![]() |
![]() |
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hristos nu e genul de persoana care sa mustre pe cineva fara sa aiba un motiv intemeiat, si faptul ca l-a mustrat pe Nicodim legandu-se de calitatea lui de invatator al VT inseamna ca tot ceea ce Hristos i-a zis lui Nicodim se regasea cat se poate de clar in VT. Ori botezul nu apare in VT ci in NT. Dc ar fi vorba despre botez in acele versete,de ce nu a zis Hristos simplu: "Adevarat adevarat va spun ca dc nu se boteaza cineva si nu se naste din Duh, nu va vedea Imparatia lui Dumnezeu"? Raspunsul e simplu, nu se referea la botez. Apa nu e simbolul botezului in NT, ci a lucrarii Duhului Sfant in viata credinciosilor. Uite un pasaj din Ioan 7 care descrie cat se poate de clar asta: "37.Iar în ziua cea din urmă - ziua cea mare a sărbătorii - Iisus a stat între ei și a strigat, zicând: Dacă însetează cineva, să vină la Mine și să bea. 38. Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui. 39. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit." Si mai e si pasajul cu femeia samariteanca la fantana,cu apa vietii etc. S-a creeat falsa impresie ca dc botezul are loc in apa atunci oriunde apare termenul apa e referire la botez. |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Foarte periculos, esti pe teren minat acum.Interpretarile de genul asta sunt periculoase.Uite ca si topicul o zice , citeste versetele topicului, "cine va crede si se va boteza" , "de nu se va naste cineva din apa si din Duh".In toate exemplele date de tine se vorbeste de apa, mai ales in cel din Vechiul Testament."Si va voi stropi cu apa curata si va veti curatii" "si voi pune Duhul Meu inlauntrul vostru".In Ioan 3 Mantuitorul vorbeste despre apa si despre Duh separat.Inca de la inceput "Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra apelor" si actiona asupra apelor.Atat apa cat si Duhul au fost foarte importante in iconomia mantuirii, dupa cum Mantuitorul a si spus.Botezul a fost foarte important inca de la inceput in iconomia mantuirii, iar apostolii au botezat pe toata lumea, pe toti cei ce veneau la Hristos.Prin botez ajungem in apa aceia asupra careia actioneaza Duhul.Apa este spre curatirea si iertarea pacatelor, si spre deschiderea unui cuget curat catre Domnul, si o constiinta curata.Iudeii se spalau cu apa ca sa se curateasca dupa fiecare pacat iar cand apunea soarele erau curatiti.Neeman capetenia ostirii regelui Siriei om bolnav de lepra, s-a cufundat de 7 ori in Iordan si a iesit curat si vindecat.Sa nu uitam de apa de la Mara din pustiu pe care evreii nu au putut sa o bea pentru ca era amara care apoi a fost indulcita de Dumnezeu.Uite intruchipari ale botezului , mantuirea lui Noe prin apa, la potop.Mantuirea lui Israel din Egipt prin apele Marii Rosii.O alta intruchipare a botezului este apa aceia turnata peste jertfelnicul lui Dumnezeu format din 12 pietre dupa semintiile lui Israel in vremea lui Ilie , cand Israel servea lui baal si astartei.
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. " Desigur exista si alte feluri de botezuri, dar despre asta nu vom vorbi acum.Aminteste-ti ca Iisus a zis, "cu botez am a Ma boteza".Dar pentru tot cel care are posibilitatea sa se boteze in apa acest botez este absolut necesar, "caci nu va putea intra cineva in Imparatia cerurilor daca nu se naste din apa si din Duh", "iar cel ce crede si se va boteza se va mantui". |
#43
|
||||
|
||||
![]() Citat:
despre botez, dar asta numai pentru ca vorbea cu cineva care nu a fost inca convertit la noua propovaduire. Dar tot la fel de adevarat este si faptul ca din acele versete reiese importanta decisiva pe care o primeste botezul. Iisus, oarecum, ii justifica lui Nicodim ante-factum rolul si importanta unei Taine ce va fi consfintita dupa aceea convorbire. Nu dorea sa vorbeasca de noul botez mai ales cu om al Vechii Legi, chiar daca acesta manifesta simpatie fata de Iisus, ci doar sa arate ca acest botez pe care il va introduce nu este ceva din afara V.T. Doamne ajuta!
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#44
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dc Hristos ar fi incercat sa ii justifice importanta unei Taine care nu fusese inca consfintita pana atunci atunci nu ar fi avut motiv sa il mustre pe Nicodim ,ca el nu avea de unde sa stie despre aceea taina(botezul). Incearca sa urmaresti firul discutiei din Ioan 3. |
#45
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. " Deci vezi ca botezul nu te curata de intinaciune pe cand apa o face,ceea ce inseamna ca apa nu e totuna cu botezul. Citat:
Spalarea cu apa era doar pt cei care erau necurati datorita contactului cu cineva necurat(mort etc).Insa pt cei care pacatuiau era necesara jertfa si nu spalare cu apa. Citat:
Citat:
Demonstreaza-mi ca Ioan3:5 se refera la botez si atunci poti sa sustii afirmatia ta dar pana atunci afirmatia ta e falsa. Iti mai zic o data, dc s-ar fi referit la botez pasajul din Ioan 3:5 de ce l-ar fi mustrat Hristos pe Nicodim ca nu intelege botezul de vreme ce Nicodim oricum nu avea de unde sa stie despre botez??????? |
#46
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#47
|
||||
|
||||
![]() Citat:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii. 30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era, 31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa. 32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El. 33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant. De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez, cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh, nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi, si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T. dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT. Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh. Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru noi pacatosii.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#48
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente. Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou? Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul : 10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea? 11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți. 12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești? 13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer. 14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului, 15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. 16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. 17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea. 18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu. 19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele. 20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească. 21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text. |
#49
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre ce vorbeste daca nu vorbeste despre botez? |
#50
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nicodim si pe care l-a mustrat ca n-o stie, adica pasajele respective din Iezechil. Aceasta nastere din nou i-a fost explicata lui Nicodim ca fundamentala pentru accesul in Imparatia Sa. Am denumit "botezul cel nou", botezul cu apa si Duh, spre deosebire de botezul lui Ioan Botezatorul, care era doar cu apa. Am spus apoi ca Iisus il pregateste pe Nicodim ca sa inteleaga importanta botezului cu apa si Duh, fara sa-l denumeasca explicit botez, deci sa-l accepte mai tarziu, nu in cursul acelei discutii, ci in anii ce vor urma. TOATA discutia aceea era pregatitoare, pentru perioada urmatoare. Deci nu va faceti ca nu intelegeti, cum ca as fi spus ca Iisus il pregatea la inceputul discutiei pe Nicodim ca sa-l convinga in timpul aceleiasi discutii. Nu asta am spus si eu cred ca de fapt ati inteles, dar va faceti ca n-ati inteles si asta nu va face cinste. Important este ca Iisus l-a convins pe Nicodim de importanta nasterii din nou. Iar aceasta nastere din nou a stat la baza Tainei botezului, botez din apa si Duh, exact ca nasterea din nou.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia | antoniap | Mari Duhovnici si predicile lor | 3 | 02.01.2016 18:41:14 |
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor | cristian67 | Umanitare | 0 | 08.01.2011 10:07:55 |
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria | NECTARIE | Generalitati | 0 | 10.12.2010 11:36:18 |
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) | Radu32 | Din Noul Testament | 15 | 03.12.2010 10:43:03 |
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu | vodoina | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 10.12.2008 10:21:55 |
|