Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.11.2009, 15:19:26
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.
Se pare ca nu intelegi. Ma faci sa cred ca nu ai inteles nimic din Cuvantul Evangheliei. Doar citate invatate pe de rost, fara a patrunde esenta invataturii Mantuitorului: iubire, pocainta, iertare....
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.

Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului? De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.
Mai lasa-ne cu sperantele tale privind ortocdocsii. Priveste te rog cu obiectivitate in propria-ti ograda, si o sa ai de ce te minuna.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
  #2  
Vechi 03.11.2009, 15:23:41
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.
Stii proverbu ala cu barna si paiul. Ti se potriveste!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen. NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor? Sau preotia nou testamentara nu este nula? O logica cat de minima ar trebui sa te ajute sa gasesti raspunsul(asta daca "tatal minciunii nu va ratacit mintile cu totul).
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.
Draga, moarte Mantuitorului pe Sf. Cruce si apoi Invierea(sfintirea duminicii)fac parte din activitatea Mantuitorului, si ca urmare si din NT. Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi". Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?
Draga, e adevarat ca Mantuitorul face parte din Sf. Treime si ca urmare a fost si pe muntele Sinai cand evreii au primit legea VT. Dar dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....". In plus citatul respectiv se refra la legea noua. Matei a propovadui Evanghelia lui Hristos si nu legea veche. ca urmare citatul respectiv se refera la Cuvantul Mantuitorului nostru Iisus Hrisos, propovaduit in timpul activitatii Sale pe pamant. Daca ar fi sa intelegem citatul respectiv in modul cerut de tine ar trebui sa ne construim inca lacasurile de cult asemanator cu cel poruncit evreilor pe muntele Sinai, sa ne taiem imprejur, sa ne ghidam dupa principiul: ochi pentru ochi si dinte pentru dinte, sa ucidem femeile adulterine cu pietre, sa ne tratam sotiile aproape ca pe niste sclave.... si asa mai departe.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?
:) Nu. Nu mi s-a dat. Le-am repetat din dorinta de a intelege semnificatia Invierii. Atat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant. Un fapt istoric, ramane un fapt istoric si trebui privit ca atare. Activitatea Sf. imparat Constatantin cel Mare s-a constituit in mai multe fapte consemnate de istorie. La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
  #3  
Vechi 03.11.2009, 18:28:16
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.
E bine că ai mai estompat comparația... Acum încer să înțeleg și ce ar însemna pentru "creștinismul de 2000 de ani" recunoașterea pe față a unei erori cu o durată așa de lungă (mă refer la ziua de odihnă nebiblică). Poate va găsi Domnul o cale...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen.
Transmite respectele mele părintelui tău și roagă-l să-ți explice cum e cu termenul presbyteros. Dar nu care e înțelesul în neogreacă, sau cum s-a petrecut mutația semantică prezbiter-preot, ci ce însemna pe vremea apostolilor. O să-ți înțeleg jena, așa că nu e nevoie să-mi faci cunoscut rezultatul cercetărilor tale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor?
Nu era un moft, ținea de organizarea Bisericii și era sub inspirația Duhului Sfânt. Mă bucur să constat corectitudinea termenilor de data aceasta (bine ai făcut că ai omis preoții). Felicitări.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.
Nu va fi nevoie să repeți, o să-ți răspund din prima. În organizarea Bisericii AZȘ se regăsesc toate aceste slujbe.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi".
Mda. Vorba lui nenea Iancu, argumentele din F.A. sunt extraordinare, însă... lipsesc cu desăvârșire.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Cu Apocalipsa e o treabă mai serioasă... Încă nu s-a găsit cineva să-l tragă de mânecă pe traducătorul ortodox al Apocalipsei. Și ar trebui s-o facă repede, că miroase deja a fum de Iad...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....".
Legea aceea a iubirii este chiar Decalogul, despre el spunea Mântuitorul că este expresia iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant.
Observ că ți-am devenit extrem de drag în ultimele postări, facăți-se după simțămintele tale :)
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
Nu ai de ce să te scuzi, sunt înțelegător față de competențele tale. Dacă fițuicile de propagandă antiazs le numești "istorie", nu mă miră și celelalte competențe. Să auzim numai de bine
  #4  
Vechi 03.11.2009, 20:15:08
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Transmite respectele mele părintelui tău și roagă-l să-ți explice cum e cu termenul presbyteros. Dar nu care e înțelesul în neogreacă, sau cum s-a petrecut mutația semantică prezbiter-preot, ci ce însemna pe vremea apostolilor. O să-ți înțeleg jena, așa că nu e nevoie să-mi faci cunoscut rezultatul cercetărilor tale.
Trebuie sa te dezamagesc si sa te anunt ca tata mi-a dat dreptate. Draga, intelesul era in greaca veche si nu in neogreaca, limba folosita acum 2000 de ani in arealul roman, un fel de limba engleza a vremurilor de atunci. In scrierea Bibliei, pentru preot al NT s-a folosit termenul ho presviierevs(presbyteros in neogreaca) prin care se intelege: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, deci PREOT.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu era un moft, ținea de organizarea Bisericii și era sub inspirația Duhului Sfânt. Mă bucur să constat corectitudinea termenilor de data aceasta (bine ai făcut că ai omis preoții). Felicitări.
Da prezbiterii ce sunt? Nu sunt preoti? Frate, da greu mai esti....


