Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 10.02.2010, 19:01:52
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Dar totusi aceia au fost botezati apoi, dupa cuvantul Mantuitorului.Au fost cazuri cand cei din Samaria nu au primit Duh Sfant nici dupa ce au fost botezati si a fost nevoie ca Sfintii Apostoli Petru si Ioan sa vina sa se roage ca ei sa primeasca Duhul Sfant.Si dupa cum stii au fost cazuri cu oameni care au primit Duhul Sfant dupa botez.
Faptul ca cei din Samaria au primit Duh Sfant dupa botez nu neaga cu nimic faptul ca cei din Fapte 10 au primit Duhul Sfant inainte de botez.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In replica la postul meu ai zis ca evreii nu se spalau pentru curatire.
Levitic 17
14. De aceea am zis fiilor lui Israel: Să nu mâncați sângele nici unui trup, pentru că viața oricărui trup este în sângele lui: tot cel ce-l va mânca se va stârpi,
15. Și tot cel ce va mânca mortăciune sau sfâșiat de fiară, acela, fie băștinaș sau străin, să-și spele hainele, să se spele cu apă și necurat va fi până seara, iar apoi va fi curat;
16. Iar de nu-și va spăla hainele sale și nu-și va spăla trupul său, va purta asupra sa vina sa".
Levitic 15
11. Acela, de care se va atinge cel ce are curgere, fără să-și fi spălat mâinile cu apă, să-și spele hainele sale, să se spele cu apă și va fi necurat până seara.
Levitic 22:6 Cel ce s-a atins de acestea necurat va fi până seara și să nu mănânce din cele sfinte înainte de a-și spăla trupul său cu apă.

Ritualuri de curatire pentru evrei, iar toate se savarseau prin spalarea cu apa.Pana si Moise a spalat pe Aaron si pe fiii lui cu apa inainte ca sa-i sfinteasca preoti si sa-i imbrace in haine de preoti.

Levitic 8:6 Deci a adus Moise pe Aaron și pe fiii lui și i-a spălat cu apă:

Aceste ritualuri de curatire le gasesti mai ales in cartea Leviticul.Toate exemplele ce ti le-am dat au fost prefigurari ale botezului.Oricine are posibilitatea sa se boteze, trebuie sa se boteze.
Ritualul de curatire pe care il mentionezi aici se refera nu la curatirea de pacate(pt pacate trebuiau aduse jertfe) ci se refera la curatia trupeasca. oricine se atingea de un mort , de o persoana care avea curgere etc era considerat necurat si trebuia sa se curateasca.
Legat de Aaron si fii lui, au fost curatiti pentru a sluji. In VT nimeni nu putea sluji dc nu era curat, de aceea in Numeri 8:7 Domnul le spune doar Levitilor(o semintie de preoti) sa se curateasca.
Reply With Quote
  #62  
Vechi 10.02.2010, 19:37:40
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Botezul este necesar pentru mantuire(Marcu 16:16;Ioan 3:3,5).Apostolii au botezat pe toti care veneau la credinta indiferent de circumstante.Sf Taina a botezului este cea care sterge pacatele noastre prin moartea si Invierea lui Hristos, nu curata doar trupul nostru precum spui tu ca erau curatirile evreiesti, ci curata cugetul nostru si firea noastra pacatoasa.

1 Petru 3:21-22 Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile.

Botezul este cel care ne mantuieste si care ne spala de pacate.

Isaia 1:18 Veniți să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, ca zăpada le voi albi, și de vor fi ca purpura, ca lâna albă le voi face.

Romani 6:3-4 Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții;

