Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.11.2009, 18:07:40
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit Iisus transforma nasterea de sus in botezul cel nou

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Nu vorbea despre botez pt ca acolo nu era vb de botez, nu pt ca vb cu un invatator al VT. Hristos vorbeste despre nasterea de sus pe care Nicodim trebuia sa o stie.



Pai mai sus zici ca nu era vb despre botez, acum zici ca versetele vb despre importanta botezului. Nu esti consistent(a) in ceea ce afirmi.
Dc Hristos ar fi incercat sa ii justifice importanta unei Taine care nu fusese inca consfintita pana atunci atunci nu ar fi avut motiv sa il mustre pe Nicodim ,ca el nu avea de unde sa stie despre aceea taina(botezul). Incearca sa urmaresti firul discutiei din Ioan 3.
Iata ce spune Ioan cap.1, versetele:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii.
30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era,
31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa.
32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El.
33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant.

De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez,
cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca
Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia
cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh,
nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi,
si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T.
dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii
de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT.
Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre
NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea
acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh.
Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara
de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru
noi pacatosii.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.11.2009, 19:38:15
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Iata ce spune Ioan cap.1, versetele:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii.
30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era,
31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa.
32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El.
33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant.

De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez,
cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca
Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia
cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh,
nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi,
si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T.
dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii
de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT.
Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre
NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea
acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh.
Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara
de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru
noi pacatosii.

Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.11.2009, 20:12:08
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Nu am mai auzit de nastere din nou in Vechiul Testament.

Despre ce vorbeste daca nu vorbeste despre botez?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.11.2009, 21:21:56
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Nasterea din nou e cea la care S-a referit Iisus in convorbirea cu
Nicodim si pe care l-a mustrat ca n-o stie, adica pasajele respective
din Iezechil. Aceasta nastere din nou i-a fost explicata lui Nicodim
ca fundamentala pentru accesul in Imparatia Sa.
Am denumit "botezul cel nou", botezul cu apa si Duh, spre deosebire
de botezul lui Ioan Botezatorul, care era doar cu apa.
Am spus apoi ca Iisus il pregateste pe Nicodim ca sa inteleaga
importanta botezului cu apa si Duh, fara sa-l denumeasca explicit
botez, deci sa-l accepte mai tarziu, nu in cursul acelei discutii,
ci in anii ce vor urma. TOATA discutia aceea era pregatitoare,
pentru perioada urmatoare. Deci nu va faceti ca nu intelegeti,
cum ca as fi spus ca Iisus il pregatea la inceputul discutiei pe
Nicodim ca sa-l convinga in timpul aceleiasi discutii. Nu asta am
spus si eu cred ca de fapt ati inteles, dar va faceti ca n-ati
inteles si asta nu va face cinste.
Important este ca Iisus l-a convins pe Nicodim de importanta
nasterii din nou. Iar aceasta nastere din nou a stat la baza
Tainei botezului, botez din apa si Duh, exact ca nasterea
din nou.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.11.2009, 22:52:24
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Nasterea din nou e cea la care S-a referit Iisus in convorbirea cu
Nicodim si pe care l-a mustrat ca n-o stie, adica pasajele respective
din Iezechil. Aceasta nastere din nou i-a fost explicata lui Nicodim
ca fundamentala pentru accesul in Imparatia Sa.
Am denumit "botezul cel nou", botezul cu apa si Duh, spre deosebire
de botezul lui Ioan Botezatorul, care era doar cu apa.
Am spus apoi ca Iisus il pregateste pe Nicodim ca sa inteleaga
importanta botezului cu apa si Duh, fara sa-l denumeasca explicit
botez, deci sa-l accepte mai tarziu, nu in cursul acelei discutii,
ci in anii ce vor urma.
Arata-mi in pasajul respectiv unde il invata Hristos pe Nicodim importanta botezului.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
TOATA discutia aceea era pregatitoare,
pentru perioada urmatoare. Deci nu va faceti ca nu intelegeti,
cum ca as fi spus ca Iisus il pregatea la inceputul discutiei pe
Nicodim ca sa-l convinga in timpul aceleiasi discutii. Nu asta am
spus si eu cred ca de fapt ati inteles, dar va faceti ca n-ati
inteles si asta nu va face cinste.
Nu inteleg ce spuneti aici? Adica Hristos ii explica botezul dar nu incerca sa il faca pe Nicodim sa inteleaga atunci, ci intr-un viitor? Si atunci de ce l-a mustrat pe Nicodim? Nicodim e mustrat in versetul 10, deci evident ca pana in versetul 10 nu i se spune nimic despre botez. Eventual dupa versetul 10, insa v-am citat versetele intr-un post mai sus si nu apare absolut nimic despre botez. Se vb doar despre credinta in Hristos si se face paralela cu sarpele inaltat in pustie de Moise. De fapt versetele dupa 10 explica cam ce inseamna nasterea din nou. Inca o data va rog,punctati locul unde prezinta Hristos botezul(in pasajul respectiv) ca eu unul nu vad.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Important este ca Iisus l-a convins pe Nicodim de importanta
nasterii din nou.
Aici suntem de acord.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Iar aceasta nastere din nou a stat la baza
Tainei botezului, botez din apa si Duh, exact ca nasterea
din nou.
Vreau sa clarific un lucru,botezul nu e nastere din nou, nasterea din nou apare in VT iar botezul abia in NT. Sfanta Scriptura le prezinta ca pe 2 lucruri total diferite.
Insa intr-adevar, nasterea din nou sta la baza botezului.
Botezul fara nastere din nou nu e posibil, nasterea din nou e conditia pt ca botezul sa poata avea loc. BOTEZUL NU TE NASTE DIN NOU.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.11.2009, 23:54:25
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Arata-mi in pasajul respectiv unde il invata Hristos pe Nicodim importanta botezului.