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu va fi nevoie să repeți, o să-ți răspund din prima. În organizarea Bisericii AZȘ se regăsesc toate aceste slujbe.
De cand? De astazi? la propunerea ta, ne mai avand pe unde sa-ti scoti camasa. Din cate observ va schimbati modul de organizare, asa de la o zi la alta. Cu ceva timp in urma sustineai pe un alt thread sus si tare ca voi adventistii nu aveti episcopi, nu aveti, presbiteri(preoti) si nici diaconi, si nici nu ati avea nevoie de asa ceva. Apropo care e denumirea pentru episcop in noua organizare, dar pentru presbiter si diacon? Cine este episcop pentru zona Banatului? La ce schimbari de dogma/organizare sa ne mai asteptam in urmatoarele zile, saptamani? Te rog sa ma tii la curent. Astept cu sufletul la gura orice informatie "calda".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mda. Vorba lui nenea Iancu, argumentele din F.A. sunt extraordinare, însă... lipsesc cu desăvârșire.
Ce sa facem, fiecare cu cat poate sa inteleaga si sa patrunda.... Pana la urma sunt si oameni care confunda rosul cu albastru. Nu ar trebui sa fie nici o mirare daca voi adventistii vazand scris negru pe alb DUMINICA percepeti SAMBATA.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu Apocalipsa e o treabă mai serioasă... Încă nu s-a găsit cineva să-l tragă de mânecă pe traducătorul ortodox al Apocalipsei. Și ar trebui s-o facă repede, că miroase deja a fum de Iad...
Draga te rog sa consultati originalul in greaca(veche) si sa va convingeti de corectitudinea traducerii versiunii Bibliei editate de BOR si de faptul ca in cartea Apocalipsei este specificata duminica ca zi de odihna. Asa ca: nu ma vorbi in necunostinta si spor la invatat greaca veche!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Legea aceea a iubirii este chiar Decalogul, despre el spunea Mântuitorul că este expresia iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele.
Iar iti dai cu stangu in dreptu.... Ce spune legea veche: sa intorci obrazul cand cineva iti da o palma(legea noua a iubirii chiar si a dusmanului) sau sa te asiguri ca palma pe care o vei da la randul tau sa fie cat mai aproape de intensitatea celei primite?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Observ că ți-am devenit extrem de drag în ultimele postări, facăți-se după simțămintele tale :)
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor...
Mai sa stii ca imi esti drag. Si aceasta deoarece esti om, deci purtator al Chipului lui Dumnezeu. Ce ma intristeaza este ca ratacesti si incerci sa-i ratacesti si pe altii. Dumnezeu sa te lumineze!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu ai de ce să te scuzi, sunt înțelegător față de competențele tale. Dacă fițuicile de propagandă antiazs le numești "istorie", nu mă miră și celelalte competențe. Să auzim numai de bine
Spre deoasebire de adventisti, iehovisti, mormoni, noi ortodocsii nu apelam la fituici, pliante nici macar pentru a rapsandii credinta ortodoxa, cu atat mai putin pentru a combate alte culte. Noi nu agasam oamenii pe strada cu mesajele noastre, nu le umplem casuta postala cu pliante, nu le batem pe la usi cu geamantanu de carti/pliante.
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv. N-ar fi rau sa puneti si voi mana pe astfel de lucrari, sa va luminati in anumite privinte.
  #5  
Vechi 04.11.2009, 08:39:46
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Trebuie sa te dezamagesc si sa te anunt ca tata mi-a dat dreptate. Draga, intelesul era in greaca veche si nu in neogreaca, limba folosita acum 2000 de ani in arealul roman, un fel de limba engleza a vremurilor de atunci. In scrierea Bibliei, pentru preot al NT s-a folosit termenul ho presviierevs(presbyteros in neogreaca) prin care se intelege: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, deci PREOT.
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.

Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Da prezbiterii ce sunt? Nu sunt preoti? Frate, da greu mai esti....
În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De cand? De astazi? la propunerea ta, ne mai avand pe unde sa-ti scoti camasa. Din cate observ va schimbati modul de organizare, asa de la o zi la alta.
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cu ceva timp in urma sustineai pe un alt thread sus si tare ca voi adventistii nu aveti episcopi, nu aveti, presbiteri(preoti) si nici diaconi, si nici nu ati avea nevoie de asa ceva.
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo care e denumirea pentru episcop in noua organizare, dar pentru presbiter si diacon? Cine este episcop pentru zona Banatului? La ce schimbari de dogma/organizare sa ne mai asteptam in urmatoarele zile, saptamani? Te rog sa ma tii la curent. Astept cu sufletul la gura orice informatie "calda".
Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ce sa facem, fiecare cu cat poate sa inteleaga si sa patrunda.... Pana la urma sunt si oameni care confunda rosul cu albastru. Nu ar trebui sa fie nici o mirare daca voi adventistii vazand scris negru pe alb DUMINICA percepeti SAMBATA.
Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga te rog sa consultati originalul in greaca(veche) si sa va convingeti de corectitudinea traducerii versiunii Bibliei editate de BOR si de faptul ca in cartea Apocalipsei este specificata duminica ca zi de odihna. Asa ca: nu ma vorbi in necunostinta si spor la invatat greaca veche!
Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv.
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?
  #6  
Vechi 04.11.2009, 11:13:17
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.

Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.
Prezbiter reprezinta un titlu onorific in Biserica atribuit persoanelor care fac parte din cînul bisericesc(invatatori,preoti,batrani,intelepti,dia coni,episcopi..)

PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de oprocopiuc, 13 Apr 2004 | Greșeală de tipar

prezbíter s. m., pl. prezbíteri
Sursa: Dicționar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER ~i m. 1) înv. (în biserica creștină) Slujitor al cultului. 2) Conducător electiv (dintre mireni) al bisericii prezbiteriene. /<ngr. presbytos, fr. presbytere
Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER s. m. membru al cinului preoțesc; preot (la catolici). (< gr. presbytos, fr. presbytère)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...
Biserica Ortodoxă e Biserica Primară.In afara de Biserica Catolica si cea Ortodoxa nici o alta Biserica nu are referinta din inceput, si sunt printre putinele biserici care au succesiune apostolica.






Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).
Da, inceputul bisericii primare in 1844 cu capul bisericii Milleritii si Ellen White."Desigur" crestinismul a inceput in 1844 la 1800 de ani dupa Hristos.



Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).




Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.



Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.



Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.



Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?
ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ, καὶ ἤκουσα ὀπίσω μου φωνὴν μεγάλην ὡς σάλπιγγος

κυριακός,a {koo-ree-ak-os'}
1) belonging to the Lord 2) related to the Lord

Ziua Domnului, sau ziua care are legatura cu Domnul , ziua in care a inviat , ziua in care s-a aratat apostolilor , ziua in care s-a Inaltat la Cer,ziua lui Iisus Hristos , ziua pe care Domnul a facut-o cum a zis psaltistul;Aceasta zi e duminica.
  #7  
Vechi 04.11.2009, 22:26:14
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Prezbiter reprezinta un titlu onorific in Biserica atribuit persoanelor care fac parte din cînul bisericesc(invatatori,preoti,batrani,intelepti,dia coni,episcopi..)

PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbyt&egrave;re.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de oprocopiuc, 13 Apr 2004 | Greșeală de tipar

prezbíter s. m., pl. prezbíteri
Sursa: Dicționar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER ~i m. 1) înv. (în biserica creștină) Slujitor al cultului. 2) Conducător electiv (dintre mireni) al bisericii prezbiteriene. /<ngr. presbytos, fr. presbytere
Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER s. m. membru al cinului preoțesc; preot (la catolici). (< gr. presbytos, fr. presbyt&egrave;re)
Nu are nici o relevanță definiția actuală a prezbiterului pentru înțelegerea slujbei de presbyteros în vremea apostolilor, mai ales știind faptul că s-a petrecut o mutație semantică.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Biserica Ortodoxă e Biserica Primară.In afara de Biserica Catolica si cea Ortodoxa nici o alta Biserica nu are referinta din inceput, si sunt printre putinele biserici care au succesiune apostolica.
Mda. Mitul acesta al succesiunii apostolice îl au și anglicanii și lutheranii scandinavi. Noi promovăm succesiunea învățăturii apostolice, nu succesiunea apostolică. Ipostaza apostolică nu poate fi moștenită. Apostolii erau martorii oculari ai faptelor Mântuitorului, o situație istorică nerepetabilă, încheindu-se în acea generație istorică. Ordinatia/hirotonirea/hirotonisirea este însărcinarea Bisericii, nu a apostolilor.

Cineva spunea că Dumnezeu nu are nepoți, ci numai copii. Experiența creștină nu este o moștenire ereditară.
  #8  
Vechi 04.11.2009, 12:34:54
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele),
Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.

În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...
Ma speri afirmatiile ce le faci in fata evidentei. Dumnezeu sa te lumineze!
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche).
Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda.
Pune mana si cerceteaza! Daca esti ametit te rog nu mai ameti si pe altii! Nu raspandi minciuni si false intrepretari!
Mersi!
Continuand-mi ideea: se foloseste termenul respectiv(cel randuit in preotie)tocmai pentru a sublinia superioritatea preotie nou-testamentare fata de cea VT(doar preot).

Nu are legatura cu ce crede BO, este pur si simplu traducerea unui termen! Nu s-a intamplat nici o mutatie semantica! Singura mutatie e cea care adventistii o incearca, pentru a-si motiva ratacirile.

Da, acum lucrurile fiind sper lamurite, putem reveni la topic.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.
Draga noi ortodocsi nu il facem mincinos pe Sfantul Apostol Pavel. Pentru noi Hristos este primul preot al NT, este cel care a savarsit pentru prima oara Jertfa cea fara de Sange la Cina cea de Taina, pentru a doua oara in Emaus(dupa Inviere). Iisus este Cel ce s-a adus pe sine Jertfa pe Sf. Cruce. El este pentru noi Arhiereu(primul intre preoti, cel mai mare)vesnic, este "Preot in veac dupa randuiala lui Melchisedec".
De asemena pentru noi ortodocsii reprezinta intermediarul intre noi si Dumnezeu. Nimeni nu va putea intra in Imparatia Tatalui daca nu il va avea cu el pe Hristos, daca nu va fi hristofor("purtator de Hristos"), daca nu l-a primit pe Hristos sub forma Trupului si Sangelui euharistic(vezi Cina cea de Taina). Iar Trupul si Sangele Euharistic nu pot fi primite decat din mainile unui preot - slujitorul lui Hristos pe Pamant. Iata una din necesitatile preotie, pe care voi o negati, parca fiindu-va chiar teama de ea....


