![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#761
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#762
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Dvs probabil ca v-ati adaptat istoria dupa o versiune convenabila si personala. Am mai spus: haideti in vizita prin Ardeal, si priviti de aici, acolo unde se mai vad urmele atrocitatilor comise impotriva romanilor care nu au vrut sa treaca la greco-catolicism. (precum si a celor care dupa venirea la putere a comunistilor nu au vrut sa renunte la credinta lor, oricare ar fi fost aceea, ortodoxa sau greco-catolica) " Trădarea Mitropolitului Succesul minim din cadrul negocierilor din anii 1698-1699, alături de faptul că mitropolitul Atanasie Anghel nu semnase actul de unire i-au făcut pe austrieci să creadă că opera lor nu era de natură să reziste. În plus o seamă de informații îi făceau pe habsburgi să se îndoiască de loialitatea lui Atanasie Anghel. De exemplu pe 15 iunie 1700 voievodul Constantin Brâncoveanu îi făcea cadou mitropolitului ardelean moșia de la Merișani, încercând să-l țină de partea credinței ortodoxe. Protopopul Avram îi informa pe iezuiți că a citit o scrisoare a lui Atanasie Anghel către Constantin Brâncoveanu în care mitropolitul susținea că nu este unit. Mai mult, în câteva momente de furie, Atanasie Anghel a strigat către protopopi “voi sunteți uniți, eu nu!” Iezuiții l-au convocat pe Anghel la Viena în ianuarie 1701 și după mai multe luni de negocieri – care au inclus și amenințarea cu închisoarea pe viață – mitropolitul ardelean cedează și este uns episcop greco-catolic pe 19 martie 1701. Curtea de la Viena îi acordă un salariu annual de 4.000 de florini și îi înnobilează familia. În aceeași zi împăratul Leopold I semnează o a doua diplomă prin care privilegiile acordate preoților uniți urmează să treacă și asupra credincioșilor care vor trece la greco-catolici – privilegii care nu vor fi respectate de nobilimea transilvană, la fel ca privilegiile cuprinse în prima diplomă leopoldină." Si vanduti si tradati! Last edited by Adriana Cluj; 29.05.2012 at 22:49:40. |
#763
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#764
|
||||
|
||||
![]()
Sa spunem citeva cuvinte despre asa-zisa biserica unita , grecocatolica .
In primul rind nu este o biserica isvorita din harul divin si nici nu lucreaza Duhul in ea . Deoarece ea a fost infiintata nu de Hristos ci de imparatul Austroungariei. Si probabil ca fiind infintata astfel in ea lucreaza duhul imparatului si al Mariei Tresza. Indata dupa ocuparea Transilvaniei de trupele habsburgice a si inceput o puternica actiune de consolidare a stapinirii acestora aici.Si pt. ca in Transilvania protestantismul ungar era masiv in detrimentul catolicismului , iar imparatii Austriei din contra, ocupantul a inceput actiuni masive de atragere a ocupatilor in biserica apuseana, ca in felul, acesta sa creasca numarul catolicilor in provincie, care anterior scazusera mult sub principii ungari calvini. Dar prin aceiasi masura se urmarea izolarea forte a Transilvaniei fata de romanii din celelalte provincii , de voievozii acestora si de biserica ortodoxa mama, care de-alungul veacurilor au intarit si ajutat pe ardeleni pt. pastrarea credintei stramosesti ortodoxe. Primul lucru facut in acest scop a fost venirea in Transilvania a preotilor si calugarilor iezuiti care aveau ca scop indemnarea cirmuitorilor bisericesti locali sa accepte unirea cu biserica romei. Inca din 1697 , iezuitul Paul Baranyi, paroh in Alba Iulia , fagaduia mitropolitului ardelean Teofil sa il scoata de sub dependenta fata de superintendentul calvin (sub care fusese silit sa functioneze)daca se va uni cu roma . Si lucrurile