![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spuneti ca n-ati dat nicio interpretare, dar apoi explicati ce interpretare era, desi era evident. Ironia cu citarea mesajelor puteti sa o pastrati pentru dvs., le dau pentru ca sa nu scriu de zece ori acelasi mesaj, mai ales ca de multe ori vorbesc cu aceleasi persoane care nu inteleg nici a zecea oara. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Serios acum, avand in vedere faptul ca toate postarile, de pe (evident!) pozitii ireconciliabile, atat pe acest subiect, cat si pe altele inrudite, sunt din start o goana nebuna in jurul cozii, propun inchiderea topicului. What the heck, mai interesant ar fi de vazut finetea diferentelor/nuantelor definitiei notiunii de erezie, la "noi" si la "voi". Caci multe pornesc de la actul numirii, unul din primele lucruri facute de protoparintii speciei... Da, stiu, atunci au facut doar taxonomie si sistematica biologica, la nivel empiric. Eu am extins, si ma refer la consecintele subtile ale definirii unor notiuni cruciale pentru spiritualitate. Vorbind foarte serios, acolo este raspunsul. Sau cea mai importanta parte a lui. In cum ne raportam la caramizile Templului. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc de raspunsuri.
Deci umbrirea Duhului Sfant a fost pentru a-i da Sfintei Fecioare puterea si intelepciunea de a-l primi, de a-l purta si de a-l naste pe Domnul. Iar Dumnezeu Cuvantul era nedespartit de Duhul Sfant care a umbrit-o pe Sfanta Fecioara. Dumnezeu Tatal a avut vreun rol aici? Doar cel decizional? Ca doar si Tatal este nedespartit de Fiul si de Sfantul Duh. Treimea este nedespartita si totusi in pantecele Sfintei Fecioare a fost primit doar Dumnezeu Cuvantul. In ce mod s-a realizat aici nedespartirea Sfintei Treimi? Si revenind la Duhul Sfant, in ce mod trebuie inteles faptul ca Sfanta Fecioara era plina de Har inca dinaintea umbririi de catre Duhul Sfant? Ce a adus in plus aceasta umbrire fata de Harul pe care Maria il avea deja? Si nu am inteles partea a doua: din moment ce Duhul Sfant era nedespartit de Dumnezeu Cuvantul, cum se explica faptul ca la botezul Domnului, Duhul Sfant coboara in chip de porumbel deasupra Domnului ca si cum Domnul nu ar fi fost nedespartit de Duhul Sfant? Coboara strict peste firea umana a Domnului? Multumesc de raspuns. Last edited by Adrianna; 28.06.2012 at 20:14:41. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
??? Asta de unde anume ai dedus-o? Maica Domnului L-a purtat in pantece pe Dumnezeu intreg-Treime-nedespartita. Atat cat poate fi inteleasa aceasta taina, in Biserica Ortodoxa, asa se intelege. Cred ca ai vrut sa spui ca doar o singura Persoana din cele trei ale Sfintei Treimi si-a adaugat ceva ce nu avea, si anume fire umana, iar la capatul celor noua luni, doar in Dumnezeu-Logosul se poate vedea concret asta. Faptul ca doar Una din cele trei Persoane ale Sfintei Treimi si-a luat de la Maica Domnului firea umana, nu inseamna ca pe perioada de noua luni cat Dumnezeu-Cuvantul se alcatuia ca om in pantecele Fecioarei, El ar fi fost separat de Tatal si de Duhul Sfant. Poate ai vrut sa spui ca aceasta fire umana pe care nu o avea Dumnezeu si-a impropriat-o doar in interiorul Persoanei Logosului, nu si in Persoana Tatalui si a Duhului Sfant. Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lumineaza-ma, te rog. Unde e erezia? Unde anume am spus eu ca Maica Domnului a nascut intreaga Sfanta Treime? Mai reiau ce i-am scris Adrianei: Faptul ca doar Una din cele trei Persoane ale Sfintei Treimi si-a luat de la Maica Domnului firea umana, nu inseamna ca pe perioada celor noua luni cat Dumnezeu-Cuvantul se alcatuia ca om in pantecele Fecioarei, El ar fi fost separat de Tatal si de Duhul Sfant. Poate ai vrut sa spui ca aceasta fire umana pe care nu o avea Dumnezeu si-a impropriat-o doar in interiorul Persoanei Logosului, nu si in Persoana Tatalui si a Duhului Sfant. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
De asta am spus ca e periculos. Nu am spus ca ai crede invatari neortodoxe, doar ca e interpretabil si bate mai degraba spre erezie.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|