Galateni 3:27
Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat.
Reply With Quote
  #63  
Vechi 10.02.2010, 22:03:11
ethereal ethereal is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 06.02.2010
Mesaje: 5
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Asa cum apostolii nu au crezut pina cind nu a venit Hristos sa-l vada si apoi i-a pus sa puna mina pe rana, de ce un ateu nu poate cere o dovada palpabila, cit de mica?
De ce erau asa de credinciosi apostolii? Nu cumva pentru ca lor li s-a aratat in carne si oase?
Iarasi ma iei cu "in masura"?
Parafrazandu-l pe Kazantzakis, am sa istorisesc si eu.
Au existat candva doi prieteni. Unul dintre ei se imbolnaveste grav. Cuprins de panica, se agata de orice mijloc care i-ar fi putut aduce alinarea. Atunci il roaga pe prietenul lui, un comerciant care urma sa faca o calatorie la Ierusalim, sa-i aduca o bucata din crucea pe care a fost rastignit Hristos, manat fiind de certitudinea ca se va vindeca.
Comerciantul pleaca, isi rezolva problemele in Ierusalim, dar uita de rugamintea prietenului lui aflat in suferinta. Pe drumul de intoarcere, rupe o bucata de lemn dintr-o usa si o inveleste in vata. Cand se revad o da celui bolnav si acesta, in chip explicabil sau inexplicabil, se vindeca.
"Ideea e totul. Daca ai credinta o bucata de usa ponosita poate fi Crucea Mantuitorului, daca n-ai credinta toata Crucea mantuitorului nu e decat o bucata de lemn."
Eu sunt ferm convins ca atunci cand va sosi momentul, vei auzi chemarea. Atunci nu te vei mai putea indoi si vei cauta raspuns doar la intrebarile potrivite.
Reply With Quote
  #64  
Vechi 16.02.2010, 14:38:11
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Botezul este necesar pentru mantuire(Marcu 16:16;Ioan 3:3,5).Apostolii au botezat pe toti care veneau la credinta indiferent de circumstante.Sf Taina a botezului este cea care sterge pacatele noastre prin moartea si Invierea lui Hristos, nu curata doar trupul nostru precum spui tu ca erau curatirile evreiesti, ci curata cugetul nostru si firea noastra pacatoasa.

1 Petru 3:21-22 Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile.

Botezul este cel care ne mantuieste si care ne spala de pacate."
Versetul din 1 Petru 3:21 e f clar. Vedem cum Petru clarifica faptul ca nu actul botezului te mantuie(nu te curata de intinaciunile trupesti) ci cugetul curat inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui Hristos.
In timp ce Petru aici face legatura dintre botez si mantuire, el nu se refera la actul in sine al botezului(altfel de ce a insistat pe ideea ca nu ca stergere a necuratiei trupului?) pt ca, in mod fizic vorbind, a fi cufundat in apa nu face altceva decat sa te spele fizic nu sa te curete de pacate. Petru se refera la ceea ce reprezinta botezul si asta e ceea ce ne mantuie pe noi: cugetul curat inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui Hristos.
Botezul in apa este marturia exterioara a credintei persoanei care se boteaza. Acea persoana e mantuita in momentul in care se increde in Hristos si prin botez isi manifesta public aceasta credinta.
Petru este foarte atent in a informa cititorii epistolei ca el nu invata mantuirea prin botez(adica o persoana care se boteaza e mantuita) pt ca afirma ca botezul nu te curata de intinaciuni(nici fizice, nici sufletesti).
Un alt lucru care ar trebui sa iti dea de inteles ca nu botezul te mantuie sunt exemplele din NT: talharul de pe cruce, Corneliu si casa lui(care au primit Duhul Sfant inainte sa fie botezati). cum aplici versetul din Petru in aceste cazuri? Opinia ta cum ca botezul te mantuie contrazice multe versete din Sfanta Scriptura...
Unul dintre ele e Romani 9:8 " Dar voi nu sunteți în carne, ci în Duh, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi. Iar dacă cineva nu are Duhul lui Hristos, acela nu este al Lui. " care spune clar ca sunt mantuiti cei care au Duhul Sfant in viata lor, ori Duhul Sfant vine in viata cuiva in momentul in care isi pune increderea in Hristos(Efeseni 1:13) nu cand se boteaza.


