![]() |
![]() |
|
#41
|
|||
|
|||
![]()
Dragă Calator prin ploaie, nu pe scoțianul trebuie sa-l compătimești, ci pe moș Socrate.
|
#42
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Draga Mihailc....nu-l compatimesc pt NU el starneste acest sentiment....ci tocmai starea descrisa , pt este perfect aplicabila acestui timp....hehehe ps. si mos ca Socrate ....ti-ar place sa fii.... |
#43
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#44
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci avem dreptate in legatura cu ideea asta. Si Dumnezeu ne confirma in mod subtil. PS Adica eu am scris ideea la putin timp dupa ce ai scris-o tu. In schimb nu vazusem ce ai scris tu.
__________________
Cu sinceritate, Pippo Last edited by Pippo_; 01.02.2011 at 21:55:43. |
#45
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Dar trebuie să avem grijă să nu luptăm împotriva gândurilor. Efortul de a elimina gândurile involuntare, așa cum se practică în budism, duce la depersonalizare, este foarte periculos. Noi trebuie doar să renunțăm la raționamentele voluntare și la convingerile preconcepute. Citat:
Citat:
Citat:
Tot arhimandritul spunea că mulțumirea de sine e fie semnul unei căderi duhovnicești fie al împietririi. Prin păcat, inima se împietrește. Păcatele împotriva Duhului Sfânt sunt acele păcate care modifică sufletul de așa natură încât nu mai poate fi vindecat prin pocăință. Trebuie să ne cercetăm, să ne rememorăm întreaga viață și să descoperim în care momente din viață L-am trădat pe Dumnezeu, am călcat vocea conștiinței. Dacă ne pocăim cu adevărat, dacă ne întoarcem din toată inima la Dumnezeu cu dorința de a nu mai trăi pentru noi ci doar pentru El, atunci El ne va lumina cu Duhul Sfânt și ne va aduce în memorie toate păcatele, nu doar în forma lor exterioară, trupească ci în forma mișcării lăuntrice din inimă. Îți repet cuvintele minunate ale arhimandritului: Frica de Dumnezeu este trezirea din somnul de veacuri al păcatului. Păcatul ne face să devenim nepăsători față de Dumnezeu iar o inimă cu adevărat curată tremură de frica Domnului. Frica de Dumnezeu nu este ceva ce trebuie să cultivăm (decât în sensul străduinței de a fi plăcuți Lui). Teama de Dumnezeu e sentimentul de nevrednicie ce apare atunci când ne cunoaștem cu adevărat, în urma luminării Duhului Sfânt. Citat:
Conceptul teoretic de iubire am impresia că acționează ca o capcană pentru mulți. Acest concept se opune conceptului de cunoaștere, oferind o iluzorie superioritate și suficiență. Prin asta oamenii sunt menținuți la un nivel mintal, al credinței, rămân neroditori.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 01.02.2011 at 22:59:58. |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Deci să renunț să mă călăuzesc după Sfânta Scriptură și să am ca reper sfânta Tradiție (Patericul, Scara etc)? Trăirile mele nu or fi duhovnicești, dar nici de încântare de sine și de mândrie, că nu mă simt important. Pur și simplu îi mulțumesc lui Dumnezeu că exist. Ar trebui să urăsc că exist? Crede-mă, nu vorbeam din articole scrise la repezeală pe site-uri de psihologie de baltă când am menționat depresia. Am cultivat ura de sine atât de mult, încât doi ani m-am luptat cu o depresie în adevăratul sens al cuvântului. Oi fi înțeles-o (frica) eu prost, nu contest (ba chiar asta și cred că s-a întâmplat), dar nu mai vreau să retrăiesc vreodată clipele în care mă simțeam inutil și lipsit de orice valoare. Îi vedeam pe toți mai buni ca mine, pe cei de la biserică (cum faceau metaniile și câtă smerenie păreau că arată ) mai evlavioși ca mine și mult mai sporiți duhovnicește; consideram că sunt lipsit de orice talent și că orice pot face eu, poate face altul mai bine ca mine. Zici tu că am o părere foarte bună despre mine, dar nu e chiar atât de bună (că cicatrice tot rămân). Am ieșit din această stare tocmai făcându-mi din cunoaștere un scop (de fapt, la profilul meu de pe site, primul dintre interese este cunoașterea). Deci nu suntem chiar pe lungimi de undă diferite.
