![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este evident insa ca toti oamenii pot gresi, chiar si sfintii, dar asta nu am voie sa zic prea tare pe aici ca imi sar toti in cap ;-) Eu ma iau dupa cei care m-au convins pe mine, iar tu te iei dupa ceilalti. Pai aunci Antonia, sa facem amandoua ascultare duhovnicului si sa nu ne certam intre noi. Eu nu as vrea sa aduc vrajba aici, as vrea sa aduc ceva pozitiv. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mai fratilor da nu auziti ca cei de la Geneva au venit la parintele Cleopa sa il intrebe daca sa cheltuiasca bani cu ecumenismul lor ca ei vor sa se unifice bisericile crestine.
Parintele Cleopa le-a zis ca mai sunt "multi munti de trecut" pana la aceasta,adica pana la intoarcerea lor la crestin ortodoxie,da initiativa este buna. Nu ati auzit de vorba "cum vor crede de nu vor auzi"? Acum Sfintii Apostoli ce trebuiau sa faca sa zica "Sa ii determine Duhul Sfant pe cei care nu cred in Domnul nostru Iisus Hristos sa vina acia la Ierusalim si noi sa ii botezam. Noi ne ducem sa propovaduim pe Domnul nostru Iisus Hristos ca ne spurcam intalnindu-ne cu paganii!" :)) Oare asa au facut Sfintii Apostoli sau i-a trimis Duhul Sfant pe fiecare pe unde sa propovaduiasca? Si de ce ma rog Duhul Sfant nu i-a dus pe nori si s-au dus pe jos,cu corabia,cu caruta cu ce mijloace de transport erau pe atunci? Normal Biserica Ortodoxa Romana participa la discutiile acestea spre a determina pe aceia sa vina la crestin ortodoxie. Parintele Staniloae a zis despre ecumenism ce stim ca a zis da a zis Parintele Staniloae sa nu mai participe BOR la discutiile ecumenice? Eu nu stiu dar nu cred sa fi zis asa ceva. Acum referitor la relatiile BOR cu BC: parintele Staniloae a zis ca BOR si BC sa se uneasca ca doua surori vedeti in cartea scoasa la editura Anastasia. (e vorba de cartea "Sapte dimineti cu parintele Staniloae" de la editura Anastasia.) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Staniloae si alti parinti purtatori de Dumnezeu,despre ecumenism,
audio si video : http://www.youtube.com/watch?v=iqGAf...eature=related
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Trebuia un detectiv de talie mondiala, ca sa gaseasca inregstrarea aceasta. Multumim, Sherlock_Holmes.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=72 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=43 Citat:
Un exemplu notoriu si grav de incalcare a canoanelor, pe de o parte, si de desconsiderare a lor, pe de alta parte, de catre cei chemati sa judece. Din punct de vedere ortodox mitropolitul in cauza a incalcat urmatoarele canoane apostolice: 10. Daca cineva s-ar ruga impreuna cu un afurisit, fie si in casa, sa se afuriseasca. 46. Episcopul sau preotul sau diaconul care va primi botez sau jertfa eretica, randuim sa se cateriseasca, caci “ce conglasuire este intre Hristos si Beliar sau ce impartasire are credinciosul cu necredinciosul?” (Din perspectiva ecumenista nu exista insa nici un fel de obiectie pentru ca:Sa vedem si cum se aplica oikonomia cind e vorba de pedepsirea pacatosului: Canonul 74 al Sf. Vasile cel Mare: “Dacă oricare dintre cei ce au fost in păcatele menționate mai Inainte se va face sarguitor, mărturisindu-se, in acest caz dacă acela căruia prin iubirea de oameni a Iui Dumnezeu i s-aincredințat puterea de a lega și a dezlega…” “Pacatele mentionate mai inainte” nu includ si impartasirea cu ereticii, dar sa presupunem in spirit ecumenist ca oikonomia poate fi dusa si dincolo de cadrul canonic in cazul de fata. Nu stim daca cel in cauza s-a marturisit sau nu, dar in ce masura s-a facut “sarguitor” ne putem da seama din interviul pe care l-a dat unei reviste italiene la o luna dupa eveniment: Preasfinția voastră, vă simțiți nevinovat? Sinodul BOR in comunicatul dat dupa sedinta in care a luat in discutie cazul impartasirii cu greco-catolicii a specificat care este pozitia ortodoxa (in conformitate cu canoanele) si si-a exprimat in spirit ecumenist dezacordul fata de fapta mitropolitului. Dar o instanta chemata sa judece si sa descurce un asemenea fapt nu se poate limita la a-si exprima “dezacordul”, si atit, de parca n-ar fi existat canoane, nu era problema acesteia sau ar fi fost de competenta sa, dar mitropolitul Banatului n-ar mai fi facut parte din BOR. Oikonomia impinsa la extrem, ma gindesc, ar fi cerut ca macar sa i se dea iertare, si-atunci poate s-ar fi gasit unii, intr-adevar, sa spuna ca sinodul a fost prea indulgent. Insa poate mintea mea anti-ecumenista e prea ingusta ca sa inteleaga ce inseamna cu adevarat extrem cind este vorba de ecumenism…. |
