![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#62
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În postarea dv cu numărul 17 de pe acest topic vorbiți de "sute de persoane într-o singură zi". Iată că deja sutele de condamnați au coborât la 183. Dar, așa cum ați observat, această condamnare s-a lăsat cu anchetă papală, în urma căreia zelosul inchizitor a fost eliberat din funcție. Nu că hotărârea sa nu ar fi fost justă și cei condamnați de el nu ar fi fost cu adevărat eretici. Dar Biserica e neobișnuită cu procese care durează o săptămână. În general, procesele de acest fel durau mult, luni și chiar ani. Inchizița a fost și atunci și este și acum de o admirabilă minuțiozitate în conducerea anchetelor. Eu pot să îl întreb pe Inchizitorul Șef ceva legat de credință, la care el își rezervă timp să răspundă: doi ani. La aceeași întrebare, Sfântul Oficiu răspunde în "numai" șase luni dacă cel care o pune este episcop: asta înseamnă că...Inchiziția se grăbește. În sfârșit, între momentul pronunțării sentinței și execuția propriu-zisă se obișnuia să se lase condamnatului timp suficient de reflecție: unii retractau, se converteau în inima lor și erau iertați. Să nu uităm că scopul principal al pedepsei este, la urma urmei, îndreptarea celui care a greșit lui Dumnezeu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#64
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Bine-nteles, acelasi lucru se poate face si cu criminalul in serie, si condamnarea la moarte nu este crestina, indiferent de motivatie. Daca crestinii ar fi cu adevarat sfinti asa cum ne cere Domnul, prin rugaciunile lor, criminalul in serie ar avea sansa de schimbare. Iar daca sansa de indreptare nu ar mai exista deloc, abia in acel moment l-ar lua Dumnezeu de pe pamant. Dumnezeu, nu oamenii, pentru ca Dumnezeu este singurul care stie rostul fiecarui om in parte.
|
#67
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă e așa, atunci de ce nu sunteți de părere că ar trebui condamnat la închisoare și vrăjitorul ori ereticul care face în public apologia ereziei ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca oamenii nesfinti nu au puterea de a judeca din punctul lui Dumnezeu de vedere ,altfel ne punem in locul lui Dumnezeu (antehrist).
Oamenii actuali nu au mai multa vedere decit fariseii si evreii care sustin ca Iisus a facut vraji. Au doar impresia ca au vedere findca asa le place sa creada , daca cineva spune ca unu face vraji imediat este crezut decei care vor sa creada asta chiar si cind nu este asa, facutul vrajilor nu se stableste in functie de apartenenta la un grup sau asociatie sau pe marturii mincinoase autojustificate. Si nici nu poate fi cuantificata, masurata, demonstrata. Asa cum nici pocainta sincera nu poate fi desoebita de falsa pocainta .."in inima".. Doar cei care au darul deosebirii duhurilor ca harisma pot sti dar iar ei pot fi deosebiti tot de cei care au la rindul lor acest dar -asa incit nu oricine pretinde ca il are chiar il si are. Adevarul in lucrurile nevazute nu se deosbeste dupa sabloane sau dupa pareri personale sau chiar de grup. Asa incit in lipsa unei certitudini nu te poti lupta orbeste si sa acuzi si sa condamni asa ...preventiv, ca poate e rau si scapa -in virtutea unei vinatori de vrajitoare, si apoi daca il inchizi ce se rezolva? sau daca il omori? nu se rezolva nimic. Te bintuie apoi si te face sa vezi numai rai in jur ca sa omori cit mai multi nevinovati. Deci trebuie luptat cu arme pe potriva (adica cu har si harisme) iar daca nu le ai inseamna ca trebuie sa pleci acasa si sa lasi pe altul si apoi tu doar sa ceri ajutorul lui Dumnezeu. Sau macar sa ai credinta in Dumnezeu, ca daca tot vezi pericole