Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 05.08.2012, 20:46:25
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Astazi, orice casatorie oficiata in afara bisericii este considerata nula de catre biserica,
Din punct de vedere catolic, căsătoriile ortodoxe sunt perfect valide, ca și cele protestante. Desigur, dacă nu există impediment la căsătorie, spre exemplu situația în care unul dintre soți este deja căsătorit
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #62  
Vechi 05.08.2012, 23:57:57
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Din punct de vedere catolic, căsătoriile ortodoxe sunt perfect valide, ca și cele protestante. Desigur, dacă nu există impediment la căsătorie, spre exemplu situația în care unul dintre soți este deja căsătorit
Dintotdeauna a fost asa in Biserica catolica?

Recent a fost redifuzat filmul despre Ciprian Porumbescu si in acest film se pune la un moment dat problema casatoriei ortodox-anglican, si ceea ce m-a surprins este faptul ca preotul ortodox era deacord iar cel anglican nu, exact pe dos fata de realitate. Am verificat imediat pe Internet ca sa vad daca pe vremea lui Ciprian Porumbescu anglicanii se opuneau casatoriilor mixte si am gasit ca nu, sunt primii sau printre primii care au acceptat casatoriile mixte crestine. Nu am verificat si despre BC, dar ramasesem cu impresia ca BC accepta casatoriile mixte cu alti crestini doar cu conditia ca apoi copiii sa fie crescuti in BC, se cere promisiunea non-catolicului in acest sens. Ma insel?

Revenind insa la ceea ce scriam in postarea anterioara, nici Biserica catolica nu recunoaste casatoriile civile care nu au fost oficiate si in biserica, nu? Ma refer la oricare biserica recunoscuta de BC. In timp ce apostolul Pavel le recunostea, cel putin pe cele incheiate intre oameni necredinciosi inainte de a ajunge la credinta. Daca astazi doi oameni necredinciosi si nebotezati se casatoresc civil si apoi unul dintre ei ajunge la credinta ortodoxa, proaspatul credincios afla ca pana atunci a trait in pacat pentru ca in fata lui Dumnezeu nu-i casatorit din moment ce nu a facut casatoria la biserica, ca atare trebuie sa se casatoreasca la Biserica daca vrea sa nu mai traiasca in pacat, iar pentru a se casatori la biserica trebuie ca si celalalt sa se boteze si sa devina ortodox (ma refer aici la oameni nebotezati deloc, exact ca pe vremea apostolului). Iar daca nu accepta, atunci sa se desparta. Aceiasi oameni pe vremea Ap. Pavel au auzit de la acesta ca trebuie sa traiasca in continuare ca sot-sotie si sa nu se desparta decat daca cel necredincios doreste despartirea.

Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 00:05:04.
Reply With Quote
  #63  
Vechi 06.08.2012, 00:49:08
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Dintotdeauna a fost asa in Biserica catolica?
Dintotdeauna.

Citat:
Recent a fost redifuzat filmul despre Ciprian Porumbescu si in acest film se pune la un moment dat problema casatoriei ortodox-anglican, si ceea ce m-a surprins este faptul ca preotul ortodox era deacord iar cel anglican nu, exact pe dos fata de realitate. Am verificat imediat pe Internet ca sa vad daca pe vremea lui Ciprian Porumbescu anglicanii se opuneau casatoriilor mixte si am gasit ca nu, sunt primii sau printre primii care au acceptat casatoriile mixte crestine.
Filmele de ficțiune (chiar dacă de genul biografiilor romanțate) nu sunt legate să respecte adevărul istoric ori științific. Sunt licențe pe care autorii operelor de ficțiune și le iau. Pe de altă parte, cine este interesat de a descoperi canoanele are la dispoziție...codul canonic, oricând preferabil filmelor în efortul de documentare.

Citat:
Nu am verificat si despre BC, dar ramasesem cu impresia ca BC accepta casatoriile mixte cu alti crestini doar cu conditia ca apoi copiii sa fie crescuti in BC, se cere promisiunea non-catolicului in acest sens. Ma insel?
De astă dată nu, nu vă înșelați. Un soț (soție) catolic se poate căsători (catolic) cu o soție (soț) ortodox, dacă cei doi cad de acord să crească copilul în credința catolică, deoarece facerea de copii și creșterea lor în Cristos este principalul (deși nu singurul) scop al matrimoniului.

