![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
da fratele meu , nici o problema nu ma supar deloc ca ai zis asta ... din contra ...
sa luam un exemplu : sa zicem ca eu ma dezic de asultarea de sf sinod bor si infiintez acuma o noua biserica ortodoxa , cu toata traditia corecta din punct de vedere ortodox , numai atata ca eu nu mai fac ascultare de sinod si deci cad in afara bisericii ... da ? simpla neascultare te scoate in afara bisericii chair si daca continui sa pastrezi toata traditia ortodoxa , in rest ; asta au zis-o si sf ioan gura de aur si altii ... eu ca mirean , normal , in cadrul bisericii ortodoxe aveam dreptul sa botez in absenta preotului la nevoie , nu ? pai si acuma , dupa ce m-am dezis de sinod , daca eu ma duc intr-o pustie pe undeva si iau cu mine niste ucenici , si ii botez in Numele Sfintei Treimi , exact asa cum boteaza un mirean ortodox , oare eu transmit vre-un har celor pe care i-am botezat ? crezi ? nu se mai transmite nimic , aia raman nebotezati , chiar daca se boteaza in numele sf treimi ... si sectarii uneori mai boteaza in numele sf treimi , dar degeaba , ei nu sfintesc nimic ... nu e suficient sa botezi in numele sf treimi , mai trebuie sa ai si harul de a boteza ... harul botezului nu se transmite DECAT in cadrul bisericii apostolice , care ami are succesiunea apostolica ... ori harul Duhului sfant nu exista si nu se poate pastra decat in bis ortodoxa si atat , caci bis ortodoxa este SINGURA biserica infiintata de apostoli si Mantuitorul Iisus Hristos ; iar in crez noi zicem : cred intru Una , Sfanta , Soborniceasca si Apostoleasca Biserica ... sa analizam putin ... Una , deci exista nu mai O Singura biserica adevarata , care sa mantuiasca oameni ... Sfanta , deci una sfanta , deci o singura biserica care sa aiba sfintenia in ea , sa aiba harul Duhului sfant in ea ... deci O Singura biserica sfanta , care sa poata da sfintire oamenilor ce cred in ea ... una singura , si atata , nu exista mai multe ... atata timp cat este numai una care sa aiba harul Duhului sfant , inseamna ca numai ea are si sf taine , caci nu exista sfinte taine daca nu exista Duh sfant care sfinteste tainele ; fara Duhul sfant nu exista sfinte taine ; deci nu exista , spunem noi in crez , sf taine in afara acelei biserici Una Sfanta ... care e acea biserica ? zicem : apostoleasca si soborniceasca ; asta inseamna ca biserica aia Una Sfanta este bis care pastreaza credinta apostolica si care este unita , nu dezbinata ... ne dam seama clar ca singura biserica care indeplineste aceste conditii este bis ortodoxa , nicidecum catolica sau altceva ... deci nu exista har decat in ortodoxie , ar fara har nu exista sf taine deloc ... de aia sf parinti au zis ca nici macar prin pogoramant nu se poate zice ca tainele eterodocsilor ar fi sfinte ; ele sunt doar taine , dar fara nici o sfintenie in ele ; ori taine pot sa fac si eu , chiar si daca ma fac budist , poate oricine ; insa sf taine nu pot face decat preotii ortodocsi , si atata ... cred in Una Sfanta biserica ... sa reflectam ce inseamna aceste cuvinte simple ... daca zice Una sfanta atunci Una e sfanta si are sfinte taine ... restu , treaba lor , faca ce vor ... insa sfinte taine nu vor avea in veacu veacului , ci doar sperante omenesti desarte , planuri omenesti eronate ... ce este papalitatea ? o unitate desigur , da la ce folos ? si un parlament poate sa fie foarte unit ; iata : UE , uniune ... mare scofala unirea omeneasca ... nu asta e mantuirea adevarata , nu asta e sfintenia ; nu asta e Biserica ; nu are nici o importanta ca papa boteaza in numele sf treimi , daca el nu mai e ortodox ... in afara bis ortodoxe nu mai are ce har sa mai transmita ... papa nici preot nu e macar , e un simplu mirean care se cred in visele lui mare inlocuitor si arhiereu , insa nu e nimic ; e un simplu mirean eretic , fara mantuire ... o sminteala , si noi stim cat de grav e sa smintesti lumea ... am tot respectu fara de cei care isi iubesc aproapele si doresc o unire omeneasac , intre oameni ; respect si pe papa ca doreste unirea oamenilor si pacea , respect si UE ca doreste unirea si pacea ; ii apreciez si pe ei si ii admir , insa nu e suficient ce fac ei ; pare suficient aici pe pamant ce fac ei , insa dincolo nu e suficient ! insa mantuirea e altceva ; una e o mantuire omeneasca aici pe pamant , care e o inselaciune pana la urma daca e considerata suficienta , nefiind niciodata desavarsita , si altceva e mantuirea in cer , unde nu mai exista dezamagire si drama ... Iisus nu ne-a poruncit pentru mantuire numai iubirea de aproapele ci si iubirea de Dumnezeu ... deci botezul in Numele sfintei Treimi nu da sfintire decat in cadrul bis ortodoxe si atata ... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
cristibos , in cate botezuri crezi tu ? in doua ? unu catolic si unu ortodox ?