Nu inteleg ce spuneti aici? Adica Hristos ii explica botezul dar nu incerca sa il faca pe Nicodim sa inteleaga atunci, ci intr-un viitor? Si atunci de ce l-a mustrat pe Nicodim? Nicodim e mustrat in versetul 10, deci evident ca pana in versetul 10 nu i se spune nimic despre botez. Eventual dupa versetul 10, insa v-am citat versetele intr-un post mai sus si nu apare absolut nimic despre botez. Se vb doar despre credinta in Hristos si se face paralela cu sarpele inaltat in pustie de Moise. De fapt versetele dupa 10 explica cam ce inseamna nasterea din nou. Inca o data va rog,punctati locul unde prezinta Hristos botezul(in pasajul respectiv) ca eu unul nu vad.


Aici suntem de acord.


Vreau sa clarific un lucru,botezul nu e nastere din nou, nasterea din nou apare in VT iar botezul abia in NT. Sfanta Scriptura le prezinta ca pe 2 lucruri total diferite.
Insa intr-adevar, nasterea din nou sta la baza botezului.
Botezul fara nastere din nou nu e posibil, nasterea din nou e conditia pt ca botezul sa poata avea loc. BOTEZUL NU TE NASTE DIN NOU.
La prima intrebare: Iisus il invata pe Nicodim importanta nasterii
din nou, ca atunci cand se va practica botezul din apa si Duh,
Nicodim sa-l recunoasca ca fiind la fel cu nasterea din nou si
sa-l accepte. Dar daca tu intelegi altceva prin nasterea din
nou, atunci nu putem cadea de acord pentru ca termenii pe
care ii utilizam nu sunt aceiasi la fiecare din noi.
Acum intreb si eu: Ce intelegi tu prin nastere din nou?
Ce intelegi prin botez? Ce intelegi prin metanoia?
Pana nu clarificam termenii vorbim degeaba.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.11.2009, 01:09:05
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Scuze ca raspund cam tarziu la postarea ta, dar in cursu saptamanii lucrez si doar seara am ceva timp si pot posta.Acum am ceva timp asa ca iti raspun la intrebari.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
La prima intrebare: Iisus il invata pe Nicodim importanta nasterii
din nou, ca atunci cand se va practica botezul din apa si Duh,
Nicodim sa-l recunoasca ca fiind la fel cu nasterea din nou si
sa-l accepte.
De acord ca il invata importanta nasterii din nou, dar nu sunt de acord cu a doua parte a afirmatiei tale, Iisus nu ii spune nimic de botez in pasajul respectiv, te-am rugat sa imi arati unde spune asta. E opinia ta ca incearca sa il faca sa inteleaga botezul,dar in pasajul respectiv nu spune deloc asta.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Dar daca tu intelegi altceva prin nasterea din
nou, atunci nu putem cadea de acord pentru ca termenii pe
care ii utilizam nu sunt aceiasi la fiecare din noi.
Acum intreb si eu: Ce intelegi tu prin nastere din nou?
Ce intelegi prin botez? Ce intelegi prin metanoia?
Pana nu clarificam termenii vorbim degeaba.
Eu inteleg prin nastere din nou transformarea omului dintr-o persoana care iubeste pacatul intr-o persoana care il iubeste pe Hristos si care traieste in ascultare de El. Cel mai bine exprima Hristos in acelasi pasaj din Ioan 3:
"16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. "
In versetele 19,20 si 21 vedem 2 tipuri de oameni, omul care traieste in pacat(vers 19,20), nenascut din nou, si omul nascut din nou care lucreaza adevarul.