au decurs insa incet-incet pina ce in vara aceluiasi an , mitropolitul Teofil a adormit . In locul lui a fost ales mitropolitul Atanasie Anghel , hirotonit la Bucuresti. Desi fusese precis informat si instruit la Bucuresti , noul mitropolit a cazut repede in mrejele iezuitilor si ale Curtii Imperiale de la Viena In 1698, la 14 aprilie, imparatul emite prima Diploma in care defineste "religiile recepte" (recunoscute oficial de cotropitor) din Ardeal si ca pt. a le fi recunoscuta oficial religia , romanii puteau sa se uneasca/treaca la una din aceste religii (ortodoxia nefiind recunoscuta ca recepta ) . Preotii ardeleni , care acceptau sa adere , sa se uneasca , cu una din confesiunile declarate recepte,urmau sa beneficieze de toate drepturile confesiunii respective , subliniind in mod special ca aceia care vor accepta unirea cu biserica romei , recunoscind pe papa drept cap al bisericii vor beneficia de privilegiile clerului catolic . Dar cei care nu isi paraseau credinta ortodoxa ramineau in situatia apasatoare de pina atunci . Deoarece Diploma nu a avut efectul scontat , la 2 iunie 1698, arhiepiscopul de Esztergom din Ungaria, cardinalul Leopold Kolonici , a adresat un manifest preotilor romani (este clar ca romanii erau numai ortodocsi), prin care le garanta ca numai aceia , se vor bucura de privilegiile pe care le aveau preotii si bisericile catolice , care vor accepta 4 puncte din invatatura Bisericii Romano-Catolice si anume : - papa este capul intregii biserici, - Sf. Impartasanie se poate face si cu azima; - Duhul Sfint purcede si de la Fiul; - inafara de Rai si iad , mai exista si purgatoriul Adica punctele florentine ( impuse si la sinodul de la Ferarra- Florenta 1438-1439). La momentul oportun vom continua si despre cum a fost redactat si semnat actul de unire . Ca sa vedem care cum umbla cu soalda , vorba lui Creanga !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 29.05.2012 at 22:55:29. |
#765
|
|||
|
|||
![]()
Acest thread se numeste "Sa ramanem ortodocsi pana la capat".
Cei care suntem ortodocsi. Nu altii (sau, ma rog, e problema lor)... Oare vrea cineva sa ne convinga sa facem altfel? Ma autocitez: "Adaug:""mi-a raspuns: apoi, aici intai au fost ortodocsii, apoi greco-catolicii, apoi iar ortodocsii, dar noi am ramas tot la fel.."" |
#766
|
|||
|
|||
![]()
adica ucenici ai lui Iisus Hristos...
|
#767
|
||||
|
||||
![]()
Adica , fara viclenii sectare , domnule pompier-instructor !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#768
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu cred ca indiferent de scurgerea vremurilor si indiferent de succesiunea denominatiilor crestine, Hristos nu a ramas fara marturisitori. "Dumnezeu a binevoit sa ne descopere taina voii Sale, dupa planul pe care-l alcatuise in Sine insusi, ca sa-l aduca la indeplinire la implinirea vremurilor, spre a-Si uni iarasi intr-unul, in Hristos, toate lucrurile: cele din ceruri si cele de pe pamant." (Efeseni 1:9,10) |
#769
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar ce contează cuvântul de vlădică dat, Când poți păstra ce ai furat ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#770
|
|||
|
|||
![]()
Cât privește în Basarabia, imediat după anexarea ei de către ruși, a fost distrusă toată organizarea bisericească românească de până atunci, în locul Mitropoliei Basarabiei s-a înființat o episcopie dependentă de Patriarhia Moscovei, cu sediul la Chișinău, cârmuită de ierarhi ruși. Și același lucra s-a întâmplat și la Cernăuți, unde în locul Mitropoliei românești s-a creat o Episcopie, cu ierarhi ruși sau ucraineni. Eparhiile Ismailului și Hotinului (Bălți) au fost considerate ca desființate.
