Citat:
În prealabil postat de nutucutu
"3. La ce ți-ar folosi să dezbați de-a fir-a-păr nepătrunseletaine ale Sfintei Treimi, dacă, lipsit în sufletul tău de virtutea smereniei, ai displace Sfintei Treimi? Într-adevăr, nu vorbeledibace și iscusite sunt cele ce fac omul sfânt și drept în ochii luiDumnezeu, ci viața cea de toate zilele trăită în virtute. Mai bine ar fi să simt în inima mea ce este adevărata căință, decât, pe din afară,să-i cunosc definiția. Dacă ai ști pe de rost toată Scriptura și toatăînvățătura filosofilor, la ce ți-ar folosi atare știință, fără dragostea și harul lui Dumnezeu?
Deșertăciunea deșertăciunilor și toate sunt deșertăciune
(Eccl 1, 2), în afară de iubirea și slujirea luiDumnezeu. Cu adevărat, aceasta-i înțelepciunea cea mai mare:trecând cu dispreț peste arătările lumii de față, să poți cu bărbăție păși spre împărăția cerurilor"
Thomas Kempis- Imitatiunea lui Cristos
|
Desi nu e ortodox autorul spune corect ce spune, doar ca dvs. i-ati dat o intelegere moderna, ecumenista. Nu se referea la neimportanta invataturii de credinta (e si culmea sa ne gandim la asta, a trait in epoca in care Inchizitia lupta impotriva ereziilor), ci un fel de interpretare a pasajului din Corinteni. "Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt."
De obicei interpretarile moderniste spun ca nu are importanta invatatura, ci numai faptele.