Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.11.2009, 10:29:51
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)
Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".
(Matei 5,18)
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
  #2  
Vechi 03.11.2009, 10:40:39
marioad24's Avatar
marioad24 marioad24 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.02.2009
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 161
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru marioad24 Send a message via Skype™ to marioad24
Implicit eu cred ca si din mormant

eu cred ca si din mormant se va scula "tricesimusseptimus" sa contrazica pe cineva; el depozitarul adevarului...
Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.




Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".



Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....



Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.




Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.



Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.




Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?



Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?



Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.



Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
__________________
Cu noi este Dumnezeu,
Intelegeti neamuri si va plecati
Caci cu noi este Dumnezeu
  #3  
Vechi 03.11.2009, 12:18:06
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna.
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)



Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc.
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.
Ce straniu sună din perspectivă ortodoxă această acuză...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente.....
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna.
Hai că asta e "perla" zilei, poate chiar a săptămânii. Poate te iei la întrecere cu dl. vsovi


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
  #4  
Vechi 03.11.2009, 15:19:26
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.
Se pare ca nu intelegi. Ma faci sa cred ca nu ai inteles nimic din Cuvantul Evangheliei. Doar citate invatate pe de rost, fara a patrunde esenta invataturii Mantuitorului: iubire, pocainta, iertare....
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.

Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului? De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.
Mai lasa-ne cu sperantele tale privind ortocdocsii. Priveste te rog cu obiectivitate in propria-ti ograda, si o sa ai de ce te minuna.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
  #5  
Vechi 03.11.2009, 15:23:41
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.
Stii proverbu ala cu barna si paiul. Ti se potriveste!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen. NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor? Sau preotia nou testamentara nu este nula? O logica cat de minima ar trebui sa te ajute sa gasesti raspunsul(asta daca "tatal minciunii nu va ratacit mintile cu totul).
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.
Draga, moarte Mantuitorului pe Sf. Cruce si apoi Invierea(sfintirea duminicii)fac parte din activitatea Mantuitorului, si ca urmare si din NT. Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi". Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?
Draga, e adevarat ca Mantuitorul face parte din Sf. Treime si ca urmare a fost si pe muntele Sinai cand evreii au primit legea VT. Dar dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....". In plus citatul respectiv se refra la legea noua. Matei a propovadui Evanghelia lui Hristos si nu legea veche. ca urmare citatul respectiv se refera la Cuvantul Mantuitorului nostru Iisus Hrisos, propovaduit in timpul activitatii Sale pe pamant. Daca ar fi sa intelegem citatul respectiv in modul cerut de tine ar trebui sa ne construim inca lacasurile de cult asemanator cu cel poruncit evreilor pe muntele Sinai, sa ne taiem imprejur, sa ne ghidam dupa principiul: ochi pentru ochi si dinte pentru dinte, sa ucidem femeile adulterine cu pietre, sa ne tratam sotiile aproape ca pe niste sclave.... si asa mai departe.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?
:) Nu. Nu mi s-a dat. Le-am repetat din dorinta de a intelege semnificatia Invierii. Atat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant. Un fapt istoric, ramane un fapt istoric si trebui privit ca atare. Activitatea Sf. imparat Constatantin cel Mare s-a constituit in mai multe fapte consemnate de istorie. La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
  #6  
Vechi 03.11.2009, 18:28:16
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.
E bine că ai mai estompat comparația... Acum încer să înțeleg și ce ar însemna pentru "creștinismul de 2000 de ani" recunoașterea pe față a unei erori cu o durată așa de lungă (mă refer la ziua de odihnă nebiblică). Poate va găsi Domnul o cale...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen.
Transmite respectele mele părintelui tău și roagă-l să-ți explice cum e cu termenul presbyteros. Dar nu care e înțelesul în neogreacă, sau cum s-a petrecut mutația semantică prezbiter-preot, ci ce însemna pe vremea apostolilor. O să-ți înțeleg jena, așa că nu e nevoie să-mi faci cunoscut rezultatul cercetărilor tale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor?
Nu era un moft, ținea de organizarea Bisericii și era sub inspirația Duhului Sfânt. Mă bucur să constat corectitudinea termenilor de data aceasta (bine ai făcut că ai omis preoții). Felicitări.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.
Nu va fi nevoie să repeți, o să-ți răspund din prima. În organizarea Bisericii AZȘ se regăsesc toate aceste slujbe.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi".
Mda. Vorba lui nenea Iancu, argumentele din F.A. sunt extraordinare, însă... lipsesc cu desăvârșire.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Cu Apocalipsa e o treabă mai serioasă... Încă nu s-a găsit cineva să-l tragă de mânecă pe traducătorul ortodox al Apocalipsei. Și ar trebui s-o facă repede, că miroase deja a fum de Iad...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....".
Legea aceea a iubirii este chiar Decalogul, despre el spunea Mântuitorul că este expresia iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant.
Observ că ți-am devenit extrem de drag în ultimele postări, facăți-se după simțămintele tale :)
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
Nu ai de ce să te scuzi, sunt înțelegător față de competențele tale. Dacă fițuicile de propagandă antiazs le numești "istorie", nu mă miră și celelalte competențe. Să auzim numai de bine
  #7  
Vechi 03.11.2009, 20:15:08
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Transmite respectele mele părintelui tău și roagă-l să-ți explice cum e cu termenul presbyteros. Dar nu care e înțelesul în neogreacă, sau cum s-a petrecut mutația semantică prezbiter-preot, ci ce însemna pe vremea apostolilor. O să-ți înțeleg jena, așa că nu e nevoie să-mi faci cunoscut rezultatul cercetărilor tale.
Trebuie sa te dezamagesc si sa te anunt ca tata mi-a dat dreptate. Draga, intelesul era in greaca veche si nu in neogreaca, limba folosita acum 2000 de ani in arealul roman, un fel de limba engleza a vremurilor de atunci. In scrierea Bibliei, pentru preot al NT s-a folosit termenul ho presviierevs(presbyteros in neogreaca) prin care se intelege: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, deci PREOT.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu era un moft, ținea de organizarea Bisericii și era sub inspirația Duhului Sfânt. Mă bucur să constat corectitudinea termenilor de data aceasta (bine ai făcut că ai omis preoții). Felicitări.
Da prezbiterii ce sunt? Nu sunt preoti? Frate, da greu mai esti....