#7
|
|||||||
|
|||||||
![]() http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=72 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=43 Citat:
Da, asa o fi intr-o lume ideala. In lumea reala avem insa nevoie de reguli si modele de comportament. De aceea Biserica are canoane si sfinti. Respectul pentru preot nu-i totuna cu respectul pentru prieteni sau rude. Preotul este o autoritatea, cel ce are puterea sa lege si sa dezlege faptele mele pe Pamint, iar respectul fata de autoritate se si impune. Dumnezeu Insusi a dat legi si a folosit biciul. Daca sint “super-canoane”, atunci preotul are la dispozitie toata oikonomia prevazuta in canonul 74 al Sfintului Vasile sa inmoaie pedepsele, dar desconsiderarea canoanelor duce fara doar si poate la pierderea autoritatii si incurajarea pacatului. Citat:
Probabil interpretarile nu sint chiar atit de personale, ma gindesc, pentru ca pedeapsa ar fi fost mai blinda, nu afurisenia. Logica mi se pare simpla, e exact ca si cum un medic ar opera impreuna cu un saman doar pentru simplu motiv ca si samanul vindeca. Dar dupa operatie, cine l-ar putea opri pe saman sa nu spuna ca e si el medic? Nu-i nevoie de nici un fel de effort de interpretare dogmatic sau de sinod ecumenic pentru ca Biserica Ortodoxa, prin canoanele Sfintilor Parinti, rezolva rapid si simplu problema inainte de a se agrava si a aparea consecintele: cel care greseste este scos in afara Bisericii. Citat:
Chiar! Nu exista nici un impediment pentru a o nu face. Ce crezi tu despre asta? Citat:
|
#8
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=72 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=43 Citat:
Nu e nici o exagerare. Cred ca ai inteles tu gresit. Revezi, te rog, textul. Am spus ca rugaciunile in comun sint programate si la nivel de parohie. Saptamina ecumenica de rugaciune are loc in fiecare an in ianuarie. Nu conteaza cui se roaga si cum pentru ca Adevarul e unul, iar Biserica Una, Sfinta, Apostoleasca si Soborniceasca (Catolica). Orice altceva nu poate fi decit in afara Bisericii si fara Adevar. 10. Daca cineva s-ar ruga impreuna cu un afurisit, fie si in casa, sa se afuriseasca. Cel care participa trebuie afurisit, iar cel care nu participa va trebui sa fie afurisit si el pentru ca se roaga cu cel care se afuriseste. Citat:
1922 – Recunoasterea validitatii succesiunii apostolice la Anglicani Citat:
Se refera la mutarea hotarelor Bisericii ca sa permita concelebrarea cu ereticii. Ca urmare a acestor intilniri ecumenice numarul ortodocsilor nu a crescut, ci s-a redus substantial. Citat:
Chiar exista opozitie. Aplici ori canoanele (akrevia), ori oikonomia. Oikonomia nu e erezie (chiar canoanele o prevad), dar utilizata nejustificat sau abuziv duce la slabirea Bisericii, iar atunci cind este folosita ca sa suspende canoanele care pun masura Invataturii Ortodoxe si nu in sensul intaririi Bisericii, duce cu siguranta la erezie. Citat:
Ma indoiesc. Cred ca tu te grabesti si tragi concluzii gresite. Nu imi asum nici un fel de superioritate, dar imi recunosc libertatea pe care preotul nu o are pentru ca face parte dintr-o ierarhie. Citat:
Ai citat trunchiat. Aici ai si raspunsul: Citat:
Citat:
Nu i-am exclus. Episcopul este si el un preot/duhovnic. Dar am spus “in rest”, ceea ce tie se pare ca ti-a scapat. In ce priveste paza credintei ortodoxe, toata Biserica are un cuvint de spus, ceea ce are si confirmare istorica, presupunind ca la adevarul asta ma trimiti. |
#9
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
La ora actuala lucrurile stau undeva pe drumul intre erezie si comuniune. Dar sunt extremisti care le vad ba intr-o parte ba in celalta. [COLOR=Red]Unii sunt cei care practica un ecumenism dus la extrem si care pe buna dreptate este criticabil, iar ceilalti sunt cei care critica ecumenismul extrem dar nu se opresc doar la el ci il vad peste tot unde este o anumita ingaduinta fata de cei de alta credinta, ba mai rau, folosesc notiunea de "ecumenism" si "ecumenist" ca un fel de injurie si afront fata de oricine nu este de acord cu pozitia lor (EXTREMA). [/COLOR] |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|