![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dna Aspazia Otel Petrescu despre vremurile cipului biometric http://www.orthodoxtube.com/videos/Page-2.html la min 1:20 vorbeste despre sofism pana la min 2:45. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Intrati in biserica sunt numai cei care 'au in inima trairile dscrise de sf. parinti' 2. Ii zici lui Marius ca nu este intrat in Biserica pe un ton dojenitor 3. Deci, tu esti intrat. 4. Logic, tu ai in inima acele trairi. Nu? Acestea fiind zise cred ca intentia ti-a fost buna si nu vreau sa te judec. Nu vad ce are cipul biometric cu tema noastra.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tema topicului asta nu sint eu. Eu sint mult mai rau decit ma crede unul si altul asa ca hai inapoi la dezlegari.
Si pentru ca am evoluat putin de la primul mesaj cum ramine: dezlegarile sint invers proportionale cu credinta sau nu? Daca ne uitam la viata marilor sfinti se pare ca da. Daca ne uitam la viata noastra iara se pare ca da. Intrebarea care se pune marim credinta ca sa ajungem la post sau invers? Personal cred ca trebuie inceput cu postul. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
E adevarat ca pe urma au aparut si feluri de asceza de care el inca nu vorbeste. Nu cred ca asceza este neaparat direct proportionala cu sfintenia. Cred ca sfintenia se dobandeste prin viata noastra in general, daca i-o daruim pe deplin lui Dumnezeu prin tot ce facem. Postul e un bun exercitiu, insa este numai un exercitiu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Se intelege de aici ca aceia care mai au indoieli in credinta incep cu postul spre a ajuta cresterea credintei , iar cei tari in credinta adauga si postul pentru a fi ascultati si prin jertfa iubirii pentru fratii slabi in credinta. As mai spune ca si modul de impartasire la inceputul postului, ca fiind pentru cei tari in credinta, si la sfarsitul postului , ca fiind pentru cei slabi in credinta si care au nevoie de ajutorul perioadei de post pentru curatirea necesara la Impartasanie, este in acelasi duh. Prima intrebare, in mod firesc mi se pare, primeste ca raspuns separarea problemei dezlegarilor de marimea credintei. Precizand ca despre credinciosi vorbim asa, fie tari fie slabi, nu de fatarnici. Buna credinta este obligata de neputinte, ale bolilor, ale ispitelor in unele perioade, sa primeasca dezlegari cu dreapta masura. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Parerea mea este ca postul nu are legatura cu profunzimea credintei omului.
Poti sa fii foarte credincios si sa nu postesti (suficient) din diferite motive. Si poti sa nu fi asa credincios si sa postesti cu usurinta (poti fi vegetarian sever, sa n-ai relatii trupesti si sa duci o viata curata, linistita, dar fara a fi tare credincios). Sigur aici s-ar putea spune ca lispeste sau este mic motivul postului). |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Da Sophia poti fi rece, cald sau caldicel; poti fi cum vrei dar vai de cei pe care "ii aperi" tu, de cei caldicei!
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poti sa-mi spui si mie de ce relatiile trupesti se considera murdare? Adica tu chiar crezi ca daca renunti la intimitate cu sotul tau vei duce o viata MAI curata? Tu stii ca aproape toti APOSTOLII aveau neveste si copii. In orice caz cei mai in virsta SIGUR AVEAU si IL AVEAU PE DUHUL cu ei, deci curatenie mai mare ca asta nu exista. Altfel gindeste-te ca daca apareau ditamai barbatii IN GRUP in fata oamenilor fara sa fie casatoriti, gindeste-te cum i-ar fi vazut, iar de ascultat mesajul lor nici macar nu se punea problema. Primul lucru care erau intrebati, era ca si acum CINE ESTI, de unde vii, unde ti-e nevasta copiii? ...si mai ales ca umblau in IN GRUP! |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca unul care nu poate posti (din pricina bolii) sa nu posteasca. Pentru ca, daca moare din cauza acesta ( s-a ostenit pe sine fara dreapta socoteala) se numeste pe sine sinucigas. Si este socotit ca si aceia. Daca unul care munceste nu poate posti aspru (ptr ca e nevoit sa depun un mare efort fizic) asa cum invata canoanele sa manace. Dar! sa manance mai putin decat mananca de obicei. Acesta va fi postul sau. Cel ce din motive binecuvantate nu poate tine postul asa cum invata sfintii parinti sa isi faca propria regula. Dar! Sa o faca constient fiind, ca este in greseala. Nu sa caute sa impuna propria regula si celorlati. Ci sa-si arunce la picioarele duhovnicului neputinta sa si astfel va primi managiere. In incheiere a mai spus ca: Bine ar fi sa mancam cat muncim si sa muncim cat mancam. Pentru ca cei ce posteau post negru 40 de zile, stateau inchisi in chilie 40 de zile si doar se rugau. Nu munceau la camp, nici nu aveau de hranit familia. Hrana, viata, osteneala lor era doar rugaciunea. Nu e in ton cu intrebarea de inceput dar fiind singurul subiect despre post..am ales sa scriu aici. Sa va fie de folos! Si daca va multumeste acest raspuns legat de intrebarea de baza spun ceea ce mi-a spus Parintele Iustin Parvu. Pentru a cuceri o cetate trebuiesc intai slabite portile.. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Postul meu ? | Mihnea Dragomir | Postul | 179 | 10.11.2013 17:37:57 |
| Postul + | cristiboss56 | Pocainta | 43 | 03.08.2012 04:11:25 |
| Postul de pacate vs postul de bucate | tigerAvalo9 | Generalitati | 21 | 29.02.2012 00:29:05 |
| Postul la crestini si postul la maestri yoghini - oare sunt acelasi lucru? | mihailt | Generalitati | 21 | 10.09.2010 11:24:12 |
| POSTUL | aliscami | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 14.08.2009 00:58:18 |
|
|