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu va fi nevoie să repeți, o să-ți răspund din prima. În organizarea Bisericii AZȘ se regăsesc toate aceste slujbe.
De cand? De astazi? la propunerea ta, ne mai avand pe unde sa-ti scoti camasa. Din cate observ va schimbati modul de organizare, asa de la o zi la alta. Cu ceva timp in urma sustineai pe un alt thread sus si tare ca voi adventistii nu aveti episcopi, nu aveti, presbiteri(preoti) si nici diaconi, si nici nu ati avea nevoie de asa ceva. Apropo care e denumirea pentru episcop in noua organizare, dar pentru presbiter si diacon? Cine este episcop pentru zona Banatului? La ce schimbari de dogma/organizare sa ne mai asteptam in urmatoarele zile, saptamani? Te rog sa ma tii la curent. Astept cu sufletul la gura orice informatie "calda".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mda. Vorba lui nenea Iancu, argumentele din F.A. sunt extraordinare, însă... lipsesc cu desăvârșire.
Ce sa facem, fiecare cu cat poate sa inteleaga si sa patrunda.... Pana la urma sunt si oameni care confunda rosul cu albastru. Nu ar trebui sa fie nici o mirare daca voi adventistii vazand scris negru pe alb DUMINICA percepeti SAMBATA.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu Apocalipsa e o treabă mai serioasă... Încă nu s-a găsit cineva să-l tragă de mânecă pe traducătorul ortodox al Apocalipsei. Și ar trebui s-o facă repede, că miroase deja a fum de Iad...
Draga te rog sa consultati originalul in greaca(veche) si sa va convingeti de corectitudinea traducerii versiunii Bibliei editate de BOR si de faptul ca in cartea Apocalipsei este specificata duminica ca zi de odihna. Asa ca: nu ma vorbi in necunostinta si spor la invatat greaca veche!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Legea aceea a iubirii este chiar Decalogul, despre el spunea Mântuitorul că este expresia iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele.
Iar iti dai cu stangu in dreptu.... Ce spune legea veche: sa intorci obrazul cand cineva iti da o palma(legea noua a iubirii chiar si a dusmanului) sau sa te asiguri ca palma pe care o vei da la randul tau sa fie cat mai aproape de intensitatea celei primite?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Observ că ți-am devenit extrem de drag în ultimele postări, facăți-se după simțămintele tale :)
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor...
Mai sa stii ca imi esti drag. Si aceasta deoarece esti om, deci purtator al Chipului lui Dumnezeu. Ce ma intristeaza este ca ratacesti si incerci sa-i ratacesti si pe altii. Dumnezeu sa te lumineze!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu ai de ce să te scuzi, sunt înțelegător față de competențele tale. Dacă fițuicile de propagandă antiazs le numești "istorie", nu mă miră și celelalte competențe. Să auzim numai de bine
Spre deoasebire de adventisti, iehovisti, mormoni, noi ortodocsii nu apelam la fituici, pliante nici macar pentru a rapsandii credinta ortodoxa, cu atat mai putin pentru a combate alte culte. Noi nu agasam oamenii pe strada cu mesajele noastre, nu le umplem casuta postala cu pliante, nu le batem pe la usi cu geamantanu de carti/pliante.
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv. N-ar fi rau sa puneti si voi mana pe astfel de lucrari, sa va luminati in anumite privinte.
  #8  
Vechi 04.11.2009, 08:39:46
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Trebuie sa te dezamagesc si sa te anunt ca tata mi-a dat dreptate. Draga, intelesul era in greaca veche si nu in neogreaca, limba folosita acum 2000 de ani in arealul roman, un fel de limba engleza a vremurilor de atunci. In scrierea Bibliei, pentru preot al NT s-a folosit termenul ho presviierevs(presbyteros in neogreaca) prin care se intelege: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, deci PREOT.
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.

Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Da prezbiterii ce sunt? Nu sunt preoti? Frate, da greu mai esti....
În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De cand? De astazi? la propunerea ta, ne mai avand pe unde sa-ti scoti camasa. Din cate observ va schimbati modul de organizare, asa de la o zi la alta.
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cu ceva timp in urma sustineai pe un alt thread sus si tare ca voi adventistii nu aveti episcopi, nu aveti, presbiteri(preoti) si nici diaconi, si nici nu ati avea nevoie de asa ceva.
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo care e denumirea pentru episcop in noua organizare, dar pentru presbiter si diacon? Cine este episcop pentru zona Banatului? La ce schimbari de dogma/organizare sa ne mai asteptam in urmatoarele zile, saptamani? Te rog sa ma tii la curent. Astept cu sufletul la gura orice informatie "calda".
Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ce sa facem, fiecare cu cat poate sa inteleaga si sa patrunda.... Pana la urma sunt si oameni care confunda rosul cu albastru. Nu ar trebui sa fie nici o mirare daca voi adventistii vazand scris negru pe alb DUMINICA percepeti SAMBATA.
Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga te rog sa consultati originalul in greaca(veche) si sa va convingeti de corectitudinea traducerii versiunii Bibliei editate de BOR si de faptul ca in cartea Apocalipsei este specificata duminica ca zi de odihna. Asa ca: nu ma vorbi in necunostinta si spor la invatat greaca veche!
Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv.
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?
  #9  
Vechi 03.11.2009, 17:48:34
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.
Hai să fim sobri. Adică le-a spus de patimile Lui, de moartea și învierea Sa și nu le-a amintit nimic de schimbarea zilei de odihnă? După învierea Sa mai stă pe pământ 40 de zile și tot nu le zice nimic? Hai că asta e prea de tot!

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului?
Activitatea Sa publică a fost în cei 3 ani și jumătate. După instituirea Cinei, nu prea a mai avut activitate publică. Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
  #10  
Vechi 03.11.2009, 18:34:35
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