Citat:
Revenind insa la ceea ce scriam in postarea anterioara, nici Biserica catolica nu recunoaste casatoriile civile care nu au fost oficiate si in biserica, nu? Ma refer la oricare biserica recunoscuta de BC. In timp ce apostolul Pavel le recunostea, cel putin pe cele incheiate intre oameni necredinciosi inainte de a ajunge la credinta. Daca astazi doi oameni necredinciosi si nebotezati se casatoresc civil si apoi unul dintre ei ajunge la credinta ortodoxa, proaspatul credincios afla ca pana atunci a trait in pacat pentru ca in fata lui Dumnezeu nu-i casatorit din moment ce nu a facut casatoria la biserica, ca atare trebuie sa se casatoreasca la Biserica daca vrea sa nu mai traiasca in pacat, iar pentru a se casatori la biserica trebuie ca si celalalt sa se boteze si sa devina ortodox (ma refer aici la oameni nebotezati deloc, exact ca pe vremea apostolului). Iar daca nu accepta, atunci sa se desparta. Aceiasi oameni pe vremea Ap. Pavel au auzit de la acesta ca trebuie sa traiasca in continuare ca sot-sotie si sa nu se desparta decat daca cel necredincios doreste despartirea.
Căsătoriile naturale nu sunt căsătorii sacramentale (pe când căsătoriile sacramentale sunt căsătorii naturale). Problema la care vă referiți este numită de canoniști "privilegiu paulin". Este un caz (în practică, foarte rar) de desfacere a căsătoriei naturale care nu poate avea loc decât prin dezlegare papală. Apare în următoarea situație: doi nebotezați s-au căsătorit pe calea căsătoriei naturale specifică nebotezaților, dar ulterior unul dintre ei s-a convertit și s-a botezat. Dacă soțul neconvertit dorește separarea, Papa poate dizolva căsătoria și soțul convertit se poate recăsători.

Despre privilegiul paulin puteți citi de la sursă, aici: http://www.vatican.va/archive/ENG1104/__P44.HTM

Precum și în românește, de aici: http://www.profamilia.ro/familia.asp?manual=06
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #64  
Vechi 06.08.2012, 01:42:17
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dintotdeauna.

Filmele de ficțiune (chiar dacă de genul biografiilor romanțate) nu sunt legate să respecte adevărul istoric ori științific. Sunt licențe pe care autorii operelor de ficțiune și le iau. Pe de altă parte, cine este interesat de a descoperi canoanele are la dispoziție...codul canonic, oricând preferabil filmelor în efortul de documentare.

De astă dată nu, nu vă înșelați. Un soț (soție) catolic se poate căsători (catolic) cu o soție (soț) ortodox, dacă cei doi cad de acord să crească copilul în credința catolică, deoarece facerea de copii și creșterea lor în Cristos este principalul (deși nu singurul) scop al matrimoniului.

Căsătoriile naturale nu sunt căsătorii sacramentale (pe când căsătoriile sacramentale sunt căsătorii naturale). Problema la care vă referiți este numită de canoniști "privilegiu paulin". Este un caz (în practică, foarte rar) de desfacere a căsătoriei naturale care nu poate avea loc decât prin dezlegare papală. Apare în următoarea situație: doi nebotezați s-au căsătorit pe calea căsătoriei naturale specifică nebotezaților, dar ulterior unul dintre ei s-a convertit și s-a botezat. Dacă soțul neconvertit dorește separarea, Papa poate dizolva căsătoria și soțul convertit se poate recăsători.

Despre privilegiul paulin puteți citi de la sursă, aici: http://www.vatican.va/archive/ENG1104/__P44.HTM

Precum și în românește, de aici: http://www.profamilia.ro/familia.asp?manual=06

Multumesc Mihnea de informatii.

Bine-nteles ca fictiunea ramane fictiune, eu doar spuneam ca anomalia din acea fictiune m-a determinat sa fac o mica cercetare ca sa vad cum ar sta in realitate lucrurile intr-o situatie similara celei prezentate in fictiune.