Deci in principiu amandoi avem aceeasi opinie despre nasterea din nou,cu o diferenta. Eu consider botezul ca este o urmare fireasca a nasterii din nou,si nu ca precede nasterea din nou.
Si din versetele din Ioan 3 vezi cum se poate naste un om din nou: prin credinta in Hristos.

Mai e o problema in rationamentul tau. Presupunand ca nasterea din apa si duh e botezul, atunci de ce nu toti oamenii care se boteaza traiesc in ascultare de Dumnezeu? Si tu ai afirmat ca botezul nu e suficient si ca nu oricine se boteaza intra in Imparatia Cerului, ci trairea cu Dumnezeu e cea care te duce in cer. Atunci cum e posibil ca cineva sa fie nascut din apa si duh si totusi sa nu intre in Cer? Ar fi doar o posibilitate(mergand pe aceeasi linie a presupunerii initiale ca nasterea din apa si duh e botezul), ca de fapt botezul sa nu fie nastere din nou ci doar nastere din apa iar nasterea din duh sa aiba loc atunci cand omul se intoarce la Dumnezeu. Aici apare alta problema, Hristos prima data ii spune lui Nicodim ca trebuie sa se nasca de sus si abia apoi ii spune sa se nasca din apa si din duh. Ceea ce implica ca de fapt e o singura nastere(de sus),nu 2. Nasterea din apa si din duh nu poate fi impartita in 2 si nu se poate ca cineva sa fie nascut doar din apa. Deci dupa cum vezi, a accepta ca nasterea de sus(sau din apa si duh) se refera la botez, duce la contradictii,si de aceea e un motiv in plus pt a afirma ca nasterea din apa si din duh nu e totuna cu botezul si ca acel pasaj nu se refera nicidecum la botez.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.11.2009, 15:20:07
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca raspund cam tarziu la postarea ta, dar in cursu saptamanii lucrez si doar seara am ceva timp si pot posta.Acum am ceva timp asa ca iti raspun la intrebari.



De acord ca il invata importanta nasterii din nou, dar nu sunt de acord cu a doua parte a afirmatiei tale, Iisus nu ii spune nimic de botez in pasajul respectiv, te-am rugat sa imi arati unde spune asta. E opinia ta ca incearca sa il faca sa inteleaga botezul,dar in pasajul respectiv nu spune deloc asta.



Eu inteleg prin nastere din nou transformarea omului dintr-o persoana care iubeste pacatul intr-o persoana care il iubeste pe Hristos si care traieste in ascultare de El. Cel mai bine exprima Hristos in acelasi pasaj din Ioan 3:
"16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. "
In versetele 19,20 si 21 vedem 2 tipuri de oameni, omul care traieste in pacat(vers 19,20), nenascut din nou, si omul nascut din nou care lucreaza adevarul.

Deci in principiu amandoi avem aceeasi opinie despre nasterea din nou,cu o diferenta. Eu consider botezul ca este o urmare fireasca a nasterii din nou,si nu ca precede nasterea din nou.
Si din versetele din Ioan 3 vezi cum se poate naste un om din nou: prin credinta in Hristos.

