![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In timp ce Petru aici face legatura dintre botez si mantuire, el nu se refera la actul in sine al botezului(altfel de ce a insistat pe ideea ca nu ca stergere a necuratiei trupului?) pt ca, in mod fizic vorbind, a fi cufundat in apa nu face altceva decat sa te spele fizic nu sa te curete de pacate. Petru se refera la ceea ce reprezinta botezul si asta e ceea ce ne mantuie pe noi: cugetul curat inaintea lui Dumnezeu prin invierea lui Hristos. Botezul in apa este marturia exterioara a credintei persoanei care se boteaza. Acea persoana e mantuita in momentul in care se increde in Hristos si prin botez isi manifesta public aceasta credinta. Petru este foarte atent in a informa cititorii epistolei ca el nu invata mantuirea prin botez(adica o persoana care se boteaza e mantuita) pt ca afirma ca botezul nu te curata de intinaciuni(nici fizice, nici sufletesti). Un alt lucru care ar trebui sa iti dea de inteles ca nu botezul te mantuie sunt exemplele din NT: talharul de pe cruce, Corneliu si casa lui(care au primit Duhul Sfant inainte sa fie botezati). cum aplici versetul din Petru in aceste cazuri? Opinia ta cum ca botezul te mantuie contrazice multe versete din Sfanta Scriptura... Unul dintre ele e Romani 9:8 " Dar voi nu sunteți în carne, ci în Duh, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi. Iar dacă cineva nu are Duhul lui Hristos, acela nu este al Lui. " care spune clar ca sunt mantuiti cei care au Duhul Sfant in viata lor, ori Duhul Sfant vine in viata cuiva in momentul in care isi pune increderea in Hristos(Efeseni 1:13) nu cand se boteaza. Marcu 16:16 " Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.". Si aici lucrurile sunt clar. Ideea acestui verset e ca cei care nu cred vor fi osanditi, NU CEI CARE NU SE BOTEAZA. Tu poate ai citit numai prima parte a versetului ![]() Cei care folosesc acest verset pt a justifica obligativitatea botezului in mantuirea credinciosului fac o greseala de logica, de fapt incalca un principiu al logicii care se cheama Principiul Inferentei Negative. Acest principiu spune ca dc o afirmatie e adevarata atunci nu inseamna ca toate negatiile acelei afirmatii sunt false. In cazul nostru negatiile ar fi: 1)Cine crede si nuse boteaza 2)cine nu crede si se boteaza 3)cine nu crede si nu se boteaza. Hristos in a doua parte a versetului afirma care din negatii e adevarata si anume cea care cuprinde "cine nu crede" adica in cazul nostru 2) si 3). Dc botezul te mantuie de ce nu spune Hristos "iar cel ce nu se boteaza va fi osandit" sau "cine crede dar nu se boteaza va fi osandit". Nu spune dintr-un singur motiv, ca botezul nu te mantuie, doar credinta in Hristos . Ioan 3: 3-5 nu se refera la botez, uita-te 2 pagini mai inainte pe forum unde ti-am adus argumente. Nici macar nu apare termenul botez in pasajul ala. [/quote] Citat:
Citat:
Botezul ilustreaz identificarea credinciosului cu moartea si invierea lui Hristos. dar mai intai trebuie sa mori ca sa poti sa fi inviat. De aceea si botezul se face prin imersiune in apa,care semnifica ingroparea, si scoaterea din apa care semnifica invierea. Citat:
Si unde apare aici faptul ca fara botez nu esti mantuit? Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau ca iti dau un sfat, as vrea sa il iei prieteneste, dar cand iti formezi o opinie legata de un text, de o idee din Sfanta Scriptura incearca sa vezi, pe cat posibil, dc contrazice alte texte din Sfanta Scriptura. E cel mai bun mod de a elimina opiniile incorecte. Sfanta Scriptura e infailibila, nu contine contradictii. Atunci cand apar contradictii intre opiniile noastre si Sfanta Scriptura inseamna ca noi trebuie sa ne schimbam opiniile si nu sa schimbam Sfanta Scriptura pentru a valida ideile noastre. Sfanta Scriptura e f clara in privinta mantuirii: Omul e mantuit prin ,si numai prin,credinta in Hristos. Orice lucru adaugat la aceasta implica faptul ca jertfa lui Hristos nu e suficienta pt a mantui,ceea ce o negare a intregii Scripturi. Asta nu inseamna ca botezul nu e important. E f important,si trebuie facut, pt ca Mantuitorul ne-a zis sa il facem, dar nu mantuie. Cine zice ca botezul il mantuie ar trebui sa isi puna intrebarea in cine se increde, in Hristos si in jertfa Lui, sau in botez? Last edited by ghedeon; 16.02.2010 at 14:40:51. