![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Dacă vă referiți la Sf Lumină care s-ar aprinde în mod spontan la Ierusalim, tot ceea ce știu este că nu este atestată de Biserica Catolică și nu sunt îndeplinite crieteriile minimale pentru a fi atestată. Din câte am înțeles, a existat o încercare a unor martori catolici de a cerceta realitatea acestui presupus miracol cu mai mult timp în urmă, dar...ghinion, exact atunci miracolul nu s-a produs: explicația ortodoxă este, din câte înțeleg, faptul că miracolul nu se produce dacă sunt de față necredincioși.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Printre cei care il controleaza pe Patriarh,e si un reprezentant catolic...deci... http://ioska.blogspot.com/2009/02/sf...ierusalim.html http://www.youtube.com/watch?v=RaI2hXyg-fM
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
|
#3
|
||||
|
||||
|
În B.C. există un mecanism destul de complicat de certificare a miracolelor. Se întocmesc, de către un postulator al cauzei, dosare minuțioase cu mărturii, probe materiale, etc, care sunt verificate de o primă comisie de experți numită de episcopul locului. Dacă această comisie care examinează dosarul consideră că nu există o explicație în ordine naturală pentru materia studiată și dacă episcopul aprobă, dosarul e înaintat la Roma, unde există un dicaster special care se ocupă cu asta (același care se ocupă și cu sanctificările). Dosarul e reexaminat (mai demult era un proces întreg, cu un avocat al lui Dumnezeu și un avocat al diavolului, care se străduia să arate că nu e vorba de un miracol). Se numește o nouă Comisie care poate dispune noi cercetări. Dacă cei din comisia centrală consideră că 1) faptele sunt reale și 2) nu există explicație în ordine naturală, potrivit unor criterii speciale pentru fiecare tip de miracol, conducătorul dicasterului înaintează un referat papei cu recomandarea de a se certifica existența miracolului, recomandare care poate fi acceptată, respinsă dau amânată de papa.
Atunci când probatoriul este insuficient (spre exemplu: martori cheie nu mai sunt în viață), concluzia este de "non-constat de supernaturalitate" (care nu trebuie confundată cu respingerea miracolului prin "constat de non-supernaturalitate"). Așa se termină majoritatea dosarelor, cu concluzia că nu există suficiente elemente pentru a putea afirma realitatea miracolului. Presupun că în aceeași categorie ar intra și cele legate de aprinderea spontană a luminii de la Ierusalim: nu putem, deocamdată, nici confirma, nici respinge realitatea acestor lucruri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
dar faptul ca stiinta,care e impotriva minunilor,o atesta,nu-ti spune nimic? Nu vreau sa te supar,dar eu cred ca ar fi cam ilogic sa o recunoasca,din moment ce la rugaciunea papei nu vine,ar fi ca si cum s-ar elimina singur... La fel,intoarcerea Iordanului.
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Chiar și când existența și caracterul supranatural al unui miracol este atestat de papa, după trecerea tutuor "furcilor caudine" a două comisii de experți, două comisii teologice, un episcop și un cardinal, minunea respectivă face parte dintre revelațiile particulare, care nu sunt obligatorii pentru noi. În principiu, poți să fii un bun catolic și dacă nu crezi că Sf Fecioară a apărut la Fatima. Dar nu poți să fii un bun catolic dacă nu crezi că Isus a înviat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Noi credem că slujba ortodoxă este perfect validă. Cea mai mare minune care se întâmplă la slujba ortodoxă este Sf Prefacere. De aceea, este în principiu posibil ca Iordanul să curgă invers. Dacă e posibil ca vinul să se prefacă în Sf Sânge, de ce nu ar putea Iordanul să curgă invers ? Când am spus că aceste minuni nu sunt atestate de autoritățile catolice și la standardele catolice în materie, nu am respins posibilitatea unor asemenea miracole.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
ortodocsii se roaga pentru aceasta Lumina iar Dumnezeu, in marea lui bunatate, le-o da
__________________
catolica |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Care comisie ? Sti tu ca exista o comisie catolica care investigheaza Lumina de la Ierusalim ?
Haide sa revenim cu picioarele pe pamant si sa vedem pozitia oficiala a BC in legatura cu problema, exprimata de un apologet catolic: http://forums.catholic.com/showthread.php?t=144424 "The Miracle of the Holy Fire is a tradition of the Eastern Orthodox church. On the Orthodox church's Easter Saturday, the Orthodox patriarch of Jerusalem enters the sepulcher of Christ in the Church of the Holy Sepulcher (called the Church of the Resurrection in Orthodoxy). Within a few minutes, the patriarch emerges with lighted candles that are said to be lighted from a holy fire that appears in the sepulcher every year on this date. I do not know of any Catholic investigations into this occurrence, perhaps because of the tensions between the ecclesial communities that share the church's premises and perhaps because it would not be prudent for the Church to investigate this occurrence without the patriarch's invitation to do so. It is also unlikely that the Orthodox church would consider an investigation by the Catholic Church to be authoritative. Absent a pronouncement by the Catholic Church for Catholics that the Miracle of the Holy Fire is a miracle worthy of human belief, a Catholic need not believe that the occurrence is of divine origin. Even if such a pronouncement did occur, a Catholic would not be bound in conscience to believe. But, given that there is nothing inherently wrong with believing that such a miracle occurs, out of courtesy toward Orthodox Christians a Catholic should be careful not to scandalize pious believers in the miracle." Am bolduit ceea ce este esential. Din punctul meu de vedere, o pozitie de bun simt. Ce rost are sa ne batem in miracole ? |
|
|