Un singur lucru nu am inteles legat de ceea ce mi-ati dat sa citesc: o casatorie naturala nesacramentala intre doi necrestini ramane tot naturala si nesacramentala daca unul din ei se converteste? Iar BC cum ii considera pe cei ce traiesc intr-o casatorie naturala si nesacramentala? Ii considera in pacatul curviei ca la ortodocsi sau nu?
Si inca o intrebare: unde a permis Ap. Pavel recasatorirea unui proaspat botezat si parasit de partenerul necrestin? El a permis doar despartirea pentru a trai in pace, nu a zis ca cel credincios s-ar putea recasatori cu altcineva. El a dat doar un motiv in plus de despartire, in plus fata de cel dat de Domnul: adulterul. Insa la fel ca Domnul, apostolul nu a zis ca partea vatamata ar avea voie la recasatorie. Una din doua ar fi adulter/curvie.

Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 01:54:25.
Reply With Quote
  #65  
Vechi 06.08.2012, 01:55:25
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Un singur lucru nu am inteles legat de ceea ce mi-ati dat sa citesc: o casatorie naturala nesacramentala intre doi necrestini ramane tot naturala si nesacramentala daca unul din ei se converteste?
Desigur. Din faptul că e necesară intrevenția capului Bisericii pentru ca ea să poată fi desfăcută, înțelegem că este o căsătorie autentică, în cadrul căreia apare o situație nouă: unul dintre soți se convertește și se botează.

Citat:
Iar BC cum ii considera pe cei ce traiesc intr-o casatorie naturala si nesacramentala? Ii considera in pacatul curviei ca la ortodocsi sau nu?
Poate că cele ce am să vă spun vă rănesc, lucru pe care nu îl doresc în niciun caz. Dar, adevărul este că toți botezații au datoria de a-și oficializa uniunile în fața lui Dumnezeu. Ceea ce este scuzabil infidelilor, că nu au știut, nu este permis celor ce L-au descoperit pe Domnul și au promis să slujească Lui ca unui Stăpân și unui Dumnezeu. Fără acest lucru, din punct de vedere moral vorbim de o situație de curvie, deși, din considerente diplomatice, adesea e de evitat această formulare.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #66  
Vechi 06.08.2012, 08:47:21
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De fapt, întrebarea este în ce religie îi veți crește, fiindcă de botezat, există un singur botez în numele Tatălui, al Fiului și al Sf Spirit, care este poarta de intrare în Biserica lui Cristos, Biserica Catolică. Deci, chiar și dacă îl veți "boteza ortodox", afară de cazul în care săvârșitorul nu are intenția de a boteza, are intenția dar nu folosește formula, sau are intenția, folosește formula, dar apa nu intră în contact cu cel puțin o parte a corpului copilului (acestea sunt cazurile care botezul este invalid, adică nu a avut, de fapt, loc), rezultatul va fi un micuț catolic. El va rămânea în Biserica Catolică până ce, la vârsta înțelegerii, va ieși din Biserica Catolică prin una din următoarele 4 posibilități: schisma, erezia, apostazia sau comiterea unuia dintre păcatele care duc la excomunicare automată (mai frecvente fiind avortul și anumite forme de sacrilegiu).

Revenind la ceea ce îmi pare că intenționați să întrebați: este ESENȚIAL ca asemenea lucruri să fie discutate dinainte și să cădeți la înțelegere. Este previzibil că fiecare dintre voi va dori ca urmașii voștri să fie crescuți în religia voastră: dv veți dori să fie cea ortodoxă, viitoarea dv soție să fie cea catolică. În asemenea cazuri, există uzanța pe care o folosesc multe cupluri ca băieții să urmeze religia tatălui, iar fetele religia mamei lor, până ce, ajunși la vârsta înțelegerii, vor putea face altă opțiune în cunoștință de cauză.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
De astă dată nu, nu vă înșelați. Un soț (soție) catolic se poate căsători (catolic) cu o soție (soț) ortodox, dacă cei doi cad de acord să crească copilul în credința catolică, deoarece facerea de copii și creșterea lor în Cristos este principalul (deși nu singurul) scop al matrimoniului.
Pare-se că ceea ce am auzit de pe net de la un ortodox chiar era adevărat iar Mihnea D. ține în cele din urmă să confirme, deși în prealabil a mințit fără rușine că lucrurile ar sta de fapt altfel. Așa zisa cădere la înțelegere de care ne vorbea domnul Mihnea D. nu este de fapt altceva decât căderea ortodoxului la înțelegerea preotului catolic și a catolicului. Vedem deci cum MINTE domnul Mihnea D. cu seninătate, încercând să inducă în eroare pe ortodocși. Însă în cele din urmă se dă pe față singur și recunoaște cu propria-i gură că rezultatul căderii de acord este de fapt botezarea și creșterea copilului în adunarea "catolică", deși mai sus spune în chip mincinos că lucrurile ar fi în fapt discutabile.