in jur si iti e frica atunci unde mai este credinta ca Dumnezeu te apara? Dumnezeu a cerut un lucru si noi credem ca trebuie sa facem altul. Imparatia sfintilor pe pamint trebuie asteptata mai degraba decit impusa dictatorial. De aceea se numeste a sfintilor fiindca trebuie infaptuita numai de catre sfinti iar ceilalti asculta. Dar sfinti adevarati nu dealde "preafericiti" care te intreaba "cit de bogat esti?" ca sa i-ti vinda in taina o parohie. Lucrurile nu se rezolv asa heirupist bagind pe toti in aceeasi oala ca sa ai doar iluzia ca ai facut un lucru bun. Insa problema a mai adinca - exista tendinta idealizarii oamenilor fie ei si fete bisericesti, o idealizare in care este inclusa si Biserica de parca ea este ferita de incercari si de lupi imbracati in oaie si alti pui de cuci care se prefac a fi sturzi cerind sa fie serviti. Exista confuzia intre Dumnezeu si Biserica, intre Iisus si dogma insa diferenta este ca de la Cer la pamnt. daca Iisus este capul si noi madularele nu insemna ca sintem si noi desavirsiti si atoatecunoscatori in conditiile in care inca exista taine si versete de neinteles. Faptul ca biserica nu va fi biruita de portile iadului ce poate insemna? Inseamna ca este desavirsita si deplin calauzita si ca poate sa faca orice? sau doar inspirata ca si noi? Inseamna ca este incercata dar ca pina la urma va scapa dar cum biserica este formata din oameni salvarea ei se face prin inlocuirea oamenilor sau dupa caz indreptarea lor. Caci nici nu se vede si nici nu scrie undeva ca fetele bisericesti sint scutite de incercari. Tu vorbesti de moarte dar ai omorit vreodata un om? In VT Dumnezu trimitea pe unii impotriva altora deci era Voia Sa considerind ca fapta este a Lui dupa o judecata de El stabilita iar cei care omorau cu de la sine vointa pacatul era al lor. Last edited by Mihai36; 03.07.2011 at 08:41:03. |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#70
|
|||
|
|||
![]()
Pai cine e nuiaua si toiagul Domnului? Inchizitia? Sau puterile divine?
Care e limita de a ne pune in locul lui Dumnezeu? Dar pe copii ii duci la biserica dar depinde si ce fac si cu cine se joaca dupa ce vin de la biserica si apoi ei sint copii nu au discernamintul format, in schimb nimeni nu poate trata adultii ca pe proprii copii. Este adevarat se pot face noi reguli de moralitate la nivelul societatii insa cu acordul majoritatii si respectind voia divina care mai intii trebuie cunoscuta nu doar aproximata. La o adica pe unul care nu crede obligarea sa vina la biserica nu stiu in ce masura l-ar putea face sa creada , e ca si cum ai aduce o oaie in biserica , e liniste, e racoare dar apoi tot la pascutul ei se va intoarce. Furtul e pedepsit fiindca afecteaza pe ceilalti - iar daca ai face o societate desavirsita fara oameni desavirsiti cum ar mai putea fi ei incercati? Asadar trebuie un echiibru, o cale de mijloc. Omul mai trebuie lasat si sa dea cu capul de sus altfel nu vede pragul de jos. O societate curata se va face abia dupa incheierea Judecatii -vremurile frumoase promise -deci pina atunci trebuie sa rabdam adica sa avem rabdare.-inca 1290 de zile din ziua pustiirii locasului sfint de catre razboinicii Asiriei- daca cifra este exacta. Insa atunci vor ramine doar oamenii cei mai de calitate incit se poate realiza acest lucru. Dar fara obligatii si impuneri exagerate. Iar pina atunci se pot crea doar premisele -realizate tot de sfinti. Schimbarea trebuie facuta cu inceputul adica cu educatia morala si abia apoi vazut in ce masura coercitia ajuta sau nu, in ce masura ingradim liberul arbitru raportat la masura in care faptele omului ii afecteaza si pe cei din jur. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 18:38:55 |
|