![]() |
![]() |
|
#611
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt intru totul de acord cu tine. Consider pertinet si adecvat moul in care studiezi si traiesti teologita ortodoxa precum si acela in care postezi. Cauti sa intelegi... sa "vezi" teologia... si nu sa te "ascuzi" sau sa te pierzi in niste temeni si formulari abigue. Doamena ajuta. Harul Domnului Iisus Hristos sa ne calauzeasca. |
#612
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Va recomand scrierile Sfantului Serafim de Sarov. Citat:
Pai patimile din om care ne indeamna la pacate nu sunt moarte? diavolii care ataca pe om inrobindu-l spre savarsirea patimilor si pacatului nu sunt morti duhovniceste? De aceea teologia ortodoxa filocalica si patristica afirma inechivoc. ca si dupa taina Sfantului Botez: omul pacatuieste datorita mortii (manifestata fie in patimi fie in actiunile demonice)! Daca omul ramane in conlucrarea cu harul lui Dumnezeu atuci el este hristificat, sfintit pe cel mai inalt nivel: indumnezeirea si afirma "nu mai traiesc ei ci Hristos traieste in mine"... deci toata energia umana este pusa in lucrarea fireasca a virtutii si nu mai ramane loc energie pentru savarsirea pacatelor. Recomand Sfantul Serafim de Sarov... si veti intelege. Eu nu am puterea sfinteniei si a cuvantui asa cum ai sfintii filocalici... eu doar indemn la studiu si traire asemenea lor sub indrumarea lor intru slava lui Dumnezeu. Doamne ajuta. Har si pace. |
#613
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Un singur Mantuitor Iisus Hristos" O singura cauza a vietii: Hristos spune "EU sunt invierea si viata si odihna". O singura cauza a pacatului: moartea duhovniceasca... (recomand sa studiati scrierile Sfantul Serafim de Sarov. Multumesc pentru intelegere). Citat:
Toma din Aquino - Summa Theologica Q:100 Citat:
Dovada: teologia ortodoxa afrima ca Maica Domnului s-a nascut cu pacatul stramosesc, iar teologia romano-catolica prin imacullata conceptie afiram ca Maica Domnului s-a nascut fara pacatul stramosesc si astfel... nu mai era necesar sa moara si sa fie inviata de Hristos Iisus Fiul ei si Dumnezeul ei si al nostru. |
#614
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Daca este valabila in dreptul Maicii Domnului, nu inseamna ca teologia catolica sustine aceeasi afirmatie in dreptul tuturor oamenilor. |
#615
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Serafim de Sarov - Facerea omului: "PREZENTA DUHULUI SFANT IN ISTORIE [...] Multi talcuiesc versetul din Biblie “Dumnezeu a suflat suflare de viata in fata lui Adam”, intaiul-zidit, cel ce a fost facut de El din tarana, cum ca pana in acel moment nu era nici suflet omenesc, nici duh in Adam, ci exista doar trupul facut din tarana (adica neinsufletit, inert = cadavru). Aceasta talcuire este gresita, pentru ca Domnul l-a zidit pe Adam din tarana, asa cum descrie Sfantul Apostol Pavel: “Intreg duhul vostru, si sufletul, si trupul sa se pazeasca, fara de prihana, intru venirea Domnului nostru Iisus Hristos.” (1 Tesaloniceni 5:23). Si toate acesta parti ale firii noastre au fost facute din tarana, si ADAM NU A FOST ZIDIT MORT (adica doar trupul neinsufletit, inert = cadavru), ci o fiinta lucratoare, ca toate fapturile Domnului ce vietuiesc pe pamant (adica ca toate organismele, avand viata biologica animala descrisa de fiziologie). Important este lucrul ca daca Domnul Dumnezeu nu ar fi suflat DUPA ACEEA in fata sa, aceasta SUFLARE DE VIATA - adica HARUL Domnului Dumnezeului nostru Sfantul Duh, Care purcede din Tatal, sade in Fiul si este trimis in lume de dragul Fiului - Adam ar fi ramas fara Sfantul Duh in el. (fara viata duhovniceasca, fara posibilitatea indumnezeirii intru Hristos Iisus Dumnezeu adevarat si om adevarat) Sfantul Duh e Cel care L-a inaltat pe Adam la demnitatea dumnezeiasca. Desi desavarsit, el a fost facut si superior celorlalte fapturi ale Domnului, ca o incununare a zidirii pe pamant; el ar fi fost ca toate celelalte fapturi, care desi au un trup, suflet [...], fiecare dupa felul sau, nu au pe Sfantul Duh intr-insele (si nici capacitatea ontologica de a fi salas al Duhului Sfant) Dar cand Domnul Dumnezeu a suflat in fata lui Adam suflarea de viata, atunci, dupa cuvintele lui