tricesimusseptimus mi-ai spus:
"Legea talionului nu face parte din Decalog, suntem iarăși off topic..."
Tin minte ca tu mi-ai vorbit despre lege si cand am discutat despre interdictia alimentara ti-am spus eu aceleasi lucru.Atunci cum facem cu interdictia alimentara,ca nici ea nu se afla in lege?
In ceea ce priveste ce am spus eu prin:
"Unii considera sambata a avea foarte mare importanta in mantuirea unui om asa cum am vazut ca se sustine aici,ca cica daca nu tii sambata ci duminica ori orice alta zi,gata esti vinovat ca nu implinesti legea lui Dumnezeu si osandit."Tu singur ai spus daca iti aduci aminte:
"Putem să fim mântuiți dacă nu ținem sabatul în aceeași măsură în care putem fi mântuiți și dacă furăm, ucidem, curvim, etc. "Deci nu mai dezminti degeaba ca nu am inventat eu aceste lucruri,tu mi-ai lasat de inteles clar ce ai vrut sa spui.
Hristos a respectat sabatul cum era obiceiul in acea vreme,dar eu raman la ideea ca El nu a facut deosebire intre zile,a slujit Lui Dumnezeu tot timpul.Asa trebuie sa fim si noi.El a spus,"cine crede in Mine are viata",deci ca sa avem "viata" trebuie sa credem in El.Sabatul nu este o conditie pentru mantuire,credinta este.Poti avea "viata" si daca consideri zioua de odihna a fi duminica si cu asta basta.
In ceea ce mi-ai vorbit despre "în inima noastră vedem o altă "lege" scrisă de păcat care se războiește cu Legea lui Dumnezeu."Tot ce ai scris nu are nici un sens.Cine are pe Hristos este mantuit.Punct,iar poruncile Lui sunt in inima lui.Pai sa zicem ca unii au pe Isus ca domn si mantuitor si foarte bine "tin" duminica,oare nu sunt mantuiti?Ceea ce spui tu sunt prejudecati ca multe altele.Ei il accepta pe Isus ca domn,ei de cand sunt au "tinut" duminica,de ce ar schimba-o acum cu sambata,daca pentru ei din perspectiva biblica "a tine" duminica nu inseamna a incalca porunca a patra?Nu vad de ce,mai ales ca credinta si nasterea din nou sunt conditiile mantuirii,ori nu a tine o zi cum este sabatul,gest incarcat ce-i drept cu o puternica simbolistica.Dar nici in ceea ce priveste duminica,nici ea nu este mai lipsita de "simbolistica".Intr-o zi ca aceasta a inviat Mantuitorul.Oare e rau ca in amintirea acestei zile se ne adunam la biserici si sa ii multumim Lui pentru tot ce a facut pentru noi?Intr-o zi de sambata(sa admitam ca este sambata,ca in biblie se spune ca Dumnezeu a creat universul in 6 zile iar a saptea s-a odihnit,dar unde spune ca a inceput creatia intr-o zi de duminica,adica prima zi a saptamanii?De fapt saptamana a fost fixata dupa creatie cu toate zilele si ordinea lor.De-a lungul timpului au avut atat de multe modificari in calendarele lumii,incat se poate spune ca nu mai stii exact care zi a saptamanii a fost initial prima si care ultima,au aparut denumiri si denumiri).
Insa creatia a fost pervertita de cel rau,iar in Biblie spune astfel:
2 Petru 3:10 Ziua Domnului însă va veni ca un hoț. În ziua aceea, cerurile vor trece cu trosnet, trupurile cerești se vor topi de mare căldură, și pământul, cu tot ce este pe el, va arde.
De asemenea Ioan spune:
Apocalipsa 21:1 Apoi am văzut un cer nou și un pământ nou; pentru că cerul dintâi și pământul dintâi pieriseră, și marea nu mai era.
Deci va avea loc o alta creatie,iar prima realizata in 6 zile va fi inlocuita cu alta "nepervertita".Dar jertfa lui Isus nu va trece ea ramane pentru totdeauna.Atunci ma intreb,oare e rau daca "celebram"in fiecare saptamana invierea Lui?
Eu nu am cu tine nimic pentru ca mai continui sa tii sabatul.Asa crezi tu ca este bine,dar nu mai sustine ca cine nu tine sabatul,nu va fi mantuit pentru ca nu ai dreptate si ai putea induce in eroare,pe unii care ar crede mai apoi ca "aceasta" le-ar aduce mantuirea.Sa fim rationali.
Nu noi am corectat Legea lui Dumnezeu,daca credem in trinitate(nu ma indoiesc ca nu crezi) atunci trebuie sa sustinem ca Insusi Dumnezeu a corectat Legea prin Domnul Isus.Isus a anulat legea talionului precum si multe alte reguli stricte cu privire la sabat,unii chiar vad o "modificare"mult mai ampla.Ma limitez aici ca vad ca in acest sens esti de acord cu mine si nu vreau sa mai starnesc contradictii inutile.
"Cazul" expus de mine era unul imaginat in care am pus problema cu ipoteza ca tu sa ai dreptate in ceea ce priveste chestiunea "sambata".Am aratat ca nu ar fi o realista aceasta gandire cum ca de mantuirea noastra depinde in a tine "sambata".
Sper sa intelegem cu totii ca alte lucruri sunt prioritare in viata noastra cu privire la mantuire si sa nu ne mai contrazicem de "dragul" contrazicerii.

Last edited by Totpeetor; 03.11.2009 at 18:38:03.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12