![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
De uraganul Katrina va aduceti aminte,cate pagube a facut orasului New Orleans,oras in care anual avea loc cele mai mari parade ale homosexualilor? Hitler a fost protejat de Dumnezeu inca din tinerete??? Pentru ce?Ca sa faca aceste atrocitati lumii?(aveti grija sa nu va auda "evreulcelales"ca se strica prietenia)Sfarsitul nu si l-a programat el(Hitler). Copiilor trebuie sa li se dezvaluie adevarul curat despre Dumnezeu,ca este bun ,milostiv si iubitor de oameni,dar si drept pedepsindu-i pe cei care fac faradelegi,atunci cand considera Dumnezeu ca este necesar sa intervina si sa pedepseasca. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Insa dupa venirea lui Hristos, am intrat in alta etapa. De altfel deja in VT se spune ca Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului, ci sa se mantuiasca si sa fie viu. Si tot in VT, cum spuneam mai sus, Dumnezeu ii cearta pe prietenii lui Iov pentru ca dau interpretari prea simpliste sensului suferintei. Tot acolo se vorveste despre suferinta dreptului. Dupa venirea lui Hristos, de cand El s-a alaturat pe cruce omenirii care sufera, suferinta si moartea au capatat alta valoare, ele sunt mai mult ca inainte cai spre inviere. Este vorba de altfel in VT si despre o conceptie a omului din vremea respectiva, care a fost depasita - aceea a unui Dumnezeu mai degraba drept decat milostiv, mai degraba 'gelos' decat bun. Era, repet, o eapa, o treapta pedagogica de intelegere a lui Dumnezeu. Am trecut la alta de mulkt, insa multi nu isi dau seama. Cred ca si in Biserica ortodoxa exista o captivitate babilonica a Vechiului testament, ca sa zic asa - care se vede in astfel de conceptii, si in conceptii legaliste, rigoriste despre poruncile lui Dumnezeu - dar asta este alt subiect. Cum iti explici ca tocmai cei mai buni sufera mai mult? Cum iti explici suferintele a milioane de copii, daca Dumnezeu ar trimite relele ca 'pedeapsa'?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dupa sf.parinti,suferinta si bolile trupesti sunt ca o mana cereasca pentru oameni.Pe cel mandru il smereste iar pe desfranat il potoleste.Suferinta este modul prin care omul(crestinul) se afla intr-o permanenta legatura cu Dumnezeu prin rugaciune.Nu degeaba se spune ca Dumnezeu pe cine iubeste il pedepseste.Tocmai din acest motiv,sa nu se piarda in placerile lumesti,sa nu cada in capcanele vrajmasului, si sa mentina contactul cu EL mereu.Nu stii cum e omul nostru/? cand da de bine uita de Dumnezeu numai cand ajunge in necaz si-aduce aminte de EL. Asa i-mi explic ca cei mai buni sufera mereu,pentru ca-i iubeste Dumnezeu.Pentru atei pare un paradox aceasta "corectie ", dar pentru noi crestini stim ca este pedagogia(iubirea) lui Dumnezeu pentru pacatele noastre si ne vrea indreptati ca sa beneficiem de Imparatia Cerurilor. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
De altfel, fie ca ne place fie ca nu, El adesea ii lasa pe marii pacatosi sa-si vada de treaba, si pe oamenii mai putin pacatosi sa sufere si sa moara. Este inutil sa cautam atatea semne ca ar fi altfel. Nu este! Ajunge sa ne uitam in jur. Da, aici suntdem de acod, nu este vorba de pedeapsa cand cineva sufera, ci poate de pedagogie - Dumnezeu lasa raul in lume, pentru a ne da noua posibilitatea de a-l depasi. El nu actioneaza ca un deus in machina, ca un serviciu de interventie de urgenta. Sigur, bolile si suferintele poti fi pentru noi prilej de pocainta si schimbare, dar pot de asemenea sa nu fie. Totul depînde de atitudinea personala a fiecaruia, si de asta ziceam ca Dumnezeu vorbeste fiecaruia personal, in viata lui. Nu are sens sa venim si sa interpretam semnele