Mai e o problema in rationamentul tau. Presupunand ca nasterea din apa si duh e botezul, atunci de ce nu toti oamenii care se boteaza traiesc in ascultare de Dumnezeu? Si tu ai afirmat ca botezul nu e suficient si ca nu oricine se boteaza intra in Imparatia Cerului, ci trairea cu Dumnezeu e cea care te duce in cer. Atunci cum e posibil ca cineva sa fie nascut din apa si duh si totusi sa nu intre in Cer? Ar fi doar o posibilitate(mergand pe aceeasi linie a presupunerii initiale ca nasterea din apa si duh e botezul), ca de fapt botezul sa nu fie nastere din nou ci doar nastere din apa iar nasterea din duh sa aiba loc atunci cand omul se intoarce la Dumnezeu. Aici apare alta problema, Hristos prima data ii spune lui Nicodim ca trebuie sa se nasca de sus si abia apoi ii spune sa se nasca din apa si din duh. Ceea ce implica ca de fapt e o singura nastere(de sus),nu 2. Nasterea din apa si din duh nu poate fi impartita in 2 si nu se poate ca cineva sa fie nascut doar din apa. Deci dupa cum vezi, a accepta ca nasterea de sus(sau din apa si duh) se refera la botez, duce la contradictii,si de aceea e un motiv in plus pt a afirma ca nasterea din apa si din duh nu e totuna cu botezul si ca acel pasaj nu se refera nicidecum la botez.
Da, nasterea din nou o intelegem la fel, doar ca voi o plasati inainte
de botez, iar eu dupa botez. De fapt la mine botezul marcheaza chiar
inceputul nasterii din nou. Nu stiu cum e botezul la voi? Numai cu apa,
numai cu Duh sau cu ambele?

Ca sa intelegi de ce nu sunt 2 nasteri din nou, o sa fac o comparatie,
putin neobisnuita dar elocventa, cu nasterea fizica a unui nou-nascut.
Botezul, in cazul acesta, e similar cu inseminarea mamei. Adica prin
botez mintea omului se "insemineaza" cu Duh in vedera nasterii din nou.
Nasterea din nou dureaza cat lauzia mamei. Mama are nevoie de ~9 luni
pentru a naste, mintea are nevoie ~90 de ani pentru a naste din nou.
Nou-nascutul vine pe lume dupa cele 9 luni, omul dupa 90 de ani, daca
a reusit nasterea din nou, vine in Imparatia Lui Dumnezeu. Deci toata
viata noastra, dupa botez, noi trebuie sa lucram pentru nasterea din
nou. Botezul nu garanteaza nasterea din nou asa cum inseminarea nu
garanteaza nasterea fatului. E nevoie de o perioada mare de purtare a
sarcinii, adica e nevoie de o perioada mare de purtare a crucii.
Mintea trebuie sa se ingrijeasca sa nu piarda duhul, asa cum mama se
ingrijeste sa nu piarda sarcina.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.11.2009, 23:02:29
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

MariS As avea o intrebare la tine,una practica. Cum vezi tu nasterea din nou? Cum se evidentiaza in viata cuiva?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.11.2009, 23:28:23
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
MariS As avea o intrebare la tine,una practica. Cum vezi tu nasterea din nou? Cum se evidentiaza in viata cuiva?
Pentru mine nasterea din nou e un proces care INCEPE CU BOTEZUL.
Botezul este primul pas pentru nasterea din nou, pasul NECESAR dar
NU SUFICIENT, el trebuie continuat cu o viata traita in Hristos.
Am inteles ca pentru tine e invers: botezul nu poate avea loc fara
o nastere din nou.
In VT se vorbeste despre nasterea din nou, dar la modul viitor, pentru
ca Duhul nu era inca dat. In NT apare botezul cu apa si Duh, la fel cu
nasterea din nou, numai ca botezul reprezinta un moment, o sf.taina,
un inceput, care trebuie continuat. Iar acest proces inceput cu botezul
si continuat prin traire autentica in Hristos reprezinta adevarata nastere
din nou, adevarata metanoia, schimbarea noastra intru Hristos. El se
face si cu ajutorul celorlalte sfinte taine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia antoniap Mari Duhovnici si predicile lor 3 02.01.2016 18:41:14
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor cristian67 Umanitare 0 08.01.2011 10:07:55
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria NECTARIE Generalitati 0 10.12.2010 11:36:18
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) Radu32 Din Noul Testament 15 03.12.2010 10:43:03
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu vodoina Resurse ortodoxe on-line 0 10.12.2008 10:21:55