Botezul trebuie savarsit prin afundare
			 
			 
			
		
		
		
			
			Am observat ca din ce in ce mai multi preoti renunta sa mai afunde copilul in cristelnita. Nu spun ca botezul care nu s-a savarsit prin afundare nu este valid, dar nu aceasta este practica Bisericii Ortodoxe. 
 
 Afundarea exprima moartea si renasterea la o noua viata in Hristos. Nu inteleg de ce episcopii locului nu-si mai cerceteaza preotii pe care ii conduce si nu le atraga atentia ca dupa canonul 50 al Sfintilor Apostoli ar trebui caterisit daca nu face botezul prin intreita afundare: "Episcopul sau preotul care nu va face trei afundari ale Tainei intr-un Botez rostind la fiecare afundare cate un nume al Sfintei Treimi, ci va afunda pruncul numai o data spre inchipuirea mortii Domnului, cum faceau ereticii eunomieni, sa se cateriseasca..."
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 |