din viata altuia, pana nu da el marturie, daca vrea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Apoi ma intreb si eu,si poate si altii,de ce s-a prabusit acel avion tocmai in acel cimitir si in locul unde erau ingropati acei copii avortati?Dupa parerea mea Dumnezeu nu doarme sora Fany71,si incearca in fel si chip sa ne ttrezeasca la realitate.Apropo de capul acoperit,textul este clar si se citeste ad literam indiferent ca place sau nu femeilor.Dar ma intreb si eu ce este asa rusinos sa stai cu capul acoperit 2-3 ore in biserica?Oare nu orgoliul sin mandria ne aduce sa interpretam cum vrem noi textul? Mai fratilor pana la urma o sa scoatem toata sf.scriptura o carte metaforica,chinurile vesnice ale iadului nu exista,aia nu mai este valabila,cealalta nu se mai refera la zilele noastre.Cum lucreaza satana. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
<< Când se mândrește necredinciosul , se aprinde săracul ; se prind în sfaturile pe care le gândesc >> . . . . << Domnul cercetează pe cel drept și pe cel necredincios ; iar pe cel ce iubește nedreptatea îl urăște sufletul Său. Va ploua peste păcătoși lațuri , foc și pucioasă ; iar suflare de vifor este partea paharului lor >> , . . . << Căci, atunci când se ridică sus oameni de nimic, nelegiuiții mișună pretutindeni. >>
Cu toată simpatia și respectul pentru Fani, remarc influența "occidentală" unde viețuiește de ceva timp. Fani dragă , Ortodoxia ta devine pe zi ce trece mult prea liberală și are un iz neo protestant . Te rog să mă ierți, dar asta simt , asta scriu ! << De la fața Ta judecata mea să iasă, ochii mei să vadă cele drepte >> Așa să ne ajute Dumnezeu ! +
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cine stie ce influente oi avea, dar eu incerc sa redau invatatura ortodoxa asa cum am inteles-o eu. Nu zic ca-s infailibila. Orcium, ce am scris pe aici a fost mai mult o reactie la spusele unora care prea vor sa vada semne in toate. Am spus ca ar trebui sa fim mai discreti si atenti la gasirea acestor semne si mai ales sa le cautam pentru noi, nu pentru altii. Nu am spus ca ele nu exista. Si tocmai, Dumnezeu stie de ce lasa sa sufere pe unul si de ce il lasa sa moara mai devreme. Nu noi. Noi putem vorbi in principiu, putem avea niste idei, dar nu cred ca avem dreptul sa le aplicam prea usor la altii. Spune, ce este neoprotestant sau liberal in ceea ce am spus? Citeste ce mai scriu unii autori ortodocsi despre acest subiect, autori necontestati, si o sa vezi ca nu vorbesc chiar asa diferit de mine.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cand se intampla asa ceva este clar ca aceia care au patimit au fost parasiti de ingerii trimisi sa ii pazeasca. Sfantul Pavel spunea ca moartea este o curmare ,o nimicire a pacatului. Cand un om moare prematur ,la tinerete ,inseamna ca Dumnezeu nu mai vede in el o schimbare in bine ,un pas catre mantuire. El ne da zile sa ne mantuim ,de aceea vedem pe unii pacatosi ca traiesc zile multe si au parte si de suferinte ,boli ,necazuri etc. tocmai pentru a se pocai . |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Doamne-ajuta! Leon Bloy (1846 - 1917), scriitor, poet si eseist de orientare catolica, spunea foarte frumos: "O, Hristoase, care te rogi pentru cei ce te rastignesc si-i rastignesti pe cei ce te iubesc!" Parintele Arsenie Boca, asaltat de oameni impovarati de greutati, ii mustra: "Mai, veniti la mine cand va e greu. Da' cat timp va fost bine, unde erati?" Purtam in noi chipul lui Iisus Hristos inca de la botez. Sa ne aducem aminte cele ce se intampla in fata usilor bisericii inainte de botezul propriu-zis: Preotul intreaba: Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui? Si