Moisi: “Adam s-a facut fiinta vie” (Facerea 2:7)," (si duhovniceste nu doar biologic) "adica plinit si asemenea lui Dumnezeu in toate felurile, si ca El, pururea nemuritor. Adam era imun la actiunea elementelor, in asa masura, incat apa nu il putea ineca, focul nu il putea arde, pamantul nu il putea inghiti in adancurile sale, si vazduhul nu ii putea face rau in nici un fel." http://serafimdesarov.trei.ro/?cat=3 http://calindragan.wordpress.com/tag/serafim-sarov/ http://orthodoxinfo.com/praxis/wonderful.aspx De asemnea si Gheron Iosif marturiseste inechivoc ca harul lui Dumnezeu care ii da omului viata duhovniceasca, nu schimba firea omului ci ajuta redirectionarea energiei umane (trupesti si sufletesti) de la lucrarea pacatului la lucrarea virtutii. (Deci nu pacatul este cauza mortii ci moartea duhovniceasca este cauza pacatului). Gheron Iosif - Marturii din viata monahala "Asemenea si harul. Cand se apropie de om, nu preschimba firea omului, ci atributele naturale si privilegiile cele bune cu care este inzestrata firea - atat cat pot cuprinde vasele fiecaruia -, suplineste si adauga sau, dimpotriva, micsoreaza si inlatura. Si asa cum crearea (biologica) precede suflarea de viata (duhovniceasca), la fel trebuie si fapta sa preceada contemplatia". http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ata-80950.html Citat:
Faptul ca v-am indicat materiale de stiudiu pentru teologia romano-catolica, precum si un inceput al studiului: intrebarea 100; consider ca este elocvent. Cu aceasta ocazie invit reprezentati competenti ai teologiei romano-catolice sa prezinte elocvent invatatura acestora despre "pacatul stramosesc". Multumesc anticipat. Doamne ajuta. Har si pace, Domnul sa ne daruiasca. Last edited by Eugen7; 16.07.2012 at 14:45:59. |
#616
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe langa faptul ca din dogma catolica ar reiesi inutilitatea Invierii, de vreme ce Dumnezeu putea foarte bine sa inlature pacatul si in felul asta, mie altceva mi se pare absolut bizar la aceasta dogma catolica, mai exact la extensiile ei. Inca tot n-am priceput cum le inteleg catolicii. Catolicii spun ca Maica Domnului s-ar fi nascut fara pacatul stramosesc, prin urmare, daca am inteles bine ce vor ei sa spuna, starea ei ar fi fost identica cu starea edenica a Evei, nu? Daca Eva n-ar fi pacatuit niciodata si ar fi staruit in acea stare de nepacatuire, inseamna ca n-ar fi murit niciodata. De dragul ipotezei, sa presupunem ca Eva ar fi avut urmasi in perioada edenica, (nu in modul postedenic de perpetuare, ci altfel), ca doar nu era ca firea umana sa se limiteze pe veci doar la doua exemplare ale speciei umane. Ar fi insemnat ca si copiii Evei sa fi mostenit o fire umana imaculata, neatinsa de pacat si de consecinta acestuia-moartea. Revenind la Maica Domnului, si acum vine partea si mai obscura si mai de neinteles pt. mine. La plinirea vremii, Unul din Treime, intrupandu-Se, Si-a luat firea umana cea stricata de pacat si de moarte, pt. a o avea El Insusi in launtrul Lui si asa, din interior, sa o restaureze si s-o uneasca in Sine cu firea divina de care se rupsese in Eden. Intrebarea pt. sustinatorii dogmei catolice, daca va binevoi careva sa raspunda, ar putea fi: De unde Si-a luat Dumnezeu-Fiul firea muritoare? Daca Maica Domnului s-a nascut fara pacatul adamic, inseamna ca ea la randul ei, fiind imaculata, nici n-ar fi avut cum sa transmita mai departe urmasului ei decat o fire umana imaculata neatinsa de consecinta pacatului: moartea. Sustinand ca firea ei umana era imaculata inca din conceptie, atunci Dumnezeu-Fiul de unde si cum a luat fire umana muritoare? Ca doar pt. asta S-a golit de Sine, tocmai sa intre in conditia cazuta de muritor. Cum a luat Hristos firea cea cazuta a lui Adam, daca Maica Domnului s-a nascut fiind deja izbavita de cadere si implicit de urmarile caderii ? In viziunea catolica, cum se transmite moartea ca si consecinta a pacatului adamic? O faptura imaculata care inca de la nastere era apta pt. Imparatia lui Dumnezeu, poate transmite Fiului ei firea muritoare? Daca Maica Domnului ar fi murit inainte de Invierea lui Hristos, inseamna ca ar fi ajuns in Imparatia cerului, chiar inainte ca Hristos sa fi inviat firea umana? Ce sens a mai avut atunci intruparea, din moment ce Dumnezeu poate inlatura si in alt fel pacatul si consecinta lui-moartea? Si aici m-am impotmolit in alta intrebare. Daca despre ea, catolicii afirma ca s-a nascut fara pacatul stramosesc, plus ca nici n-a facut vreun pacat personal in timpul vietii, atunci nu inteleg cum de e posibil sa moara, stiind ca moartea e cauzata de pacat. De vreme ce nu avea pacate, cum putea fi atinsa de moarte? |
