![]() |
![]() |
|
#181
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am spus-o si o repet, un preot poate acorda iertarea pacatelor, dar veleitatile lui de psiholog tin mai degraba de latura umana si mai ales cum a inteles el sa si-o dezvolte, sau nu. In ceea ce priveste discernamentul spiritual, iarasi tine intr-o buna masura de el, de cum a inteles sa-si dezvolte aceasta latura, binenteles cu asistenta de sus. Si da, este o linie uneori destul de subtire care separa sarcina psihologului de cea a psihiatrului, sunt cazuri evidente dar si cazuri mai putin evidente unde trebuie o formare de specialitate, sa crezi ca toti preotii o au nu poti fi decat naiva.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#182
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce a fost aceasta afirmatie daca nu o respingere a gestului meu? o zgandarire si indemn la alte pacate? Eu am terfelit, dar el ce a facut? de ce nu putem admite amandoi ca am gresit si gata? Tocmai ca asta incerc sa spun, Ioan este intolerant fata de cei care il contrazic si nu ii impartasesc ideile. Altfel ar fi acceptat gestul meu, l-ar fi primit cu inima deschisa, si in loc sa raspunda cu "Dobrin terfeleste" putea sa spuna altceva. Si daca tacea era mai bine. Am inteles ca nu poate ierta dar macar dadea dovada de toleranta fata de semeni. Din toata inima iti spun ca nu am nici cea mai mica suparare pe Ioan , insa vad ca oricate iertari as cere este degeaba. asta este. Nu stiu, insa pot spune ca simt orice mica nuanta de rautate. Chiar si adresarea cu Dobrin, a unui om care pana acum imi spunea Mihaela, imi transmite ceva in suflet. Cand sfintii spun ca sufletul omului este delicat stiu ei ce ne invata. Sper ca acum ma intelegi pe deplin.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#183
|
||||
|
||||
![]() Citat:
M-am referit la faptul ca preotul prin Sfintele Taine poate vindeca, iar daca totusi vindecarea nu survine poate decide daca e nevoie si de medic. Ma refer strict la starea sufleteasca a unui om, si la faptul ca multi oameni pot fi vindecati in cadrul Bisericii avand boli ce vin din prea multe pacate.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#184
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Omul ar trebui oricum sa consulte in paralel si un medic. Macar din smerenie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#185
|
||||
|
||||
![]()
stiu eu Alin cum e cu smerenia?
eu asa am citit ca smerenia inseamna in primul rand ascultare de duhovnic nu de psiholog. Cel putin asa am citit in Sfanta Traditie, toti sfintii asa ne invata. sa ascultam de duhovnic, sa nu suparam semenii, sa incercam sa ne vedem pe noi insine si propriile noastre pacate. Nicaieri in scrierile sfintilor nu am citit de indemnul de a merge crestinii la psiholog in paralel cu preotul. Unde ar putea sa cada acela care se afla mai jos decat toti ? (Sf. Macarie cel Mare). Adu-ti aminte de caderile celor puternici si smereste-te in virtutile tale (Sf. Efrem Sirul). Daca vrei sa dobandesti adevarata smerenie, deprinde-te sa rabzi barbateste ocarile aduse de altii (Avva Serapion). Desavarsita smerenie consta in faptul ca rabdam cu bucurie invinuirile mincinoase (Sf. Isaac Sirul). Nu vad, oricat as cauta, sa spuna sfintii ca a merge la psiholog este o dovada de smerenie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#186
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu acel prilej am și scris vreo postare, două. Se poate verifica. Altceva nu știu, nu cunosc. Ca urmare, dacă tu ai mai multe cunoștințe decât mine în ceea ce-l privește pe Mihnea, ce pot să zic eu: vorbește cu tine însuți, până te lămurești. Sau, poate, până te nedumerești. Faci desigur așa cum dorești, întrucât ești liber să alegi. Domnul cu tine! |
#187
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totuși, dă-mi voie să pun un gând bun prin întrebare: tu de cine ai nevoie? Cine simți și vezi neîndoielnic că te ajută în viața ta concretă, zi de zi? Cine îți dă spor la rugăciune, la nevoință, la pocăință, la fapte bune întru Hristos Domnul: Dalian sau Maica? Fă ce ai de făcut în funcție de răspunsul la această întrebare, cu frică de Dumnezeu. |
#188
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar, ceea ce vroiam sa subliniez si nu am mai apucat, e urmatorul aspect: cred ca facem o greseala atunci cand consideram ca o anume profesie, institutie, curent, doctrina, etc, se identifica cu practicantii ei. Oamenii sunt subiectivi si gresesc. Nu avem dreptul sa denigram sau sa renegam o profesie (sau o institutie) fiindca cunoastem noi pe unii "reprezentanti " ai acesteia care nu sunt si nu fac ceea ce ar trebui (ex: doctori macelari, politisti corupti, psihologi cu diploma cumparata, popi pedofili); nu trebuie sa ne pierdem increderea in medicina, justitie, invatamant, biserica, din cauza unor 'uscaturi', care se pare mai mult sunt promovate, scoase la inaintare probabil intentionat pentru a denigra aceste institutii, in loc sa fie date la o parte si promovate adevaratele valori. |
#189
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai este un aspect. Dacă presupunem că religia se ocupă cu medicina spiritului, atunci nu vi se pare de-a dreptul absurd ca medicii care se ocupă de trup să studieze, și la un mod serios cu foarte multă muncă intelectuală, ani și ani grei de zile, în timp ce alții, cvare pretind că înțeleg cum stă treaba cu medicina spiritului pot să ajungă la "cabinet" și după câțiva ani de seminăraș, la asta adăugând și lipsa de maturitate spirituală, morală și intelectuală a multor preoți care intră în câmpul muncii. Eu aici văd în această comparație un avantaj evident pentru domeniul medical, unde se muncește la greu și unde un malpraxis, unul singur, poate însemna foarte mult, în timp ce medicina care pretinde că are în vedere spiritul, adică ceva mult mai de preț și mai complex decât trupul sau anumite părți ale sale, expediază lucrurile destul de simplist și peste astea au loc din nefericire foarte multe malpraxisuri în plan spiritual, moral și teologic, malpraxisuri pentru care cei care le comit nu pot fi trași la răpundere, nu ai la cine să raportezi, sunt mult mai multe și mai puțin evidente și așa mai departe. |
#190
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desigur, fiind vorba de bani, se urmareste diminuarea rolului Bisericii, mai ales a Bisericii Ortodoxe, unde se poate vindeca si trupul si sufletul. In schimb, e corect politic, ca in locul credintei ortodoxe sa apara tot soiul de vrajitorii cu haina stiintifica prin care sa se faca false minuni si sa se duca sufletele in iad, asigurand sau nu o sanatate vremelnica. A spune mai intai duhovnicului ca avem o problema sufleteasca sau de sanatate mi se pare absolut firesc. El stie daca aceea se va rezolva cu doar cu ajutorul lui Dumnezeu sau daca necesita un specialist. Cunosc oameni care s-au vindecat de boli grave mergand la anumiti preoti sau chiar la anumite icoane sau sfinte moaste. Pe unii, insa, preotul i-a trimis la operatie. |
|