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).
Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.
1. Biserica Primara nu are nici o legatura cu adventistii
2. Biserica Primara a luat fiinta in mod nevazut la moartea pe Sf. Cruce a Mantuitorului si in mod vazut la Cincizecime(cu vreo 2000 de ani in urma)
3. Biserica Ortodoxa reprezinta in prezent Biserica Primara(Trunchiul). Mai sunt ele si ramuri: BC....
4. Din pacate sectele nu fac parte nici macar dintre ramuri: reprezinta cel mult niste vlastare, pomisori ce cresc in jurul Biserici lui Hristos.
2. Adventistii au aparut la mijlocului secolului 19(cam 150 de ani in urma) iar contextul si cauzele nu prea va avantajeaza. Pentru a nu te jigni nu o sa specific cu exactitate "situatia medicala" a initiatoarei Ellen White. Situatie in care se gaseau si primii membrii ai sectei. Niste oamnei "sanatosi" nu s-ar fi lasat influentati de o persoana precum Ellen White.
3. Titlurile respective nu reprezinta functii ci diferite slujiri, si dupa exemplul Mantuitorului
cu cat cineva este mai mare intre preoti, cu atat si slujirea lui este mai mare
4. In ce priveste clerul BO pastreaza organizarea Biserici Primare
5. Prima categorie: diaconii
6. A doua categorie: preotii
4. A 3-a categorie: episcopii(mitropolit, patriarh....)
7. Titlurile repective sunt folosite doar pentru a diferentia diferitele categorii de slujire(Prea Sfintit.....) Astfel pentru episcop se mai foloseste si termenul de Prea Sfintit pentru a-l diferentia de preot care e doar sfintit. Aceasta deoarece episcopul este in primul rand Sfintit(a primit hirotonia in preot) iar pentru a evidentia faptul ca a primit si hirotonia in episcop se alatura termenul Prea=> Prea Sfintit(cel care atat dreptul a face indatoririle preotesti, dar si puterea de a hirotoni noi preoti)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.
O sa le primesti dupa ce ajung acasa si o sa am la dispozitie o Biblie(pentru a fi cat mai exacte). Mie nu imi place sa invat mecanic Biblia. Imi place sa o inteleg.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.
Care original? Cel scris acum aproape 2000 de ani in greaca veche. Sau varianta Ellen White scrisa intre doua doze de prozac. Sa-mi fie cu iertare, dar nu m-am putut abtine.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?


Draga ne fiind adventist, nu ma las influentat de saituri obscure ale unor oameni compromisi, nici nu citesc "literatura usoara" a unor diletanti in materie(Ellen White & Co). Nu am obiceiul in a ma documneta in probleme serioase folosind internetul. Folosesc surse cat mai credibile cat mai apropiate de evenimentele ce ma intereseaza. Si asta fara a ma interesa daca autorul respectiv a fost ortodox, catolic, inchinator la idoli.... Ma intereseaza doar obiectivitatea!

Last edited by ciprian85; 04.11.2009 at 13:20:45.
  #9  
Vechi 04.11.2009, 22:28:29
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

[quote=ciprian85;178557]
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche).
Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda.

Cu noua ta specializare în oftalmologie ar fi trebuit să faci imediat legătura între presbyteros (bătrân) și prezbitism. Presbyteros nu avea nici o legătură cu preotul în NT. Toate legăturile vin doar în urma "inovației" acesteia aduse în creștinism: sistemul preoțesc.