raspunde cel ce vine sa se boteze la fiecare intrebare; iar de va fi prunc sau pagan de alta limba cel ce vine sa se boteze, atunci raspunde nasul sl zice: Ma lepad. Preotul intreaba a doua oara: Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui? El sau nasul raspunde: Ma lepad. Preotul intreaba a treia oara; Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui? El sau nasul raspunde: Ma lepad. Preotul iarasi intreaba pe cel ce se boteaza: Te-ai lepadat de satana? El sau nasul raspunde: M-am lepadat. Preotul iarasi il intreaba a doua oara: Te-ai lepadat de satana? EI sau nasul raspunde: M-am lepadat. Preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te-ai lepadat de satana? El sau nasul raspunde: M-am lepadat. Dupa aceea ii zice preotul: Sufla si-l scuipa pe el. Iar el sau nasul sufla de trei ori si scuipa de trei ori. Si facandu-se acestea, preotul intoarce cu fata spre rasarit pe cel ce se boteaza, care tine mainile slobode in jos, si il intreaba: Te unesti cu Hristos? Si raspunde cel ce vine sa se boteze sau nasul: Ma unesc. Preotul iarasi il intreaba a doua oara: Te unesti cu Hristos? El sau nasul raspunde a doua oara: Ma unesc. Preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te unesti cu Hristos? El sau nasul raspunde a treia oara: Ma unesc. Apoi il intreaba preotul: Te-ai unit cu Hristos? El sau nasul raspunde: M-am unit. Si iarasi il intreaba preotul: Si crezi Lui? Si el sau nasul raspunde: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu. Apoi zice insusi cel ce se boteaza, sau nasul pruncului, sau preotul insusi, iar nu altcineva, dupa cum rau s-a obisnuit: Cred intru unul Dumnezeu, Tatal atottiitorul, Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor. Si intru unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii; Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, iar nu facut; Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut; Care, pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire, S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria, si S-a facut om; si s-a rastignit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si s-a ingropat; si a inviat a treia zi, dupa Scripturi; si S-a suit la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui; si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii, a Carui Imparatie nu va avea sfarsit. Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul, Care din Tatal purcede, Cel ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit, Care a grait prin prooroci. intru una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica. Marturisesc un botez, spre iertarea pacatelor. Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie. Amin. Dupa sfarsirea Simbolului credintei, preotul zice iarasi catre dansul: Te-ai unit cu Hristos? El sau nasul raspunde: M-am Unit. Si preotul il intreaba: Si crezi Lui? Si acela sau nasul raspunde: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu. Si zice: Cred intru unul Dumnezeu..., tot, pana la sfarsit Si dupa ce a rostit a dona oara Simbolul credintei, preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te-ai unit cu Hristos? El sau nasul raspunde: M-am unit. Si iarasi il intreaba preotul: Si crezi Lui? El sau nasul zice: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu. Si zice: Cred intru unul Dumnezeu..., tot, pana la sfarsit. Si dupa ce a rostit a treia oara Simbolul credintei, iarasi il intreaba preotul, de trei ori zicand: Te-ai unit cu Hristos? Si el sau nasul raspunde de trei ori: M-am unit. Apoi zice preotul: Si te inchini Lui? El sau nasul, inchinandu-se; zice: Ma inchin Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, Treimii