#617
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul. P.S. In sperata unui dialog onest, avand ca scop Adevarul, asteptam expuneri teologice romano-catolice competente, venite din partea reperzentatilor Bisericii Romano-Catolice. |
#618
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Consecințele păcatului strămoșesc (precum a oricărui fel de păcat, de altfel) cad în două categorii: cele spirituale și cele temporale. Cele spirituale se referă la lipsa comuniunii cu Dumnezeu, a harului și, în ultimă instanță, la separarea definitivă și iremediabilă de Dumnezeu în cazul morții fără Botez sau în stare de păcat de moarte (ceea ce numim Iad). Moartea trupească, boala, infirmitățile trupești, durerea, tristețea etc. sunt consecințele temporale ale păcatului originar. Noi știm că, prin Imaculata Concepțiune, Fecioara Maria a fost ferită de consecințele spirituale ale păcatului originar, dar nu și de cele temporale. În mod similar, Mântuitorul nu a fost niciodată în stare de păcat, nelipsindu-I niciodată deplina comuniune cu Tatăl, dar a împărtășit cu oamenii consecințele temporale ale păcatului originar - a suferit, a plâns, s-a întristat, a murit. Consecințele spirituale ale păcatului pot fi, în cazul nostru, înlăturate prin lucrarea Grației lui Dumnezeu, în cadrul Bisericii Sale: botezul, spre exemplu, spală consecința spirituală a păcatului originar, dar nu ne face fizic nemuritori; spovada ne spală de consecința păcatului post-baptismal dar nu ne face nemuritori d.p.d.v. fizic. Consecința temporală a păcatului nu va fi ridicată decât la Înviere, așa cum, pentru Mântuitor, a fost ridicată la Învierea Sa din ziua a treia. Last edited by MihaiG; 16.07.2012 at 17:31:21. |
#619
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Și în cazul Celei Fără Prihană, păcatul și consecința lui, moartea, au fost înlăturate prin jertfa Domnului. Numai că, în mod excepțional, în cazul ei au fost înlăturate cu anticipație. Citat:
Mai mult: copiii botezați sunt invulnerabili și nu pot muri, fiindcă nu au păcat ancestral, nici păcat personal, starea sufletului lor fiind asemenea Neprihănitei. Absurd, nu ? Înseamnă că premiza a fost greșită. De ce a fost greșită, v-a explicat dl MihaiG.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#620
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Voi încerca să explic așa cum înțeleg eu ”căderea” lui Adam și Eva. Pur și simplu Adam și Eva au fost ”edenici” aici, pe Pământ, ca vietăți bipede(între mulți alții) evoluate din animale, dar limitate la traiul de populație animală; au fost fericiți pentru că nu aveau de respectat nicio normă morală ca populații colective în turme(sau cete). Ajungând însă la un anumit nivel de evoluție, Dumnezeu le-a dezvăluit lui Adam (și Evei) că sunt făcuți după chipul și asemănarea Lui, având puteri și capacități nelimitate dacă se vor delimita de traiul lor obișnuit de animale și se vor concentra la meditația care le va evidenția aceste puteri; din acest moment amândoi sunt conștienți de capacitățile lor, dar sunt deprinși cu traiul lor ancestral. Dacă s-ar fi reținut de la relațiile lor trupești(mărul), așa cum a demonstrat Iisus Hristos și Fecioara Maria, Ilie, Enoch, ar fi beneficiat de asistența lui Dumnezeu ca să primească nemurirea ce le-a fost promisă, iar la această nemurire ar fi avut acces după moarte, după transfigurarea trupului de la material la glorie. Ei însă nu au reușit să se abțină și n-au atins nivelul accesibil lor; cu alte cuvinte, pentru că nu au ajuns unde erau ”repartizați” să fie, ei au căzut de la demnitatea rezervată lor. Ca și cum un sportiv favorit are toate șansele să se califice, dar pierde o performanță pe care alții deja pariaseră. Citat:
Dumnezeu nu se poate sustrage propriilor legi. |
|