![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I-au adus si niste copilasi, ca sa Se atinga de ei. Dar ucenicii, cind au vazut lucrul acesta, au certat pe aceia care-i aduceau. Isus a chemat la Sine pe copilasi si a zis: "Lasati copilasii sa vina la MIne si nu-i opriti: caci Imparatia lui Dumnezeu este a unora ca ei." (Luca 18:15,16) In plus, chiar si legile lumesti trateaza copiii in mod special. De exemplu, imigrantii parinti primesc cetatenie in tara de adoptiune prin trecerea unui test si depunere de juramint. Copiii lor insa o primesc fara nici un fel de conditii. N-am auzit de nici o tara din lume care sa restrictioneze dobindirea cetateniei numai la adulti. De ce ar face-o atunci Imparatia lui Dumnezeu? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
@ Litanu
Incapacitatea te de a intelege perspectiva ortodoxa vine din supravalorizarea intelectului! Voi sustineti ca credinta vine din cunoastere intelectuala, de aceea insistati atat pe cunoasterea scripturilor. Scripturile acelea poti sa le stii cuvant cu cuvant: daca nu te smeresti, nu cunosti nimic. Mandria impiedica lucrarea harului. Ortodoxia spune: te smeresti, te rogi si Sf. Duh vine la tine. De altfel, chiar "recrutarea" in cadrul religiilor heterodoxe se face pe baza mandriei: cei mandrii sunt alesi din cadrul ortodoxiei. Cei care cred ca li se ofera explicatii logice, rationale, argumentate scripturistic. Eu nu stiu in ce fel actioneaza botezul crestin asupra nou nascutilor. Dar am incredere in harul celor care au pus bazele preotiei si care au considerat bun botezul copiilor (stii ca este atestat istoric din primele secole!), am incredere ca harul preotiei s-a transmis in biserica ortodoxa pana in zilele noastre (in pofida pacatelor oamenilor), si este inca viu si lucrator. De asemenea stiu ca nu intelectul conditioneaza credinta (stiu atei care cunosc foarte bine Biblia), Sf. Apostol Pavel era un intelectual dar credinta lui i-a fost data de Iisus (el nu a vazut nimic pana nu i-a deschis Hristos ochii la propriu si la figurat). Pai Gutenberg a inventat tiparnita "moderna" in secolul 15. Pana atunci nu prea existau Bibliile la purtator (cartile erau scumpe). Crezi ca oamenii nu se mantuiau daca aveau o cunoastere aproximativa a scripturii? Ba da.. se mantuiau prin credinta si Sf. Taine ale Bisericii pe care voi le contestati. Exista multi sfinti a caror invatatura a fost insuflata de Sf. Duh. (cum ar fi Sf. Maria Egipteanca.. stia scripturile fara sa le fi citit vreodata, nici nu stia carte). Dupa cum a spus Insusi Hristos: "ar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela VA VA INVATAT TOATE și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. " Biserica este VIE, dupa cum si Hristos este Viu. Dar stiinta (fie ea si a scripturilor) este moarta in lipsa Duhului Sfant. (Crezi ca dracii nu cunosc scriptura?) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci: Domnul Isus a spus: <Dacă nu se va naste cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în Împărăția lui Dumnezeu>, la fel nu poate face parte din poporul Domnului, nici din Biserica Sa. Desi cercetătorii încă nu au ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce priveste data introducerii acestei practici în Biserică, (de a boteza copiii mici) aparent, acest botez îsi are originea în cel de-al doilea secol după Cristos. Tertulian, unul din părinții Bisericii primare, (avocat și mare scriitor apologet) prin scrierile lui, (anul 195-220 d. Cristos), s-a opus botezului copiilor care n-au ajuns la maturitate, scriind mult IMPORTIVA acestui obicei nebiblic. Aceasta ar fi o dovadă că pe timpul lui erau încercări de a boteza copiii mici (nu stim la ce vârstă). Am vrea să specificăm de la început că lupta aceasta a continuat sub diferite aspecte până în secolul al IX-lea. Explicarea botezului ocupă un spațiu începând cu pagina 263 până la pagina 276). Asadar, să luăm doar câteva fraze din pagina 270, a acestui Catehism: <Mortalitatea infantilă de mari proporții