Celei de o fiinta si nedespartite. Apoi zice preotul: Binecuvantat este Dumnezeu, Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. Apoi zice preotul rugaciunea aceasta, intrand in biserica: Domnului sa ne rugam Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, cheama pe robul Tau (N) catre luminarea Ta cea sfanta si-l invredniceste pe dansul de acest dar mare al Sfantului Botez. Dezbraca-l pe dansul de cele vechi si-l innoieste pentru viata de veci. Si-l umple de puterea Sfantului Duh, spre unirea cu Hristos, ca sa nu mai fie el de acum fiu al trupului, ci fiu al Imparatiei Tale. Cu buna-vrerea si cu harul Unuia-Nascut Fiului Tau, cu Care binecuvantat esti cu Preasfantul si bunul si de-viata-facatorul Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. continua
__________________
Parintele Arsenie Boca: Am vrut sa pun mana pe radacina durerii, care nu este alta decat pacatul... Rugandu-ma - pentru Pacea a toata lumea si pentru bunastarea Sfintelor lui Dumnezeu Biserici - aud deodata in urechea dinauntru infruntarea amarnica: "Nu te ruga de Mine sa le dau Pace, roaga-te de oameni sa-si schimbe purtarile, daca vor sa mai vada Pace pe pamant"..." |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Continuare
Doamne-ajuta! Dupa botez purtam chipul lui Iisus Hristos in noi si ne unim cu El, mergem cu El, catre El, ca unii care iesim din Vechea Lege si, curati, intram in Noua Lege. Urmeaza ani in care nu avem grija sa pastram curat si limpede chipul Lui din noi. Il acoperim cu un strat din ce in ce mai gros de pacate adunate cu stiinta sau fara stiinta, cu vrere sau fara. Dumnezeu ne atrage atentia de fiecare data cand ne departam de Cale, Adevar si Viata, dar noi suntem cu atat mai indiferenti cu cat suntem mai departe. Este posibil, ca la un moment dat, Dumnezeu stie care este pentru fiecare acel timp, sa ne atraga atentia ceva mai dureros, dar o face dupa randuiala sa, cea care se integreaza in armonia Vietii. Tot asa de adevarat este ca pe altii, care s-au trezit la timp din indiferenta ii poate scuti de pedagogii aspre. Fiecaruia ii da crucea ce El stie ca o poate duce. Doar, doar ne-om trezi la Adevar si ne vom reveni in fire. Parintele Rafail Noica spunea foarte frumos ca ortodoxia este, de fapt, firea omului. De aceea, eu as evita sa generalizez pedagogia Lui, cel putin pentru simplul fapt ca viata ne demonstreaza ca Dumnezeu ii da fiecaruia ce ii trebuie. Traiectoria fiecaruia dintre noi prin viata este un unicat zidit din aceasta complexa itretesere divino-umana intre ce suntem si ce am putea fi (conform cu talantii primiti). Iar in cele mai multe din cazuri nu stim nici una, nici alta. Si, din pacate, in lipsa dorintei de dezmarginire, nici nu vom afla. Doamne-ajuta!
__________________
Parintele Arsenie Boca: Am vrut sa pun mana pe radacina durerii, care nu este alta decat pacatul... Rugandu-ma - pentru Pacea a toata lumea si pentru bunastarea Sfintelor lui Dumnezeu Biserici - aud deodata in urechea dinauntru infruntarea amarnica: "Nu te ruga de Mine sa le dau Pace, roaga-te de oameni sa-si schimbe purtarile, daca vor sa mai vada Pace pe pamant"..." |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cimitirele, clinici duhovnicesti parasite | consthantin | Intrebari utilizatori | 4 | 12.10.2011 17:39:40 |
| Scrisorile in lant | idealist | Generalitati | 3 | 10.06.2010 01:47:14 |
| Razbunarea celui sarac | elisabeta cretu | Intrebari utilizatori | 5 | 24.05.2010 19:49:09 |
| Avionul presedintelui Poloniei s-a prabusit | Mihnea Dragomir | Stiri, actualitati, anunturi | 43 | 30.04.2010 12:33:10 |
| Sa nu ne impotrivim celui rau | ancah | Generalitati | 44 | 18.12.2006 23:07:37 |
|
|