asta e erezie ... sorry ... unde nu preotie nu exista nici botez nici mirungere nici nunta nici maslu nici mir si nici o taina valida ... iar catolicii au pierdut succesiunea apostolica din 1054 de cand au devenit anatema ... de atunci nu li s-a mai administrat niciodata o preotie ortodoxa de catre nici un episcop ortodox , deci nu mai au harul preotiei , si deci nici o sf taina ... au taine dar fara sfintenie , asa cum orice eretic poate sa faca cate taine vrea el ... cand o sa fie hirotoniti preotii catolici de ierarhi ortodocsi atunci si tainele acelor preoti o sa devina valide ! dar asta nu o sa fie niciodata desigur ... nu se poate zice ca exitsta la catolici harul Duhului sfant numai in botez dar in alte taine nu exista ; harul ori exista in toate tainele ori nu exista in nici una ; daca ei ar avea obotez ar avea si mantuire si preotie si toate tainele valide si ar fi ortodocsi ... ceea ce e fals ... harul e unul si acelasi in toate tainele , ele fiind legate impreuna prin acelasi Duh sfant ; deci ei nu au Duh sfant nefiind ortodocsi ... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
" Cristiboss are dreptate, botezul catolicilor si protestantilor daca este facut in numele Sf. Treimi s erecunoaste. Uite-te in molitvelmnic sa vezi cum s eface slujba de primire la ortodoxie. "
ha , crezi ca nu stiu slujba din moliftelnic ? dar tu stii ce invata sf parinti in privinta botezului ereticilor , neortodocsilor ? se vede treaba ca nu ... ce am spus eu mai sus aia zic ei ... si daca ai citit ce am scris ai vazut ca sf nu spun ca tainele ereticilor sunt valide , ci doar ca ereticul care vine la ortodoxie dobandeste prin pogoramant ( dar numai el !!!!!!!!! ) o validare a botezului eretic care l-a avut inainte , adica botezul neortodox se transforma in botez ortodox si primes harul ... insa asta nu inseamna defel ca botezul catolic devine valid in general , deloc ... ceilalti catolici raman nebotezati si fara nici un har ... deci clar , nu e acelasi lucru ... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Vasile cel Mare (+380), în Epistola I Canonică, spune: „Începutul separării a fost schisma, iar prin această despărțire ei (schismaticii, ereticii, n.n.)nu mai au harul Sfântului Duh care nu li se mai dă din momentul despărțirii lor. La începuturi, înainte de despărțire, aceștia aveau harul preoției și, prin punerea mâinilor, transmiteau acest har sfințitor, iar după schismă au devenit laici, încât nu mai au puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni; cei rupți de Biserică au devenit astfel incapabili de a transmite și altora harul Sfântului Duh”. Sfântul Ioan Gură de Aur spune și el: „Nu te amăgească pe tine o, ascultătorule, adunările ereticilor, că au botez, dar nu luminare, ei se botează cu trupul, iar cu sufletul nu se luminează”. În epistola cea către Nichita, Sfântul Leon, papă al Romei, arată lămurit: „Nici un eretic nu dă sfințenia prin (așa zisele, n.n.) taine”. Iar Sfântul Ambrozie, în cuvântul pentru cei ce se catehizează, întărește: „Botezul celor rău cinstitori de Dumnezeu nu sfințește”. În lumina acestor învățături înțelegem că bisericile, cultele și confesiunile contemporane sunt lipsite de Sfintele Taine ale lui Hristos. Excepție nu face nici biserica romano-catolică ori greco-catolică.