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Pentru tine si ca te botezi si ca nu te botezi tot una e. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar la faza cu sectarul esti chiar sub orice limita a decentei, faptul ca nu esti in stare sa sustii o idee nu inseamna ca eu sunt sectar. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am aratat versete din Sfanta Scriptura care spun clar ca nu te mantuie botezul ci credinta, tu vii cu propriile opinii dar care nu au acoperire in Sfanta Scriptura. Uite ce zice Pavel in 1 Corinteni 1:!7: " Căci Hristos nu m-a trimis ca să botez, ci să binevestesc, dar nu cu înțelepciunea cuvântului, ca să nu rămână zadarnică crucea lui Hristos.". Daca botezul te mantuie de ce zice Pavel ca nu a fost trimis sa boteze? Cu alte cuvine Pavel ar zice "Caci Hristos nu m-a trimis ca sa mantui..." ceea ce o absurditate. Zici ca apostolii au botezat, e adevarat, dar au botezat pt ca oamenii s-au increzut in Hristos. Nu i-au botezat pt a le ierta pacatele. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prietene nu stiu de ce te crezi tu mai mare decat Biserica si mai inzestrat decat sfintii.Spui ca stii sa citesti Biblia, insa judecand dupa cele ce ai zis mai sus despre un citat din Vechiul Testament ca nu mai e valabil, dovedesti ca habar nu ai cum se citeste si se interpreteaza Sfanta Scriptura.Te-ai laudat cu Biblia, uite cu Biblia iti dau in cap : Romani 6 3. Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat? 4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; Botezul fix asta reprezinta jertfa si Invierea lui Hristos.Versete clare.Tot verset clar e si asta care zice pe fata : 1Petru 3:15 Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Ce vrei mai clar decat atat? Il ai pe Petru care iti zice clar botezul care va mantuieste astazi si pe voi. Dupa logica ta tampita daca doar credinta e necesara si oamenii aceia au crezut, pentru ce a mai fost nevoie atunci sa-i boteze? Eu zic sa nu incerci tu sa fii mai infailibil decat papa , vorba aia. Last edited by Danut7; 16.02.2010 at 21:07:17. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citatul din VT din Isaia nu am zis ca nu e valabil, am zis ca nu se refera la botez, ca botezul nu era instituit in VT, ce ti-e asa greu sa pricepi? Uite versetul, zi-mi te rog unde apare botezul aici?????? "Veniți să ne judecăm, zice Domnul. De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, ca zăpada le voi albi, și de vor fi ca purpura, ca lâna albă le voi face.". Versetul din Romani 6 iti zice ca botezul reprezinta ingroparea cu Hristos. Da omule ca sa te ingropi mai intai trebuie sa MORI, ori prin actul botezului nu mori, doar esti ingropat. Moartea fata de pacat trebuie sa aiba loc inaintea botezului. e cat se poate de clar versetul. Nu ma cred mai mare decat Biserica, versetele care ti le-am zis sunt scrise de oameni pe care Hristos a cladit Biserica deci....orice vine in contradictie cu ce zic ei e o erezie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia | antoniap | Mari Duhovnici si predicile lor | 3 | 02.01.2016 18:41:14 |
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor | cristian67 | Umanitare | 0 | 08.01.2011 10:07:55 |
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria | NECTARIE | Generalitati | 0 | 10.12.2010 11:36:18 |
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) | Radu32 | Din Noul Testament | 15 | 03.12.2010 10:43:03 |
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu | vodoina | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 10.12.2008 10:21:55 |
|