![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii. 30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era, 31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa. 32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El. 33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant. De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez, cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh, nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi, si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T. dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT. Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh. Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru noi pacatosii.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente. Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou? Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul : 10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea? 11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți. 12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești? 13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer. 14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului, 15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. 16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. 17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea. 18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu. 19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele. 20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească. 21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre ce vorbeste daca nu vorbeste despre botez? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nicodim si pe care l-a mustrat ca n-o stie, adica pasajele respective din Iezechil. Aceasta nastere din nou i-a fost explicata lui Nicodim ca fundamentala pentru accesul in Imparatia Sa. Am denumit "botezul cel nou", botezul cu apa si Duh, spre deosebire de botezul lui Ioan Botezatorul, care era doar cu apa. Am spus apoi ca Iisus il pregateste pe Nicodim ca sa inteleaga importanta botezului cu apa si Duh, fara sa-l denumeasca explicit botez, deci sa-l accepte mai tarziu, nu in cursul acelei discutii, ci in anii ce vor urma. TOATA discutia aceea era pregatitoare, pentru perioada urmatoare. Deci nu va faceti ca nu intelegeti, cum ca as fi spus ca Iisus il pregatea la inceputul discutiei pe Nicodim ca sa-l convinga in timpul aceleiasi discutii. Nu asta am spus si eu cred ca de fapt ati inteles, dar va faceti ca n-ati inteles si asta nu va face cinste. Important este ca Iisus l-a convins pe Nicodim de importanta nasterii din nou. Iar aceasta nastere din nou a stat la baza Tainei botezului, botez din apa si Duh, exact ca nasterea din nou.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Insa intr-adevar, nasterea din nou sta la baza botezului. Botezul fara nastere din nou nu e posibil, nasterea din nou e conditia pt ca botezul sa poata avea loc. BOTEZUL NU TE NASTE DIN NOU. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
din nou, ca atunci cand se va practica botezul din apa si Duh, Nicodim sa-l recunoasca ca fiind la fel cu nasterea din nou si sa-l accepte. Dar daca tu intelegi altceva prin nasterea din nou, atunci nu putem cadea de acord pentru ca termenii pe care ii utilizam nu sunt aceiasi la fiecare din noi. Acum intreb si eu: Ce intelegi tu prin nastere din nou? Ce intelegi prin botez? Ce intelegi prin metanoia? Pana nu clarificam termenii vorbim degeaba.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Scuze ca raspund cam tarziu la postarea ta, dar in cursu saptamanii lucrez si doar seara am ceva timp si pot posta.Acum am ceva timp asa ca iti raspun la intrebari.
Citat:
Citat:
"16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. 17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea. 18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu. 19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele. 20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească. 21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite. " In versetele 19,20 si 21 vedem 2 tipuri de oameni, omul care traieste in pacat(vers 19,20), nenascut din nou, si omul nascut din nou care lucreaza adevarul. Deci in principiu amandoi avem aceeasi opinie despre nasterea din nou,cu o diferenta. Eu consider botezul ca este o urmare fireasca a nasterii din nou,si nu ca precede nasterea din nou. Si din versetele din Ioan 3 vezi cum se poate naste un om din nou: prin credinta in Hristos. Mai e o problema in rationamentul tau. Presupunand ca nasterea din apa si duh e botezul, atunci de ce nu toti oamenii care se boteaza traiesc in ascultare de Dumnezeu? Si tu ai afirmat ca botezul nu e suficient si ca nu oricine se boteaza intra in Imparatia Cerului, ci trairea cu Dumnezeu e cea care te duce in cer. Atunci cum e posibil ca cineva sa fie nascut din apa si duh si totusi sa nu intre in Cer? Ar fi doar o posibilitate(mergand pe aceeasi linie a presupunerii initiale ca nasterea din apa si duh e botezul), ca de fapt botezul sa nu fie nastere din nou ci doar nastere din apa iar nasterea din duh sa aiba loc atunci cand omul se intoarce la Dumnezeu. Aici apare alta problema, Hristos prima data ii spune lui Nicodim ca trebuie sa se nasca de sus si abia apoi ii spune sa se nasca din apa si din duh. Ceea ce implica ca de fapt e o singura nastere(de sus),nu 2. Nasterea din apa si din duh nu poate fi impartita in 2 si nu se poate ca cineva sa fie nascut doar din apa. Deci dupa cum vezi, a accepta ca nasterea de sus(sau din apa si duh) se refera la botez, duce la contradictii,si de aceea e un motiv in plus pt a afirma ca nasterea din apa si din duh nu e totuna cu botezul si ca acel pasaj nu se refera nicidecum la botez. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
de botez, iar eu dupa botez. De fapt la mine botezul marcheaza chiar inceputul nasterii din nou. Nu stiu cum e botezul la voi? Numai cu apa, numai cu Duh sau cu ambele? Ca sa intelegi de ce nu sunt 2 nasteri din nou, o sa fac o comparatie, putin neobisnuita dar elocventa, cu nasterea fizica a unui nou-nascut. Botezul, in cazul acesta, e similar cu inseminarea mamei. Adica prin botez mintea omului se "insemineaza" cu Duh in vedera nasterii din nou. Nasterea din nou dureaza cat lauzia mamei. Mama are nevoie de ~9 luni pentru a naste, mintea are nevoie ~90 de ani pentru a naste din nou. Nou-nascutul vine pe lume dupa cele 9 luni, omul dupa 90 de ani, daca a reusit nasterea din nou, vine in Imparatia Lui Dumnezeu. Deci toata viata noastra, dupa botez, noi trebuie sa lucram pentru nasterea din nou. Botezul nu garanteaza nasterea din nou asa cum inseminarea nu garanteaza nasterea fatului. E nevoie de o perioada mare de purtare a sarcinii, adica e nevoie de o perioada mare de purtare a crucii. Mintea trebuie sa se ingrijeasca sa nu piarda duhul, asa cum mama se ingrijeste sa nu piarda sarcina.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
MariS As avea o intrebare la tine,una practica. Cum vezi tu nasterea din nou? Cum se evidentiaza in viata cuiva?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Botezul este primul pas pentru nasterea din nou, pasul NECESAR dar NU SUFICIENT, el trebuie continuat cu o viata traita in Hristos. Am inteles ca pentru tine e invers: botezul nu poate avea loc fara o nastere din nou. In VT se vorbeste despre nasterea din nou, dar la modul viitor, pentru ca Duhul nu era inca dat. In NT apare botezul cu apa si Duh, la fel cu nasterea din nou, numai ca botezul reprezinta un moment, o sf.taina, un inceput, care trebuie continuat. Iar acest proces inceput cu botezul si continuat prin traire autentica in Hristos reprezinta adevarata nastere din nou, adevarata metanoia, schimbarea noastra intru Hristos. El se face si cu ajutorul celorlalte sfinte taine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia | antoniap | Mari Duhovnici si predicile lor | 3 | 02.01.2016 18:41:14 |
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor | cristian67 | Umanitare | 0 | 08.01.2011 10:07:55 |
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria | NECTARIE | Generalitati | 0 | 10.12.2010 11:36:18 |
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) | Radu32 | Din Noul Testament | 15 | 03.12.2010 10:43:03 |
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu | vodoina | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 10.12.2008 10:21:55 |
|