantul Nectarie. Daca te rogi cu credinta, vei primi raspuns pe masura. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu)  | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			In unele facultati de teologie ortodoxa din Romania, studentii sunt invatati in mod gresit ca Parintele Dumitru Staniloae a fost ecumenist. Se foloseste autoritatea dogmatica a Parintelui Staniloae pentru a se justifica ecumenismul. 
		
		
		
		
		
		
			Este adevarat ca Parintele Staniloae a fost trimis de sinod la cateva intalniri ecumeniste, dar intentia Parintelui a fost de a expune corect Invatatura Ortodoxa, pentru a-i ajuta pe heterodocsi sa vina la Ortodoxie. Participand la acele intalniri, a constatat principiile false ale ecumenismului. Erezia ecumenista se bazeaza pe urmatoarele principii false: - exista mai multe Biserici adevarate (cu har) care trebuie sa se uneasca; (varianta papistasilor: Bisericile trebuie sa se uneasca cu Biserica Romano-Catolica); - comuniunea euharistica intre Biserici (intercomuniunea) este mai importanta decat diferentele dogmatice; - concilierea ecumenista se poate face pe cale diplomatica. Parintele Staniloae a scris impotriva acestor principii gresite. Impotriva primului principiu ecumenist. Harul mantuirii nu se poate primi decat in Biserica Ortodoxa, pentru ca este lucrarea lui Hristos ramas, ieri si astazi, Acelasi cu ea[1]. Impotriva celui de al doilea principiu ecumenist. In realitate, nu din Euharistie rezulta dreapta credinta, ci din dreapta credinta rezulta Euharistia adevarata, sau intalnirea cu adevaratul Hristos. Deci si comuniunea in adevarata Euharistie se bazeaza pe unitatea in dreapta credinta. […] De aceea Liturghia nu incepe cu Euharistia, ca sa continue (si la ce-ar mai continua?) cu marturisirea comuna a dreptei credinte, ci inainte de a se produce in Liturghie prefacerea painii si vinului in Trupul si Sangele Domnului si impartasirea de ele, comunitatea se lumineaza in dreapta credinta (prin marturisirea Crezului Ortodox, n. n.) si se intareste in unitatea ei, sub indrumarea preotului, iar acesta isi marturiseste aceeasi credinta prin rugaciunile sale[2]. Ca si la Botez, ca si la Euharistie, penitentul (cel care se spovedeste, n. n.) este intrebat si el de credinta sa, caci nu poate fi primit nici la Euharistie, nici la Pocainta necesara in prealabil, cineva din afara de Biserica. In lumina acestui fapt se intelege de ce Biserica Ortodoxa nu poate accepta intercomuniunea[3]. O intentie a Vaticanului de a deplasa accentul pe practica comuniunii si deci de a crea intre ortodocsi o dispozitie de indiferentism dogmatic, se manifesta prin propuneri de realizare a unei comuniuni in Taine, cu aceeasi ocolire a elucidarii prealabile a deosebirilor doctrinare[4]. Impotriva celui de al treilea principiu ecumenist. Din cauza marii dorinte pentru unire, se creeaza adeseori un entuziasm conciliant care crede ca prin caldura sa sentimentalista poate «sa lichefieze realitatea» si apoi sa o remodeleze fara greutate. De asemenea, se creeaza si o mentalitate diplomatica concilianta care crede ca poate impaca, prin concesii reciproce, pozitii dogmatice sau stari de fapt mai generale care tin bisericile despartite. […] Insa aceste compromisuri constituie o mare primejdie pentru Bisericile Ortodoxe, care dau o importanta vitala articolelor de credinta in cauza[5]. In concluzie, Parintele Staniloae nu a fost ecumenist! [1] cf. Arhim. Ioanichie Balan, Convorbiri duhovnicești, vol. I, editata de Episcopia Romanului și Hușilor, 1993, p. 183. [2] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Spiritualitate și comuniune in Liturghia ortodoxa, Ed. Mitropoliei Olteniei, Craiova, 1986, p. 397-399. [3] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Teologia Dogmatica Ortodoxa, vol III, Ed. IBMBOR, București, 1997, p. 92. [4] Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae, Coordonatele ecumenismului din punct de vedere ortodox, Ortodoxia, anul XIX, 1967, nr, 4. [5] Dumitru Staniloae, Pentru un Ecumenism Ortodox, Ed, Athos, Pireu, 1976, p. 19-20, citat de Arhim. Gheorghe Kapsanis, in Ortodoxia: nadejdea popoarelor Europei, Ed. Evanghelismos, București, 2006, p. 12. articol de Ioan Vladuca, aparut in revista ATITUDINI, nr. 10 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu)  | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
			 
			Subiecte asemănătoare
		 | 
	||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Sufletul in crestinism | Petru Ianovici | Intrebari utilizatori | 44 | 18.10.2016 16:43:21 | 
| Falsul crestinism | Vasile40 | Generalitati | 33 | 17.10.2016 12:24:02 | 
| Nationalism si crestinism | Daniel777 | Generalitati | 46 | 22.09.2013 22:25:51 | 
| Umanism si crestinism | catalin2 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 13 | 07.08.2011 18:01:54 | 
| 
 |