În fine, 1. De aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. 2. Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 4. Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește. 5. Dragostea nu se poartă cu necuviință, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândește răul. 6. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. 7. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduiește, toate le rabdă. 8. Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii - se vor desființa; darul limbilor va înceta; știința se va sfârși; De cunoștere se poate sătura omul la un moment dat (atunci când își pierde, dacă cumva își pierde, interesul pentru domeniul respectiv), dar de răspuns la dragoste, niciodată. Apostolii l-au cunoscut pe Dumnezeu (sau să mă îndoiesc și de asta?) și au ajuns la concluzia că dragostea primează. Lipsit de importanță: în cadrul afectivității, pe lângă afecte, se înscriu și sentimentele, și pasiunile (nu în sensul vulgar). Afectele într-adevăr sunt pornirile pătimașe (furia, extazul, erotismul). Și da, cunoașterea e punctul de plecare în lupta pentru mântuire. Cunoașterea lui Dumnezeu, că altfel nu se mai chinuiau Apostolii să-L propovăduiască atât dacă considerau inutil să-L afle lumea pe Hristos. Dar dacă cunoașterea e punctul de plecare, dragostea e penultima "stație" (până la mântuire). De ce ne oprim la dragoste? Răspunde Sf. Apostol mai sus, în fragmentul din Epistolă. Last edited by Lucemferre; 01.02.2011 at 23:43:26. |
#47
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Deoarece frica este opusul iubirii. Iar pe oameni, atunci cand nu inteleg, sau in multe situatii de viata, ii apuca frica. Frica este parte din mecanismul intinctului, si este necesara in lumea animala pentru supravietuirea speciei. In schimb omul, care nu este prin natura sa doar animal, trebuie sa se desprinda de mecanismul instinctului prin propria vointa. Frica blocheaza capacitatea omului de a se impotrivi instinctului. Deci singura cale de a eleva omul deasupra instinctului este de a-si invinge fricile. Iar cea mai directa modalitate de a invinge frica, nu este ratiunea, deoarece aceasta se blocheaza in prezenta fricii, ci este tocmai sentimentul iubirii. Controland sentimentul iubirii, se deblocheaza in timp si ratiunea. Dar asta pana la un moment dat, cand iubirea pentru a debloca mai mult ratiunea trebuie sa fie foarte mare ca sa faca fatza continuarii deblocarii. Dar in acest punct, ratiunea deja este partial deblocata. Din acest punct, ne putem ajuta de ratiune, care de aici incolo merge mana in mana cu iubirea.
Deci concentrarea atentiei si intentiei pe iubire cat mai neconditionata este esentiala pentru oamenii in stadii inferioare ale maturizarii (ca cei de acum 2000 de ani), care cad foarte repede in frici iar ratiunea nu le este suficient de dezvoltata pentru a-i ajuta sa iasa din stadiul inferior, fiind blocata. Toate bune si frumoase pana la un punct, adica cel al zilelor noastre, in care doar impingerea sentimentului de iubire nu mai este suficient, deoarece sufletul nu se poate dezvolta in intreaga sa capacitate cat timp ratiunea ramane in urma. Adica sunt foarte multi oameni buni la suflet, iubitori intr-o masura suficienta pentru nivelul de dezvoltare a sufletului la care au ajuns, pregatiti pentru a face alti pasi spre maturizarea sufletului, dar care refuza sa judece, fiind intr-un impas mental (credinte gresite). Si deci subdezvoltarea ratiunii ii tine pe loc de la completa dezvoltare a sufletului. In alte cuvinte, acum omul nu mai este la nivelul subdezvoltat al sufletului in care doar iubirea fara judecata sa faca fatza elevarii sufletului. Ar face fatza doar iubirea si fara ratiune dupa parerea mea, dar ar trebui sa fie o iubire imensa, total neconditionata. Asa vad eu treaba. Adica, iubirea nu e proasta, e inteligenta de la nivelul actual al omenirii in sus. Fara inteligenta, fara dezvoltarea voluntara a ratiunii, aleluia sfintenie pentru cel lipsit de o iubire neconditionata, ceea ce nu prea exista printre oameni.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#49
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In doua cuvinte (desi se poate extinde analiza la sange): Mos Craciun stim cu totii ca este un personaj fantastic, ca el nu exista decat in fantezie, si orice parinte poate confirma asta. Dumnezeu, ne confirma sfintii si ne aduc diferite evidente ca exista pe langa tone de explicatii.
__________________
Cu sinceritate, Pippo |
#50
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cu sinceritate, Pippo Last edited by Pippo_; 02.02.2011 at 02:01:43. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ignoranta | magnusfelyx | Generalitati | 0 | 28.12.2008 14:36:20 |
Rugaciune si cunoastere | georgeval | Generalitati | 0 | 29.09.2008 19:59:16 |
IGNORANTA | cristiboss56 | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 24 | 30.08.2008 11:46:19 |
Nevoia de discernamant si de cunoastere! | alecsandru | Vrajitoria | 2 | 24.03.2007 23:54:40 |
|