Marcu 16:16 " Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.".
Si aici lucrurile sunt clar. Ideea acestui verset e ca cei care nu cred vor fi osanditi, NU CEI CARE NU SE BOTEAZA. Tu poate ai citit numai prima parte a versetului .
Cei care folosesc acest verset pt a justifica obligativitatea botezului in mantuirea credinciosului fac o greseala de logica, de fapt incalca un principiu al logicii care se cheama Principiul Inferentei Negative. Acest principiu spune ca dc o afirmatie e adevarata atunci nu inseamna ca toate negatiile acelei afirmatii sunt false. In cazul nostru negatiile ar fi:
1)Cine crede si nuse boteaza
2)cine nu crede si se boteaza
3)cine nu crede si nu se boteaza.
Hristos in a doua parte a versetului afirma care din negatii e adevarata si anume cea care cuprinde "cine nu crede" adica in cazul nostru 2) si 3). Dc botezul te mantuie de ce nu spune Hristos "iar cel ce nu se boteaza va fi osandit" sau "cine crede dar nu se boteaza va fi osandit". Nu spune dintr-un singur motiv, ca botezul nu te mantuie, doar credinta in Hristos .

Ioan 3: 3-5 nu se refera la botez, uita-te 2 pagini mai inainte pe forum unde ti-am adus argumente. Nici macar nu apare termenul botez in pasajul ala.
[/quote]
Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Isaia 1:18 Veniți să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, ca zăpada le voi albi, și de vor fi ca purpura, ca lâna albă le voi face.
Nu are nici o treaba cu botezul versetul asta. In VT nici macar nu era botezul instituit.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Romani 6:3-4 Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții;
Aici se prezinta botezul ca ingroparea omului cel vechi. Dar ca sa fii ingropat mai intai trebuie sa fii mort(Fata de pacat) ceea ce botezul nu face(sa omoare firea cea veche). Deci dc nu esti mort fata de pacat ,cum te ingropi impreuna cu Hristos?
Botezul ilustreaz identificarea credinciosului cu moartea si invierea lui Hristos. dar mai intai trebuie sa mori ca sa poti sa fi inviat. De aceea si botezul se face prin imersiune in apa,care semnifica ingroparea, si scoaterea din apa care semnifica invierea.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Galateni 3:27
Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat.
[/quote]
Si unde apare aici faptul ca fara botez nu esti mantuit?

Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau ca iti dau un sfat, as vrea sa il iei prieteneste, dar cand iti formezi o opinie legata de un text, de o idee din Sfanta Scriptura incearca sa vezi, pe cat posibil, dc contrazice alte texte din Sfanta Scriptura. E cel mai bun mod de a elimina opiniile incorecte. Sfanta Scriptura e infailibila, nu contine contradictii. Atunci cand apar contradictii intre opiniile noastre si Sfanta Scriptura inseamna ca noi trebuie sa ne schimbam opiniile si nu sa schimbam Sfanta Scriptura pentru a valida ideile noastre.
Sfanta Scriptura e f clara in privinta mantuirii: Omul e mantuit prin ,si numai prin,credinta in Hristos. Orice lucru adaugat la aceasta implica faptul ca jertfa lui Hristos nu e suficienta pt a mantui,ceea ce o negare a intregii Scripturi.
Asta nu inseamna ca botezul nu e important. E f important,si trebuie facut, pt ca Mantuitorul ne-a zis sa il facem, dar nu mantuie. Cine zice ca botezul il mantuie ar trebui sa isi puna intrebarea in cine se increde, in Hristos si in jertfa Lui, sau in botez?

Last edited by ghedeon; 16.02.2010 at 14:40:51.
Reply With Quote
  #65  
Vechi 16.02.2010, 15:03:35
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Versetul din 1 Petru 3:21 e f clar. Vedem cum Petru clarifica faptul ca nu actul botezului te mantuie(nu te curata de intinaciunile trupesti) ci cugetul curat inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui Hristos.
In timp ce Petru aici face legatura dintre botez si mantuire, el nu se refera la actul in sine al botezului(altfel de ce a insistat pe ideea ca nu ca stergere a necuratiei trupului?) pt ca, in mod fizic vorbind, a fi cufundat in apa nu face altceva decat sa te spele fizic nu sa te curete de pacate. Petru se refera la ceea ce reprezinta botezul si asta e ceea ce ne mantuie pe noi: cugetul curat inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui Hristos.
Botezul in apa este marturia exterioara a credintei persoanei care se boteaza. Acea persoana e mantuita in momentul in care se increde in Hristos si prin botez isi manifesta public aceasta credinta.
Petru este foarte atent in a informa cititorii epistolei ca el nu invata mantuirea prin botez(adica o persoana care se boteaza e mantuita) pt ca afirma ca botezul nu te curata de intinaciuni(nici fizice, nici sufletesti).
Un alt lucru care ar trebui sa iti dea de inteles ca nu botezul te mantuie sunt exemplele din NT: talharul de pe cruce, Corneliu si casa lui(care au primit Duhul Sfant inainte sa fie botezati). cum aplici versetul din Petru in aceste cazuri? Opinia ta cum ca botezul te mantuie contrazice multe versete din Sfanta Scriptura...
Unul dintre ele e Romani 9:8 " Dar voi nu sunteți în carne, ci în Duh, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi. Iar dacă cineva nu are Duhul lui Hristos, acela nu este al Lui. " care spune clar ca sunt mantuiti cei care au Duhul Sfant in viata lor, ori Duhul Sfant vine in viata cuiva in momentul in care isi pune increderea in Hristos(Efeseni 1:13) nu cand se boteaza.