din sec. IX, avea să generalizeze obiceiul crestinilor de a-si boteza copiii de mici. Dar și aici aveau să se comită ABUZURI. Asa s-a făcut că mulți si-au deschis ochii că sunt botezați, dar ei zac în păcate și vicii . . . Pentru ei credința a fost numai o povară, pentru că nu a fost cine să le toarne farmecul credinței în suflet> (încheiem citatul). Adica ei nu au auzit propovă-duindu-se Evanghelia și nu au credința mântuitoare. Catolicii botează turnând apă peste capul celui botezat– pag. 271. (asa ceva nu-i biblic). La acest act, ortodocsii țin adevărul biblic făcând botezul prin scufundare (ascuns, mort) în vălul apei, (Ro., 6:1-). In Imperiul Bizantin, copiii erau botezati la virsta cind deja constientizau bine alegerea lor. Copiii erau imbracati in alb, aliniati si tineau o luminare de botez in mina in asteptarea cufundarii totale(ca la ortodocsi) in apa sfiintita. Toata viata acestor copii inainte de acest moment reprezenta O PREGATIRE a viitorului crestin, foarte necesara, o educatie facuta(de comunitate si parinti) in scopul obtinerii unei "diplome" de terminare a unei perioade din viata. Nici eu nu sunt de acord cu botezul noi nascutilor care deseori urla ca din gura de sarpe si percep totul ca pe un chin. Tot mesajul slujbei de botez este practic transmis parintilor care de fapt nu au nici o legatura cu botezul altei persoane. dar deh, asta este, si mergem mai departe ca turma cu Traditia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nici nu stii ca ma bucur ca ai postat un mesaj in care ai cautat sa te documentezi, nu doar sa pui pareri personale.
O sa caut sa citesc si eu despre asta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Faptul ca le mai intorc din condei si introduc elemente amuzante si cotidiene ajuta la a capta atentia tineretului |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dupa 30 ani de studiu te-ai racit?!? Racirea asta de care vorbesti se datoreaza lucrarii celui rau prin subconstient. Nu cred ca e de dorit! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu timpul le va sorta pe toate si se va pronunta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[COLOR=black]Copiii se boteaza pentru iertarea pacatelor. Care pacate? Cind au pacatuit ei vreodata? Bineinteles ca niciodata. Si totusi: “Nimeni nu este fara de intinare (in Iov 14:4)”. Si intinarea se inlatura numai prin taina botezului. Acesta este motivul pentru care si copiii se boteaza.[/COLOR] [COLOR=black]Sfintii Ioan Gura de Aur si Vasile cel Mare au fost botezati ca adulti, dar nici unul dintre ei nu contesta botezarea copiilor. De asemenea, ereziile primului mileniu (si sa enumar numai arianismul, donatismul si montanismul) nu au condamnat nici ele botezul, ba exista consemnari ca in multe dintre ele chiar se practica.[/COLOR] [COLOR=black]Traditia nu contrazice Scriptura. Nici macar acolo unde citati dumneavoastra (pentru ca se refera la botezarea adultilor). Contrapuneti in mod bizar traditia (cu invataturile Sfintilor Parinti care au trait in Biserica primelor veacuri) scrierilor si zicerilor unor “sfinti” protestanti si moderni, de parca ar avea aceeasi greutate, si optati in favoarea celor din urma. Logica va apartine, alegerea e libera, dar imi permit sa va reamintesc consecintele severe si permanente: viata si moarte in eternitate.[/COLOR] |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unde vezi tu ca am sris despre racire Vezi tu insa judecata ta a COMPLETAT raspunsul cu mintea ta, AUTOMAT, adugind preconceptiile tale personale. Apropos, cind "iti trece febra" revii la o temperatura NORMALA, SANATOASA, adica judeci in parametri normali nu fanatici si isterici, si nu te racesti ca un mort ...iar Anna21 HOP SI EA repede sa sara la bataie ca-i rost de ciomageala :))) Daca acasa trebuie sa se prefaca ca totu-i bine( si azi nu a facut coada la pantofi) si sa afiseze un zimbet dragut sare si ea pe cine poate :)) Scuzati abaterea de la topic |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|