Reamintesc prin urmare cum stau lucrurile pentru un ortodox sau pentru o ortodoxă, așa cum le-a citat Laura19 pentru a se îndepărta confuzia creată de fumigenele mincinoase ale domnului Mihnea D.:

Citat:
In concluzie, in conformitate cu doctrina si practica canonica ortodoxa trebuie retinute urmatoarele aspecte :

1. Casatoriile interconfesionale si interreligioase sunt interzise.

2. In cazul in care sunt tolerate, prin aplicarea iconomiei, slujba cununiei trebuie oficiata in biserica ortodoxa de catre preotul ortodox.

3. Posibilitatile si formele de aplicare a iconomiei depind de necesitatile practice ale fiecarei Biserici Ortodoxe locale, care are dreptul de decizie in judecarea fiecarui caz in speta.

4. Copiii rezultati dintr-o astfel de casatorie trebuie botezati si educati in credinta ortodoxa.

5. Conform privilegiului paulin (I Cor. VII, 12-16), casatoria mixta se admite numai in cazul in care ea a fost incheiata inainte ca unul dintre soti sa fi fost increstinat.

6. In baza dispozitiei canoanelor 10 Laodiceea si 23 Ioan Postitorul, nu este admisa casatoria unui crestin ortodox cu o persoana de alta credinta.

7. Canoanele 31 Laodiceea si 14 IV ecumenic ingaduie casatoria intre un crestin ortodox si o persoana eterodoxa, cu conditia insa ca sotul eterodox sa fagaduiasca solemn - cu prilejul contractarii casatoriei - ca va trece la Ortodoxie.
8. Canonul 72 trulan - care a uniformizat practica canonica de pana atunci - privind casatoriile mixte - interzice, in mod categoric, sub pedeapsa excomunicarii asemenea casatorii.

http://ortodoxia.md/articole-preluat...onice-ortodoxe

Last edited by Decebal; 06.08.2012 at 09:03:03.
Reply With Quote
  #67  
Vechi 06.08.2012, 09:59:44
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Desigur. Din faptul că e necesară intrevenția capului Bisericii pentru ca ea să poată fi desfăcută, înțelegem că este o căsătorie autentică, în cadrul căreia apare o situație nouă: unul dintre soți se convertește și se botează.



Poate că cele ce am să vă spun vă rănesc, lucru pe care nu îl doresc în niciun caz. Dar, adevărul este că toți botezații au datoria de a-și oficializa uniunile în fața lui Dumnezeu. Ceea ce este scuzabil infidelilor, că nu au știut, nu este permis celor ce L-au descoperit pe Domnul și au promis să slujească Lui ca unui Stăpân și unui Dumnezeu. Fără acest lucru, din punct de vedere moral vorbim de o situație de curvie, deși, din considerente diplomatice, adesea e de evitat această formulare.
Nu ma raniti, fiti pe pace :)

Deci pana la venirea la credinta nu se considera curvie, dar apoi da, am inteles bine? In cazul acesta, cel care ajunge la credinta si se boteaza, cum ar putea face el casatoria sacramentala cu partenerul sau necredincios si nebotezat? Este permis asa ceva la catolici? Si cum de Ap. Pavel nu da o asemenea invatatura, el care era atat de atent la acest tip de pacat ce opreste intrarea in Imparatie? Cum de el nu considera ca ar fi curvie? Ce raspuns da BC?

Si inca o intrebare la care nu am inteles raspunsul: daca doi oameni necredinciosi se casatoresc doar civil, apoi divorteaza, dupa care unul din ei gaseate pe altcineva (niciodata casatorit) cu care vrea sa se casatoreasca si de data asta ajunge la credinta si vrea casatorie in biserica, este posibil sa o aiba la catolici sau nu?

Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 11:00:29.
Reply With Quote
  #68  
Vechi 06.08.2012, 10:55:55
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Pare-se că ceea ce am auzit de pe net de la un ortodox chiar era adevărat iar Mihnea D. ține în cele din urmă să confirme, deși în prealabil a mințit fără rușine că lucrurile ar sta de fapt altfel. Așa zisa cădere la înțelegere de care ne vorbea domnul Mihnea D. nu este de fapt altceva decât căderea ortodoxului la înțelegerea preotului catolic și a catolicului. Vedem deci cum MINTE domnul Mihnea D. cu seninătate, încercând să inducă în eroare pe ortodocși. Însă în cele din urmă se dă pe față singur și recunoaște cu propria-i gură că rezultatul căderii de acord este de fapt botezarea și creșterea copilului în adunarea "catolică", deși mai sus spune în chip mincinos că lucrurile ar fi în fapt discutabile.