„Romano-catolicismul și alte câteva secte consideră că au taine, dar eu vă spun că adevăratele Sfinte Taine, în sensul în care le-a întemeiat Hristos, sunt de găsit doar în Biserica Ortodoxă. Cât despre cei care, folosind denumirea de taină, încearcă să profite cât pot de ea, este o chestiune între sufletul lor și Dumnezeu și orice va voi Dumnezeu să-i facă acelui om este treaba Lui” (Cuviosul Părinte Seraphim Rose). |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu se poate recunoaste ceea ce nu exista, oricate pogoraminte ai face. Deci daca se recunoaste, inseamna ca exista har, chiar daca nu intreg - de aia se face mirungerea. PUNCT.
Ereticii de care era vorba cand s-au facut acele canoane pe care le citeaza Emanuel nu erau catolici si protestanti, erau eretci din vremea aceea, care in general se desopartisera de Biserica prin propria voie, de curand. Catolicii nu pot fi considerati eretici in acest sens. Nici protestantii. este cu totul alta situartie decat cea descrisa de canoane. Toate Bisericile ortodoxe locale recunosc asta. Cat despre ce se intrebase la inceput: casatoria la protestantii trecuti la ortodoxie se face pt ca la ei nu e considerata taina casatoria ci numai o binecuvantare. La catolici oipiniile sunt impartite. Unii o accepta, altii nu, pt ca la eli taina este inteleasa altfel ( se zice ca mirii isi dau taina unul altuia, taina se dizolva la moarte etc). In primul mileniu, taina casatoriei consta intr-o binecuvantare a celor doi dar mai ales in impartasania comuna, care pecetluia unirea lor in Hristos. Atunci deci, daca se faceau crestini, nu era nevoie sa se casatoreasca in Biserica, faptul ca erau crestini pecetluia si unirea lor in Hristos. Dar acum, ca exista o slujba aparte, se face totusi la cei de alte religii sau fara religie care trec la ortodoxie fiind casatoriti inainte doar civil sau in alte religii. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pardon, am pus din greseala emoticonul care ranjeste. Eram serioasa. ;-)
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
" Nu se poate recunoaste ceea ce nu exista, oricate pogoraminte ai face. Deci daca se recunoaste, inseamna ca exista har, chiar daca nu intreg - de aia se face mirungerea. PUNCT. "
pai nu se recunoaste ... ce nu intelegi ? nu am zis ca nu se recunoaste ? deci nu exista ... cand un catolic vine la ortodoxie nu se recunoaste harul botezului catolic , deloc ... caci asta ar inseamna sa se recunoasca harul acolo unde nu este si asta ar fi erezie ... nu exista har la catolici ... insa cand un eretic vine la ortodoxie nu are asupra lui decat slujba de botezare catolica care nu a primit nici un har cand s-a efectuat ( cand ereticul s-a botezat la catolici ) ; prin faptul ca se mirunge cu sf si marele mir ortodox , care are tot harul Duhului sfant in el , ereticul primeste si harul care trebuia sa il primeasca la botezul catolic dar nu l-a primit deoarece nu se puteasa il primeasca atunci , ca ala era botez facut de eretici ... dar cand el este miruns cu harul Duhului sfant la mirungerea ortodoxa , el primeste atunci si harul botezului , si astfel slujba facuta de catolici , in momentul ACELA , adica abia in momentul cand se miruieste ortodox , acea slujba isi pirmeste ( catolica ) si harul dumnezeiesc ... insa acest har nu se duce si asupra celorlalti catolici , caci ei au ramas eretici neconvertiti ... primeste har numai ala care a trecut la ortodoxie si numai datorita faptului ca a fost miruns cu harul Duhului sfant la mirungere ... nu numai catolicii au fost primiti fara rebotezare ci si arienii ... pai dupa erezia voastra si arienii ar avea botez valid ... ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
" Catolicii nu pot fi considerati eretici in acest sens.
Nici protestantii. este cu totul alta situartie decat cea descrisa de canoane. Toate Bisericile ortodoxe locale recunosc asta. " nu exista alta situatie ! ereticii eretic raman in toate timpurile , nu devin ortodocsi niciodata ... sincer nu imi pasa de cati de multi ai sa smintesti si ai sa atragi in erezia ta , fani , nu imi pasa deoarece ce este scris sa se intample se va intampla , si nici un fir de par nu se misca fara voia Tatalui ... insa " vai de cei prin care vin smintelile " ... treaba ta ... |
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|