Confuzia etimologică cu care te confrunți sau pe care vrei s-o induci (ți-am subliniat pe text) probabil își are rădăcina în Fapte 14,23:

"Au rînduit presbiteri în fiecare Biserică [...]" (v. Cornilescu)
"Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică [...]" (v. Sinodală)
"Cheirotonesantes de autois kat' ekklesian presbyterous" (original)

Dar cred că am divagat suficient... Dacă vrei să continui, deschide un nou topic.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
1. Biserica Primara nu are nici o legatura cu adventistii
2. Biserica Primara a luat fiinta in mod nevazut la moartea pe Sf. Cruce a Mantuitorului si in mod vazut la Cincizecime(cu vreo 2000 de ani in urma)
3. Biserica Ortodoxa reprezinta in prezent Biserica Primara(Trunchiul). Mai sunt ele si ramuri: BC....
4. Din pacate sectele nu fac parte nici macar dintre ramuri: reprezinta cel mult niste vlastare, pomisori ce cresc in jurul Biserici lui Hristos.
2. Adventistii au aparut la mijlocului secolului 19(cam 150 de ani in urma) iar contextul si cauzele nu prea va avantajeaza. Pentru a nu te jigni nu o sa specific cu exactitate "situatia medicala" a initiatoarei Ellen White. Situatie in care se gaseau si primii membrii ai sectei. Niste oamnei "sanatosi" nu s-ar fi lasat influentati de o persoana precum Ellen White.
3. Titlurile respective nu reprezinta functii ci diferite slujiri, si dupa exemplul Mantuitorului
cu cat cineva este mai mare intre preoti, cu atat si slujirea lui este mai mare
4. In ce priveste clerul BO pastreaza organizarea Biserici Primare
5. Prima categorie: diaconii
6. A doua categorie: preotii
4. A 3-a categorie: episcopii(mitropolit, patriarh....)
7. Titlurile repective sunt folosite doar pentru a diferentia diferitele categorii de slujire(Prea Sfintit.....) Astfel pentru episcop se mai foloseste si termenul de Prea Sfintit pentru a-l diferentia de preot care e doar sfintit. Aceasta deoarece episcopul este in primul rand Sfintit(a primit hirotonia in preot) iar pentru a evidentia faptul ca a primit si hirotonia in episcop se alatura termenul Prea=> Prea Sfintit(cel care atat dreptul a face indatoririle preotesti, dar si puterea de a hirotoni noi preoti)
Dragă (până la urmă, o să intre la bănuieli userii), chiar și numerotația este hazlie, hai că-mi placi
Am o singură nedumerire: La punctul 4.bis prin Biserica Primară înțelegi Biserica din timpul apostolilor? Dacă da, atunci la punctul 4.terț dă-mi te rog referințele biblice cu privire la mitropolit și patriarh. Mulțumesc.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Care original? Cel scris acum aproape 2000 de ani in greaca veche. Sau varianta Ellen White
Se înțelege că e vorba de copii ale originalului, manuscrisul original al Apocalipsei s-a pierdut. Ellen White nu are nicio traducere a Bibliei.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa-mi fie cu iertare, dar nu m-am putut abtine.
Se prea vede că abstinența nu este unul din punctele tale forte.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga ne fiind adventist, nu ma las influentat de saituri obscure ale unor oameni compromisi, nici nu citesc "literatura usoara" a unor diletanti in materie(Ellen White & Co). Nu am obiceiul in a ma documneta in probleme serioase folosind internetul. Folosesc surse cat mai credibile cat mai apropiate de evenimentele ce ma intereseaza. Si asta fara a ma interesa daca autorul respectiv a fost ortodox, catolic, inchinator la idoli.... Ma intereseaza doar obiectivitatea!
Așa să-ți ajute Dumnezeu!
  #10  
Vechi 03.11.2009, 17:48:34
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.
Hai să fim sobri. Adică le-a spus de patimile Lui, de moartea și învierea Sa și nu le-a amintit nimic de schimbarea zilei de odihnă? După învierea Sa mai stă pe pământ 40 de zile și tot nu le zice nimic? Hai că asta e prea de tot!

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului?
Activitatea Sa publică a fost în cei 3 ani și jumătate. După instituirea Cinei, nu prea a mai avut activitate publică. Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12