Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.09.2009, 10:04:03
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de The_Fallen Vezi mesajul
Fani, vrei sa explici ceea ce ai spus?Mi se pare interesant dar nu inteleg, stiam ca Hristos a fost rastignit pentru a ne dezlega de pacatul lui Adam si al Evei, dar asta cu unirea cu omul nu o inteleg.Si cu axa lumii...ce este axa lumii, are legatura cu kabala?
Pardon, am scris cam in graba.
Sigur, a fost rastignit pentru a ne dezlega de pacat, adica a ne mantui. Dar parintii spun ca 'ceea ce nu este asumat, nu este mantuit' - adica, pentru a ne mantui, Dumnezeu a asumat (a luat asupra lui) conditia umana in totalitatea ei, culminand cu moartea. Prin cruce El se uneste cu omul in starea lui cazuta (caci moartea a venit din cauza pacatului), pentru a-l scapa de moarte si prin moarte si din pacat ('cu moartea pe moarte calcand').
Ei, daca axa lumii iti aminteste de kaballa, uita exprimarea asta. Zi pomul vietii, mai bine, este mai corect. Pomul vietii si crucea sunt legate, ele simbolizeaza lumea (prin orizontalitate) in relatia ei (prin verticalitate) cu cerul, adica cu Dumnezeu. Legatura dintre cruce si pomul vietii apare adesea in cantarile liturgice, de exemplu in cele din ziua crucii.

Crucea il reprezinta in acelasi timp si pe Hristos, in momentul culminant al Intruparii, si lumea intreaga, restaurata de El din starea cazuta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.09.2009, 11:08:59
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Pardon, am scris cam in graba.
Sigur, a fost rastignit pentru a ne dezlega de pacat, adica a ne mantui. Dar parintii spun ca 'ceea ce nu este asumat, nu este mantuit' - adica, pentru a ne mantui, Dumnezeu a asumat (a luat asupra lui) conditia umana in totalitatea ei, culminand cu moartea. Prin cruce El se uneste cu omul in starea lui cazuta (caci moartea a venit din cauza pacatului), pentru a-l scapa de moarte si prin moarte si din pacat ('cu moartea pe moarte calcand').
Ei, daca axa lumii iti aminteste de kaballa, uita exprimarea asta. Zi pomul vietii, mai bine, este mai corect. Pomul vietii si crucea sunt legate, ele simbolizeaza lumea (prin orizontalitate) in relatia ei (prin verticalitate) cu cerul, adica cu Dumnezeu. Legatura dintre cruce si pomul vietii apare adesea in cantarile liturgice, de exemplu in cele din ziua crucii.

Crucea il reprezinta in acelasi timp si pe Hristos, in momentul culminant al Intruparii, si lumea intreaga, restaurata de El din starea cazuta.
Chiar in rugaciunea care se citeste la sfintirea Crucii de la mormant- randuiala in Molitfelnic- se minteste ca lemnul pomului vietii din mijlocul raiului a preinchiput lemnul Crucii. Si dupa aceea intreaga imnografie inchinata sfintei Cruci aminteste de aceasta legatura. Nu intamplator se scoate Crucea in Naosul Bisericii(care este in mijlocul Bisericii) - pentru a ne amintii de pomul vietii din mijlocul raiului.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.09.2009, 11:25:47
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Chiar in rugaciunea care se citeste la sfintirea Crucii de la mormant- randuiala in Molitfelnic- se minteste ca lemnul pomului vietii din mijlocul raiului a preinchiput lemnul Crucii. Si dupa aceea intreaga imnografie inchinata sfintei Cruci aminteste de aceasta legatura. Nu intamplator se scoate Crucea in Naosul Bisericii(care este in mijlocul Bisericii) - pentru a ne amintii de pomul vietii din mijlocul raiului.
Iar irmosul cantarii a noua din canonul sarbatorii crucii este:

Rai de taina esti, Nascatoare de Dumnezeu, care ai odraslit nelucrat pe Hristos, de catre Care lemnul crucii cel de viata purtator pe pamant a fost sadit. Pentru aceasta acum inaltat fiind, inchinandu-ne lui, pe tine te marim.

Se vede aici ca se face legatura intre pomul vietii si cruce, Maica Domnului si pamantul raiului.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Homosexualitate cu voie de la amvon Mihnea Dragomir Homosexualitatea 4 13.07.2012 02:40:22
De ce nu e voie in zilele de sarbatoare? elom Generalitati 23 09.02.2011 10:56:14
Cand nu avem voie sa coasem marinmagda18 Generalitati 13 03.03.2010 15:15:58