Reamintesc prin urmare cum stau lucrurile pentru un ortodox sau pentru o ortodoxă, așa cum le-a citat Laura19 pentru a se îndepărta confuzia creată de fumigenele mincinoase ale domnului Mihnea D.:
Teoria asa spune la catolici, copiii sa fie botezati si crescuti catolici. Si la ortodocsi spune la fel, sa fie botezati si crescuti ortodocsi copiii. De aici pornesc de fapt disensiunile casatoriilor mixte. In practica insa nimeni nu este apoi obligat la nimic, totul se face prin intelegere intre cei doi soti. Si de obicei o parte din copiii familiei sunt botezati la ortodocsi si o parte la catolici. Cei in cauza nu au nici o problema in a se intelege, ci problemele le fac cei din afara care nu au nici o treaba cu casatoria celor doi si intelegerea dintre ei, dar vor sa puna bete in roate...
Reply With Quote
  #69  
Vechi 06.08.2012, 11:37:49
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul

In cazul acesta, cel care ajunge la credinta si se boteaza, cum ar putea face el casatoria sacramentala cu partenerul sau necredincios si nebotezat? Este permis asa ceva la catolici?
Da, cu dezlegare arhierească. Se numește căsătorie cu disparitate de cult. Și căsătoriile mixte (în care unul dintre soți este catolic și celălalt este botezat acatolic) și căsătoriile cu disparitate de cult (între un catolic și un nebotezat) se pot face numai cu dezlegarea ordinariului (chiriarhul locului). Deosebirea dintre ele este că, în cazul căsătoriilor mixte, dezlegarea se obține ușor și, în caz de nevoie, este prezumată, pe când în cazul căsătoriilor cu disparitate de cult dezlegarea trebuie să fie expresă.

Citat:
Si cum de Ap. Pavel nu da o asemenea invatatura, el care era atat de atent la acest tip de pacat ce opreste intrarea in Imparatie? Cum de el nu considera ca ar fi curvie? Ce raspuns da BC?
La ce anume învățătură a Sf Ap Pavel vă referiți ? Unde se pronunță el împotriva căsătoriilor mixte sau cu disparitate de cult ?

Citat:
Si inca o intrebare la care nu am inteles raspunsul: daca doi oameni necredinciosi se casatoresc doar civil, apoi divorteaza, dupa care unul din ei gaseate pe altcineva (niciodata casatorit) cu care vrea sa se casatoreasca si de data asta ajunge la credinta si vrea casatorie in biserica, este posibil sa o aiba la catolici sau nu?
"Necredincioși", adică nebotezați ? Sau "cultural catolici" cum se mai spune, adică botezați care nu cred, drept care nu s-au căsătorit religios ?

După părerea mea (dar problema începe să mă depășească, trebuie întrebat un canonist pentru o părere autorizată) în ambele cazuri căsătoria se poate face. O excepție ar fi situația în care ei s-au căsătorit nu numai civil, ci și la ortodocși, protestanți sau alte culte acatolice. În asemenea caz, căsătoria a fost valabilă, deci cei doi nu pot contracta o nouă căsătorie.

Spre exemplu, eu m-am căsătorit cu soția mea la ortodocși. Nu pot invoca motivul că abia după aceea L-am descoperit pe Dumnezeu, astfel încât să cer o altă căsătorie.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #70  
Vechi 06.08.2012, 12:11:28
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
în prealabil a mințit fără rușine (...) încercând să inducă în eroare pe ortodocși.
Citat:
fumigenele mincinoase ale domnului Mihnea D.:
Postare raportată.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nunta mixta - care sunt problemele? Ciprian Mustiata Secte si culte 100 04.05.2013 13:31:46
Nunta honney Nunta 27 27.04.2011 19:25:22
nunta cojanete Nunta 3 24.03.2010 11:31:35
nunta killerandrew Nunta 5 07.07.2009 12:55:29
casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate lumar Nunta 5 13.10.2008 20:29:10