![]() |
![]() |
|
#1671
|
|||
|
|||
![]()
Si ca sa aduc argumente la ce am spus,mai ales asupra ideii ca evreii credeau in aceste locuri dintotdeauna si nu era un simplu mit,o sa aduc cateva versete din scripturi,ca apoi sa vad cum le comentezi:
Isaia 14:9 Locuința morților se mișcă până în adâncimile ei, ca să te primească la sosire, ea trezește înaintea ta umbrele, pe toți mai marii pământului, scoală de pe scaunele lor de domnie pe toți împărații neamurilor. Ezechiel 32:18 "Fiul omului, bocește-te pentru mulțimea Egiptului, și aruncă-o, pe ea și pe fiicele neamurilor puternice în adâncimile pământului, la cei pogorâți în groapă!(curios lucru,ca Ezechiel,care spuneti voi ca sustine ca "sufletul moare",vorbeste despre cei "pogorati in groapa"-evident este o aluzie la Locuinta mortilor) Numeri 16:32 Pământul și-a deschis gura, și i-a înghițit, pe ei și casele lor, împreună cu toți oamenii lui Core și toate averile lor. Numeri 16:33 Și s-au pogorât astfel de vii în locuința morților, ei și tot ce aveau; pământul i-a acoperit de tot, și au pierit din mijlocul adunării.(daca voi sustineti ca Locuinta mortilor este o expresie pentru moarte,cum explicati acest verset?oare nu se refera Moise aici la un loc anume,la "mitul" despre care vorbeai tu?credea Moise in "mituri?") Isaia 66:24 "Și când vor ieși, vor vedea trupurile moarte ale oamenilor care s-au răzvrătit împotriva Mea; căci viermele lor nu va muri, și focul lor nu se va stinge; și vor fi o pricină de groază pentru orice făptură."(oare aici nu se sustine ideea iadului vesnic,continuu,pe care voi il negati?) Matei 12:40 Căci, după cum Iona a stat trei zile și trei nopți în pântecele chitului, tot așa și Fiul omului va sta trei zile și trei nopți în inima pământului.(cred ca sunteti constienti ca Isus nu a fost ingropat "in inima pamantului",ci se refera la Locuinta mortilor) Faptele apostolilor 2:31 despre învierea lui Hristos a prorocit și a vorbit el, când a zis că sufletul lui nu va fi lăsat în Locuința morților, și trupul lui nu va vedea putrezirea.(corelati versetul acesta cu Matei 12:40 si veti intelege ca ambele fac referiri la Locuinta mortilor) Efeseni 4:9 Și acest: "S-a suit", ce înseamnă decât că înainte Se pogorâse în părțile mai de jos ale pământului?(oare nu se face din nou referire la Locuinta mortilor?) Sa va auzim. |
#1672
|
|||
|
|||
![]() Citat:
NT ne atrage atenția s-o lăsăm mai moale cu tradițiile și cu basmele evreești și băbești, dar are cu cine? |
#1673
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numeri 16,33 Aaaa, bine că mi-ai amintit. Am studiat recent versetele acestea și m-a surprins un lucru pe care nu-l observasem până acum. Precis l-ai trecut și tu cu vederea. Incidentul acesta neobișnuit este o excepție. Și ca orice excepție, confirmă regula: În locuința morților (mormânt) se intra mort, nu viu. Răzvrătiții aceia intraseră de vii în mormânt (au fost îngropați de vii). |
#1674
|
|||
|
|||
![]()
Ai spus:"Trebuie însă să specific: nu toți, ci doar cei care "nu ascultau de Moise și prooroci".
Pai Moise a vorbit primul de Locuinta mortilor(inca nu se stie exact perioada in care a trait Iov): "Numeri 16:33 Și s-au pogorât astfel de vii în locuința morților, ei și tot ce aveau; pământul i-a acoperit de tot, și au pierit din mijlocul adunării." Ma intreb acum,cum sa nu asculte de Moise,daca pana si Moise a vorbit despre Locuinta mortilor?O fi luat aceasta idee de la egipteni?:)pentru ca vad ca i-ai facut vinovati de babilonieni de aceste "conceptii pagane",desi despre Locuinta mortilor vorbeau si David si Iov si multi altii inainte de pribegirea babiloniana. Tu ai spus: "Și sunt convins (pentru că așa spunea Hristos) că chiar dacă ar învia cineva din morți să le spună că n-a văzut nimic dincolo, nu l-ar crede. " Eu spun:"Și sunt convins (pentru că așa spunea Hristos) că chiar dacă ar învia cineva din morți să le spună CE A VAZUT ACOLO, nu l-ar crede. "Si in sprijinul acestei afirmatii pot aduce ca argument "fenomenul mortii clinice".Multi au spus ce au vazut cat timp au fost ca si morti,voi vad ca tot nu credeti."Curios lucru" ca nu am auzit de marturii ale celor care au fost in moarte clinica si sa spuna ca nu au vazut nimic:). Isaia s-ar putea spune ca foloseste intrucatva limbaj poetic,desi cartea este una profetica si nu una poetica.Oricum,daca e asa trebuie sa admiti limbajul poetic si la versetele aduse de tine,prin care doreai sa arati ca sufletul este muritor desi nu cu succes. In ceea ce priveste versetele din Numeri,e clar ca Locuinta mortilor se refera la un spatiu in care merg sufletele celor morti.Coreleaza aceste versete cu cel din Matei 12:40,si vei intelege ce inseamna aceasta "pogorare". Oricum astept sa vad ce spui despre toate versetele. |
#1675
|
|||
|
|||
![]()
Argumentele tale sunt de bun simt dar tricesimusseptimus e prea indoctrinat iar ochii lui sunt acoperiti de solzii ereziilor care e pacat impotriva Sfantului Duh si de aceea nu poate intelege DREPT credinta, ci stamb asa cum diavolul arhicon-teolog care l-a ispitit si pe Hristos, i-a strambat-o in mintea lui.
