Citat:
În prealabil postat de Marius22
Sfantul Simeon Noul Teolog facea distinctie intre duhovnicia sacramentala prin "punerea mainilor", deci prin succesiune apostolica, si cea harismatica. Pentru cea de-a doua situatie, acesta il da ca exemplu pe parintele sau duhovnicesc, Cuviosul Simeon Evlaviosul, care nu fusese hirotonit, dar care primise harul duhovniciei direct de la Dumnezeu.
|
Învățătura Sf Simeon Noul Teolog, ca și a celorlalți părinți autentici ai Tradiției autentice a Bisericii susțineau și susțin că de fapt la duhovnicia sacramentală trebuie să înainteze cei care au deja pe cea harismatică sau viață autentică în Duhul Sfânt. Prin asta se vede încă o dată cât de mult contrazice biserica ortodoxă actuală doctrina Sfintei Tradiții, cât de mult, în fapt, în afara Sfintei Tradiții se situează adunarea ortodoxistă actuală. În schimb "marii duhovnici" negociatori de cele sfinte ai ortodoxiștilor, ai ortodocșilor de tarabă, de negoț, recomandă și pun accent pe cu totul alte aspecte decât viața spirituală autentică, mergând pe principiul consacrat de măreții pseudo-ortodocși: "
Tipic, tipic, și la inimă nimic!". Să facă ritual, să își umfle pipotele la strană, să se țină de "Tipic" și să o ia de la capăt (că la altceva nu se mai pricep și nici nu prea au de unde să se priceapă), cam astea sunt criteriile după care se recomandă așa zișii "buni duhovnici", adică după criterii în general exact împotriva criteriilor după care funcționează Sfânta Tradiție a Bisericii. Cine ia și compară aceste "criterii" ortodoxiste cu învățăturile unui Simeon Noul Teolog și cu ale altora din aceeași categorie vede cât de mare este distanța între adevărata Biserică a lui Hristos, reprezentată de unii ca Sf Simeon Noul Teolog, și falsa biserică a lui Hristos, pseudo-ortodoxia, ortodoxia de larg consum, practicată cu febră de toți dezorientații care se autoînchipuie pe ei mari oameni ai Duhului, dezorientați care la rândul lor îi duc pe alții la dezorientare, așa cum bine se vede spre exemplu în societatea rumânească pseudo-ortodoxă.
Norocul ortodoxiștilor că rumânilor puțin le pasă de biserică, de adevăr, de Dumnezeu, de mântuire și că astfel pot să își ducă mizeria și pseudo-ortodoxia mai departe fără a fi deranjați prea mult (măcar pe un termen scurt și mediu, că oricum pe termen lung deja se cristalizează prăpădul "ortodoxiei" la rumâni), fără a avea prea multe reclamații, în ciuda nenumăratelor acte de malpraxis duhovnicesc pe care le comit cu onor "iscusiții" "duhovnici"; în hărmălaia asta, în mușuroiul acesta de oameni nesimțiți și nesimțitori față de cele ale Duhului, în gloata asta de mulți (și paraleli) își pune biserica pseudo-ortodoxă rumânească toată baza; fără ei și fără marele lor sprijin, în special financiar, dar și acela de indiferență, probabil sistemul ticăloșit al pseudo-ortodoxiei ar capitula sau ar fi capitulat de mult. De aceea cârdășia indiferenților paraleli cu biserica este atât de mult răsplătită de oamenii sistemului ticăloșit, de aceea oamenii de spirit sunt atât de disprețuiți și de marginalizați de pseudo-aleșii lui Dumnezeu aici la porțile orientului unde totul este luat în batjocură, inclusiv, și în mod special, numele lui Dumnezeu și Sfânta Tradiție a Bisericii lui Hristos.