Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 19.08.2011, 17:40:23
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Normal, in Iisus nu sint doua persoane si nici doua firi insa nu stim in ce masura firea barbateasca a intruparii coincide cu firea divina sau daca ea are sau trebuie vazuta cu caracteristici in functie de gen.
Nici aparitia celor 3 Oameni nu este concludenta avind in vedere ca ingerii sint hermafroditi. Si ca la fel vom fi si noi cind vom ajunge in starea ingereasca sau poate si mai nainte (imediat dupa despartirea trupului fizic).

Asa incit caracterizarea dupa gen a aspectelor divine nu are vreo legatura cu genul lor (unul identic celui omenesc) ci doar dupa raportarea si relationarea dintre aspectele divine. Daca luam doar acest lucru in considerare atunci Duhul Sfint (prin care se face orice lucrare divina) ar trebui vazut ca mama a Fiului si a tuturor fiintelor.

Fiintele care au gen nu au ceva in plus fata de fiintele ingeresti (androgine) ci ceva in minus. Insa nu in masura in care nu ar putea manifesta deplin toate calitatile desavirsirii. Parerea mea.
Si oamenii, in Imparatia Cerurilor, sunt "ca ingerii" (nu se insoara, nici marita), a zis-o Hristos, dar genul nu se desfiinteaza. Prin Intrupare fireste ca firea dumnezeiasca a lui Hristos nu a devenit masculina ("sa nu fie!"), dar Hristos, ca si gen, este barbat, nu zicem despre el ca este femeie sau ca este hermafrodit.

Paul Evdokimov arata insa foarte frumos in cartea "Femeia si mantuirea lumii", o carte pe care o recomand tuturor celor care cred ca ortodoxia nedreptateste femeia, ca monahii, precum ingerii, devin "fara gen", desi fiziologic sunt barbati. La fel, si mai ales - pentru ca El este modelul monahilor - Hristos incorporeaza in El si genul femeiesc, ca doar n-a lasat femeile afara din mantuire. Ceea ce este specific femeilor, si pe care si Hristos si monahii si-au apropriat, este jertfelnicia prin natura. Pe acestea femeile o au natural, de aceea jerfelnicia exterioara (preoteasca) s-a dat barbatilor.

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
Ce poate face un preot si Fecioara prin multele ei binecuvintari sa nu poata face?
Maica Domnului nu a jertfit la altar in timpul vietii, si prin aceasta se vede clar ca preotia este randuita barbatilor. Dar jertfa euharistica pe care o face preotul este intrecuta "fara de asemanare" (in efortul personal, ma refer, nu ca substanta) de jerfelnicia Maicii Domnului, care, precum Hristos S-a jertfit pentru noi, si ea s-a jertfit pentru El.

Sunt doua jertfe, si doua slujiri. Ferice de femeile care inteleg menirea si nobletea jertfei lor.
 

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38