De arhipelagul ororii n-a scăpat nici Biserica Ortodoxă din România, în frunte cu ierarhii acesteia, odată aduși la putere comuniștii de către armata roșie de ocupație, când s-a început sovietizarea țării după modelul stalinist. Cu privire la ierarhi, a fost emis decretul cu numărul 166 din 1947, care prevedea îndepărtarea acelora în care regimul comunist nu avea încredere. Ceea ce s-a și întâmplat, de altfel. Iar, din anul următor, 1948, regimul comunist trecea și la exercitarea unui control riguros, permanent și direct asupra Bisericii mai ales prin ofițerii de Securitate, prezenți mereu în toate instituțiile bisericești (protopopiate, mănăstiri, școli teologice, centre eparhiale, Patriarhie), gata oricând să reprime orice acțiune considerată contrară intereselor statului ateu. Erau acei așa-numiți inspectori de culte? din cadrul Ministerului de Culte - devenit Departament al Cultelor în 1958 - care aveau să-și înceteze funcția abia la sfârșitul lui martie 1990. La 15 mai 1948, avea să fie declanșată teroarea politică pe scară largă, prin arestările politice în masă, iar începând cu anul 1949 și până în 1962, să se fixeze domicilii obligatorii la aproximativ 60.000 de persoane?. Așadar, România începea să fie o insulă din Arhipelagul Gulag, o țară pregătită să devină colonie sovietică, după cum scria, foarte recent, dl. Aurel Sergiu Marinescu. Printre cele aproximativ 60.000 de persoane, cărora li s-au fixat domicilii obligatorii în perioada amintită, au fost și clerici ortodocși, preoți și ierarhi. Numai că domiciliile forțate pentru ierarhii ortodocși depuși din treaptă le-au constituit chiar mănăstirile și schiturile, devenite loc de surghiun sau de recluziune monastică, și în care Securitatea își avea, firește, informatorii ei. Ce-i drept, până în 1957, Securitatea nu reușise încă să-și aibă informatori în toate mănăstirile ortodoxe. Dovadă că în acel an, 1957, ministrul de Interne, Alexandru Drăghici, ?constata că, în cele 27 mănăstiri și schituri din regiunea Bacău, exista doar în 8 câte un informator, în regiunea Pitești, erau informatori doar în 13 din cele 33 mănăstiri, în cele 7 din regiunea Constanța, niciunul. Din motive tactice și din cauza stării de spirit a populației din țară, care nu le era favorabilă, comuniștii au manifestat precauție și reținere în ceea ce privește trimiterea ierarhilor ortodocși în temnițe. Din cele cercetate, cunoaștem doar cazul episcopilor Nicolae Popovici al Oradiei și Eugenie Laiu Suceveanul al Tomisului, care au fost întemnițați. În schimb, preoții și monahii ortodocși umpleau închisorile. După o evaluare imediat postdecembristă, din 12.000 de preoți ortodocși, peste 3.000 au fost închiși sau trimiși la Canal. Din aceștia, peste 1.800 au murit. La Poarta Albă, dintr-un transport de 100 preoți, în zece zile, majoritatea au pierit. Adică, unul din patru preoți ortodocși au trecut prin închisorile comuniste. O publicație catolică occidentală, din martie 1948, releva că, în Biserica Ortodoxă Română, deja, în 1947, șase mitropoliți și episcopi fuseseră obligați să-și dea demisia sau se văzuseră pensionați din oficiu. Ultima măsură a fost aplicată celor doi episcopi, de Roman și de Constanța, care refuzau să se retragă, deși fuseseră somați s-o facă de către ministrul Cultelor?. Publicația Cuvântul Românesc din Canada, în numărul său pe aprilie 1987, insera un interviu al d-lui Sergiu Grossu, acordat cotidianului francez Présent, din 19 și 29 februarie 1987, în care declara că 13 episcopi și arhierei (ortodocși, n.n.) au fost îndepărtați de la scaunul lor bisericesc, arestați sau supravegheați cu strășnicie. Din publicațiile și presa Bisericii Ortodoxe Române postdecembriste, aveam să aflăm, abia în august 1992, că, până la îndepărtarea episcopului Nicolae Popovici al Oradiei, în octombrie 1950, 15 ierarhi ortodocși au fost înlăturați din scaune înaintea