![]() |
![]() |
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
As dori sa adaug ca hrana vie a Cuvantului in rugaciunea Tatal Nostru este Duhul Sfant, pe care-l cerem astazi fiindca e necesar in fiecare clipa prezenta in luarea deciziilor corecte, ispirate de El. Prin urmare evolutia duhovniceasca este asigurata(conform cererii) de influenta Duhului Sfant si-atunci se cuvine verificarea evolutiei prin ispite corespunzatoare (asa cum spui) puterii sufletesti deja acumulate. Ispita nu vine direct de la Dumnezeu, ci de la randuiala Lui pe care El a asezat-o in toata Imparatia Sa. De ce este necesara verificarea evolutiei prin ispite? Pentru a putea trece la o etapa superioara de intarire a inimii si la un stadiu mai inalt de conlucrare cu Voia lui Dumnezeu, posibile doar dupa trecerea ispitei. Fiecare etapa se incheie cu o ispita specifica ei si se repeta in diferite forme pana ce este trecuta. Cererea de a nu ne duce pe noi in ispita, predata de Iisus, se refera(zic eu) la o formulare ce descrie inima cea mai smerita, iar Dumnezeu stie instant cat e de smerita si ii poate acorda dispensa de ispita de rigoare daca o gaseste intr-o astfel de stare, placuta Lui, si-i va permite accederea la invatatura urmatoare care va presupune o ispita probabil combinata. Am fost si eu amagit de impresia ca nu de la Dumnezeu vine ispita si, "protestand", am modificat rugaciunea ajustand-o dupa "judecata" mea, dar, dupa mi s-au revelat cele pe care le-am descris mai sus, "m-am pocait" intrebandu-ma: cine sunt eu sa corectez versiunea lasata noua de Mantuitorul?
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 24.11.2014 at 08:03:35. |
|