Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  catalin2
					 
				 
				Sau chiar Domnul nostru spune ca cine nu se va  Boteza nu va mosteni Imparatia, la fel cine nu se va Impartasi. Pentru  ca va avea pacatul stramosesc al firii cazute si nu se va impartasi de  har. Dar vor fi judecati in functie de legea firii, astfel ca si in Iad  nu toti vor avea parte de munci. La fel si in Rai, sunt mai multe  locasuri, fiecare in functie de ce a facut pe pamant si cat s-a  nevoit. 
			
		 | 
	
	
 În primul rând, nu cred să scrie sau cel puțin eu nu am văzut că după ce  Hristos a zdrobit porțile iadului sau ale locuinței morților ar mai  intra toți oamenii acolo, anume toți cei care ar fi lipsiți de har. Nu  am văzut să fie scris așa ceva nici în Scripturi și nici în Catehism.  Dar poate ne arată cătălin2 că asta este altceva decât propria sa  învățătură. 
În al doilea rând, sper să ne arate cătălin2 de unde a luat presupusa  învățătură ortodoxă că în iad ar fi multe locașuri, dintre care în unele  cică nu ar fi parte de muncile iadului. Nu am văzut nici prin Scripturi  și nici prin catehism vreo astfel de învățătură, dar poate ne va lumina  cătălin2. 
   
	Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  catalin2
					 
				 
				Citeste te rog la Sfantul Serafim de Sarov,  acolo explica mai pe indelete despre faptele credintei. Doar faptele  facute din dragoste de Hristos sunt mantuitoare, adica faptele  credintei. Celelalte sunt si ele fapte bune, chiar facute de pagani, si ca rasplata pot primi luminarea cunostintei adevarului si sa vina in Biserica. Doar asa vor deveni faptele mantuitoare. 
			
		 | 
	
	
 Extrem de interesantă învățătura lui cătălin2, așa cum spuneam și mai  sus. Ce ne spune mai precis domnul cătălin2: că faptele bune, autentic  bune, ale păgânilor 
pot avea ca răsplată luminarea  cunoștinței adevărului; dar posibilitatea nu înseamnă necesitate. Cu  alte cuvinte, păgânii respectivi sunt aruncați, după părerea lui  cătălin2, într-un joc al hazardului, în care deși mulți pot face  aceleași fapte, cu aceeași inimă să zicem, cu aceeași râvnă pentru  adevăr, unii ar putea primi iar alții ar putea să nu primească harul  chemător, și asta pentru că totul se reduce la un joc al hazardului  posibilităților; pentru unii se poate da chemarea, pentru unii se poate  să nu se dea, neexistând niciun criteriu pentru care nu ar beneficia  toți de vreo necesitate, ci doar de vreo posibilitate, Dumnezeu ajungând  în acest context un aruncător la zaruri cu destinele oamenilor, care  alege într-un mod foarte capricios și lipsit de obiectivitate pentru  mântuire dintre oameni care ar fi la aceeași "linie de start".