lui, potrivit mitropolitului Antonie Plămădeală. Prin urmare, mitropolitul Antonie considera că, până în octombrie 1950, inclusiv cu episcopul Nicolae Popovici, șaisprezece ierarhi ortodocși au fost înlăturați din tron. Deși, o lună mai târziu - septembrie 1992 - același mitropolit scria că cincisprezece mitropoliți și episcopi au fost scoși din scaune și trimiși la mănăstiri de autoritățile comuniste. Interesant este că mitropolitul Antonie, intervievat în S.U.A., în 1994, declara că ...pentru că erau contra regimului, contra comunismului... în 1948-1949, noi am pierdut 17 episcopi ortodocși. Au fost lipsiți de dreptul scaunelor lor și obligați a se stabili în mănăstiri. Multe dieceze au fost dezafectate, iar unele complet distruse. Preotul cărturar transilvănean, Petru Ciuhandu - întemnițat în 1952 - într-o carte publicată în 1994, scrie că au fost șaisprezece ierarhi ortodocși prigoniți de comuniști, și anume: 1. Mitropolitul Bucovinei, Visarion Puiu, a fost condamnat la moarte în lipsă și a murit în exil. 2. Episcopul Oradiei, Nicolae Popovici, scos din scaun și izgonit la Cheia - nume care spune destul. 3. Mitropolitul Bucovinei, Tit Simedrea. 4. Mitropolitul Basarabiei, Efrem Enăcescu. 5. Mitropolitul Olteniei, Nifon Criveanu. 6. Mitropolitul Moldovei și al Sucevei, Irineu Mihălcescu. 7. Episcopul Dunării de Jos, Cosma Petrovici. 8. Episcopul de Roman, Lucian Triteanu. 9. Episcopul Caransebeșului, Veniamin Nistor. 10. Episcopul de la Râmnicu-Vâlcea, Atanasie Dincă. 11. Episcopul de Huși, Grigore Leu. 12. Locțiitorul arhiepiscopului Bucovinei, cu sediul la Suceava, Emilian Antal. 13-14. Vicarii patriarhali : Veniamin Pocitan și Pavel Șerpe. 15. Vicarul de lași, Valeriu Moglan. 16. Vicarul de Sibiu, Teodor Scorobeț. Și, conchidea părintele Ciuhandu: Toți aceștia 16 au fost scoși din scaune, prin măsuri anticanonice, polițienești și au murit în diferite mănăstiri, unii în condiții neelucidate. Astfel, au fost: Patriarhul Nicodim, mitropolitul Irineu Mihălcescu, episcopul Grigore Leu, arhimandritul luliu Scriban, toți au murit suspect în jurul anului 1948, iar mitropolitul Sebastian Rusan, după toate probabilitățile, otrăvit. De precizat că părintele Ciuhandu nu a trecut în lista sa de 16 ierarhi ortodocși prigoniți de dictatura comunistă, pe patriarhul Nicodim și pe mitropolitul Sebastian Rusan, deși îi pomenește printre ierarhii care au murit în condiții neelucidate. După cum părintele Ciuhandu n-a trecut, în lista sa de ierarhi prigoniți, nici pe mitropolitul Banatului, Vasile Lazărescu, pe mitropolitul Nicolae Mladin al Ardealului, pe episcopul Partenie Ciopron, pe episcopul Policarp Morușca, pe episcopul Galaction Gordon, pe episcopul Andrei Magieru și pe episcopul Valerian Zaharia, toți victime ale aceleași dictaturi comuniste. [...] Autorul Istoriei Bisericii Ortodoxe Române, preotul profesor Mircea Păcurariu, scrie, în sfârșit, în ediția a V-a a acesteia din 2000, că, după ce în 1948 s-au desființat câteva eparhii, precum și posturile de ierarhi vicari, au fost puși în retragere vreo 20 de ierarhi, dar fără a-i menționa. Cu ocazia decernării titlului de Doctor Honoris Causa al Universității Catolice din Lublin, la 7 noiembrie 2000, patriarhul Teoctist declara, printre altele, că în perioada comunistă din România peste 20 de ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române au fost scoși din scaunele chiriarhale.[...] articolul este mai lung il; gasiti complet aici: Ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" | doctor_faustus | Secte si culte | 330 | 03.07.2013 18:09:58 |
Puterea de a o lua de la capat | Alexa12 | Generalitati | 4 | 17.12.2012 16:48:18 |
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" | silverstar | Generalitati | 10 | 15.02.2012 12:12:40 |
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) | hydro314 | Generalitati | 0 | 13.02.2012 20:40:11 |
|