![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
[quote=sherlock_holmes;132427]oricum,de murit au murit,dar pentru ca nu sint considerati sfinti,nu stim unde se afla acum....adica e un risc in a-i urma....ceea ce nu e cazul cu Sfintii Parinti.
Daca nu scriu asta uit pana ma intorc: Nici Serafim Rose nu a fost canonizat dupa cat stiu eu de Biserica. Daca a fost canonizat de Sinodul Rus in afara granitelor (a fost?), aceasta este totusi o grupare despartita de Biserica din care fac eu parte. Multumesc de urari. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Fani71;132431]
Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Fani71;132431]
Citat:
Hristos a Inviat! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
[quote=PaulCocei;132442]
Citat:
Da, dar nu toti au acceptat intoarcerea.. Mai sunt multe grupari disidente. Sunt si aici la Bruxelles. si nu insemana ca se accepta automat de toti pe cine au canonizat ei inainte sa se reuneasca si tot ce au hotarit. Dar a fost sau nu canonizat Serafim Rose de ei? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Fani71;132444]
Citat:
Canonizarea presupune in primul rand evlavia credinciosilor, adica a Bisericii. Canonizarea in Biserica Ortodoxa este recunoasterea de catre Biserica a sfinteniei lui in mod plenar, si pentru ca celelalte Biserici Ortodoxe sa cunoasca viata si faptele sfantului. Eu, personal, cred ca parintele Serafim este sfant. Scrierile lui, spre diferenta de cele ale teologilor de manual, invita la pocainta si la evlavia catre Sfintii Parinti. Hristos a Inviat! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Nicolae Cabasila in lucrarea sa despre talcuirea Sfintei Liturghii numeste Biserica Apuseana pur si simplu Biserica.Nu ii numeste eretici.
Se poate consulta respectiva lucrare. Sfantul Nicolae Cabasila a fost ucenicul Sfantului Grigorie Palama. Si este normal ca nu era de acord cu abaterea dogmatica numita Filioque. Dumnezeu nu lucreaza dupa cum i se pare mintii noastre corect adica dupa sistemul nostru de judecata ci dupa judecatile sale care nu sunt stiute nici macar de heruvimi. Pentru ca nimeni in veac nu are puterea de intelegere de a intelege ce face Dumnezeu. Mai apoi nu s-au ridicat anatemele care erau asupra BC prin 1965? Care anateme oare se aruncasera in urma unui sinod ecumenic? Nu ca le aruncase numai patriarhul Constantinopolului. Deci asa cum s-au aruncat asa s-au si ridicat. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Biserica se stie unde incepe, dar nu se stie unde se termina, spune un parinte (Ilie de la o manastire din Franta). Cand ma intorc din calatorie o sa va zic si ce zice Michel Stavrou despre grabitele Bisericii, si el citeaza pariti de altfel. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intristeaza felul asta de vorbire. Vorbim aici de fratii nostri catolici care cred in Sf Treime, in Intrupare, in Inviere, in Maica Domnului... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sint 100% de acord cu acest sfant parinte, deoarece noi, ca mireni, nu ne putem compara cu sfintii. Nu avem dreptul de a judeca pe nimeni, si nu se devine sfant - daca cineva spera asta - nu asa se ajunge sfant... A puncta diferentele dintre religii, in cazul in care exista si sigur exista- se paote face insa fara a ura, fara a dusmani, fara a cadea in patima extremismului. Parerea mea personala, sigur, nu ma astept ca cineva sa fie de acord si nici nu trebuie sa reflecte alte opinii aici. Totusi , daca cineva vrea sa faca diferente, atunci aceste diferente trebuiesc facute bazate pe Biblie, care este Cartea de capatai a ortodoxismului. Interpretarile Sintilor Parinti sint foarte importante, insa si acestea trebuiesc intelese, si vazute in context. Filioque - ceva cu care nici macar catolicii nu sint de acord. Dar ce pot face ei? Nimic. Trebuie totusi vazut si aspectul pozitiv, al ajutorului acordat de catolici ortodocsilor, si trebuieste apreciat. Daca cineva doreste apoi sa faca o comparatie, sau sa sustina ortodocxia, atunci trebuie facuta in mod constructiv, si nu la modul distructiv. Aici este un link: [COLOR=#000080]http://www.unitincristo.org/it/juvenalieroma2004.html[/COLOR] care demonstreaza cum se apara ortodoxia, iar preotul respectiv pentru mine este un model de adevarat ortodox. Sustinind Sfintii Parinti, insa si lucrarea lui Dumnezeu, si nicidecum ura si extremismul. Acela care le sustine,nu este ortodox. Teza ortodoxismului este iubirea de aproapele. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Infricosatele Vami ale Vazduhului! | 0rtodoxia | Generalitati | 161 | 16.11.2010 20:13:12 |
A treia zi si vamile. Semnificatia zilelor a noua si a patruzecea | patinina34 | Din Noul Testament | 11 | 21.08.2009 13:49:41 |
Vamile vazduhului | NiCcoleta | Generalitati | 35 | 21.02.2008 17:52:26 |
Vamile vazduhului | BogdanF | Generalitati | 17 | 25.07.2007 17:57:58 |
|