Last edited by Iustin45; 17.11.2009 at 22:38:21. |
#1676
|
|||
|
|||
![]() Citat:
eu cred ca e invers eu nu am avut parte de nici o indoctrinare in adolescenta ,cind am inceput sa inteleg lumea din jurul meu nu mi-a mai fost frica nici de fantome,nici de farmecele babelor si tiganilor,nici in chemarea mortilor,nici in pomenirea lor Nu mai spun de perioada cind am fost ateu |
#1677
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar vad ca ai tendinta sa faci din exprimarea metaforica ,adevaruri stiintifice. Cum intelegi tu ca locuinta mortilor e altceva deci mormintul ,din numeri 16,33? In pilda cu sinul lui Avram ,Domnul arata distanta mare intre nimicirea mortii fata de viata vesnica alaturi de Dumnezeu . Cine e acela care putea invia din morti ,daca nu chiar Mintuitorul? Cum intelegi tu cele doua cai de care vorbeste Hristos : oi-capre ,cald-rece ,iad-rai ,sinul lui Avraam-locuinta mortilor ,griu-neghina ,etc Eu traduc metafora in limbaj simplu - aproape de Dumneu sau departe de Dumnezeu . La fel termenul sfint . Pus deoparte . Fata de ce ? fata de pacat , fata de neascultarea de Leegea lui Dumnezeu. Degeaba e cartea lui Isaia una profetica ,daca nu intereseaza profetia despre Hristos si ne preocupa sa transformam metaforele in explicatii stiintifice fara baza reala. Inca o precizare .Duhul sau suflarea de viata nu se inteleg in sens de suflet constient . Asta e o intrebare buna .Cum o fi suflet constient fara partea biologica . Apoi moartea clinica nu e moarte finala. Lazar a murit de moarte finala .De acolo l-a scos Domnul. Hristos a murit pe cruce moartea a doua(nu numai naturala ) ,care inseamna nimicire totala. Iti dai seama de unde a inviat? Cum intelegi tu moartea a doua din Apocalipsa 2:11 Cine are urechi, să asculte ce zice Bisericilor Duhul: ,,Cel ce va birui, nicidecum nu va fi vătămat de a doua moarte.`` Cum traduci sensul metaforic pt vesnic- e si versiunea de nimicire? |
#1678
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ce e cu exprimarea asta ialomiteana? |
#1679
|
||||
|
||||
![]()
În perioada patriarhilor.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Vai de ei! Căci au urmat pe calea lui Cain! S'au aruncat în rătăcirea lui Balaam, din dorința de cîștig! Au pierit într'o răscoală ca a lui Core!" Remarcă te rog expresia "au pierit". Răsculații aceia au pierit înghițiți de vii de Locuința Morților. Au pierit, nu au trăit în continuare în chinurile iadului. Expresia în originalul grecesc este apollumi și înseamnă a pieri, a fi distrus cu totul. Nu prea seamănă cu "viața sufletului de după moarte", este? Legat de această expresie o să mai fac o corelare, una foarte cunoscută de tine: versetul de aur, spus chiar de gura Mântuitorului Ioan 3,16 "Fiindcă atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară [apollumi], ci să aibă viața vecinică." Aici Mântuitorul pune în antiteză viața veșnică cu pieirea. Cei mântuiți se vor bucura de o viață veșnică, iar cei păcătoși vor fi distruși complet (apollumi), nu vor trăi veșnic (nu discutăm acum cât vor trăi în chinuri o zi, un an, ori o mie). |
#1680
|
|||
|
|||
![]()
Maranatha eu nu am tendinta "sa fac din exprimarea metaforica ,adevaruri stiintifice."Acele versete au fost aduse de mine doar pentru a arata ca ideea Locuintei mortilor ca spatiu distinct nu apartine doar evreilor din perioada in care a trait pe pamant Hristos.Ea este cu mult mai veche,mai veche chiar de pribegirea babiloniana,pentru ca pana la urma si tricesimusseptimus a admis ca nu este doar din perioada in care a trait pe pamant Isus.Exista in biblie si limbaj metaforic,nu zic nu,aceasta este o caracteristica a tuturor scrierilor antice nu numai a bibliei,dar in ceea ce priveste expresia Locuinta mortilor sunt prea multe pasaje care dau de inteles ca nu este "mormantul" ci un spatiu in care merg sufletele celor morti.Ca daca era vorba