![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
De ce pentru a deveni sfant (sau sfanta) trebuie sa fii pur (adica virgin/a)?
Lasam de o parte iubirea etc. vorbesc de actul in sine. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stiu ca acum nu sesizezi diferenta, sau poate ma insel. Bucuria vine atunci cand reusesti un lucru bun sau atunci cand faci pe cineva fericit. Placerea e doar pentru tine insati. Deci, bucuria e altruista, placerea e egoista. Lui Dumnezeu nu-i plac egoismele, in schimb ii place bucuria. De asta, ca sa nu cadem in placere, Dumnezeu doreste o relatie serioasa, pentru totdeauna, si atunci isi da binecuvantarea. Dar nu e adevarat ca pentru a fi sfant(a) trebuie sa fi virgin(a). Gandeste-te la Maria Magdalena. Si mai exista multe alte exemple in acelasi sens. Egoism versus altruism - aici e toata problema. Dumnezeu nu ne vrea egoisti, de-aia si zice: "iubeste si fa ce vrei". Cu drag KittyDrag, MariS_
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce pentru Dumnezeu placerile sunt pacate chiar daca pe noi ne face fericiti? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca ''Dumnezeu'' a fost initial o inventie a oamenilor care din diverse motive nu se puteau bucura de viata, si au avut nevoie de un pretext pentru a devaloriza viata, si astfel au luat nastere zeii, viata de dupa moarte, constiinta incarcata pe care trebuie sa o ai, pentru ca nu e asa? toti suntem prin nastere niste pacatosi.
Pentru ca am uitat sa ne bucuram de viata asa cum e ea, am hotarat sa o condamnam si sa o blamam, si pentru asta aveam insa nevoie de un ''Judecator Suprem'', care sa ne ofere legitimitatea pe care nu o gaseam altfel. Si placerea e o fericire prea ''lumeasca'' pentru crestini, ei prefera sa traiasca in asteptarea unei fericiri vesnice, in fond o himera ce serveste poate cel mai bine la devalorizarea acestei vieti. Pentru ca in fond, dincolo de asa numita iubire de aproape si de toate cele pe care le cuprinde crestinismul este un nihilism, si inca unul din cele mai periculoase, o (auto)amagire ca viata aceasta trebuie traita in asteptarea alteia mai bune. Fireste ca in viziunea crestinilor aceste randuri vor fi fiind exagerate si scrise de un om probabil teribilist. Restul sunt amanunte... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu spun ca aveti tot dreptul sa afirmati cea mai mare parte din ceea ce ati scris. Singura fraza cu care nu sunt de acord e asta: "crestinismul este un nihilism, si inca unul din cele mai periculoase". Aici vad altfel lucrurile, dar nu va pot face si pe dvs sa le vedeti la fel. Cele bune.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Zarathustra placerea e o fericire prea ''lumeasca'' pentru crestini, ei prefera sa traiasca in asteptarea unei fericiri vesnice, in fond o himera ce serveste poate cel mai bine la devalorizarea acestei vieti.
quote] Crestinismul devalorizeaza viata? ti se pare valoroasa o viata traita in promiscuitate, desfrau, consum de droguri, alcool, scandal si ura? crestinismul ma invata ca nu tot ce zboara se mananca adica nu toate asazisele placeri nevinovate sunt intradevar placeri si aduc bucurie ci duc la ruinare si esec mie mi se pare fara sens viata daca nu ai credinta, adica pana la urma orice lucru pe care il realizezi e de fapt un mare nimic si pan la urma urmei vei ajunge in mormant dupa o viata in care te-ai stresat sa faci nimic si sa cauti o fericire relativa, cred ca nu merita efortul, e mult mai usor in astfel de conditii sa iti pui streangul si sa pasesti intr-o liniste si inconstienta eterna, cred ca daca n-ar exista Dumnezeu, singura bucurie reala a unui om ar fi chiar moartea si trecerea in nefiinta
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se pare ca nu se prea intelege ce inseamna devalorizarea acestei vieti.
Deci stimate domn danyel, va saluta un ateu desfranat, consumator de droguri, alcoolic, care deja patruns de profunzimea cugetarilor dumneavoastra mai are putin si duce la indeplinire ideea. Acuma sper ca va dati seama ca glumesc. Ideea este ca eu nu am nevoie de o lege data de o zeitate care ma ameninta cu chinul vesnic pentru a fi moral. Da, nu cred in Dumnezeu si surpriza : nu am omorat pe nimeni. Ba chiar mai mult, stiu si sa iubesc, pot face chiar si acte de caritate. Care e sensul? Ca tot ma asteapta groapa, nu? Sensul este relativ, dar acest cuvant e parca prea adesea subestimat. Este relativ adica in relatie cu multe altele. Mai simplu zis : imi place viata, nu o urasc, ii dau sensurile pe care le consider necesare sau placute fara a leza evident pe altii. Asta in linii mari. Viata fara credinta are mult mai mult sens decat viata cu credinta, asta este un aparent paradox pe care un crestin nu are cum sa il inteleaga, daca l-ar intelege nu ar mai fi crestin si punct. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
unor instincte proprii. Tu esti centrul in actiunea placerii. Pe cand in bucurie celalalt e centrul. Te bucuri sa-l vezi fericit. Te preocupi de el nu de tine. Placerile sunt pacate fiindca exista o capcana in placere. Dureaza putin si se cer repetate. Apoi trebuie crescute in intensitate ca sa nu devina banale, si asa se intra intr-un cerc vicios, cu cautarea mereu a placerii si a preocuparii doar de persoana ta. E o capcana subtila, ca si mierea pentru muste. Te prind si nu mai poti iesi, devii dependenta de placere. Placerea te poate distruge pe cand bucuria niciodata. Dragostea e si placere, ai tu dreptate, dar trebuie sa fie si bucurie, si bucuria trebuie sa fie mai mare decat placerea. E bucuria daruirii. Cand faci un dar te bucuri mai mult decat atunci cand primesti. Ma rog, asa ar trebui sa fie. Cu drag, MariS_
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
În nici un caz nu se poate spune că plăcerile sunt păcate. Spre exemplu, plăcerea actului sexual în cadrul căsătoriei nu este păcat.
Omul a fost așezat într-o superbă grădină, unde toate erau rânduite pentru bucuria și plăcerea lui. El se putea bucura de plăcerea de a mânca fructe din oricare pom. Mai puțin dintr-unul anume. Din păcate pentru el (și pentru noi), exact de acea plăcere interzisă a vrut omul să se bucure și nu de celelalte plăceri, cu mult mai numeroase, pe care i le oferea viața în grădina Edenului. Tot așa suntem și noi. Vrem să gustăm plăcerile oprite. Plăcerile cele multe, pe care Dumnezeu ni le îngăduie, nu ni se par atât de atractive. Mda. Ce-aș mai mânca o friptură ! S-a terminat postul ăsta, nu ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
"Acesta este canonul pentru voi, cei ce va aflati in lume" | Ekaterina | Spiritualitatea ortodoxa | 1 | 10.10.2012 12:15:13 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|