Marcu 16:16 " Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.".
Si aici lucrurile sunt clar. Ideea acestui verset e ca cei care nu cred vor fi osanditi, NU CEI CARE NU SE BOTEAZA. Tu poate ai citit numai prima parte a versetului .
Cei care folosesc acest verset pt a justifica obligativitatea botezului in mantuirea credinciosului fac o greseala de logica, de fapt incalca un principiu al logicii care se cheama Principiul Inferentei Negative. Acest principiu spune ca dc o afirmatie e adevarata atunci nu inseamna ca toate negatiile acelei afirmatii sunt false. In cazul nostru negatiile ar fi:
1)Cine crede si nuse boteaza
2)cine nu crede si se boteaza
3)cine nu crede si nu se boteaza.
Hristos in a doua parte a versetului afirma care din negatii e adevarata si anume cea care cuprinde "cine nu crede" adica in cazul nostru 2) si 3). Dc botezul te mantuie de ce nu spune Hristos "iar cel ce nu se boteaza va fi osandit" sau "cine crede dar nu se boteaza va fi osandit". Nu spune dintr-un singur motiv, ca botezul nu te mantuie, doar credinta in Hristos .

Ioan 3: 3-5 nu se refera la botez, uita-te 2 pagini mai inainte pe forum unde ti-am adus argumente. Nici macar nu apare termenul botez in pasajul ala.



Nu are nici o treaba cu botezul versetul asta. In VT nici macar nu era botezul instituit.



Aici se prezinta botezul ca ingroparea omului cel vechi. Dar ca sa fii ingropat mai intai trebuie sa fii mort(Fata de pacat) ceea ce botezul nu face(sa omoare firea cea veche). Deci dc nu esti mort fata de pacat ,cum te ingropi impreuna cu Hristos?
Botezul ilustreaz identificarea credinciosului cu moartea si invierea lui Hristos. dar mai intai trebuie sa mori ca sa poti sa fi inviat. De aceea si botezul se face prin imersiune in apa,care semnifica ingroparea, si scoaterea din apa care semnifica invierea.


Si unde apare aici faptul ca fara botez nu esti mantuit?

Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau ca iti dau un sfat, as vrea sa il iei prieteneste, dar cand iti formezi o opinie legata de un text, de o idee din Sfanta Scriptura incearca sa vezi, pe cat posibil, dc contrazice alte texte din Sfanta Scriptura. E cel mai bun mod de a elimina opiniile incorecte. Sfanta Scriptura e infailibila, nu contine contradictii. Atunci cand apar contradictii intre opiniile noastre si Sfanta Scriptura inseamna ca noi trebuie sa ne schimbam opiniile si nu sa schimbam Sfanta Scriptura pentru a valida ideile noastre.
Sfanta Scriptura e f clara in privinta mantuirii: Omul e mantuit prin ,si numai prin,credinta in Hristos. Orice lucru adaugat la aceasta implica faptul ca jertfa lui Hristos nu e suficienta pt a mantui,ceea ce o negare a intregii Scripturi.
Asta nu inseamna ca botezul nu e important. E f important,si trebuie facut, pt ca Mantuitorul ne-a zis sa il facem, dar nu mantuie. Cine zice ca botezul il mantuie ar trebui sa isi puna intrebarea in cine se increde, in Hristos si in jertfa Lui, sau in botez?
Abia acuma m-am prins ca esti sectar.La revedere drum bun!
Pentru tine si ca te botezi si ca nu te botezi tot una e.
Reply With Quote
  #66  
Vechi 16.02.2010, 16:01:26
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Abia acuma m-am prins ca esti sectar.La revedere drum bun!
Pentru tine si ca te botezi si ca nu te botezi tot una e.
Dc citesti printre randuri poate , am zis ca botezul e important si trebuie facut. nu am zis ca e optional. am zis doar ca nu te mantuie.
Iar la faza cu sectarul esti chiar sub orice limita a decentei, faptul ca nu esti in stare sa sustii o idee nu inseamna ca eu sunt sectar.
Reply With Quote
  #67  
Vechi 16.02.2010, 16:25:50
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Dc citesti printre randuri poate , am zis ca botezul e important si trebuie facut. nu am zis ca e optional. am zis doar ca nu te mantuie.
Iar la faza cu sectarul esti chiar sub orice limita a decentei, faptul ca nu esti in stare sa sustii o idee nu inseamna ca eu sunt sectar.
Pai frate nu te boteza, poate la voi va puteti mantui si fara botez, io stiu ce mai invata sectele astea in ziua de azi :)?Ce am zis de la inceput - chiar daca posturile pe forumul asta oscileaza in perioade mai lungi de timp - este ca botezul atata vreme cat exista posibilitatea de al face este absolut necesar.In botez ne spalam si ne curatam de toate pacatele noastre si prin botez este omorita vrajmasia cu Dumnezeu.De aceia si apostolii au botezat pe toata lumea.
Reply With Quote
  #68  
Vechi 16.02.2010, 18:43:09
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Pai frate nu te boteza, poate la voi va puteti mantui si fara botez, io stiu ce mai invata sectele astea in ziua de azi :)?Ce am zis de la inceput - chiar daca posturile pe forumul asta oscileaza in perioade mai lungi de timp - este ca botezul atata vreme cat exista posibilitatea de al face este absolut necesar.In botez ne spalam si ne curatam de toate pacatele noastre si prin botez este omorita vrajmasia cu Dumnezeu.De aceia si apostolii au botezat pe toata lumea.
Nu sectele ma invata ci Sfanta Scriptura care spune ca mantuirea este prin credinta in Hristos nu prin botez. Pe mine Hristos ma mantuie, nu botezul.Botezul e important si TREBUIE facut,dar nu te iarta de pacate. Dc in botez te cureti de pacat atunci ce rol mai are jertfa lui Hristos?
Ti-am aratat versete din Sfanta Scriptura care spun clar ca nu te mantuie botezul ci credinta, tu vii cu propriile opinii dar care nu au acoperire in Sfanta Scriptura.
Uite ce zice Pavel in 1 Corinteni 1:!7:
" Căci Hristos nu m-a trimis ca să botez, ci să binevestesc, dar nu cu înțelepciunea cuvântului, ca să nu rămână zadarnică crucea lui Hristos.". Daca botezul te mantuie de ce zice Pavel ca nu a fost trimis sa boteze? Cu alte cuvine Pavel ar zice "Caci Hristos nu m-a trimis ca sa mantui..." ceea ce o absurditate.
Zici ca apostolii au botezat, e adevarat, dar au botezat pt ca oamenii s-au increzut in Hristos. Nu i-au botezat pt a le ierta pacatele.
Reply With Quote
  #69  
Vechi 16.02.2010, 21:04:27
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Nu sectele ma invata ci Sfanta Scriptura care spune ca mantuirea este prin credinta in Hristos nu prin botez. Pe mine Hristos ma mantuie, nu botezul.Botezul e important si TREBUIE facut,dar nu te iarta de pacate. Dc in botez te cureti de pacat atunci ce rol mai are jertfa lui Hristos?
Ti-am aratat versete din Sfanta Scriptura care spun clar ca nu te mantuie botezul ci credinta, tu vii cu propriile opinii dar care nu au acoperire in Sfanta Scriptura.
Uite ce zice Pavel in 1 Corinteni 1:!7:
" Căci Hristos nu m-a trimis ca să botez, ci să binevestesc, dar nu cu înțelepciunea cuvântului, ca să nu rămână zadarnică crucea lui Hristos.". Daca botezul te mantuie de ce zice Pavel ca nu a fost trimis sa boteze? Cu alte cuvine Pavel ar zice "Caci Hristos nu m-a trimis ca sa mantui..." ceea ce o absurditate.
Zici ca apostolii au botezat, e adevarat, dar au botezat pt ca oamenii s-au increzut in Hristos. Nu i-au botezat pt a le ierta pacatele.