de "mormant",de ce nu se vorbeste despre locuinte?In schimb Locuinta este una singura.Eu nu am gasit niciodata sa se vorbeasca despre trupuri in Locuinta mortilor,ci se vorbeste despre suflete.Si noi stim ca in morminte sunt trupuri.Aceasta idee este intarita in "pilda" bogatului nemilostiv.In primul rand am mai spus si o mai spun,nu cred ca aceasta intamplare este o pilda,pentru ca apar 2 nume,in timp ce in celelalte pilde nu apar nici unul,si de obicei in pilde nu apar nume,iar de obicei Isus ii intreba pe ucenici daca au inteles pilda pe care a spus-o,sau ucenicii veneau pentru lamuriri.Acum in schimb nu se vorbeste despre asa ceva.Si chiar daca admitem ca este o pilda,trebuie sa stim ca toate pildele spuse de Isus se bazeau pe fapte reale,daca ele nu s-au intamplat aievea puteau sa se intample,nu erau de domeniul fantasticului.Si largesc spectrul,daca era un mit,cineva pe parcursul intregei scripturi le-ar fi combatut,le-ar fi spus evreilor sa nu mai creada in povesti,si nici noi sa nu mai stam acum si sa ne contrazicem.Insa nu vedem asa ceva in Scripturi,in schimb aceste idei sunt accentuate.Existau oameni in vremea lui Isus care credeau ca toate pildele spuse de Isus sunt adevarate,dar Isus nu ar fi lasat de inteles ceea ce El nu ar fi dorit sa spuna.Ar fi clarificat lucrurile.Eu nu cred ca Isus le spunea ucenicilor basme,intamplari fantastice.Tu nu crezi in extraterestrii,ai spune o pilda unuia in care sa vorbesti despre extraterestrii?Cine ar face asa ceva?Eu unul nu as face.Asa si aici.Daca Locuinta mortilor este o metafora,nu ar fi capatat alte conotatii decat acele de "mormant'.Dar uite ca ea capata,nu are importanta in ce context.Am mai vorbit despre aceasta tema,nu mai vreau sa starui mai mult ca plictisesc.
Sufletul poate fi constient "fara partea biologica",pentru ca cei care pun in functiune trupul sunt chiar duhul si sufletul.Moartea a doua eu o inteleg cu sensul de moarte vesnica,continua.Normal ca trebuie sa fie diferita de prima daca este numita a doua,pentru ca altfel s-ar fi spus "vor muri din nou".Te intreb si pe tine:daca oamenii mor trup,duh si suflet,de ce mai este necesara o inviere a celor nedrepti care nu au facut voia lui Dumnezeu,daca tu spui ca din nou vor muri trup,duh si suflet?Ce rost are,vor fi inviati ca sa li se spuna ca trebuie sa moara din nou?Doar ei erau morti.In schimb eu cred ca vor fi inviati pentru ca alta e rasplata pentru pacatele lor,si biblia vorbeste despre un "chin vesnic".Isus a vorbit si metaforic(cum ai spus si tu :oi-capre,grau neghina etc.),in schimb in ceea ce priveste pedeapsa vesnica nu era deloc metaforic.Citeste Marcu 9:43-48,Ioan 5:28-29 si vei vedea ca nu vorbesc de la mine. Vad ca la voi argumentul "mortii clinice" nu are priza :).Oricum,mai aduc in prim plan,marturiile celor care i-au vegheat pe muribunzi.Unii sustin ca inainte de a muri unii au devenit dintr-o data foarte fericiti,iar fata le stralucea de bucurie,altii in schimb i-au speriat pe cei din jurul lor prin panica care i-a cuprins.Citeste despre moartea lui Voltaire,care toata viata se declara un ateu convins, si vei vedea ca nu sunt inventii ceea ce spun eu.Acum ma intreb eu,de ce toate acestea daca voi sustineti ca intre moartea trupeasca si inviere nu mai exista nimic?De ce?Raspunsul meu este ca pentru ca intre moartea trupeasca si inviere totusi mai exista ceva. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (3) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 3 | 04.05.2010 21:29:27 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (4) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 1 | 04.05.2010 19:53:57 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (2) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:55:25 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (1) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:26:17 |
|