![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului? Citat:
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime. Citat:
Citat:
Citat:
|
#2
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat. Citat:
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori. Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor... Citat:
![]() |
#4
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv. N-ar fi rau sa puneti si voi mana pe astfel de lucrari, sa va luminati in anumite privinte. |
#5
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină. Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère. Sursa: DEX '98 | Trimisă de oprocopiuc, 13 Apr 2004 | Greșeală de tipar prezbíter s. m., pl. prezbíteri Sursa: Dicționar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greșeală de tipar PREZBÍTER ~i m. 1) înv. (în biserica creștină) Slujitor al cultului. 2) Conducător electiv (dintre mireni) al bisericii prezbiteriene. /<ngr. presbytos, fr. presbytere Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greșeală de tipar PREZBÍTER s. m. membru al cinului preoțesc; preot (la catolici). (< gr. presbytos, fr. presbytère) Citat:
Citat:
Citat:
κυριακός,a {koo-ree-ak-os'} 1) belonging to the Lord 2) related to the Lord Ziua Domnului, sau ziua care are legatura cu Domnul , ziua in care a inviat , ziua in care s-a aratat apostolilor , ziua in care s-a Inaltat la Cer,ziua lui Iisus Hristos , ziua pe care Domnul a facut-o cum a zis psaltistul;Aceasta zi e duminica. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cineva spunea că Dumnezeu nu are nepoți, ci numai copii. Experiența creștină nu este o moștenire ereditară. |
#8
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche). Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda. Pune mana si cerceteaza! Daca esti ametit te rog nu mai ameti si pe altii! Nu raspandi minciuni si false intrepretari! Mersi! Continuand-mi ideea: se foloseste termenul respectiv(cel randuit in preotie)tocmai pentru a sublinia superioritatea preotie nou-testamentare fata de cea VT(doar preot). Nu are legatura cu ce crede BO, este pur si simplu traducerea unui termen! Nu s-a intamplat nici o mutatie semantica! Singura mutatie e cea care adventistii o incearca, pentru a-si motiva ratacirile. Da, acum lucrurile fiind sper lamurite, putem reveni la topic. Citat:
De asemena pentru noi ortodocsii reprezinta intermediarul intre noi si Dumnezeu. Nimeni nu va putea intra in Imparatia Tatalui daca nu il va avea cu el pe Hristos, daca nu va fi hristofor("purtator de Hristos"), daca nu l-a primit pe Hristos sub forma Trupului si Sangelui euharistic(vezi Cina cea de Taina). Iar Trupul si Sangele Euharistic nu pot fi primite decat din mainile unui preot - slujitorul lui Hristos pe Pamant. Iata una din necesitatile preotie, pe care voi o negati, parca fiindu-va chiar teama de ea.... Citat:
2. Biserica Primara a luat fiinta in mod nevazut la moartea pe Sf. Cruce a Mantuitorului si in mod vazut la Cincizecime(cu vreo 2000 de ani in urma) 3. Biserica Ortodoxa reprezinta in prezent Biserica Primara(Trunchiul). Mai sunt ele si ramuri: BC.... 4. Din pacate sectele nu fac parte nici macar dintre ramuri: reprezinta cel mult niste vlastare, pomisori ce cresc in jurul Biserici lui Hristos. 2. Adventistii au aparut la mijlocului secolului 19(cam 150 de ani in urma) iar contextul si cauzele nu prea va avantajeaza. Pentru a nu te jigni nu o sa specific cu exactitate "situatia medicala" a initiatoarei Ellen White. Situatie in care se gaseau si primii membrii ai sectei. Niste oamnei "sanatosi" nu s-ar fi lasat influentati de o persoana precum Ellen White. 3. Titlurile respective nu reprezinta functii ci diferite slujiri, si dupa exemplul Mantuitorului cu cat cineva este mai mare intre preoti, cu atat si slujirea lui este mai mare 4. In ce priveste clerul BO pastreaza organizarea Biserici Primare 5. Prima categorie: diaconii 6. A doua categorie: preotii 4. A 3-a categorie: episcopii(mitropolit, patriarh....) 7. Titlurile repective sunt folosite doar pentru a diferentia diferitele categorii de slujire(Prea Sfintit.....) Astfel pentru episcop se mai foloseste si termenul de Prea Sfintit pentru a-l diferentia de preot care e doar sfintit. Aceasta deoarece episcopul este in primul rand Sfintit(a primit hirotonia in preot) iar pentru a evidentia faptul ca a primit si hirotonia in episcop se alatura termenul Prea=> Prea Sfintit(cel care atat dreptul a face indatoririle preotesti, dar si puterea de a hirotoni noi preoti) Citat:
Citat:
Citat:
Draga ne fiind adventist, nu ma las influentat de saituri obscure ale unor oameni compromisi, nici nu citesc "literatura usoara" a unor diletanti in materie(Ellen White & Co). Nu am obiceiul in a ma documneta in probleme serioase folosind internetul. Folosesc surse cat mai credibile cat mai apropiate de evenimentele ce ma intereseaza. Si asta fara a ma interesa daca autorul respectiv a fost ortodox, catolic, inchinator la idoli.... Ma intereseaza doar obiectivitatea! Last edited by ciprian85; 04.11.2009 at 13:20:45. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[quote=ciprian85;178557]
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche). Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda. Cu noua ta specializare în oftalmologie ar fi trebuit să faci imediat legătura între presbyteros (bătrân) și prezbitism. Presbyteros nu avea nici o legătură cu preotul în NT. Toate legăturile vin doar în urma "inovației" acesteia aduse în creștinism: sistemul preoțesc. Confuzia etimologică cu care te confrunți sau pe care vrei s-o induci (ți-am subliniat pe text) probabil își are rădăcina în Fapte 14,23: "Au rînduit presbiteri în fiecare Biserică [...]" (v. Cornilescu) "Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică [...]" (v. Sinodală) "Cheirotonesantes de autois kat' ekklesian presbyterous" (original) Dar cred că am divagat suficient... Dacă vrei să continui, deschide un nou topic. Citat:
![]() Am o singură nedumerire: La punctul 4.bis prin Biserica Primară înțelegi Biserica din timpul apostolilor? Dacă da, atunci la punctul 4.terț dă-mi te rog referințele biblice cu privire la mitropolit și patriarh. Mulțumesc. Citat:
Se prea vede că abstinența nu este unul din punctele tale forte. Citat:
|
#10
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|