Prietene nu stiu de ce te crezi tu mai mare decat Biserica si mai inzestrat decat sfintii.Spui ca stii sa citesti Biblia, insa judecand dupa cele ce ai zis mai sus despre un citat din Vechiul Testament ca nu mai e valabil, dovedesti ca habar nu ai cum se citeste si se interpreteaza Sfanta Scriptura.Te-ai laudat cu Biblia, uite cu Biblia iti dau in cap :


Romani 6
3. Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat? 4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții;

Botezul fix asta reprezinta jertfa si Invierea lui Hristos.Versete clare.Tot verset clar e si asta care zice pe fata :

1Petru 3:15 Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,

Ce vrei mai clar decat atat? Il ai pe Petru care iti zice clar botezul care va mantuieste astazi si pe voi.

Dupa logica ta tampita daca doar credinta e necesara si oamenii aceia au crezut, pentru ce a mai fost nevoie atunci sa-i boteze?

Eu zic sa nu incerci tu sa fii mai infailibil decat papa , vorba aia.

Last edited by Danut7; 16.02.2010 at 21:07:17.
Reply With Quote
  #70  
Vechi 17.02.2010, 09:24:09
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Prietene nu stiu de ce te crezi tu mai mare decat Biserica si mai inzestrat decat sfintii.Spui ca stii sa citesti Biblia, insa judecand dupa cele ce ai zis mai sus despre un citat din Vechiul Testament ca nu mai e valabil, dovedesti ca habar nu ai cum se citeste si se interpreteaza Sfanta Scriptura.Te-ai laudat cu Biblia, uite cu Biblia iti dau in cap :


Romani 6
3. Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat? 4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții;

Botezul fix asta reprezinta jertfa si Invierea lui Hristos.Versete clare.Tot verset clar e si asta care zice pe fata :

1Petru 3:15 Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,

Ce vrei mai clar decat atat? Il ai pe Petru care iti zice clar botezul care va mantuieste astazi si pe voi.

Dupa logica ta tampita daca doar credinta e necesara si oamenii aceia au crezut, pentru ce a mai fost nevoie atunci sa-i boteze?

Eu zic sa nu incerci tu sa fii mai infailibil decat papa , vorba aia.
Tu citesti franturi de versete si restul versetului nu-l mai citesti. la 1 Petru spune clar in continuare "nu ca stergere a necuratiei etc etc", tu vad ca te opresti la prima parte si apoi nu mai continui. ti-am explicat la ce se refera petru acolo, la semnificatia botezului(marturia cugetului curat care te mantuie), nu la actul in sine al botezului.

Citatul din VT din Isaia nu am zis ca nu e valabil, am zis ca nu se refera la botez, ca botezul nu era instituit in VT, ce ti-e asa greu sa pricepi? Uite versetul, zi-mi te rog unde apare botezul aici??????
"Veniți să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, ca zăpada le voi albi, și de vor fi ca purpura, ca lâna albă le voi face.".

Versetul din Romani 6 iti zice ca botezul reprezinta ingroparea cu Hristos. Da omule ca sa te ingropi mai intai trebuie sa MORI, ori prin actul botezului nu mori, doar esti ingropat. Moartea fata de pacat trebuie sa aiba loc inaintea botezului. e cat se poate de clar versetul.
Nu ma cred mai mare decat Biserica, versetele care ti le-am zis sunt scrise de oameni pe care Hristos a cladit Biserica deci....orice vine in contradictie cu ce zic ei e o erezie.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia antoniap Mari Duhovnici si predicile lor 3 02.01.2016 18:41:14
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor cristian67 Umanitare 0 08.01.2011 10:07:55
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria NECTARIE Generalitati 0 10.12.2010 11:36:18
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) Radu32 Din Noul Testament 15 03.12.2010 10:43:03
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu vodoina Resurse ortodoxe on-line 0 10.12.2008 10:21:55